Geef jij iets aan folderlopertjes?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pistasche

Re: Geef jij iets aan folderlopertjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:57

LimaMambo schreef:
maar je doet het toch zelf???

Ja goh, daar gaat het toch niet om. Het gaat erom dat mensen doen alsof we komen bedelen, het is keihard werken en volgens meer mensen doe ik altijd dingen fout dan dat ik goed doe.

Als je zo hard werkt om die rotkranten elke keer optijd te lopen ik kom uit school moet meteen vouwen inpakken en wegwezen dan kom ik rond half 7 in het pikkedonker thuis en mensen lopen alleen maar te klagen en te zeuren dat ik kom bedelen vind ik zó kinderachtig.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:58

hoeveel folders en kranten zijn er nou eigenlijk... ik krijg dagelijks krantjes en foolders.. als ik die allemaal 2 euro moet geven.. daar kan ik ook boodschappen van doen Cool
komen ook vaak van die kinderen langs de deur van een krant die ik nog nooit in mijn brievenbus heb gehad.. ja daaaaaaaaaaaaaaaag

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:59

limamambo plak dan een sticker op je deur dat je geen folders wilt, hoeft er voor jou ook niemand door de kou. Misschien dat er kids zijn die niet of nauwelijks zakgeld (kunnen) krijgen. Die kinders werken tenmiste voor hun geld en dat loon is een verschrikkelijk schijntje. Alleen al als aanmoediging voor het zelf werken zou ik ze wat geven. Trouwens hoeveel mensen krijgen er van hun werk een kerstpakket, een 13e maand etc? vakantiegeld? dat krijgt de bezorger allemaal niet hoor

Sodeletuut

Zo kijk jij er tegenaan LM, behoorlijk egoistisch noem ik dat gewoon Knipoog

Limanade

Sodeletuut schreef:
Nee maar jij verdient vast stukken meer dat het zeer lage loontje van een krantenbezorger Knipoog

Het is inderdaad gewoon gierigheid, gun hun gewoon ook een keer een extraatje.

zoveel verdien ik niet hoor.. moet namelijk ook gewoon belastingen en rekeningen betalen..
en als je wat ouder bent en op jezelf woont dan kom je daar nog wel achter Knipoog

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:00

Mensen met een krantenwijkje moeten oko belastingen en rekeningen betalen Knipoog

Van die 2 euro die je éen keer per jaar aan een krantenbezorger geeft wordt je niet meteen arm hoor.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:01

@lisamambo: ik heb geen baantje en betaal ook een hoop dingen zelf Knipoog (alleen al mijn wedstrijden, startkaart, reiskosten en nog wel meer) En ja zo kom ik ook maar net 'rond'. En ik kan altijd wel ergens een euro vandaan vissen om in de 'collecte' op school te doen Knipoog En dat is elke week!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:01

het valt me wel op dat jullie allemaal onder de 16 zijn en nog thuis wonen.. althans dat idee krijg ik..

en dan mag je me egoistisch noemen maar ik geef dat geld liever uit aan eten dan aan fooi voor een foldderloper.. sorry maar het geld groeit niet op mijn rug..

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:02

Vorig jaar liep ik een klein krantje, kreeg meestal gewoon 50 cent per deur. Opbrengst was 200 euro, was wel blij hahaha, ben die zomer daarna gestopt.

Doe nu een halfjaar de ochtendkrant, en heb gehoord dat je veel binnen kan halen, vooral als je amper klachten hebt zoals ik Huilen van het lachen

Mijn moeder geeft overigens aan alle kleine krantjes en folders 50 cent. Ze zegt dat ze alleen in de maand December die dingen krijgt, zodat ze hun rondje kunnen lopen ofzo.. Nagelbijten / Gniffelen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:02

Sodeletuut schreef:
Mensen met een krantenwijkje moeten oko belastingen en rekeningen betalen Knipoog

Van die 2 euro die je éen keer per jaar aan een krantenbezorger geeft wordt je niet meteen arm hoor.

maar geen hypotheek of huur.,.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:04

LimaMambo schreef:
het valt me wel op dat jullie allemaal onder de 16 zijn en nog thuis wonen.. althans dat idee krijg ik..

en dan mag je me egoistisch noemen maar ik geef dat geld liever uit aan eten dan aan fooi voor een foldderloper.. sorry maar het geld groeit niet op mijn rug..

misschien even profiels checken voor je dit zegt, toevallig ben ik ouder dan jou, woon op mezelf betaal alles zelf en loop dus ook door de huidige klote omstandigheden een krantewijk

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:04

LimaMambo schreef:

En bij ons wel zeker, wij leven met een gezin van 4 op een minimumloontje, en toch krijgt onze krantenbezorger
elk jaar 10 euro.
Het is een buitenlandse man zonder opleiding, dus die kán niet ergens anders werk krijgen.
Gun hem ook gewoon een fijne kerst.

En ik ben inderdaad onder de 16, maar dat neemt niet weg dat ik dondersgoed weet waar ik het over heb,
en dat ik ontzettend veel respect heb voor onze krantenbezorger, en dat je niet arm wordt van een paar euro waarmee
je zo iemand erg blij mee maakt.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:05

trustHim schreef:
LimaMambo schreef:

misschien even profiels checken voor je dit zegt, toevallig ben ik ouder dan jou, woon op mezelf betaal alles zelf en loop dus ook door de huidige stinkmodder omstandigheden een krantewijk

heb het ook niet speciaal tegen jou hoor.. maar in het algemeen..

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:07

sodeluut zo ken ik er ook een paar, die lopen zelfs 4 wijken, ook nog vaak de rotwijken die niemand wil, daar zou je gewoon respect voor moeten hebben

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:07

folders krijg ik niet, dus de bezorgers daarvan krijgen van mij ook niets met kerst
huis-aan-huis blad bezorgers krijgen wel een klein bedrag, als ze me tenminste thuis treffen
ben erg weinig thuis, dus ik vrees dat de meesten voor niets aan de deur staan Clown

CandyQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:08

De persoon (die elke dag trouw alle reclame en de krant komt brengen) krijgt van ons gewoon 5€. Is een heel lieve jongen en elke dag ligt alles voor 6u waar het zijn moet. Tong uitsteken

Overigens is die jongen net 19 en woont die helemaal alleen. Die moet ook al zijn kosten zelf betalen, en zo'n krantendingie verdient echt bijna niets, en die 5€ kunnen wij heus wel missen.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:08

Sodeletuut schreef:
LimaMambo schreef:

En bij ons wel zeker, wij leven met een gezin van 4 op een minimumloontje, en toch krijgt onze krantenbezorger
elk jaar 10 euro.
Het is een buitenlandse man zonder opleiding, dus die kán niet ergens anders werk krijgen.
Gun hem ook gewoon een fijne kerst.

En ik ben inderdaad onder de 16, maar dat neemt niet weg dat ik dondersgoed weet waar ik het over heb,
en dat ik ontzettend veel respect heb voor onze krantenbezorger, en dat je niet arm wordt van een paar euro waarmee
je zo iemand erg blij mee maakt.

dat jullie met een minimum loontje geld geven aan iemand moeten jullie zelf weten.. maar noem mij niet egoistisch als ik dat NIET doe..
zoals ik al zei: ik werk ook hard voor mij geld.. maar krijg ook geen fooi, geen 13e maand.. ja een kerstpakket maar die theeglazen kan je niet op eten he Tong uitsteken

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:11

Inderdaad trustHim, en ik heb daar ook erg veel respect voor.

LM: Ja wat denk je van mijn moeder, die werkt ook keihard om ons
eten te kunnen geven. Maar ik vind gewoon dat je sociaal iets
mist als je zoiets iemand anders niet gunt.

Jij kan je zelf niet vergelijken met zo iemand, echt niet, maar dat
doe je wel.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:18

Sodeletuut schreef:
Inderdaad trustHim, en ik heb daar ook erg veel respect voor.

LM: Ja wat denk je van mijn moeder, die werkt ook keihard om ons
eten te kunnen geven. Maar ik vind gewoon dat je sociaal iets
mist als je zoiets iemand anders niet gunt.

Jij kan je zelf niet vergelijken met zo iemand, echt niet, maar dat
doe je wel.

ik mis sociaal iets??
haha laat me niet lachen..
je weet echt niet waar je het over hebt...

Miriam91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:19

Wij wel altijd wat geld maar dan een klein bedrag. 50 cent voor de folderlopers en 2 euro voor de krantenbezorgers. Die gaan er namelijk vroeg hun bed voor uit.

Volgens mij krijgen krantenbezorgers geen Nieuwjaarsbonus en ook geen kerstpakket. Vind dus dat ze dit wel mogen hebben van mij Knipoog

jumparound

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:19

ik heb het ook een tijdje gedaan, was hard werken (dat vouwen Tong uitsteken ) was daarom ook erg blij met de fooi.
ik zou zelf wel wat geven als ik wat geld bij de hand heb.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:20

Of jij niet LM Knipoog

Miriam: Alle kleine beetjes helpen, zo zie ik het maar Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:22

Sodeletuut schreef:
Of jij niet LM Knipoog

Miriam: Alle kleine beetjes helpen, zo zie ik het maar Haha!

meid.. wees blij dat je paardjes hebt.. die kosten niks namelijk.. Clown

wacht maar tot je ouder bent en op jezelf woont.. en ALLES zelf mag gaan betalen.. dan piep je wel anders..

en die opmerking van 'sociaal iets missen' vind ik echt ongepast

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:23

Als je 50 cent geeft aan die krantenbezorgers, is het ook heel goed al toch en dan ben je nog onder de 5 euro kwijt ook meestal. Ik ben zelf ook krantenbezorger(ben 14), heb in de regionale krant echt álles af lopen zoeken, minimaal 10 baantjes gebeld maar ik was telkens te jong dusja ik kan ook niks anders. Overigens is het niet fijn wanneer het enorm regent, en bij ons in de wijk wonen van die rotjochies die wel eens lekker een rotje naar je willen gooien of opeens je gaan uitschelden. En dat na een schooldag tot half 4, dan ben je wel moe hoor. Dus ik vind het wel verdiend, ook al is het 20 cent geef dan tenminste íets.. Dat is bij elkaar dan toch weer een leuk bedrag voor de bezorger en veel ben je er nie tmee kwijt.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 20:25

Als jij mij niet serieus wil nemen omdat ik jonger ben dan vind ik dat prima hoor.

Maar je kan toch wel gewoon even aan je medemens denken, en hun
ook wat gunnen?
Nouja blijkbaar niet.

Ik ga nu even mijn paarden voer geven. (dat voer heeft me niks gekost,
en waar de paarden staan, nee dat kost ook niets, er naartoe rijden,
nee kost geen benzine) Knipoog