Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Mystica schreef:Broccoli schreef:Had je opa ook ongeluk met dat ding?
Ik vind het maar een naar ding hoor.
Voor zo ver ik weet niet, maar zoals ik al zei: Hij lag helemaal achteraan, onderin een kast en niemand mocht er aan komen.

), eentje zonder geschiedenis. Heb niet meer geluk of ongeluk gekregen sinds die tijd, weet ook eigenlijk niet waar ie is. 
Die kun je niet zo even met de luchtpost naar Jakarta sturen. Politie? Geen idee. Museum Bronbeek wordt sowieso gebeld hoor.
Maflinger_S schreef:Ik zou voordat je besluit de kris weg te geven, te verkopen of wat dan ook toch nog eens contact opnemen bijv. met het Tropenmuseum in Amsterdam of Volkenkunde in Leiden om te zien of zij iemand weten die je kan helpen in de "correcte" omgang met de kris of de kris min of meer te neutraliseren.
Ik denk dat het een beetje zonde zou zijn om dit aandenken aan je opa weg te doen.
Een slechte kris is niet te neutraliseren en verkopen mag niet, dus doe ik niet
Dan zadel je er alleen maar iemand anders mee op. Dan maar begraven, maar dan nog zou ik wel aan iemand vragen of dat nog aan bepaalde regels verbonden is. 

Iris82 schreef:Als ie niet te neutraliseren is, dan zou ik m ook niet zomaar weggeven.Dan zadel je er alleen maar iemand anders mee op. Dan maar begraven, maar dan nog zou ik wel aan iemand vragen of dat nog aan bepaalde regels verbonden is.