Scooter wil niet meer starten

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Scooter wil niet meer starten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:10

Oh drama herinneringen... Het komt me bekent voor. Had vroeger (tot 2 jaar geleden?) een vivacity. Nou met de eerste de beste regendrup was het al drama. Met de kickstart en dan tegelijkertijd gas bijgeven. (bedenk maar hoe je dan staat als je zelf niet al te groot bent...) In de winter thuis deken erop, startmotor standaard checken, accu checken.. En uiteindelijk weer met kickstart proberen te starten omdat hij anders geen contact gaf. Ben regelmatig van school opgehaald omdat mijn scooter niet wou óf met een kilometertje of 15 naar huis getuft.

Was altijd blij dat het weer zomer was... Maargoed de enige tip dus: accu checken en warmhouden...

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 16:26

Ik heb zojuist de accu verwijderd en aan de lader gezet.

Gisteravond had ik er al een deken overheen gegooid om hem warm te houden. Toen ik heb gisteren wegzette zat er ijs op en dat is nu verdwenen, dus in dat opzicht heeft het wel geholpen.

Nu hopen dat als de accu opgeladen is dat hij wel wat wil gaan doen.
En dan morgen of vrijdag een nieuwe startpoging wagen.

Moet even rustig aan doen. Heb gisteren tijdens de startpogingen mijn enkel overbelast Clown

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 16:33

Mijn scooter staat altijd buiten. (kan de draai niet maken de schuur in). Hij heeft een heerlijke 450 grams waterdichte deken op en start prima 's ochtends! Soms start ie niet elketrisch maar wel met de kickstart

in_ge

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:40

Sabbientje schreef:
Daarnaast moet hij zonder accu gewoon te kickstarten zijn toch.

Ja dat klopt!

Heb er ook ervaring mee helaas, zal binnenkort alles even wat uitebreider doorlezen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:10

Hebben jullie dan ook last van de pekel op de wegen?
Dat heb ik namelijk. Dan ben ik aan het rijden en stopt mn scooter er opeens mee.. Volgens de garage is er dan pekel op de bedrading gekomen en geleiden ze de stroom vervolgens niet meer, waardoor de scoot ermee op houdt.

Behoorlijk vervelend. Iemand die een oplossing weet?

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:16

O..dat ken ik helaas maar al te goed.
En dan ook nog stilstaan in de middle of nowhere...vreselijk.

Tip heb ik niet echt,alleen dat je altijd je mobiel bij je moet hebben met een nummer van iemand met een trailer Pling ROFL Huilen van het lachen

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 11:43

HIJ DOET HET!! *danst een rondje*

Het dekentje heeft geholpen Tong uitsteken
Hij was ontdooit genoeg om te kickstarten. (Accu staat aan de lader)

Ben meteen (Na een beetje stationair warm lopen) maar even een rondje gaan rijden, even alle kou uit de onderdelen.
Eerst heel langzaam en toen stukje bij beetje het gas verder opengedraait.
(Nog niet maximaal, want dat vond ik niet zo handig met al die pekel op de weg)

Mijn brommer heeft overigens geen last van de pekel, eerder van het vocht. (En van de kou van de laatste tijd)
Mischien je overgangen van je bedrading inspuiten met contactspray.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:46

Hoe werkt dat met een acculader? Echt duur zijn ze niet en ik heb hier 2 scooters staan met lege accu

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 17:00

Het apparaatje gaat gewoon in het stopcontact aan de ene kant en je hebt klemmen die op je accu moeten. Meestal staat het nog met kleur aangegeven.
Bij de mijne gaat er ook nog eens een lampje branden, wanneer de accu verkeerd is aangesloten.

En dan gaat hij laden.

Ligt een beetje aan het type lader dat je hebt hoe het werkt.
Op de mijne zit een metertje die aangeeft hoe vol de accu is en als hij klaar is moet er een lampje gaan branden.
Ik heb het lampje nog niet aangezien, dus als het goed is, wordt de accu nog opgeladen nu Tong uitsteken

Het is een beetje het zelfde als een batterij op laden.

Hopenlijk is dat het enige wat nodig is en hoef ik geen nieuwe accu te kopen. Dat gaan we zien zodra de lader klaar is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:54

Sabbientje schreef:
HIJ DOET HET!! *danst een rondje*

Het dekentje heeft geholpen Tong uitsteken
Hij was ontdooit genoeg om te kickstarten. (Accu staat aan de lader)

Ben meteen (Na een beetje stationair warm lopen) maar even een rondje gaan rijden, even alle kou uit de onderdelen.
Eerst heel langzaam en toen stukje bij beetje het gas verder opengedraait.
(Nog niet maximaal, want dat vond ik niet zo handig met al die pekel op de weg)

Mijn brommer heeft overigens geen last van de pekel, eerder van het vocht. (En van de kou van de laatste tijd)
Mischien je overgangen van je bedrading inspuiten met contactspray.

Ik heb em bij de garage gebracht en zij zeiden dat het aan de pekel lag. Toen ik vroeg wat ik er aan kon doen zeiden ze dat ik hem dan van binnen schoon moesten maken (de draden enzo). Vervolgens heb ik vandaag mn scooter opengehad, maar als ik de bedrading schoon moet maken dan moet ik eerst mn hele accu er uithalen, er loopt namelijk heel veel langs de onderkant.

Maar bedankt voor de tip! Ik zal in ieder geval de overgangen in gaan spuiten. Misschien helpt het.

Horsea_nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 10:35

mijn scooter wilde een tijdje niet goed meer starten, tot helemaal niet meer

kwam omdat de zekering van de accu was doorgebrand Bloos

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:24

Sabbientje schreef:
Het apparaatje gaat gewoon in het stopcontact aan de ene kant en je hebt klemmen die op je accu moeten. Meestal staat het nog met kleur aangegeven.
Bij de mijne gaat er ook nog eens een lampje branden, wanneer de accu verkeerd is aangesloten.

En dan gaat hij laden.

Ligt een beetje aan het type lader dat je hebt hoe het werkt.
Op de mijne zit een metertje die aangeeft hoe vol de accu is en als hij klaar is moet er een lampje gaan branden.
Ik heb het lampje nog niet aangezien, dus als het goed is, wordt de accu nog opgeladen nu Tong uitsteken

Het is een beetje het zelfde als een batterij op laden.

Hopenlijk is dat het enige wat nodig is en hoef ik geen nieuwe accu te kopen. Dat gaan we zien zodra de lader klaar is.

Ow super handig...maar hoe sloop ik de accu uit mn scooter Huilen van het lachen Ja ik ben HANDIG!

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 09:13

Sappos schreef:
Ow super handig...maar hoe sloop ik de accu uit mn scooter Huilen van het lachen Ja ik ben HANDIG!

Ligt er aan waar hij zit.
Bij mij zit de accu onder de voetenplank (of hoe dat deel ook heet)
Ik sla de rubbermat weg en dan zit daar een klepje die ik los moet schroeven en daaronder zit de accu.
Daarna heb ik gewoon de draden los gemaakt en kon ik hem er zo uittillen.

Ik weet niet hoe dat bij andere scooters is. Dit is namelijk mijn eerste scooter Tong uitsteken

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:59

pff ik baal vreselijk Boos!
Gisteren zijn ze gekomen om me scooter te maken, gaskabel was doorgebroken. Ze hebben hem meteen voor me opgevoerd dus was gigantische blij Bloos Nu wil ik naar school rijden vanochtend, weer het gas bevroren. Hij heeft een poosje met kruiken op het gas en 2 dekens staan op te warmen maar dat rot ding wilde maar niet en het gas bleef maar bevroren. Probeerde weer eens gas te geven en krak, hoppa, weer de gaskabel gebroken Clown kunnen ze morgen weer komen Verdrietig ....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:18

[LZP] > [TV]