Pingeld gevonden, iemand (bank)ervaring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Pingeld gevonden, iemand (bank)ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:52

Coot schreef:
Liezel1 schreef:

sommige mensen moeten daar 2 weken van eten...

Inderdaad. Ik vind het gewoon stelen. Ondanks dat iemand het vergeet, vind ik dat je van andermans spullen en geld af moet blijven. Maar wie ben ik..

Een eerlijk persoon, "ze moeten maar op hun geld letten" is puur een foefje van eigen brein. Omdat mensen ook weten dat het stelen is, zeggen ze it om de dissonantie weg te werken. Zo is de tegenstrijd met stelen weg en kunnen ze gelukkig verdergaan.
Nog nooit geld gevonden behalve 10 cent in de betaalautomaat. Wel al samen met mama een portomonnee gevonden met veel geld. Die hebben we naar de politie gebracht.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:53

tamary schreef:
Sleeper schreef:
@ Bleu_Eyes, dat geloof ik niet hoor. Er zat toch wel een aantal minuten tussen mij en degene voor me. Zag hem in verte en moest wachten met oversteken.

Als er zo lang tussen zit denk ik eerder dat er iets met de automaat mis is. Je hebt iets van 5 of 10 seconden om het geld te pakken, niet een paar minuten. En een automaat die raar doet is in elk geval verstandig om te melden bij de bank.

Bij de bank waar ik zit is het 25 seconden ( weet niet of dat per bank verschilt??)
Anders wordt het weer ingeslikt, klinkt alsof er wat mis is met de automaat.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:00

Als ik hier de meningen lees.... Sorry hoor, maar het in je eigen zak steken heet gewoon diefstal!!

Terugbrengen naar de bank dus.

Wie goed doet, goed ontmoet. (wat gij niet wilt wat u geschiedt, doet dan ook een ander niet.)

tinker6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:01

ik zou terug gaan naar de bank, deze heeft toch bij alle pinautomaten een ingebouwde camera, kunnen ze zo zien wie er voor jou was, je hebt tenslotte de tijd op je pinbon staan. Geld, geld!
met deze tijd kunnen ze nagaan wie er voor jou gepint heeft en de eigenaar opsporen.
als ik veel geld pin, tel ik het ook altijd voor de camera, weet ik zeker dat het op de film staat mocht het niet kloppen.

ik zou het wel terug brengen, is voor het gevoel toch beter dan het schenken aan het goede doel of er zelf wat mee doen. (zou ik niet kunnen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:03

De bank kan veel meer terugzoeken en zien dan men denkt. vriendlief en ik zitten op dit moment met soortgelijk probleem. naja probleem het is dus niet zo een groot probleem aangezien ze precies kunnen zien wat er gebeurd is.
Dus zoals de meeste al zeggen.. even naar de desbetreffende bank gaan en het verhaal uitleggen.
zou idd wel zelf het geld bij je houden.. je weet immers van jezelf dat je betrouwbaar bent.

Succes

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:07

geld aan een goed doel geven is voor mij hetzelfde als stelen van de rechtmatige eigenaar...,alleen geef jij het weg en hou je het niet zelf!
maar de rechtmatige eigenaar is het alsnog kwijt Clown

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:10

Mijn mond valt echt open van de mensen die zeggen: lekker in eigen zak steken.
Wat als het je zelf overkomt. In principe slikt de automaat het wel weer in na een bepaalde tijd. Maar als iemand het geld er dan al uit haalt ben je het dus mooi kwijt.
Vind dat mensen gewoon eerlijk moeten zijn en het terug moeten brengen naar de bank.
Als je 50 euro op straat vind steek je het toch ook niet in je eigen zak maar breng je het naar de politie? Of is de wereld echt zo slecht tegenwoordig.
Denk is na hoeveel mensen hier echt krom voor moeten liggen en dit niet kunnen missen. Mensen die echt afhankelijk zijn van dit geld voor eten enz. Waar gaat het heen met NL op deze manier. Diep triest dit.

Maar TS ff ontopic. Prima van je om het terug te brengen. De bank kan heel makkelijk achterhalen van wie het is. Helemaal omdat jij je pinbon hebt uitgedraaid. Complimenten voor je eerlijkheid. Wou dat iedereen zo is.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:11

Ts: Super dat je zo hebt gehandeld!!
Somige meningen hier Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou het echt op prijs stellen als iemand mijn geld terug naar de bank bracht.
Vraagje: degene die zeggen ik steek het lekker in eigen zak, willen jullie je geld dan ook niet terug als het jullie overkomt? Clown

Olga89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:55

bij ons zit er een camera die iederen opneemt die pint, dus gezicht staat erop..

en het lijkt mij dat er geregistreerd word welke rekeningnummer, als jij de tijd weet

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:02

Maar misschien is dit een hele stomme vraag: Maar hoe kan de bank nu zien dat dat geld inderdaad niet is meegenomen? Als de betreffende "vergeter" nou naar de bank gaat en dat aankaart? Dat kan iedereen toch zeggen en de nakomende persoon ervoor laten opdraaien als je het handig doet?

ladymagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:10

Ik werk bij een bank op de kas en ben dus verantwoordelijk voor de geld transacties, ook op de pinautomaat.
Als je een pinbon hebt kan er terug gezocht worden van welke rekening het geld is opgenomen en kan het dus ook terug gestort worden.
Dat verhaal dat als jij het niet terug brengt je dat later op je bordje krijgt is echt onzin.
Ja wij kunnen zien wie er wanneer opgenomen heeft, en ja wij kunnen dus terug kijken wie er na diegene gepind heeft, en ja er hangen camera's, maar dan nog, als iemand pint en het geld niet pakt en er iemand anders dat geld neemt gaan wij vervolgens daar als bank echt geen zaak van maken.

Maar inderdaad, het geld blijft 2 minuten buiten "hangen" en wordt daarna weer ingeslikt.
Het kan nooit uren naar buiten hangen, zelfs niet als de automaat kapot is.
Dus ik vind het raar dat er niemand meer in de buurt was.

Pendrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:13

Aanvulling op post van Ladymagic: ook zonder pinbon is na te kijken wie er voor jou gepind heeft en van wie het geld dus is. Als het van een rekeninghouder van de betreffende bank is, is het geld snel bij de rechtmatige eigenaar. Als het een zgn gastgebruik is (dus bv iemand met een Rabopas neemt geld op bij een ABN AMRO automaat) gaat het wat langer duren. Maar de rechtmatige eigenaar is altijd te achterhalen.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:20

ik heb het ook een keer gehad. was een buitenlander aan het pinnen en stond al te etteren.
en is klaar en loopt weg. kwam een tientje uit. ikw as de volgende die ging pinnen, en heb het mooi in me zak gestoken. wat je vind mag je hebben denk ik dan.

als ik geld laat zitten krijg ik het ook niet terug hoor.

ik vind het wel eerlijk van je.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:31

Netjes hoe je handelt TS, ik zou het zelf ook zo doen :J Het zou me een erg vervelend gevoel geven om met geld van een ander in mijn zak te lopen.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:33

gipsyboy schreef:
ik heb het ook een keer gehad. was een buitenlander aan het pinnen en stond al te etteren.
en is klaar en loopt weg. kwam een tientje uit. ikw as de volgende die ging pinnen, en heb het mooi in me zak gestoken. wat je vind mag je hebben denk ik dan.

als ik geld laat zitten krijg ik het ook niet terug hoor.

ik vind het wel eerlijk van je.

Als iedereen zo denkt zoals jij doet, niet nee Knipoog

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:45

Ik wil even zeggen dat ik vind dat jij je hart zeker op de goeie plek hebt zitten. Wat ben jij eerlijk! Top!

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 16:48

Ik ben vanmorgen naar de bank gegaan om het terug te brengen. Ik moet eerlijk zeggen, ik werd er erg verlegen van (ook van sommige reacties hier trouwens). Ze waren echt stomverbaasd over mn eerlijkheid. Er werd zelf een collega bijgeroepen die er nog een schepje bovenop deed.Ze bedankte me hartelijke ook alvast uit naam van de eigenaar Lachen

Maar doordat ik mn bonnetje heb kunnen ze inderdaad terug vinden van wie het geld is!! Ze kunnen zien wie er voor mij gepind heeft. Omdat ik zo perplext was van de reacties ben ik vergeten te vragen hoe het zat met inslikken. Maar ik heb wel precies verteld hoe het was gegaan en ze zeiden zelf niks over inslikken oid.

Ik begrijp alleen niet dat het zo raar is. Iets wat niet van jou is en je weet dat er een kans bestaat dat de eigenaar op te sporen valt dat geef je toch terug. Maar ik ben blij dat het geld nu onderweg naar de eigenaar is!
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 22-12-08 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:50

Dat had ik dus ook Sleeper toen ik het terug ging brengen hahaha
Maar het voelt goed toch? Voelde me daarna echt een goed mens Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 16:56

Leuke reacties die je gehad hebt Sleeper en ook top dat ze kunnen achterhalen wie de eigenaar van het geld is! Ik denk niet dat ze het vaak meemaken dat iemand zo eerlijk is het geld terug te brengen, helaas...

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 16:58

@ Ladymagic, misschien was de man/jongen nog wel in de buurt maar ik heb hem niet in me opgenomen. Ik zag iemand staan bij de automaat maar er verder niet opgelet. Toen ik aankwam was hij weg. Er liepen genoeg mensen maar ik heb gewoon de persoon niet onthouden. Had ik een kleur jas oid bewust gezien was het anders geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:07

Netjes dat je het teruggebracht naar de bank! Vorig jaar op 31 december wilde ik pinnen bij de AH binnen, en toen hing er ook nog 10 euro uit. Ik heb het toen ingeleverd bij de kassa daar.

Dat was natuurlijk wél een beetje dom, want die kunnen er niks mee, en als ik er logisch bij nadenk had het best gekund dat het meisje achter de kassa een leuke eindejaarsbonus had dankzij mij.

Ik nam dus met gemengde gevoelens afscheid van het tientje... Bedenkend dat het waarschijnlijk nooit terug zou komen bij de rechtmatige eigenaar, en dat ik het ook wel verdomd goed had kunnen gebruiken Bloos maar toch trots op mijn eerlijkheid.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:15

Rock, ik werk in een winkel en er wordt regelmatig geld gevonden in de winkel.
En er komt ook regelmatig iemand vragen of we geld/emballagebon hebben gevonden. Soms hebben we dat, soms niet.
We hebben wel eens een euro of 40 een half jaar bij de balie gehad wat iemand had gevonden. Is helaas niet opgehaald en wordt dan in een kassa gestopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 17:18

Okee, dan voel ik me met terugwerkende kracht minder zuur dat ik het daar heb ingeleverd Haha!

Dat meisje achter de kassa keek me echt aan alsof ze water zag branden Nagelbijten / Gniffelen

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 21:50

super dat je het hebt terug gebracht en ik denk dat de eigenaar er ook errug blij mee is...

love_nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 22:08

onley schreef:
dit is mij ook overkomen dat geld moet je terug brengen de bank kan namelijk gaan nakijken wie er na die pinner is geweest en dat ben jij dus
een automaat neemt geen geld terug is en blijft een automaat en slikt geen geld terug, breng je dat geld niet terug ! mag jij ervoor opdraaien want jij hebt dat tenslotte meegenomen

gewoon even het bonnetje meenemen met de tijd waneer jij had gepint
dan kijken ze in het systeem wie de vorige pinner was en daar nemen ze dan contact mee op

Ja ik neem aan dat ze op de camera kunnen kijken wie der voor jou is geweest en dan kunnen ze kijken of die persoon zijn geld heeft mee genomen ofniet zo kunnen ze dat wel natrekken.