Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Ulfeino schreef:Vind ook dat ze té meegaand is, maar volgens mij wil hij juist dat ze nog meegaander wordt! (meegaander, dat klopt nietKrijg het idee dat jij te meegaand bent en hem dat dwars zit, daarnaast zit de sex hem overduidelijk dwars.
maar kan ff de juiste woorden niet vinden
)Tallie_Ho schreef:idd!En ik vind dat hij je echt schofterig behandelt!! Hij geeft je een kütgevoel omdat HIJ zijn zin niet krijgt, beetje omgekeerde wereld als je het mij vraagt!

__Possie__ schreef:Mijn ex was eigenlijk iemand die het liefst wel elke dag sex zou willen..En nee dat is niet echt helemaal de reden geweest dat ik er een punt achter gezet heb maar om wel veel meer dingen die ie me aan deed ect. Maar echt ik zelf ben niet zo´n iemand die om sex zit te springen, voor mij moet het echt uit mijn zelf komen en alleen als ik der ook zin in heb en anders niet heel simpel.! Mijn ex heeft me ook wel degelijk veel aangedrongen tot sex aan toe terwijl ik het niet wou..
Met mn ex erover geprobeert te praten alleen dat hielp niet enige wat ik nog weet wat ie zei was ´´Oh je wilt niet´´ naja toen kwam ik op een avond thuis en hoorde ik van alles en ja hoor daar lag ie met een of andere griet op de bank...
Nogmaals veul sterkte meid laat het maar vanaf zijn kant nu af komen en denk bij jezelf van jij wilt over na denken doe dat dan en neem dan zelf maar contact met me...
Succes...

Melissaaaaa schreef:Ulfeino schreef:Vind ook dat ze té meegaand is, maar volgens mij wil hij juist dat ze nog meegaander wordt! (meegaander, dat klopt nietKrijg het idee dat jij te meegaand bent en hem dat dwars zit, daarnaast zit de sex hem overduidelijk dwars.maar kan ff de juiste woorden niet vinden
)
ik krijg n beetje t idee dat hij dr voor wil zorgen dat het lijkt of zij de relatie ''verpest'', hij wil n beetje het ''slachtoffer'' spelen..Tallie_Ho schreef:idd!En ik vind dat hij je echt schofterig behandelt!! Hij geeft je een kütgevoel omdat HIJ zijn zin niet krijgt, beetje omgekeerde wereld als je het mij vraagt!
an, ik zou m heel ff met rust laten, omdat hij dat zo graag wil.. maar daarna echt ff een keer gaan praten! want dit werkt zo niet hoor..
en wat ik al eerder zei tegen je: als het allemaal overgaat tot ''houden van'', denkt hij dat dat ''uit elkaar groeien is''.. is natuurlijk niet zo, misschien moet je dat m ook maar even duidelijk maken...
echt heel veel sterkte meis!![]()
waarom gaat het nou bij jou altijd nét voor de kerst mis? vertel mij dat nou ns!![]()

LuckySil schreef:denk ik ook.. en dan kom je misschien ook nog ns ''wanhopig'' over (dat ben je natuurlijk ook, en dat snap ik hartstikke goed!!), en dan wordt t straks zoiets van: ''kom alsjeblieft terug!'' , terwijl HIJ dat moet zeggen! Hij zit hier het meest fout! Jij hebt vast ook wel stomme dingen gezegd/gedaan, maar hoe hij tegen jou doet kán gewoon niet
Melissaaaaa schreef:LuckySil schreef:denk ik ook.. en dan kom je misschien ook nog ns ''wanhopig'' over (dat ben je natuurlijk ook, en dat snap ik hartstikke goed!!), en dan wordt t straks zoiets van: ''kom alsjeblieft terug!'' , terwijl HIJ dat moet zeggen! Hij zit hier het meest fout! Jij hebt vast ook wel stomme dingen gezegd/gedaan, maar hoe hij tegen jou doet kán gewoon niet
Grainey schreef:Tja... ik weet niet zo heel goed wat ik hierop moet zeggen.
Ik ben alleen door eigen ervaring erachter gekomen dat als jij problemen hebt, dat hij die ten eerste moet respecteren. Ten tweede dat als hij je er niet mee kan helpen je op een andere manier hierbij echt hulp moet zoeken, want geloof me, je doet jezelf hier alleen maar meer pijn mee. En er vooral veel over praten... heel veel zelfs...
Ik heb zelf geen hulp gezocht, al raadde een vriendin van mij dit wel degelijk aan. Want doordat zij niet met haar vriend over haar problemen kon praten, met niemand toendertijd, heeft dit hun relatie 'verbroken'.
En ik weet ondertussen zelf ook dat je je problemen echt met je vriend moet kunnen bespreken. En dat daar een oplossing voor moet worden gezocht.
En tja over smsjes heb ik het maar niet. De mijne stuurde 1tje van: ik maak het nu uit met der, met een vervolg smsje: het is uit, ik ben het helemaal zaten daarna eentje van: sorry
![]()
Ik wil je super veel sterkte wensen want dat heb je nodig... enne vergeet niet dat je vriend je bij de verwerking moet kunnen helpen. Net als mijn vrienden dit voor mij hebben gedaan en mijn ex dit niet kon, terwijl het tijdens onze relatie allemaal heeft plaatsgevonden
![]()
Enne van je afbijten leer je wel hoor. Daar weet ik ondertussen echt alles vanaf. Van een stil iemand toch naar een meisje verandert die opeens WEL kan zeggen hoe of wat. En dat alleen maar door een verkeerd ex vriendje
Stond met zijn kerstcadeautje bijd ekass toen ik een smsj van hem kreeg, een beetje hetzelfde als wat jij kreeg..suuzepuus schreef:och meid wat stinkmodder voor je. dit klinkt echt niet goed!
de meeste mannen zijn geen praters en die van jou zo te horen ook niet .... hopelijk komt het goed. probeer wat leuks met vriendinnen te gaan doen. je kunt best zonder hem (ook al denk je nu van niet) sterkte

Isabonny schreef:Citaat:We lijken totaal niet op elkaar, en we verschillen dag en nacht..
Maar dit was juist waardoor het zo goed werkte!
Ik ben heel rustig, en hij is heel druk..
Hierdoor werd ik wat levendiger en hij wat rustiger..
En zo zijn er meerdere dingen
En ik denk dat je bij elke relatie wel dingen hebt die je moeilijk op kan lossen samen..
Het is echt geen verkeerde jonge..
Hij is gewoon nogal "lomp" en brengt het ook vaak zo..
Hij zegt het eerst, en denkt er dan pas overna..
En qua seks, denk ik dat hij het ook nog niet zo rot bedoeld..
Zn mannelijke ëgo is denk gewoon een beetje geschaad... Hij wil het wel snappen , maar hij kan het niet..
Hij doet echt zijn best wel denk ik..
Volgens mij is hij ook gewoon gek op me, maar zit zijn ego een beetje in de weg..
En weet hij even niet hoe hij ermee om moet gaan..
Het is een man, die zijn gevoelens nooit laat spreken en nooit laat zien.. (de gevoelige gevoelens zegmaar ) en nou ja, op dit soort momenten is het gewoon moeilijk voor hem, omdat hij niet weet wat hij ermee aan moet.. (denk ik)
Dat je hem verdedigd, is niet meer als normaal, want je houd van hem.
Maar de manier waarop hij je nu behandeld, laat zien dat er toch wel heftige verschillen tussen jullie zijn. Er zullen best gebieden zijn waarop deze verschillen geen problemen opleveren, maar juist dit ene punt, sex, is een heel belangrijk punt. Dat is niet iets wat je zomaar met iedereen kunt/wilt beleven.
Hij moet jouw wensen ook kunnen respecteren en niet alleen de geiIe bok uithangen, die behaagt moet worden omdat hij anders niet te genieten is. Er zijn ook andere manieren om je liefde en respect naar iemand toe te betuigen. Dat moet hij ook kunnen inzien.
En, nee, niet in elke relatie zijn moeilijk oplosbare dingen. Mijn 1e serieuze relatie liep stuk, omdat mijn toenmalige vriend "te lief" was. Hij was een doetje, deed alles wat ik wilde, gaf me overal gelijk in (ook wel eens op een toon waarop je hoorde dat hij me alleen maar gelijk gaf om van een discussie af te zijn...dan werd ik dus echt kwaad, haha), hij maakte nooit ruzie met me. Dat ging me uiteindelijk op de wekker. Er werd nooit iets ietgepraat, omdat hij de discussie uit de weg ging. En dus heb ik uiteindelijk na dik 4 jaar besloten dat ik zo niet verder wilde. Hij was een lieve jongen, maar niet het dekseltje wat op mijn potje paste.
Mijn huidige man daarentegen bracht heel wat meer leven in de brouwerij. Stoere jongen op een racemotor. Kwam me vaak in zijn VW Kever ophalen. We gingen samen op de motor op vakantie. Woonden binnen een paar maanden samen in een klein appartement (omgebouwde koeienstal) en precies een jaar daarna kochten we ons huis. Nam me mee naar klanten van hem om daar naar de paarden te gaan kijken (gevolg is dat ik nu al 12 jaar een mooie cremello merrie in de wei heb staan
.
Het tempo ligt bij hem veel hoger. Ik kan mijn energie bij hem kwijt. Ik kan eens lekker met hem debatteren en discussieren. Hij geeft me geen gelijk, als hij meent dat ik geen gelijk heb.
Ik voel me zo geborgen bij hem en zo gewaardeerd, dat heb ik bij geen ander gehad. Hij dwingt me echt niet tot iets waar ik geen zin in heb (op sexueel gebied dan). Hij maakt me aan het lachen om mijn eigen als ik in een knorrige bui ben (meestal als ik ongesteld ben). Mijn vorige vriend kon dan alleen maar de verkeerde dingen zeggen, waardoor ik nog knorriger of kwaad werd. We vullen elkaar op alle gebieden aan...er is niet een gebied waarop we elkaar niet aanvullen (niet dat ik weet tenminste).
31 december zijn we 10 jaar getrouwd (dat sluiten we weer af met VUURWERK) en het gaat nog net zo super als in het begin.
Dus, nee, je moet er niet van uitgaan dat in de meeste relaties dingen zijn die moeilijk op te lossen zijn. Ik heb ook wel eens een meningsverschil met mijn man, maar we respecteren elkaars mening en houden dan ook rekening met elkaar.

Marilla schreef:Wow, dat is echt heel poedersuiker. Ik denk dat het idd beter is om hem nu niet te gaan smsen, maar ik kan me ook voorstellen dat dat vreselijk moeilijk is! Omdat je misschien nu het liefst hem er van wil overtuigen dat jullie bij elkaar horen of zekerheid wilt?
Ik en mijn vriend hebben laatste tijd nog maar 2 keer per maand sex ongeveer, maar ik heb niet het idee dat het bij ons onze relatie in gevaar brengt. Misschien komt dat wel omdat ik wel altijd zin heb, maar het niet af kan maken (niet altijd over kan gaan op het 'echte werk'), omdat ik dat niet kan met mijn ziekte. Mijn vriend heeft hier alle begrip voor en ik werk er aan om het wel langer vol te kunnen houden.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik 2 keer per week sex nog wel normaal vind hoor. Maargoed, ik heb geen idee hoevaak anderen het niet.
Ik wil je alleen veel sterkte wensen en hopelijk heb je snel duidelijkheid!

breezy302 schreef:zo dat is nog eens heftig ik zou echt kapot zijn als ik dit mijn vriend te horen zou krijgen! laat hem ff lekker met rust en stuur morgen een smsje of zo dat je wilt praten, vind het best egoistisch van hem! sterkte
yvvv schreef:Tsja... Aan de ene kant kan ik heb goed begrijpen, weinig tot geen sex is toch niet leuk, zeker als je al een poosje in een relatie zit. Maar om er zou zo'n ophef over te maken en vooral op zo'n rare manier? Nee, ik zou er (als ik hem was dan) over praten.. Vind deze reactie van hem behoorlijk egoistisch...
Als hij nu na 9 maanden al zo gaat doen, heeft het dan heel veel zin om ermee door te gaan? Lijkt mij dat het alleen maar slechter kan gaan? Maar is natuurlijk wel lastig beoordelen vanaf internet.
Heb je ondertussen al wat van hem gehoord?
dus stop iig met sms-en. Daar krijg je alleen maar meer onduidelijkheden over. Hij vat dingen misschien wel heel anders op dan hoe jij ze bedoeld en andersom. Daarnaast is het heel erg afstandelijk, en weet jij niet of hij nu al iets heeft gelezen, of je nu negeerd, of gewoon niet op zijn telefoon heeft gekeken (vriendjes zijn vaak dramatisch met sms-en)
LuckySil schreef:Ja ik ben ook geen lieverdje hoor..
Maar het is elke keer bij dit soort dinge, dat ik haast op me knieën moet om het goed te krijgen weer..
En dit keer wil ik dat gewoon niet!
We zitten allebei fout, maar hij is gewoon kinderachtig.. Hij is bijna 25, dan maak je je toch niet druk om dit soort dingen..
Niet op de manier als deze iig..
Hij had het vanochend gelijk moeten zeggen toen ik bij hem was, en niet toen ik net thuis was over de sms.. We moeten er samen over praten..
Daphaan schreef:Ik heb een beetje je verhaal doorgelezen en wat me opvalt is dat jullie per sms praten. In mijn psycho boeken staat dat het je voor dit soort gesprekken non-verbale communicatie nodig hebtdus stop iig met sms-en. Daar krijg je alleen maar meer onduidelijkheden over. Hij vat dingen misschien wel heel anders op dan hoe jij ze bedoeld en andersom. Daarnaast is het heel erg afstandelijk, en weet jij niet of hij nu al iets heeft gelezen, of je nu negeerd, of gewoon niet op zijn telefoon heeft gekeken (vriendjes zijn vaak dramatisch met sms-en)
Jij hebt een reden dat je je ongemakkelijk voelt met seks. En hij weet dat. En toch weet hij er niet goed mee om te gaan. Je schreef ergens: hij smst het en dan schiet ik al in de stress (zoiets). Blijkbaar weet hij het wel, maar weet niet hoe hij het dan wel moet doen. (en ik weet ook niet wat er met je is gebeurd/aan de hand is, dus ik weet niet hoe het wel plezierig "op gang kan brengen") maar leg hem dat eens uit. Hoe hij het wel goed aan kan pakken. Want de seks lijkt echt een groot probleem te zijn.
Egoistisch zou ik het niet noemen, eerder onwetend wat hij doet en hoe hij het misschien beter zou kunnen aanpakken.
vertel hem dat je begrijpt waarom hij boos is, en leg hem uit waarom je doet zoals je doet. Praat met elkaar. Face-to-face.
Een dagje afstand is wel voldoende om even af te koelen. Nu is het tijd om alles uit te praten. Leg uit hoe jij je voelt en waarom, en geef hem een ruime kans zijn hart ook te luchten. Ik denk dat jij niet de enige bent die zich poedersuiker voelt nu
Hou je haaks, en veel sterkte, en doe even rustig aan met samenwonen plannen. Zorg eerst maar dat de basis goed is en jullie je prettig en vertrouwd bij elkaar voelen.
Praat, stop met sms

supertinkie schreef:Ik hoop dat je me kunt vergeven voor wat ik nu zeg, maar wat een kl**tzak! Ten eerste slaat het nergens op dat hij jou nu zo behandelt en er niet gewoon als volwassen vent over kan praten. Ten tweede heb je geen seks op oproep, dat komt gewoon uit jezelf en niet wanneer het meneer uitkomt. Nee, het hebben van seks is iets spontaans. Waar of wanneer maakt niet uit. Wat hij doet getuigt totaal niet van respect. En als hij die seks dan op zijn manier zo hard nodig heeft, en jij kunt er vrede mee hebben, dan slaat ie toch lekker de hand aan zichzelf? Ik zou zeker met hem een gesprek aangaan, wanneer het jou uitkomt! En eens goed duidelijk maken dat dit natuurlijk geen manier is. Het is moeilijk, dat weet ik, en ik weet ook dat hij er dan een punt achter kan zetten, maar meid, het zegt tien keer meer over hem dan over jou. En dan ben je ook beter af zonder hem.
Daphaan schreef:Ik heb een beetje je verhaal doorgelezen en wat me opvalt is dat jullie per sms praten. In mijn psycho boeken staat dat het je voor dit soort gesprekken non-verbale communicatie nodig hebtdus stop iig met sms-en. Daar krijg je alleen maar meer onduidelijkheden over. Hij vat dingen misschien wel heel anders op dan hoe jij ze bedoeld en andersom. Daarnaast is het heel erg afstandelijk, en weet jij niet of hij nu al iets heeft gelezen, of je nu negeerd, of gewoon niet op zijn telefoon heeft gekeken (vriendjes zijn vaak dramatisch met sms-en)
Jij hebt een reden dat je je ongemakkelijk voelt met seks. En hij weet dat. En toch weet hij er niet goed mee om te gaan. Je schreef ergens: hij smst het en dan schiet ik al in de stress (zoiets). Blijkbaar weet hij het wel, maar weet niet hoe hij het dan wel moet doen. (en ik weet ook niet wat er met je is gebeurd/aan de hand is, dus ik weet niet hoe het wel plezierig "op gang kan brengen") maar leg hem dat eens uit. Hoe hij het wel goed aan kan pakken. Want de seks lijkt echt een groot probleem te zijn.
Egoistisch zou ik het niet noemen, eerder onwetend wat hij doet en hoe hij het misschien beter zou kunnen aanpakken.
vertel hem dat je begrijpt waarom hij boos is, en leg hem uit waarom je doet zoals je doet. Praat met elkaar. Face-to-face.
Een dagje afstand is wel voldoende om even af te koelen. Nu is het tijd om alles uit te praten. Leg uit hoe jij je voelt en waarom, en geef hem een ruime kans zijn hart ook te luchten. Ik denk dat jij niet de enige bent die zich poedersuiker voelt nu
Hou je haaks, en veel sterkte, en doe even rustig aan met samenwonen plannen. Zorg eerst maar dat de basis goed is en jullie je prettig en vertrouwd bij elkaar voelen.
Praat, stop met sms

Marchador schreef:Meid als het hem alleen om de seks te doen is, weet je toch eigenlijk al waar je staat?
Als hij van je houd heeft hij begrip voor jou en de reden die je geeft. Respecteert hij dat niet, respecteert hij imo jou niet. Hij kan ook het geduld opbrengen.
Sorry ik heb de rest van de reacties nog niet gelezen