Wat te doen met kris?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

Re: Wat te doen met kris?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:49

Ik had nog nooit van een kris gehoord!! Heb ook dus heel het topic even doorgelezen!
Ik weet niet of ik het moet geloven, maar je kan beter het zekere voor het onzekere nemen en proberen van dat ding af te komen! Ik hoop dat je iets te weten komt van het museum.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 17:57

Had er ook nog nooit van gehoord, dus heb ook het hele topic doorgelezen.
Geen idee ook of ik het moet geloven of niet, maar ben erg benieuwd naar de afloop van dit verhaal Lachen

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 18:24

Mystica schreef:
Broccoli schreef:
Had je opa ook ongeluk met dat ding?
Ik vind het maar een naar ding hoor.

Voor zo ver ik weet niet, maar zoals ik al zei: Hij lag helemaal achteraan, onderin een kast en niemand mocht er aan komen.

Ow ok! Vroeg het me af Lachen

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 00:07

Wat heb je uiteindelijk met de kris gedaan?

stubeck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 00:22

ben ook wel benieuwd!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 00:33

*stille meelezer die ook errug nieuwschierig is geworden :)

manonxxlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 00:58

ja dat wil toch eigenlijk ook wel even weten...

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 02:27

Kom net het topic tegen en heb het helemaal doorgelezen. Ik had nog nooit van zo'n ding gehoord. Ben nu ook wel benieuwd wat je er mee hebt gedaan. Mocht het nog nodig zijn, mijn tante komt uit Indonesië en heeft daar aardig wat familie wonen. Ik kan d'r altijd even opbellen :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 01:48

Hij is er nog :roll:
We hadden allang dat museum willen bellen, maar er kwam van alles tussen. ik ben aan het verhuizen en mijn moeder moest naar het ziekenhuis.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 01:58

Zijn er geen inkoopadressen voor krissen? In Indonesië zijn er wel handelaren, dus ik kan me zo voorstellen dat dat hier in NL ook wel te vinden is.

Ik heb er eind 2006 eentje gekocht (ja, zelf en ik ben nog vrouwelijk ook :D ), eentje zonder geschiedenis. Heb niet meer geluk of ongeluk gekregen sinds die tijd, weet ook eigenlijk niet waar ie is.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 02:17

Kun je hem niet inleveren bij de Politie? Dan is hij iig het huis uit...

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 07:56

gewoon opsturen naar de ambassade daar, er is daar een museum dat heel wat van die dingen heeft, geen idee hoe t heet maar daar zorgen zij wel voor toch?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 11:54

Een kris is ook een wapen he? ;) Die kun je niet zo even met de luchtpost naar Jakarta sturen. Politie? Geen idee. Museum Bronbeek wordt sowieso gebeld hoor.

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:02

He, wat een bizar verhaal. Ik vraag me nu toch wel echt af of het daaraan ligt. Ik ben niet zo bijgelovig, maar dit is allemaal wel toevallig. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:03

Ik heb echt nog nooit van een Kris gehoord...zo leer je nog eens wat van Bokt! Ik ben benieuwt waar hij (het?) uiteindelijk terecht komt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:07

Ik zou voordat je besluit de kris weg te geven, te verkopen of wat dan ook toch nog eens contact opnemen bijv. met het Tropenmuseum in Amsterdam of Volkenkunde in Leiden om te zien of zij iemand weten die je kan helpen in de "correcte" omgang met de kris of de kris min of meer te neutraliseren.

Ik denk dat het een beetje zonde zou zijn om dit aandenken aan je opa weg te doen.

UpDate_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:15

ik heb het verhaal ook even gelezen..jeetje wat naar zeg je huis moeten verkope en je moeder in het ziekenhuis...sterkte! ik hoop dat je snel de juiste oplossing hebt gevonden voor dat ding...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:19

Ik denk inderdaad dat als je even rondspeurt, er genoeg mensen te vinden zijn die je er mee kunnen helpen. Succes ermee!

xXGRIETJEXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:21

Euhmmm nu komt mijn nuchtere Friesheid even heel erg boven.
Een zwaard die ongeluk brengt hmmm, nou ik ben opich vrij open opgesteld in dingen (heb mijn overleden vader een aantal keren gezien) maar een zwaard (athans daar lijkt het op) met duistere krachten, nee daar geloof ik dan net weer niet in.
Kan het niet zijn dat je gewoon een ongelukkige tijd hebt gehad ipv dat dat ding er iets mee heeft te maken?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 12:22

Maflinger_S schreef:
Ik zou voordat je besluit de kris weg te geven, te verkopen of wat dan ook toch nog eens contact opnemen bijv. met het Tropenmuseum in Amsterdam of Volkenkunde in Leiden om te zien of zij iemand weten die je kan helpen in de "correcte" omgang met de kris of de kris min of meer te neutraliseren.

Ik denk dat het een beetje zonde zou zijn om dit aandenken aan je opa weg te doen.

Museum Bronbeek heeft een grote verzameling krissen. ;) Een slechte kris is niet te neutraliseren en verkopen mag niet, dus doe ik niet :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:29

Als ie niet te neutraliseren is, dan zou ik m ook niet zomaar weggeven. :n Dan zadel je er alleen maar iemand anders mee op. Dan maar begraven, maar dan nog zou ik wel aan iemand vragen of dat nog aan bepaalde regels verbonden is.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:33

Aan iemand geven waar je ruzie mee hebt? :Y)

Had er nog nooit van gehoord eigenlijk, wel appart dat het daardoor zou komen. Maar zou het ook ongeluk brengen, als je iemand die van niets weet, verteld dat het geluk brengt? Want het lijkt me namelijk dat het voornamelijk bij jezelf ligt.

Heb trouwens niet alles helemaal doorgelezen, dus sorry als dit al gezegt is.

Gerbenfroh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 12:35

Is dat zo'n zwaard met haar eraan?
Die hebben wij ook hier thuis, mijn vader heeft hem origineel van een Indier gekregen en dat zou juist geluk brengen?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 12:41

@ Gerbenfroh: Er kan haar aan zitten, zit niet aan die van mij :)
Dus waarschijnlijk is die van jou ook een kris. Zoals al vaker gezegd is, niet alle krissen zijn slecht, de meesten helemaal niet zelfs. :)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 12:42

Iris82 schreef:
Als ie niet te neutraliseren is, dan zou ik m ook niet zomaar weggeven. :n Dan zadel je er alleen maar iemand anders mee op. Dan maar begraven, maar dan nog zou ik wel aan iemand vragen of dat nog aan bepaalde regels verbonden is.

Daarom geef ik hem ook niet weg, maar stuur ik hem naar dat museum, omdat zij weten wat ze er mee moeten.