dier aanrijden met de auto...stop jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hahaatje

Re: dier aanrijden met de auto...stop jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:20

Wij hebben een aantal jaar geleden tijdens onze vakantie in Portugal ook nog een dier aangereden. Dat gebeurde 's avonds op een slecht verlichte snelweg. We reden daar ongeveer 80km p/u en op een gegeven moment zien we uit onze ooghoeken iets zwart/wits de weg op schieten. Remmen of uitwijken had geen zin, dan waren we zelf in de berm terecht gekomen. Eigenlijk ging het ook te snel om te reageren en we beseften eigenlijk seconden later pas dat we een dier hadden aangereden. We weten nog steeds niet wat het was, maar vermoeden een kat. Ook weer ontzettend naar maar je doet er niks aan. We zijn ook niet gestopt, dat was gewoon te gevaarlijk op die onverlichte weg zonder vluchtstrook.
Je kan alleen maar hopen dat het beestje "goed" geraakt is en in één klap dood was... Verder was ik wel een beetje opgelucht dat er in de wijde omtrek geen huizen stonden dus als het inderdaad een kat was, was het waarschijnlijk een wilde en niet iemands huisdier... Schrale troost, maar toch...

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:23

twee weken geleden heb ik een rat aangereden die op de weg zat.
het dier gaf nog een schreeuw, en toen ik stopte was er niets meer van over om nog langs de kant van de weg te leggen.. volledig plat.. erg naar...

rebekky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:33

Een tijdje geleden hebben mijn vriend(die zat achter het stuur) en ik(ernaast) een kat aangereden.
Het was een pikkedonkere weg en ik een flauwe onoverzichtelijke bocht. (80km weg)
We waren nog half in de bocht toen we ineens 2 glinsterende oogjes zagen.
Dat was dus van een kat.
Maar we hadden gewoon geen tijd om te remmen of iets. Het moment dat hij zijn koppie omhoog deed om te kijken wat eraan kwam en wij die oogjes zagen waren we er al overheen. Dat ging zo snel.
Ik voelde hem helemaal onder de auto doorgaan Verdrietig
Wij gestopt en terug gereden. Bleek hij te zijn onthoofd en dat kon ik echt niet aanzien werd er helemaal misselijk van. Ziek
Mijn vriend heeft toen het kopje en lichaam aan de kant van de weg gelegt en we zijn toen doorgereden.

Wisten op dat moment ook niet wat we moesten doen.
Ik heb er een week zowat niet van kunnen slapen. Vond het zo zielig Verdrietig
En dat beeld van een onthoofde kat blijft me altijd bij.. bleh

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 16:36

miep1979 schreef:
Duhelo schreef:
als er mogelijkheid voor is (op een snelweg zou ik niet zo vlug stoppen voor een duif bv, voor een hond neem ik het risico dan weer wel, en ja, noem me maar hypocriet, maar die hond heeft wss thuis verdrietige mensen zitten ...)
op een gewone weg stop ik wel (niet dat ik al een dier aangereden heb, maar kom)
indien het dood zou zijn zou ik het aan de kant leggen (hond of kat zou ik meenemen en proberen de eigenaar te vinden)
indien het nog leeft, maar net niet dood is, zou ik het wss een handje helpen en uit zijn lijden verlossen (behalve indien hond en kat, dan naar DA)
indien het gewoon nog gered kan worden ga ik ermee naar de DA.

Dat zou ik ook doen, ik rem ook echt voor dieren Verdrietig
Stel ik zou een dier aanrijden, volgens mij slaap ik er dan enkele dagen niet van Huilen

Dat zou ik ook hebben

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 17:13

Op de snelweg stop ik niet; dat is gewoon té gevaarlijk.

Op rustige wegen stop ik wel. Als het dier nog leeft en de verwondingen niet ál te ernstig zijn neem ik 'm mee naar de DA. Als hij ligt te creperen van de pijn en ie er zeer ernstig aan toe is verlos ik 'm liever direct uit z'n lijden...

Colt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:54

Erg naar een dier aanrijden...

Maar of ik stop zal van de omstandigheden afhangen. Wanneer het geen gevaar oplevert voor mezelf of anderen stop ik absoluut.

Helaas tot nu toe een keer een kat aangereden. Sprong zo voor mn auto. Meteen gestopt en de kat gezocht. Arme dier leefde nog maar waarschijnlijk zn rug gebroken. Het was een donker landweggetje, waar op die plaats net 2 huizen stonden. Aangebelt om de eigenaar te zoeken met het plan om samen naar de DA te gaan. Eigenaar gevonden maar het arme dier overleed hierna ter plekke. Erg rot. Ben blij dat ik zn baasje heb kunnen vinden, zodat ik weet dat ie niet daar langs de weg bleef liggen.

Heb me nog dagen erg rot gevoelt hierover. Rijd er nog steeds niet graag weer langs, maar het is de weg naar mijn paard dus er zit niks anders op.