_)%&_!# Arriva, bij de halte laten staan door TWEE bussen !!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mereltje

Re: _)%&_!# Arriva, bij de halte laten staan door TWEE bussen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:49

Hmm, omdat ze misschien dachten van he ik zie iets bewegen? En toen ze stil stonden ze je niet meer zagen in het donker?
Zou heel goed kunnen toch...
Ik bedoel, waarom zouden ze eerst remmen als ze toch van plan waren door te rijden?

Stoeptegel

Re: _)%&_!# Arriva, bij de halte laten staan door TWEE busse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:51

Natasjaa schreef:
Het ging trouwens om lijn 11 en 39, voor degenen die zich dat afvroegen.

Mereltje, ze hebben me zeker wel gezien, waarom zouden ze anders remmen Na de halte?! Ik heb lichtsignalen gegeven en die zijn Echt wel zichtbaar.
Het is een vrij donkere halte, dat geef ik toe, maar ik blijf er bij, dat ze me gezien Moeten hebben, ik kan dat remmen namelijk niet anders verklaren!

lijn 11 komt om de 5 minuten toch? Die laat vrij vaak mensen staan viel me op. Lijn 15 ook.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 22:54

Hier is sinds een jaar ong de "route" veranderd op sommige tijdstippen, hij stopt nu in 1 bepaald dorpje niet bij de halte aan de snelweg maar bij de halte in het dorp zelf (200m verderop), en er zijn nogsteeds mensen die bij de verkeerde halte gaan staan. Dan vind ik het niet zo gek als ze je voorbijrijden. Doe dan een beetje moeite om de haltes in de gaten te houden. Scheve mond
Is dit misschien bij jou ook niet het geval? Je kan het altijd even nakijken natuurlijk..

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:01

Echt rot is dat.. Heb het ook een aantal keer gehad in Groningen.
Stond ik ergens in Waterhuizen bij stal en kon ik niet naar huis komen (ook in het donker).. Wat een eikels!!

gilberke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 23:49

wat ben ik blij dat ik niet met de bus hoef.

( heb eigelijk nog nooit met de bus gereist Schijnheilig )

wou het binnen kort mischien gaan doen naar school maar toch niet zoon strak plan als ik dat zo lees

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-08 00:11

Nee hoor, de bus hoort gewoon bij deze halte te stoppen.
Lijn 11 komt daar maar om t half uur, en dit was de laatste (stond even voorbij Zuidhorn, voor degenen die t wat zegt Lachen )

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 01:43

Voor die bus hebben wij ook wel eens moeten rennen. Hij is vaak aan de vroege kant, vooral als het niet zo druk is.

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 00:09

Hij was niet te vroeg, hij was eerder wat te laat, en reed me gewoon voorbij Lachen Aan rennen had k dus weinig gehad Lachen

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 00:13

Ik heb ook een hele tijd gehad dat Connexion mij liet staan bij de bushalte terwijl ik naar school moet! Ze hebben een klacht ingediend en nu vergeten ze die halte niet meer..
Ik vind het zoo triest dat ze mensen laten staan!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 14:43

Bussen, praat me er niet van Boos!
Hier rijdt de RET en ook dat is dus geen pretje, bussen komen te laat, of 4 minuten te vroeg en rijden dan door. Sommige bussen komen gewoon helemaal niet opdagen en noem maar op... Vroeger hoefde ik alleen met de trein mee en heb ik de NS vele malen vervloekt, maar ik ben van de NS gaan houden nu ik de RET ken, wat een zooitje zeg

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:27

Stoeptegel schreef:
Natasjaa schreef:
Het ging trouwens om lijn 11 en 39, voor degenen die zich dat afvroegen.

Mereltje, ze hebben me zeker wel gezien, waarom zouden ze anders remmen Na de halte?! Ik heb lichtsignalen gegeven en die zijn Echt wel zichtbaar.
Het is een vrij donkere halte, dat geef ik toe, maar ik blijf er bij, dat ze me gezien Moeten hebben, ik kan dat remmen namelijk niet anders verklaren!

lijn 11 komt om de 5 minuten toch? Die laat vrij vaak mensen staan viel me op. Lijn 15 ook.

11 en 15 zijn vaak echt super vol.
Ik fiets meestal naar school, alleen op vrijdagmiddag neem ik de bus. (lijn 1/52, 3, 6 of 11) en vooral terug is een drama, alles is helemaal stampvol Scheve mond

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 15:45

Plien91 schreef:
11 en 15 zijn vaak echt super vol.
Ik fiets meestal naar school, alleen op vrijdagmiddag neem ik de bus. (lijn 1/52, 3, 6 of 11) en vooral terug is een drama, alles is helemaal stampvol Scheve mond

Dat klopt, maar dat zijn ze pas Nadat ze bij t Zernike geweest zijn, en niet als ze nog maar net bij Zuidhorn vertrekken (waar ik in had moeten stappen)

Lisa_Caro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:29

Ik leef met je mee meid, en het is niet alleen Arriva, Connexxion heeft er ook een handje van. Te laat komen, helemaal niet komen, lekker rustig wachten met de deur dicht terwijl je reizigers in de kou/regen te staan wachten, bij bijna iedere halte ff stoppen om de krant even door te nemen, langzaam rijden, verkeerd rijden, en dan ook nog eens ff lekker staken omdat ze niet genoeg betaald krijgen (waardoor de reizigers natuurlijk weer de dupe worden)....
Ik kan er zo langzamerhand wel een boek over schrijven, het openbaar vervoer in nederland is echt klote!

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 18:21

Jeetje, en daar sta je dan inderdaad Bloos! .
Goed van je dat je een lift gevraagd hebt hoor!
10 km is me nogal wat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:42

Ik snap niet hoe het bij een busmaatschappij zo kan verschillen Nagelbijten / Gniffelen ik heb nog steeds geen problemen met de bus, de enige keren dat ik er niet in zit is omdat ik hem zelf mis Nagelbijten / Gniffelen

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:50

Ja heerlijk...bussen..
Sinds mn nieuwe verzorgpaard reis ik zo no veel mogelijk met de bus. Anders moet k ruim 10km fietsen. Buslief gaat maar 1x per uur, mja beter dan niets. Maar de ene keer komt ie te vroeg. De andere keer een kwartier te laat. En heb ook wel eens gehad dat ie me gewoon voorbij reed terwijl k aan gaf mee te willen.
Vandaag wilde ze weer strippen te veel afstempelen. Dus heb ik meneer de bus chaufeur dat weer mooi recht laten zetten.
Blij dat k geen bus nodig heb voor me werk/school. Zou er knetter van worden. Je moet t openbaar vervoer alleen gebruiken als je geeen haast hebt en veeel geduld. (iets dat bij mist haha)

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:57

sjaantje schreef:
Stond ik ergens in Waterhuizen bij stal en kon ik niet naar huis komen (ook in het donker).. Wat een eikels!!

Dat is lijn 73 dan denk ik? Als buschauffeurs dat ook zien in het donker, hebben ze nachtogen!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 20:00

Ik heb vrij weinig last van problemen met bussen Lachen
Tis echt heel vervelend dat ze je 2 keer voorbij zijn gereden maar ik weet ook niet hoe dat komt.
Wil alleen wel even zeggen dat te laat komen lang niet altijd de fout is van de chauffeur!
Klein tipje: Als het donker is, houd de bus dan aan met het licht van je telefoon! is de kans veel groter dat ze je zien!

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-08 20:21

Marjo_x > Dat Deed ik dus al, kan je nagaan....

Ik ga ook echt niet graag meer met de bus naar stal, deed ik al niet graag, maar nu helemaal niet meer... En zeker niet meer in t donker...

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:40

Tjee wat een *&^%chauffeurs... Boos!

Was dat vrouwtje vrouw Soek of die andere? Lachen

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 07:35

_Inga schreef:
sjaantje schreef:

Dat is lijn 73 dan denk ik? Als buschauffeurs dat ook zien in het donker, hebben ze nachtogen!

Klopt Ja 73 en 76. Ik sta ook altijd wild te zwaaien met telefoon enzo.. Heb wel eens gehad dat ie pas 50 meter later keihard op de rem ging staan. En tja, dan moeten ze er maar een lantaarnpaal neerzetten..

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 13:53

Uums schreef:
Tjee wat een *&^%chauffeurs... Boos!

Was dat vrouwtje vrouw Soek of die andere? Lachen

Ze had een blonde dochter Lachen Zegt je dat wat? Vork

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 18:19

Yep Haha! (dat meisje heb ik in de klas gehad)
Mijn vader is vrijwilliger bij de borg (Groninger Paarden verzorgen enzo) Lachen

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:01

knap k*t. Ik heb het zelf ook een aantal keren gehad. Liep stage op een melkveebedrijf in Ten Post. Tegenover de Shell aan de N360 stond de bushalte, hier stapte bijna nooit iemand in, dus had al speciaal een witte jas aan, ging bijna midden op de weg staan en vaak reden ze dan nog enkele meters door. Sommigen crosten gewoon met een rotgang voorbij.
Heb dus ook heel wat koffie gedronken bij de shell.
Ik was er op den duur zo strontzat van dat ik iedere keer belde naar arriva. Na een tijdje heb ik nogal wat strippenkaarten vergoed gekregen.
Vind het in en rond de stad nog al wat arrogante buschauffeurs zijn, ik ga tegenwoordig met de trein vanuit loppersum!

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 18:28

Drie keer raden wat er nu net weer gebeurde.... Jawel, het was WEER raak, weer reed de bus door en stond k fijn bij de halte naar zijn achterlichtjes te staren....