strijken?? Getver!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Breghje

Re: strijken?? Getver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:27

Hoeraaaaa!! Er zijn meer mensen die een bloedje hekel hebben aan strijken!!! Ik strijk zo min mogelijk, hang het zo netjes mogelijk op de lijn en dan nog.. groeit en groeit die stapel maar... eens in de zoveel tijd neem ik me voor om het netjes bij te houden, maar ik krijg uitslag van strijken, ben er volgens mij gewoooon allergisch voor Haha! Tong uitsteken

Suusoi: mag ik heeeeeeel erg alsjeblieft óf jou oma lenen óf mijn strijk naar jullie brengen??? Pleaeaeaeaeaeaaeaease????? Haha!

Suusoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:32

Breghje schreef:
Hoeraaaaa!! Er zijn meer mensen die een bloedje hekel hebben aan strijken!!! Ik strijk zo min mogelijk, hang het zo netjes mogelijk op de lijn en dan nog.. groeit en groeit die stapel maar... eens in de zoveel tijd neem ik me voor om het netjes bij te houden, maar ik krijg uitslag van strijken, ben er volgens mij gewoooon allergisch voor Haha! Tong uitsteken

Suusoi: mag ik heeeeeeel erg alsjeblieft óf jou oma lenen óf mijn strijk naar jullie brengen??? Pleaeaeaeaeaeaaeaease????? Haha!

Dat horen we heel vaak *LOL* van mij mag het hoor! Weet alleen niet precies wanneer ze weer komt Knipoog

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:35

Suusoi schreef:
Breghje schreef:

Dat horen we heel vaak *LOL* van mij mag het hoor! Weet alleen niet precies wanneer ze weer komt Knipoog

je mag zelfs op de dag zelf een pm sturen, ik laat alles vallen en breng het Haha! Wat zeg ik, een uur tevoren nog!! Clown

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:36

ik strijk bijna alles, is niet mijn grootste hobby , maar ach
ik zet dat ding voor de tvm, en strijk gemiddels zo`n 2 manden in de week
Niet te lkang laten liggen, anders stapelt het zich op en heb ik er helemaal geen zin meer in
alleen sokken , ondergoed en badhanddoeken strijk ik niet
afdrooghanddoeken wel, anders gaat die rand zo lelijk zitten

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:37

Ik heb nog nooit gestreken, maar ik weet nu al dat het geen hobby van me zou zijn en dat ik ook zo min mogelijk zou strijken. Ja Enkel blousjes en zakdoekjes, misschien een keer een T-shirt. Verder: nooo way !

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:38

Strijken? Verschrikkelijk. Ik heb wel een plank en ijzer maar die komen misschien maar 1 keer per jaar de kast uit.
Toen ik vroeger nog thuis woonde was strijken mijn taak, sommige kinderen moeten de vaatwasser vullen andere de auto stofzuigen en ik dus strijken, toen had ik er al een hekel aan en sinds dat ik op me eigen woon is het dus helemaal afgeschaft Haha!
Na het wassen is mijn kleding nog vrij nat (wasmachine centrifugeerd niet zo hard), dan goed uitslaan en meteen ophangen en het probleem is opgelost. Daar komt bij dat ik verschrikkelijk veel t-shirts heb dus na het opvouwen leg ik ze onderop de stapel, tegen de tijd dat ze weer bovenop liggen zijn ze ook nog eens goed geperst.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:38

Jemig alles strijken... daar heb ik echt geen zin in... alles gaat gewoon de kast in. Kan wel iets leukers verzinnen om te doen dan strijken. De ene broek en het m'n blousjes worden gestreken maar de rest.... tijdsverspilling.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:39

Strijken is niet echt m'n hobby, maar ik doe het wel. Alleen dan wel wat echt nodig is. Overhemden en blousen en de meeste shirts. Als het veel is maak ik een volgorde (4 kleinere dingen van de kids, 1 overhemd enz. of ik doe was voor was). Wat echt niet nodig is doe ik niet.

Zittend strijken lijkt me trouwens helemaal niet handig.

Heb toevallig gisteren alles weggestreken. Voelt dan toch wel weer lekker.
Maar het blijft ondankbaar werk, wassen en strijken. Als je denkt dat je klaar bent ligt de volgende stapel al weer op je te wachten.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:40

net nog een bergje weg gewerkt Haha! leuk is anders,maar het moet toch Haha! ik probeer het wel bij te houden,meestal 2 x in de week,en dan ben ik altijd binnen een uurtje klaar,ik zet leuke muziek op en dan is het zo gepiept.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:41

Veirl schreef:
Ik heb nog nooit gestreken, maar ik weet nu al dat het geen hobby van me zou zijn en dat ik ook zo min mogelijk zou strijken. Ja Enkel blousjes en zakdoekjes, misschien een keer een T-shirt. Verder: nooo way !

Die strijk ik dus echt niet! En alleen aan de voorkant de bovenkanten van T shirts, strak opvouwen en klaar. Spijkerbroeken alleen de pijpen, bloezen hebben we niet want die moeten gestreken worden Duivel en net als dekbedovertrekken al helemaal niet. En dan nog is het een stapel... vooral de kleding van mijn zoon van 10.... ieks....

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:46

Zakdoeken strijken??
Dan koop ik wel papieren zakdoeken, die kan je lekker weggooien, spaart ook weer in de wasmand.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 12:48

Alles is weg Haha!

Nu nog schoonmaken ( GAAP )

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 12:54

denice schreef:
Alles is weg Haha!

hier hetzelfde Haha!

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 12:58

schoonmaken is ook erg haha!

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:02

MoonChloe schreef:
Moet je ze eerst op 90 graden wassen en strijken.. grote kans dat het dan mooi vervilt is...
Dan moet je zeggen dat het komt door strijken, wedden dat hij het nooit meer vraagt Haha!

ROFL

Of toch bij zijn moeder brengen want die deed dat dus wel, misschien dat ze ze voortaan ook met de hand kan wassen want stel je voor dat er per ongeluk een beetje krimp in komt Huilen van het lachen

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:03

denice schreef:
Alles is weg Haha!

Ik heb vandaag vrij, koter heeft vakantie en dan vind ik dat moeders ook vrij heeft. Volgende week weer hoor! ( En jaaaa dat verklaard de bult met strijk, ik weet het!!!! Haha! )

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:08

heb hier ook 2 kids om me heen haha en dan valt het inderdaad niet mee,had het al uitgesteld ,dus moest vandaag echt alles wegwerken,duurt wel veel langer als de kids er bij zijn,ga zo boven schoonmaken,maar zie er wel tegen op met die 2 haha,alles zeik nat,en heb ik 1 kamer klaar,dan hebben hun het in 5 minuten weer op zo zijn kop staan,maar ach zo blijf ik bezig Knipoog

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:11

Lynn_Nikita schreef:
ik strijk bijna alles, is niet mijn grootste hobby , maar ach
ik zet dat ding voor de tvm, en strijk gemiddels zo`n 2 manden in de week
Niet te lkang laten liggen, anders stapelt het zich op en heb ik er helemaal geen zin meer in
alleen sokken , ondergoed en badhanddoeken strijk ik niet
afdrooghanddoeken wel, anders gaat die rand zo lelijk zitten

same here..

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:50

amazone77 schreef:
heb hier ook 2 kids om me heen haha en dan valt het inderdaad niet mee,had het al uitgesteld ,dus moest vandaag echt alles wegwerken,duurt wel veel langer als de kids er bij zijn,ga zo boven schoonmaken,maar zie er wel tegen op met die 2 haha,alles zeik nat,en heb ik 1 kamer klaar,dan hebben hun het in 5 minuten weer op zo zijn kop staan,maar ach zo blijf ik bezig Knipoog

Er is nu een vriendje spelen... voel me nog steeds niet geroepen, besteed liever aandacht aan koter en friend dan dat ik de hele tijd aan het poetsen ben ik de vakantie, dat kan ik volgende week ook wel weer Knipoog .

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:55

joyce83 schreef:
een echt stoomstrijkijzer (stoomgenerator) is echt heerlijk strijken. je vliegt er doorheen. Verder doe ik het strijken voor de tv geeft wat afleiding.

ja hebben wij ook, en me moeder draait dan altijd muziek Ja

denice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-08 14:10

En toen!! Toen was ik klaar!

En nu is het klaar om weer vies gemaakt te worden Boos!

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:11

Muziekje op Lachen

(ik word al gek als ik mijn eigen spullen alleen doe dus ik begrijp je verder volkomen en veel sterkte Huilen van het lachen )

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:17

Strijken doe ik altijd op maandagavond.
Ik heb er een hekel aan en als ik het niet op een vaste dag doe, blijft het gewoon wekenlang liggen. Ik heb altijd wel een excuus dan.

Nu zet ik op maandagavond de tv aan en dan maar strijken...................

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:39

Ben dus duidelijk niet de enige die strijken echt heeeeel erg vind. Doordat ik er een hekel aan heb gaat het natuurlijk ook niet zo soepel als ik graag zou willen en strijk ik 9 van de 10 keer een grote vouw in een overhemd die je er met geen mogelijkheid meer uitgestreken krijgt. Ik heb de mand met strijkwas erin in een afgesloten kamer staan, zodat ik het zo lang mogelijk kan negeren. Zo eens in de twee weken praat ik mezelf moed in en ga met frisse tegenzin aan de slag. Ik ben altijd opgelucht als het weer klaar is....

Mijn schoonmoeder heeft wel eens de strijk gedaan als ze bij ons in huis was maar ik kan er dus echt niet tegen als er een ander aan onze spullen zit, hoe goedbedoeld ook. Daarnaast voelt het toch als een soort falen als een ander een klusje van je overneemt. Ik wil een klus gewoon graag zelf doen ook al heb ik er een hekel aan.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:46

wij sparen het altijd van 2/3 weken ofzo op, dan zoeken we een leuk filmpje uit, en halen alle was naar beneden. De een strijken, de ander vouwen, en halverwege even wisselen. Werkt prima op die manier!! Meestal zijn we erdoorheen voor de film op de helft is, dus kunnen we daarna nog even lekker de film afkijken!