TNT, hoe dom kun je zijn!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xRomanxMir

Re: TNT, hoe dom kun je zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:32

Ja, daar kan je zo pissig van worden, want ik had laatst een cadeautje gekocht. En die gozer leverde het helemaal aan het eind van de straat af.. Ik kwam er pas na een week achter. Maar gelukkig heb ik het cadeautje nu wel. Lachen

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:38

iemand misschien die weet wat je nog kunt doen nadat je een klacht hebt ingedient en het pakketje nog steeds niet bezorgd is. Klacht is afgehandelt door tnt met de mededeling het is jouw woord tegen dat van de postbode. Postbode zegt pakket te hebben afgegeven, maar ik heb niks ontvangen. (ook buren huisgenoten enz. niet)

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:41

Ik heb een keer n zadel opgestuurd, via bokt. Meisje had telkens niks ontvangen. Na 3 weken bleek dat de TNT het pakketje had opengemaakt voor een of ander onderzoek (kijken of wapens, drugs werden vervoerd? geen idee) maar zonder het te laten wetne. Ik kreeg het al spaans benauwd. Daar gaat je naam!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:41

Nikki__ schreef:
Inmiddels is het pakketje geariveerd!
Geloof het of niet, maar hij was 3 straten verder afgeleverd.
TNT moest daar toevallig een pakketje afleveren en dacht, handig hoef ik niet om te lopen.
Man had geen idee waar die zijn moest, was hier in de straat ookal alles afgelopen!

Ik zou alsnog een klacht indienen. Hiervoor zou ik het verhaal even op schrift zetten, met iets lekkers bij de man langsgaan en vragen of je zijn contactgegevens ook mag hebben, een plattegrondje bijdoen waar duidelijk op te zien is dat jullie geen directe buren zijn, een kopie van het briefje waarop staat dat het bij 'de buren' is afgeleverd, en dit naar de klantenservice en naar Kassa / Radar of de consumentenbond sturen.

Veel mensen laten het er bij zitten (vaak ook wegens gebrek aan bewijs) maar er zijn zo langzamerhand zoveel voorbeelden van de misstanden bij de TNT dat het goed is als die verzameld worden.

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:43

Ik heb paar weken geleden klacht ingediend. Door grove nalatigheid zijn ze bij de TNT een duur pakket kwijtgeraakt (sterker nog, hebben het aan een voorbijganger in de straat gegeven). Klacht indienen heeft niets geholpen helaas.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 12:47

Kris: heb je ook de consumentenbond geprobeerd? De TNT is erg makkelijk met het 'sorry mevrouwtje daar kunnen we niks aan doen' terwijl dat juridisch echt geen steek houdt. Hopelijk dat organisaties als Kassa/ Radar / Consumentenbond daar wat meer mee kunnen.

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-08 01:00

Shadow0 schreef:
Nikki__ schreef:
Inmiddels is het pakketje geariveerd!
Geloof het of niet, maar hij was 3 straten verder afgeleverd.
TNT moest daar toevallig een pakketje afleveren en dacht, handig hoef ik niet om te lopen.
Man had geen idee waar die zijn moest, was hier in de straat ookal alles afgelopen!

Ik zou alsnog een klacht indienen. Hiervoor zou ik het verhaal even op schrift zetten, met iets lekkers bij de man langsgaan en vragen of je zijn contactgegevens ook mag hebben, een plattegrondje bijdoen waar duidelijk op te zien is dat jullie geen directe buren zijn, een kopie van het briefje waarop staat dat het bij 'de buren' is afgeleverd, en dit naar de klantenservice en naar Kassa / Radar of de consumentenbond sturen.

Veel mensen laten het er bij zitten (vaak ook wegens gebrek aan bewijs) maar er zijn zo langzamerhand zoveel voorbeelden van de misstanden bij de TNT dat het goed is als die verzameld worden.

Meneer heeft een doos merci gekregen!
Hebben een klacht ingediend en net als hierboven is er een formulier opgemaakt, maar wordt er verder niks mee gedaan omdat het pakketje toch ontvangen is..

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 01:17

Ik had maandag iets besteld bij bol.com en zou dat vandaag thuis krijgen. Ik wachten en wachten en rond 5 uur voor de 10e keer in de bus gekeken of er geen briefje ofzo inzat, de tuin nog eens doorgelopen (best moeilijk te zien in het donker Tong uitsteken ), pakketbezorging word bij ons in meestal wel goed gedaan maar na alle horroverhalen hier op bokt... Heb wel een keer mijn dure schoolboeken die verstuurd waren aan de andere kant van de poort gevonden, boeken van tussen de 50 en de 90 euro over de poort gegooid! Of een ander pakketje bij de voordeur achter een bloempot verstopt...
Krijg ik om kwart voor 8 vanavond een mailtje dat het wat langer kon duren voor het pakketje binnen zou komen (jammer, was een kerstcadeau voor vanavond voor vriendlief), heb ik me helemaal voor niets druk gemaakt Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 02:15

Ik zou het eigenlijk wel een goed idee vinden als je aan zou kunnen geven dat je je pakketjes standaard bij het postkantoor ophaalt. Dan hoeft de pakketbezorger er niet mee te zeulen en zou ik ze een stuk eerder binnen hebben (ben heel onregelmatig thuis en al zeker nooit een hele dag).

Ook zou ik het fijn vinden als ik aan zou kunnen geven dat er nooit bij de buren bezorgd mogen worden. Dan hebben de 'goede buren' geen overlast van mijn pakketje en dan kan deze niet door een 'verkeerde buur' worden verduisterd.

Laatst had ik een deken besteld en die had ik met spoed nodig. Werd keurig direct door Piaffe verzonden, de volgende dag lag er een briefje in de bus dat deze was afgeleverd bij de 'buren' aan de andere kant van de gallerij. Gelukkig beek dit bij een aardige jongen te zijn (moet je dan ook maar net mazzel mee hebben, ik kende hem niet), probleem was alleen dat hij ook bijna nooit thuis was. Het heeft meer dan een week geduurd voordat we op hetzelfde tijdstip thuis konden zijn Clown.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 04:19

ik heb niet veel te maken met pakketjes. Maar had een deken gekocht via bokt en deze is netjes binnengekomen. Wel via de buren. Maar dat maakt mij niet uit. Mijn bel is ook kapot en zelf lag ik op bed ivm nachtdienst.
Dus ik heb geen klachten. Ik neem ook gerust een pakje aan van de buren. (waar ik eigenlijk geen contact mee heb) maar doe ik niet moeilijk over.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:48

Nikki__ schreef:
Meneer heeft een doos merci gekregen!
Hebben een klacht ingediend en net als hierboven is er een formulier opgemaakt, maar wordt er verder niks mee gedaan omdat het pakketje toch ontvangen is..

Heb je een reactie gehad? En heb je een kopie naar Radar of Kassa of de Consumentenbond verzonden?

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:57

De verzender kan aangeven of een pakket bij buren afgegeven mag worden. Ik weet niet hoe dat werkt, maar ik had geregeld een melding "niet bij buren afgeven". Als ervoor getekend moet worden, mag het iig niet.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:00

Bah, heb dit ook al vaker gehad, een keer zijn ze zelfs een grote schoenen (*laarzen)doos kwijtgeraakt op zo'n centrum waar alles verdeeld wordt.. Nooit meer gevonden... Hoewel ik dat niet geloof met zo'n grote doos, ook het bedrijf waar ik ze besteld had heeft ze niet meer retour gekregen... Scheve mond
(wel geld terug van die zaak gelukkig, maar laatste paar van mijn maat (42) dus helaas..)

Ponybokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:02

Hé jakkes. Ik hoor tegenwoordig wel vaker klachten over TNT. Ik vind dat ze dit niet kunnen maken.

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:04

Grit schreef:
De verzender kan aangeven of een pakket bij buren afgegeven mag worden. Ik weet niet hoe dat werkt, maar ik had geregeld een melding "niet bij buren afgeven". Als ervoor getekend moet worden, mag het iig niet.

Dat was vroeger zo, stickers met alleen huisadres erop. Helaas heb ik een jaar ofzo geleden al van mijn postkantoor gehoord dat ze niet meer verplicht zijn zich daar wat van aan te trekken Sigaar

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:26

Alwiene schreef:
Grit schreef:

Dat was vroeger zo, stickers met alleen huisadres erop. Helaas heb ik een jaar ofzo geleden al van mijn postkantoor gehoord dat ze niet meer verplicht zijn zich daar wat van aan te trekken Sigaar

Toen ik er werkte was een "hot issue" en mocht het absoluut niet. Is anderhalf jaar geleden.
Maar dan heeft zo'n sticker idd geen nut.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:33

Degene die hier de pakketjes bezorgd doet het echt super goed! Is altijd dezelfde man. Hij weet al precies wanneer ik wel of niet thuis ben en dat ik niet wil dat het bij de buren gebracht wordt. Nee, die service is prima!

Wel heb ik regelmatig problemen met pakketjes verzenden. Die worden soms gewoon 5 dagen later bezorgd, of zelfs teruggestuurd. Terwijl alle gegevens kloppen Verward

Starr_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:07

het schijnt zelfs zo te zijn dat ze verplicht zijn het 2 keer op verschillende tijden aan te bieden!

brudoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:29

Hier worden pakketjes gelukkig altijd netjes geleverd. Hopen dat dat ook zo blijft..

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:41

ah het moet niet gekker worden,

laatst lag bij mij in de brievenbus een kerst kaart open gemaakt en wel de kerstkaart hartstikke verbogen.
nou sorry hoor maar ik vind dat het echt niet kan dit keer is het een kerstkaart maar stel je voor dat het iets anders was,
ik bestel regelmatig wat op internet
1 keertje iets van 59,95 maar nooit binne gekomen dus als gevolg dat ik niets meer mag bestellen via internet van me moeder

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:49

In de periode dat onze vaste postbode op vakantie was werd AL mijn post open gemaakt. En dan alleen de post die naar mij gericht was. De post van mn vriend bleef gewoon dicht.
Brieven, kaarten, afschriften alles werd gelezen.

En de TNT maar blijven volhouden dat de afzender het neit goed dicht had gedaan.
Wel toevallig als de enveloppen gewoon opengescheurd zijn.

Niks aan te doen. Gelukkig was met een maandje de vaste postbode weer terug en was het ineens afgelopen.

En aan de brieven zag je duidelijk dat ze gelezen waren. Blaadjes op een verkeerde volgorde, de andere kant op gevouwen etc.

Chr1s

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 13:55

Uhm met TNT nooit problemen gehad
Maar met GLS wel, kwam nooit goed aan (foto's)
In speciaal envelop verstuur je het maar toch komt het verkreukeld aan
Dus kan alles weer op nieuw sturen (want je hebt eigen risico van €50,-)
En DPD op het werk veel problemen gehad
Dure verrekijkers wat mist, pakketen beschadigt
Doos vol camera's wat niet aankomt maar wel ondertekent is???

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 14:13

wij hebben op werk veel gezeur met Aramex gehad. Drama's!
Zelf verzenden we alles met Seaborn of fedex

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:34

Hmm lekker moment voor mij om dit topc te lezen, er zijn nml 3 pakketjes onderweg(wel via brievenbus) naar bokkers en maandag verzend ik een zadel naar een bokker...
Dat zadel gaat iig als verzekerd worden verzonden dus mochten ze het kwijt maken hebben we iig dat nog...

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 12:58

DPD is ook zo'n drama, een pakketje wat ik had besteld is in een stad zo'n 50 km verderop afgeleverd, met mijn adres erop van verzender, maar met adressticker van DPD, en hun pakketje bij mij, precies andersom. Ja, mevrouw, de verzender heeft de adresstickers zelf omgewisseld.. túúrlijk, een autoonderdelenfabrikant verzend naar mij, die baleinen nodig heeft en andersom. Voor rede vatbaar zijn ze daar niet, en je wordt nog uitgescholden ook, idioten...