kolonisten van catan

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anneliesdj

Re: kolonisten van catan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 00:57

C_arola schreef:
Alle delen;
De Zeevaarders van Catan, Steden & Ridders, De Kolonisten van Catan 5-6, Historische Scenario's I, Historische Scenario's II, De Kolonisten van Catan: Zes Scenario's, De Vissers van Catan en De Kolonisten van Catan: Kooplieden en Barbaren
En ook nog;
de De Kolonisten van Catan spelfamilie zitten ook nog: De Kinderen van Catan, De Kolonisten van Catan 3D, De Kolonisten van Catan Kaartspel, De Kolonisten van Catan Mini-Editie, De Kolonisten van Catan: De Jubileumeditie, De Kolonisten van Catan: De Val van Rome, De Kolonisten van Catan: Het Dobbelspel, De Kolonisten van de Prehistorie en De Ruimteschepen van Catan

Maar hier zitten ook op zich staande spelen bij, zijn dus niet allemaal uitbreidingen.
Het laatste rijtje; prehistorie, ruimteschepen, val van rome; zijn dat uitbreidingen op het basisspel?

Divine schreef:
moet je voor de grap eens bij elkaar optellen wat voor kapitaal je dan op de plank hebt staan Knipoog

Ja dat is waar maar zijn ook dingen die ontzettend lang meegaan, zowieso zijn bordspellen over het algemeen een investering maar wel over de lange termijn en dat maakt het dan weer een beetje goed.
Bovendien is het wel onwijs leuk om al die uitbreidingen bij elkaar te leggen en dan met z'n 2en of 3en te spelen, heb je echt een onwijs groot speelveld, dan gaan we ook tot 15 of 20 punten ipv de 10 volgens de spelregels. (ben je alleen wel bijna net zo lang bezig met speelveld maken als met spelen zelf Nagelbijten / Gniffelen )

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:35

Wij hebben met kerst voor het eerst Groot Catan gespeeld (met vier personen) en hierbij Steden & Ridders en Zeevaarders gecombineerd. Was erg leuk! We hebben wel heel lang gespeeld, ik geloof wel 2 en half uur. Denk dat we deze variant voorlopig maar aanhouden!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 11:37

Moosje schreef:
Cyntje schreef:
Catan installeren => Rechtermuisknop op icoon ( bureaublad ) => Eigenschappen => Compatibiliteit => 95/98/ME etc etc...

Dan zelf even kijken op welke het wel draait Knipoog ( eerst 98/ME proberen ) Lachen

Bedankt voor de tip! Haha!

Wil dat niet helpen wat bij mij dus ook het geval was... dan moet je naar C://Program Files gaan of naar de afdeling waar je je spel hebt geinstalleerd. Dan staan daar diverse bestanden. Als je de Catan_NoVideoSound.bat ( MS DOS Batchbestand ) te pakken hebt draait die waarschijnlijk wel. Je moet even zoeken en uitproberen maar uiteindelijk heb ik dat bestand op mijn bureaublad geplaatst en dan kan ik het wel spelen Lachen

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 14:45

anneliesdj schreef:
Maar hier zitten ook op zich staande spelen bij, zijn dus niet allemaal uitbreidingen.
Het laatste rijtje; prehistorie, ruimteschepen, val van rome; zijn dat uitbreidingen op het basisspel?

Nee, Kolonisten van de Prehistorie, Kolonisten De val van Rome, en Kolonisten Ruimteschepen zijn op zichzelf staande spellen. De Ruimteschepen is een variant op het kaartspel voor 2 personen, en dus ook bedoeld om met 2 personen te spelen

Divine schreef:
moet je voor de grap eens bij elkaar optellen wat voor kapitaal je dan op de plank hebt staan Knipoog

Ja dat is waar maar zijn ook dingen die ontzettend lang meegaan, zowieso zijn bordspellen over het algemeen een investering maar wel over de lange termijn en dat maakt het dan weer een beetje goed.

Klopt, alle spelletjes zijn duur, maar voor mij ook zeker de moeite waard. De kwaliteit van de materialen is goed, de spellen blijven ook mooi. Voor mij mag het dan ook best wat kosten. Mijn opmerking was ook meer als grap bedoeld. Naast het Kaartspel + alle uitbreidingen hier op, heb ik ook alles van Carcassonne (net zo verslavend), op de plank staan. Ik ben gestopt met optellen, wil het niet eens weten denk ik. Maar ik geloof dat ik er een aardig paar leren rijlaarzen voor had kunnen kopen, Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 15:36

Is Carcassonne niet ongeveer hetzelfde? Heb er ook vaak mee in de hand gestaan...

Clinnn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 18:08

Geen idee meer hoe carcasonne gaat maar ik dacht dat het ook iets was als steden bouwen.
Vond het iig ook heel leuk Lachen.

Ik ga dat online spel in februari NA mijn examens installeren. Het lijkt mij te gevaarlijk anders!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 20:03

Cyntje schreef:
Is Carcassonne niet ongeveer hetzelfde? Heb er ook vaak mee in de hand gestaan...

Ehm... nee, ik vind het principe niet hetzelfde. Carcassonne is iets makkelijker, ook om te leren. Je moet hierbij punten vergaren door een zo groot mogelijke stad te maken, of de langste watergang te maken, de meeste markten te maken binnen een stad, of zoveel mogelijk wilde dieren op een vlakte te "bouwen"... etc etc. Ik ben destijds begonnen met Jagers & Verzamelaars, dit is een op zich staande variant (net als Kolonisten van de Prehistorie). Dat is echt een heel leuke variant, heel goed met 2 personen te spelen.

Door de verschillende uitbreidingen die te krijgen zijn is dit ook een heel gevarieerd spel.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:37

Divine schreef:
Cyntje schreef:

Ehm... nee, ik vind het principe niet hetzelfde. Carcassonne is iets makkelijker, ook om te leren. Je moet hierbij punten vergaren door een zo groot mogelijke stad te maken, of de langste watergang te maken, de meeste markten te maken binnen een stad, of zoveel mogelijk wilde dieren op een vlakte te "bouwen"... etc etc. Ik ben destijds begonnen met Jagers & Verzamelaars, dit is een op zich staande variant (net als Kolonisten van de Prehistorie). Dat is echt een heel leuke variant, heel goed met 2 personen te spelen.

Door de verschillende uitbreidingen die te krijgen zijn is dit ook een heel gevarieerd spel.

Het princiepe is wel ongeveer het zelfde dus... Je krijgt punten door dorpen/wegen ed te bouwen, zo werkt colonisten ook Knipoog
't Is enkel dat je bij carcassonne niet zo'n immens speelveld hebt.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:38

Cyntje schreef:
Maar bordspel met andere regels dan? Want echt heel leuk is het dan ook niet echt Nagelbijten / Gniffelen

Nee, geen andere regels! Ik vind het helemaal niet minder leuk, het duurt tenminste niet zo eindeloos Huilen van het lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 01:40

Alet74 schreef:
Wij hebben met kerst voor het eerst Groot Catan gespeeld (met vier personen) en hierbij Steden & Ridders en Zeevaarders gecombineerd. Was erg leuk! We hebben wel heel lang gespeeld, ik geloof wel 2 en half uur. Denk dat we deze variant voorlopig maar aanhouden!

Groot Catan? Je bedoelt gewoon met de uitbreiding voor 5 en 6 spelers erbij?

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:47

Cyntje schreef:
Catan installeren => Rechtermuisknop op icoon ( bureaublad ) => Eigenschappen => Compatibiliteit => 95/98/ME etc etc...
Dan zelf even kijken op welke het wel draait Knipoog ( eerst 98/ME proberen ) Lachen

Hij doet t! Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 11:50

ok Haha!
Mooi dat het gelukt is!

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:49

Gelukkig zijn er mensen met meer verstand van computers dan ik... Haha!
Heb t net mijn vriendje gevraagd, maar de uitleg was al gegeven Clown
Veel plezier met spelen!!

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 21:00

Ah nog zon variant, CARCASONNE. Ook een verslaving naast kolonisten! Echt een heel leuk spel. Lijkt misschien op Kolonisten,maar toch eigenlijk ook weer totaal niet! Beiden ook wel weer heel verschillend. En toch heel leuk! Haha!

Divine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:24

Revanches schreef:
, CARCASONNE. Lijkt misschien op Kolonisten,maar toch eigenlijk ook weer totaal niet! Beiden ook wel weer heel verschillend. En toch heel leuk! Haha!

Ja, dat vind ik dus ook. Dat je punten haalt door dingen te bouwen, dat is wel hetzelfde principe als Catan, maar de manier waarop is heel anders, en je hebt minder "invloed" in het spel door bijvoorbeeld de actiekaarten zoals je die bij Catan (kaartspel heb ik het dan over) hebt. Het is gewoon wat makkelijker, maar zeker net zo leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:30

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:37

Is al voorbij gekomen Joolien Clown

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:43

Wij hebben ook veel van kolonisten van Catan, zijn er mensen met ervaring over die prehistorie is dit deel leuk?
Carcasonne hebben wij ook een deel van, op zich leuk spel alleen kan ik dit nooit winnen Clown

Hoe heten jullie online op catanweb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 22:44

ow haha ik had geen zin om alles te lezen Clown