Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
.
rakkertjuuhh schreef:nee ze kiezen er echt niet zelf voor hoor..
mijn vader is zelf zwever.. al jaren..
hij is vroeger door zijn ouders toen hij 17 was de straat opgegooit samen met zijn andere broers..
het zijn allemaal zwevers..
mijn moeder is hem tegen gekomen ( weet niet eens hoe haha )
en zijn nog getrouwd geweest en alles.. maar hij ging weer om met de verkeerde vrienden.. begon drugs te gebruiken en toen heeft ze een scheiding aan gevraagd.. en toen is hij weer op straat beland.
en kan er niet meer uit komen, heeft al paar keer in afkick kliniek gezeten maar uit die wereld kom je niet zo makelijk..
Blondie_ schreef:marielleaartsen schreef:ik gaf vroeger altijd wel aan een man in de stad hier,
hoor ik achteraf dat die gewoon miljonair is en zelf voor dit leven kiest...
broodje aap lijkt mij

Apple schreef:Degenen die echt tussen wal en schip vallen zijn de mensen met psychische problematiek die zonder medicijnen de dag door moeten komen. Die zie je op gegeven moment slapen op straat en achter een winkelkarretje lopen.
) de crisisopvang afgeschopt omdat ze weigeren de regels te accepteren... zie je ze 2 maand later, dan zijn het lichamelijk en psychisch enorme wrakken. Sok schreef:marielleaartsen schreef:ik gaf vroeger altijd wel aan een man in de stad hier,
hoor ik achteraf dat die gewoon miljonair is en zelf voor dit leven kiest...
Zeker niet, daar hebben wij er ook een van
Voor de groningers onder ons, hij zit altijd op zaterdagnacht met een enorme smile op z'n knieën op een stuk karton voor de febo te zingen
Sommige zwervers waarvan ik weet dat ze roken geef ik nog wel eens een sigaretje, maar verder echt niet
Heb het zelf hard nodig.

.

Citaat:Zelf voor zwerver kiezen? Geloof me, er zijn er genoeg die daar niet voor kiezen
Nikki__ schreef:Zelf voor zwerver kiezen? Geloof me, er zijn er genoeg die daar niet voor kiezen!
Klinieken? Kosten geld.. worden ze bijna op voorhand al geweigerd.

mistery schreef:Sok schreef:Zeker niet, daar hebben wij er ook een van
Voor de groningers onder ons, hij zit altijd op zaterdagnacht met een enorme smile op z'n knieën op een stuk karton voor de febo te zingen
Sommige zwervers waarvan ik weet dat ze roken geef ik nog wel eens een sigaretje, maar verder echt niet
Heb het zelf hard nodig.
Ik weet wie je bedoelt maar dat had ik nog nooit gehoord
Vind dat zo'n vreselijk irritante vent.
Heb wel eens gehoord dat een man die altijd zingt in de stad en op paddepoel( grijs lang krullend haar, weet niet of je hem kent?) ook zeker meer dan genoeg centen heeft maar het gewoon leuk vind om dus muziek te maken.
Ik geef zelf wel eens geld aan een hele vriendelijke man die de straatkrant verkoopt. Puur omdat ik het een sympathieke kerel vind
Ben laatst nog door een andere zwerver een soort van bedreigd. Ik wou geen geld geven en toen zei hij dat hij dan het glas achter me stuk zou maken (zat in een bushokje) nou succes

Veirl schreef:Hmm... Ik geef nooit iets aan zwervers, kom ze dan ook bijna nooit tegen. Mij is altijd verteld dat ze van geld alleen maar drank kopen, dus als ik iets zou geven dan was het wel iets te eten.

Ik kom deze man vaker tegen, maar hij krijgt niets meer van me! Eten ofzo kan ik altijd missen, en geef ik zo, maar op deze manier...