huishouden...hoe bij jou verdeeld? en ergenissen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

Re: huishouden...hoe bij jou verdeeld? en ergenissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:53

over dat plassen
mijn vriend plast zittend
nooit gedoe over de bril omlaag doen
heerlijk

en aangezien ik last van mn pootje heb, is hij nu met de hond naar de paarden toe

waar ik me ook aan stoor, is dat als hij de afwas gedaan heeft, hij ook alleen afgewassen heeft en de rest zo laat drogen en niet meteen inruimt
want ja, je kan ook van aanrecht je nieuwe bord pakken,

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:29

Bij ons is het als volgt verdeeld...Ik doe alles,hij doet niks Haha! Da's ook een verdeling hé!

WC bril gaat zelfs niet naar boven voor het plassen,was blijft op badkamergrond liggen naast de wasmand,spoorvorming van vuile borden,tassen,bestek,lege sigarettenpakjes,...door heel het appartement!En hij heeft geen flauw idee wat die twee vierkante witte machines met een deurtje in zijn die in het washok staan!

In het begin ergerde ik me er verschrikkelijk aan,hebben er veel over gediscussierd maar nu maak ik me er eigenlijk niet druk meer over.
Heeft toch geen zin...
Mijn vriend werkt heel veel,heel lange dagen.Ik kan begrijpen dat hij geen zin heeft om dan het huishouden nog gaan te doen als hij thuiskomt...

Maar heel soms als hij vrij heeft en ik moet werken ruimt hij de keuken wel op,vult de vaatwasser en maakt hij eten.
En dat maakt wel veel goed bij mij!
Maar stofzuigen en dweilen...daar kan ik alleen maar van dromen ... Haha!

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:42

Wij hebben het denk ik ook wel aardig verdeeld.
Het meeste huishoudelijke werk doe ik, dat wel. Maar ik werk 4 dagen en op die dagen mest hij de paarden uit en hij kookt dan ook.
's Morgens voert hij altijd de paarden, dus op mijn vrije dagen kan ik ook nog eventjes blijven liggen! (heerlijk).
Voor de rest maait hij in de zomer de tuin en ik doe het onkruid wieden e.d.
Hij werkt full-time en ik parttime dus ik denk dat we het goed verdelen Knipoog

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:45

Bij ons is het als volgt verdeelt:
Vriendlief werkt halftijds en is rond 12u thuis, ik doe een fulltime studie van 32uur en ben pas rond 17u20 thuis en bekaf. Daarnaast ga ik in het najaar op zaterdag nog eens werken.

Hij doet dan alles in het huishouden, zie ik dat ik nog tijd hebt probeer ik het over te nemen en dweil ik ook eens. De vaatwasser doen we altijd samen, is niet zoveel werk.
Scheelt wel dat onze ouders om en om de was doen en dan strijken, soms komen ze helpen dweilen.

bonney4evver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:51

haha wat een grappig topic!
Meestal deed ik altijd (bijna ) alles, maar nu ik 45 uur in de week werk/stage loop van 9 tot 6, kom ik vaak thuis, is alles schoongemaakt, opgeruimd, en staat altijd om half 7 het eten klaar Lovers.
Wat echt mijn taak is, is de was en het strijken Haha! , en als we soms samen vrij zijn doen we t samen even.
Geen ergenissen dus, en nog nooit ruzie om gehad Haha!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:29

Giotto volgens mij wonen wij met dezelfde man samen Clown

Mijn vriend doet ook niks.
Zelf ziet hij dat trouwens anders, maar als ik dan doorvraag dan weet hij ook vrij weinig op te noemen Knipoog

Ik maak schoon, doe de was, ik kook, maak de keuken schoon, etc, etc.

Mijn vriend stofzuigt wel eens, maar dit is gemiddeld denk ik 1x per maand. Als hij tijd heeft dan wil hij nog weleens de keuken opruimen en als ik het vraag wil hij wel de was uit de wasmachine in de droger stoppen.
Vuilnis buitenzetten is eigenlijk zijn taak maar ik werd dus vannacht om 3 uur wakker omdat hij het dus weer eens niet had gedaan en de hond de vuilniszak ondertussen had opengescheurd....gggrrr

Ik erger me dus voornamelijk aan dat hij de dingen die hij dan doet niet goed doet waardoor ik er op een of andere manier meer werk aan heb...
En ik irriteer me aan dat hij niet meedenkt...

Maar goed die jongen werkt min. 45 uur per week en vaak ook nog de weekenden dus ik snap het wel.
Zelf werk ik echter ook 40 uur dus zodoende is mijn bordje soms wel te vol Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:44

Hierin vind ik vrouwen dus echt verschrikkelijk Wat een gezeik zeg! Boos! Wees blij dat ze wat doen in huis! Wees blij dat je een goede relatie hebt (anders woon je neem ik aan niet samen Clown ) Als de taken verdeeld zijn, laat het hem dan doen zoals hij het wil.. Als je dan ook nog eens gaat zeuren dat ie het niet goed doet (niet zoals jij het wil dus Knipoog ) doet ie het helemaaaaal nooit meer! En als je vindt dat ie te weinig doet, ga dat dan niet hier zitten beklagen, maar zorg dat ie meer gaat doen.. Lijkt me niet meer dan normaal als je samenwoont.. Slapen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 10:52

Nou sorry hoor Relaxed maar dan ben jij toch een beetje te relaxed naar mijn mening Haha!

Je doet nu net of je al dankbaar genoeg mag zijn dat hij iets doet, dus of hij het dan goed doet of niet daar mag je niks meer over zeggen...
Kom op, een normale kerel kan echt wel iets uitvoeren in huis hoor. Vooral als je net zoveel uren werkt, wat is dan nog het argument??

En ja ik zeur wel degelijk als mijn vriend de vuilniszak alleen uit de prullenbak heeft gehaald en niet heeft weggegooid waarna ik om 3 uur 's nachts mijn hele woonkamer opnieuw mag dweilen aangezien de hond dus dat ding opentrekt...
Dan denk ik " Denk eens na man!"
Ik vind mezelf nog gek dat ik het zelf ga schoonmaken Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:09

Nuage, als je goed leest zeg ik ook dat je moet zorgen dat ie meer in huis gaat doen als ie niks of weinig doet. Maar dan moet je er niet hier over gaan zitten klagen..
En idd, het huishouden moet gewoon verdeeld worden, lijkt me niet meer dan normaal, vooral als je idd beide veel werkt.
En ik kom gewoon veel opmerkingen tegen dat er over pietluttige dingen gezeurd worden tegen manlief omdat ie het net niet goed genoeg heeft gedaan. Laat het hem op zijn manier doen, je moet ze motiveren, niet demotiveren (door te zeuren dat ze het wéér niet goed hebben gedaan), zo werken mannen nou eenmaal Knipoog

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:13

Ik ben het wel met je eens Relaxed, maar soms is het gewoon lekker om even te zeuren ( en dan hoeft hubbie het een keertje niet aan te horen, vind hij misschien ook wel fijn Knipoog ).

Ik mag zeker niet klagen overigens. Wij doen eigenlijk alles samen, grote poetsbeurt doen we zondags samen, wassen en strijken doe ik ( idd omdat ik vind dat ik het beter kan, maar dat betekent dus ook dat ik het doe en er voor de rest niet over zeur ). Hij doet de kleine klusjes in huis, laatje repareren, dingen in elkaar zetten etc.
Zorg voor onze dochter delen we echt 50/50 en degene die als eerste thuis is kookt, de ander ruimt de keuken op ( lang leve de vaatwasser! ). Kleine dingetjes door de weeks doe ik meestal, maar ik werk ook 8 uur minder dus vind ik meer dan normaal. Zo doe ik op mijn vrije dag ook de boodschappen, omdat ik geen zin heb om dat op zaterdag gezamenlijk te doen ivm de drukte in de winkel dan.
Dus ik heb echt niks te klagen eerlijk gezegd momenteel Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:14

Dat is btw allemaal heel mooi te lezen in Mannen komen van Mars, vrouwen van Venus.. Knipoog Geweldig boek! Haha!

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:14

Maar TS opent er toch een topic over? En bokt is toch juist een forum waar je alles kwijt kunt. Vind dat je hier gewoon uitgebreid moet mogen zeuren, heeft je vent er iig geen last van Knipoog
Ik zeur hier, maar dat betekent niet dat ik thuis ook zo zeur...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:19

Nuage schreef:
Maar TS opent er toch een topic over? En bokt is toch juist een forum waar je alles kwijt kunt. Vind dat je hier gewoon uitgebreid moet mogen zeuren, heeft je vent er iig geen last van Knipoog
Ik zeur hier, maar dat betekent niet dat ik thuis ook zo zeur...

Klopt, maar ik bedoel het ook meer algemeen.. Ik heb altijd met vrouwen gewerkt en als ik dan hoorde waar ze altijd over zaten te zeiken... Dan dacht ik wel eens, arme mannen, ze doen het nooit goed Tong uitsteken Daar kon ik me echt dood aan irriteren en dat heb ik hier ook bij sommige posts.. Lachen

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 11:39

Ik kan heel slecht tegen troep dus vaak begin ik zelf maar aan bepaalde klussen. Vriendlief stofzuigt 1 soms 2 keer in de week, doet de badkamer 1x in de week en ruimt zo nu en dan de vaatwasser uit. Nu moet hij ook verplicht de kattenbak uitmesten omdat ik dat niet meer mag.

Zo te lezen moet ik er tevrede mee zijn, maar soms levert het bij ons nog wel eens strijd op.

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 12:27

Ik heb nog nooit begrepen waarom vrouwen zo blij zijn "als hun man wat doet in het huishouden". Dat is toch niet meer dan normaal?

Waarom zouden wij wel de dag hele moeten zwieberen met onze poetsdoek terwijl manlief bier drinkt op de bank?

Mijn vriend en ik gaan binnenkort samenwonen en heb al meerdere keren duidelijk uitgelegd dat ik niet zijn moeder ben die vieze onderbroeken van de douchevloer met rapen om deze te wassen. Hij kan ook zelf leren hoe de machine werkt en de was aanzetten.

Smoesjes als: ja ik werk heel de dag. So what? Ik straks ook.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:26

mijn vriend en ik hebben niet onze eigen dingen, het is preccies hoe het uitkomt. Als hij vrij is doet hij de boel, als ik vrij ben doe ik de boel. Als we beide werken doen we beide wat.
Mijn vriend zit ook op de wc gelukkig.

LucianoS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 14:56

ik doe alles in huis omdat ik niet werk ..mijn man werkt 40 uur in de week in de bouw.

ik vind het niet meer dan normaal dat ik alles zo goed mogelijk als ik kan bijhouden.
natuurlijk vraag ik wel eens of hij iets wil doen als ik het niet kan.

tja irritaties heb ik ook hoor..zoals savonds hij later naar bed dan ik volgende ochtend een berg met zooi in de keuken aantreffen meneer had nog honger-glazen borden kleding in de woonkamer op de grond ..en noem maar op.

als ik ook zou werken zou het een ander verhaal zijn dan zouden de taken gelijk verdeeld zijn.

maar heb verder niets te klagen gelukkig

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:29

Bij ons is het in het huishouden zo dat mijn moeder en ik alles doen en mn vader en broertje geen flikker Huilen van het lachen heb er al tig keer opmerkingen over gemaakt en discussies over gevoerd maar helaas veranderd er nog niets. Of mn broertje stofzuigd wel maar dan doet hij de hele kamer in 2 minuten terwijl je minstens een kwartier bezig bent wil je het goed schoon krijgen...
Mn vader doet niet meer dan 1x in de maand koken en 2x per jaar zn eigen rommelhok opruimen Sigaar

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:39

Hij stofzuigt, ik doe de was/strijk.. Omdat ik een hekel aan stofzuigen heb, en hij niet kan strijken Clown De rest verdelen we hoe het uitkomt Lachen

Vaak kook ik wel, en ruimt hij af/vaatwasser in Lachen
Prima geregeld Haha!

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:48

"de ergenis" is dat hij nog wel eens wat kledingstukken laat slingeren ( en dan altijd op dezelfde plekken ). Weet je wat grapig is, dat doe ik ook Haha! maar dan natuurlijk wel weer op andere plekken Clown
Hahaha we denken er allebij hetzelfde over, maar och als dat het ergste is.
Tja hij is qua schoonmaken wel iets minder secuur dan ik ben, maar hij doet daar in tegen dus echt alles in huis.
Er is eigenlijk niets wat hij niet doet, al doe ik bepaalde klusjes meer en zo heeft hij ook dingen die hij meer doet dan ik.
Het is eigenlijk maar net hoe het loopt en hoe het uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 15:59

Het idee is hier dat ik het grootste gedeelte van het huishouden voor mijn rekening neem omdat hij 40 uur per week werkt, en dagelijks nog 2 uur onderweg is ook.

Mijn man doet niet heel veel en dat vind ik ook niet erg. Ik ben tenslotte de hele dag thuis.

Maar ik vind het erg moeilijk om me tot het huishouden te zetten, dus er komt niet altijd wat van. Tot grote ergernis van mijn man uiteraard, want die werkt zich te pletter.

Uitkomst is dat hij vaak mij achter m'n vodden aan moet zitten, waarbij er niet veel gebeurt, maar het hem wel veel energie kost.

Nou goed, daar werken we wel aan hoor Knipoog