Wat is voor jou een reden om te trouwen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fleurtje100

Re: Wat is voor jou een reden om te trouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:31

Citaat:
Dit is zeer persoonlijk natuurlijk, maar ik ben erg op mijn vrijheid gesteld, en ik kan totaal niet tegen 'moeten'.

Ik vind dat eens je aan een contract vasthangt, het (gevoelsmatig) al veel moeilijker is om bij je man weg te gaan. Je belooft namelijk om je hele leven samen te blijven. Maar de dag dat ik hem (of hij mij) niet meer graag ziet, wil ik er gewoon uit kunnen stappen. Ik will ook niet moeten bewijzen dat hij mij bedrogen heeft of wat dan ook, om het contract te mogen verbreken. Ik zou het al veel meer zien zitten mocht het een contract van vijf jaar zijn ofzo Dan kan je je belofte om de zoveel jaar hernieuwen en is er iedere keer weer feest.

Ik denk dat als je eenmaal echt van iemand houdt en 100% zeker bent over je relatie, dat je je hier dus niet meer druk om maakt. Dan ben je er gewoon van overtuigd dat je de rest van je leven dolgelukkig bent met iemand. En er zullen altijd momenten zijn waarop het even wat minder gaat, en je misschien even twijfelt aan je relatie maar dan moet je er naar mijn idee juist voor vechten. Ik vraag me af en toe echt af, of al die mensen die scheiden wel zo heel veel beter terecht komen en gelukkiger worden.
Natuurlijk als het echt niet gaat is een scheiding het beste, maar ik heb ook wel het idee dat heel veel huwelijken mislopen door te hoge verwachtingen. Ook de beginpost, wat dacht die collega dan, dat haar relatie zou veranderen met het doen van een belofte en een mooi feest? Natuurlijk niet.
Ik zou trouwen omdat ik het een mooi symbolische gebaar vind, het vieren van je liefde voor elkaar. En zo'n prinsessenjurk lijkt me ook wel wat Haha!. Verder een heel groot feest hoef ik niet, ik heb in de horeca gewerkt en vond het soms zo zonde dat mensen 15.000€ uitgaven aan een gigantisch feest waar allerlei vage kenissen en collega's zich op hun kosten aan het bezatten waren. Doe mij dan maar gewoon met familie en hele goede vrienden een gezellig diner en klein feestje.

mistid

Re: Wat is voor jou een reden om te trouwen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:32

Ik hoef niet te trouwen Scheve mond
Daar lijkt mij de relatie een stuk 'gewoner' door worden.
Als je dan uit elkaar gaat is het ook makkelijker, dan is het gewoon doei (erg zwart wit) en met trouwen weet ik veel wat voor gedonder

Maarja ik denk ook altijd heel raar Bloos