Hoe kom ik erachter?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Diablo

Re: Hoe kom ik erachter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:32

Sms-jes niet mogen lezen, niet langs mogen komen, relatie verborgen houden. Weet je zeker dat jíj niet de andere vrouw bent?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:54

Diablo schreef:
Sms-jes niet mogen lezen, niet langs mogen komen, relatie verborgen houden. Weet je zeker dat jíj niet de andere vrouw bent?

zou best kunnen..
hij liegt ook tegen zijn collega..

ik vrees een gevalltje ' 2 walletjes'

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 14:56

Toch naar hem toe gaan? en hem voor de keuze meteen zetten. datie maar meteen heel eerlijk kan zijn omdat het anders over is ! zoveel leuke jongens op de wereld!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:08

Diablo schreef:

Hier dacht ik ook meteen aan.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:10

Dat zou ook nog kunnen dat jij die andere vrouw bent, ik zal echt gewoon langsgaan ZONDER van vooraf te bellen of iets Knipoog

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:18

Ik lees ook de smsjes van mijn vriend, en ja hoor hij sprak af achter mijn rug, wel met jeugdvriendinnen dus dat weegt minder hard door, ik heb de moed erbij gepakt en dat meisje even opgebeld dat ik het niet pik dat men achter mijn rug afspreekt, Ze was razend op mij tot ik zei dat ik van niets op de hoogte was en toen was ze gekalmeerd.
Als je elkaar vertrouwt zou je eigenlijk elkaars wachtwoorden moeten uitwisselen, elkaars gsm mogen inkijken, Ik weet zeker dat hij ook bij mij kijkt als ik slaap (ik slaap mega diep), ik heb geen behoefte om mijn gsm uit te zetten...
Er staat niets mis in.

Ik vind het vreselijk TS je kropt dan al die woede op é?

maar het is een collega, ligt wel moeilijker, werken ze samen??
Misschien toch opletten je weet nooit dat het zijn verantwoordelijke ofzo is??
Ik zou ook is tot daar stappen...maarrr... denk 2 keer na, laat even afkoelen en zorg dat het eerst in orde komt tussen jullie??

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:27

BraveSpots schreef:
Twiggy2008 schreef:
En ik denk er anders over. Knipoog
Ik zou het in elk geval niet in mijn hoofd halen om mijn vriend's mobiel te gaan bestuderen. Clown
Heb er ook geen enkele behoefte aan, ik vertrouw hem. We delen heel veel samen (zelfs een dochter Haha! ). Haha! Maar ik heb ook een leven met mijn eigen vrienden en hij met zijn eigen vrienden. Ik hoef daar niet zo nodig in rond te neuzen. Knipoog
Als er wat van belang is dan vertellen we dat elkaar wel. En zo niet, dan niet.

Er is nog een verschil tussen gewoon niet kijken en niet mogen kijken Knipoog . Ik vertrouw mijn vriend voor 100 procent en heb dan ook absoluut geen behoefte om te speuren in zijn mobiel ofzo, heb dat dan ook nog nooit gedaan. Maar de dag dat hij me verbied van in zijn gsm te kijken gaat er een grote alarmbel rinkelen want dat vind ik persoonlijk niet 'normaal', dan is er iets aan de hand imo.

Wij hebben elkaar dat ook nooit verboden, hoor Knipoog . We doen het gewoon niet, respecteren elkaar's privacy hierin. Knipoog
Verder hou ik me ook totaal niet bezig met wat er wel of niet in zijn mobiel staat. Of in zijn emailinbox. Of wat dan ook. Ik hou niet van 'wroeten' in anderman's contacten. Komt op mij een beetje triest over, als je je daarmee bezig moet houden..... Dan is er al iets niet goed, als het zover komt, denk ik. Maar als ik het hier zo lees, betekent het voor sommigen dat je geen goede relatie zou hebben. Rolleyes
Yeah, right. Gaaaap
Gelukkig denken en voelen wij ons daar heel anders over. Haha!
En, oh ja, wij spreken allebei wel eens met een ex af om bij te praten en dat delen we gewoon met elkaar, hoor. Ga ik echt niet panisch over doen. Maar goed, ik ben dan ook niet onzeker of jaloers op die contacten. Totaal geen reden voor. En idem dito voor hem wat mijn ex- of jeugdvriendjes betreft. Ik snap niet dat mensen in een relatie elkaar verbieden om bij te kletsen met een bevriende ex of wat dan ook. Jeetje, wat voor relatie heb je dan samen? Als je je zorgen moet maken, is er sowieso al iets niet ok in zo'n relatie. Da's mijn mening. Sigaar

Ik vind de relatie van TS een beetje apart en zou nooit van mijn leven op deze voorwaarden een relatie met iemand willen. Niet zomaar bij elkaar op bezoek komen? Een week lang niets van elkaar horen na een ruzie? Niemand om je heen mag weten dat er uberhaupt een relatie aan de gang is? Hmmmm, nou, lijkt mij niets, een relatie op zo'n manier. Je vriendje hoort juist superblij te zijn, als je gezellig komt, hoort juist trots te zijn op je en dat te tonen aan de buitenwereld. Praten na ruzies is heel, heel belangrijk in een serieuze relatie en dan ga je niet langer dan een week wachten. Ikke niet, in elk geval. Knipoog

TS, sterkte met alles!!!

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:29

_knollie_ schreef:
Bedankt allemaal voor jullie reactie.

Ik heb nog steeds niets van hem gehoord. Ik weet ook dat hij nu in de nachtdienst zit, maarja,...op zich zou je dan nog wel ff kunnen bellen of smsen.

Zomaar langsgaan doe ik niet, want daar houdt hij niet van. Heb ik 1x gedaan en toen was hij heel boos. We hebben wel wat samen maar tis niet echt voor de buitenwereld bekend. Zelfs mijn ouders weten het niet. Dit door zijn verleden, want hij heeft veel meegemaakt en durft zich moeilijk helemaal te geven. En hij weet niet wat hij wilt. Ene moment zegt hij dat hij van me houdt en de dag erna benauwd het hem alweer.

Maar voel me op dit moment echt niet lekker. Zou hem het liefst bellen, maar als hij al niet eens reageert op mijn sms ben ik bang voor de reactie.
En heb eigenlijk zoiets van..hij belt maar eens! Ik moet altijd maar als eerste bellen als we ruzie hebben.

Sorry maar deze post bevat zoveel dingen waarom ik alleen al een goed gesprek met mijn vriend zou willen, en bij geen verandering, gewoon een punt achter de relatie zou zetten.

1. Niets van je laten horen bij een ruzie. Wat is dit nu voor onzin. Hoe serieus neemt hij jou nou helemaal. Als je ruzie hebt, moet je juist in gesprek gaan. Iemand die dat niet wil, wil er dus blijkbaar ook niet met de schouders onder. Je kan de kar nu eenmaal niet in je eentje trekken, daar heb je hem voor nodig... Ook hij moet (willen) werken aan jullie relatie.
2. Boos worden als je bij hem langs komt Dit begrijp ik ook niet. Waarom is hij niet gewoon blij om je te zien? Helemaal als je dit niet te vaak doet... en als het even niet uitkomt kan je toch ook gewoon weer weggaan? En in dit geval, hij laat toch niets van zich horen? je hebt minimaal recht op uitleg, en weten waar je aan toe bent.
3. Relatie geheim houden Hier heeft hij gewoon geen reden voor, tenzij hij van plan is je na een poos weer aan de kant te zetten. En als hij zich voor je schaamt, is hij je hoe dan ook niet waard.
4. De volgende zin: En hij weet niet wat hij wilt. Ene moment zegt hij dat hij van me houdt en de dag erna benauwd het hem alweer. Weet hij nog steeds niet wat hij wil, als hij je anders kwijt raakt? Misschien moet je hem daar even aan herinneren, alles of niets. Dan weet hij het vast... Hiermee help je hem dus, en bovenal jezelf.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:30

_Ella_, helemaal met je eens......

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 15:34

Het klinkt alsof hij je reactie wilde zien, wanneer hij vertelde over die vrouwelijke collega...
Ik neem aan dat je daar op een negatieve manier op hebt gereageerd.
Vervolgens, veel mensen zijn scheiterds, durft hij het niet meer te zeggen tegen je uit angst dat...

Heb het idee dat er wel meer aan de hand is, maargoed dat is moeilijk te zeggen vanaf een paar zinnetjes op een website.

Mijn vriend mag zo van mij met zn collega's wat doen, zou het niet altijd even leuk vinden, maar je kan helaas niet altijd alles leuk vinden.
Gaat mijn vriend stiekem doen zonder een gegronde reden (mijn reactie bijv.)... dan houd het imo op, mensen die stiekem doen, verbergen iets, en je vertrouwen gaat er héél snel aan onderdoor op die manier.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:05

_knollie_ schreef:
Bedankt allemaal voor jullie reactie.

Ik heb nog steeds niets van hem gehoord. Ik weet ook dat hij nu in de nachtdienst zit, maarja,...op zich zou je dan nog wel ff kunnen bellen of smsen.

Zomaar langsgaan doe ik niet, want daar houdt hij niet van. Heb ik 1x gedaan en toen was hij heel boos. We hebben wel wat samen maar tis niet echt voor de buitenwereld bekend. Zelfs mijn ouders weten het niet. Dit door zijn verleden, want hij heeft veel meegemaakt en durft zich moeilijk helemaal te geven. En hij weet niet wat hij wilt. Ene moment zegt hij dat hij van me houdt en de dag erna benauwd het hem alweer.

Maar voel me op dit moment echt niet lekker. Zou hem het liefst bellen, maar als hij al niet eens reageert op mijn sms ben ik bang voor de reactie.
En heb eigenlijk zoiets van..hij belt maar eens! Ik moet altijd maar als eerste bellen als we ruzie hebben.

Ik denk dat deze zin al heel veel zegt, een jongen/man hoort het toch leuk te vinden als je ff onverwachts langskomt; hoeft niet eens heel lang te zijn. Gewoon ff kijken en dan wordt hij boos?? Mischien bang dat als jij een keeer komt dat er toch een ander meisje is?? Ik doe maar een gooi,
Ik zat in dezelfde situatie als jij nu ziet, Okay ietsje anders maar wel hetzelfde. Ik bleef ook bij hem, hij heeft het weer uit gemaakt. En nou zit ie weer achter me aan. Maar wel alleen over seks, he elke keer is het '' Hey pop'' op msn dan. Ik dus hey terug, meer niet. En dat is het metteen zoiets van '' ik heb zin '' '' wil je bij me komen?'' Andere zinnen, maar het maakt altijd hetzelfde duidelijk wat ie wil. Heb ook al paar keer gezegt, ik wil best gewoon met je blijven omgaan maar ik ben geen sexpop. Ook gaan er verhalen rond dat ie vreemd is gegaan enzo. Ik aan hem vragen, hij nee. Logisch zeggen ze allemaal.
ik wil hem niet terug, eerst omdat hij me kwetst en net zoals bij jou al paar keer heeft gezegd ik weet niet of ik er nog zin in heb. Ten tweede ik vertrouw hem niet. Dus het is beter zo,

Is heel moeilijk, maar mischien kun je er beter mee kappen voordat je echt stuk gemaakt wordt. Er zijn meer mannen als kerktorens op de wereld hoor. Denk gewoon aan jezelf.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:50

Ik ben het met _Ella_ eens....
Deze vent deugt écht niet, dit klopt allemaal van geen kant...

_Ella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:05

Ben ik weer.
Ik heb even tussen je andere berichten gekeken, en je vorige topic gevonden.
Stel grenzen, wees duidelijk hoe hij jou gelukkig kan maken, ipv je alleen maar bezig te houden met hoe je hem gelukkig maakt. Wees duidelijk in de dingen die je wel en niet fijn vindt. Offer jezelf niet op, geef hem de keus. Als hij goed voor jou is, ben je dus graag bij hem. Maar laat het niet toe dat hij je ongelukkig maakt. Hij moet weten dat hij jou kan hebben, maar het ook voor zichzelf kan verprutsen. Het is goed dat je in hem gelooft, maar maak de dingen niet mooier dan ze zijn. Hij weet het zelf ook dondersgoed als hij je niet goed behandeld. (hij zegt immers ook vaak dat je te lief voor hem bent... nou dat bedoelt hij dus)
Uiteindelijk zal dit hem ook zelfvertrouwen geven, dat heeft hij duidelijk te weinig. Hij gaat zich alleen maar slechter over zichzelf voelen als jij alleen maar lief voor hem bent ook al is hij nog zo'n eikel. En als hij merkt dat hij ook warm en goed voor iemand kan zijn, voelt hij zich ook beter over zichzelf. Je kan dit makkelijker voor hem maken door gewoon duidelijk te zijn over wat je wel en niet wilt, grenzen stellen.
Je houdt je relatie imo te vrijblijvend. Hij hoeft helemaal geen moeite te doen. En dat terwijl juist de dingen waar je moeite voor gedaan hebt het meest waardevol voor je zijn.

Volgens mij zit je vriend vooral met zichzelf in de knoop. Ik snap dat je hem wilt helpen, maar dit moet hij toch zelf doen. Het enige wat jíj voor hem kan doen, is hem laten zien wat hij kan hebben als hij heeeeel erg hard aan zich zelf gaat werken.

EDIT: Grenzen voor beginners: zie punt 1, 2, 3, en 4 in mijn vorige post

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:41

Kellieeh schreef:
Dat je zn smsjes leest. betekent toch eigenlijk al dat er iets niet goed zat?!

mijn vriend mag al mn smsjes lezen als die daar om zou vragen.
Maar zodra hij stiekem mijn smsjes zou lezen. heeft hij toch een klein groot probleempje met me.

En dat is andersom net zo !!

Hier ga ik volledig in mee! Ja
Mijn ex mocht ook gerust in mijn telefoon kijken, als hij het vroeg.
Stiekem gedoe tolereer ik niet (tenzij het is voor een verrassing oid Clown ), dan zit er iets niet goed.
Maar mijn telefoon/email/msn is normaalgesproken prive, mede ivm de soms zeer persoonlijke emails etc die er in staan (lees: vriendin die ff haar probs van zich afschrijft oid).
Zat hij naast me als ik mijn mail checkte, dan keek ik ff vluchtig wat het was en klikte dan weer weg, mocht het persoonlijk zijn.
Vroeg hij dan hoe of wat, dan legde ik uit dat het persoonlijk was en dat hij later wel hoorde hoe of wat.

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 14:43

Equidea schreef:
Het klinkt alsof hij je reactie wilde zien, wanneer hij vertelde over die vrouwelijke collega...
Ik neem aan dat je daar op een negatieve manier op hebt gereageerd.
Vervolgens, veel mensen zijn scheiterds, durft hij het niet meer te zeggen tegen je uit angst dat...

Heb het idee dat er wel meer aan de hand is, maargoed dat is moeilijk te zeggen vanaf een paar zinnetjes op een website.

Mijn vriend mag zo van mij met zn collega's wat doen, zou het niet altijd even leuk vinden, maar je kan helaas niet altijd alles leuk vinden.
Gaat mijn vriend stiekem doen zonder een gegronde reden (mijn reactie bijv.)... dan houd het imo op, mensen die stiekem doen, verbergen iets, en je vertrouwen gaat er héél snel aan onderdoor op die manier.

Ik heb niet negatief gereageert op die vrouwelijke collega. Heb zelf gezegd van goh leuk dat je gaat schilderen meer niet.

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 14:47

Bedankt allemaal.

Ik heb gisteravond een smsje naar hem gestuurd met "leuk dat je wat van je laat horen, ik ben het wel een beetje beu" Vevolgens weer niet gehoord.

Uit onmacht heb ik net gesmst "Ik wil morgen langskomen, hoe laat ben je thuis?" Vervolgens belde hij me kwaad op, maar ik kon niet goed praten omdat ik in gezelschap zat. Hij zei boos dat ik manipulatief bezig was met dat smsje, maar mocht hem niet later terug bellen want hij had dan visite.
Daarna nog gesmst dat ik me afschuwlijk en ontzettend verdrietig voelde en het niet meer trek zo. Toen smste hij dat hij vanavond nog zou bellen. Ik heb hem nog laten weten dat ik ook wel even langs wilde rijden om te praten al was het maar voor een half uurtje.
Toen smste hij dat hij snapte dat ik me klote voelde maar dat ik nu een beetje door sloeg. Ik heb ook gezegd dat dat onmacht is.
Maar krijg geen reactie meer terug. Ik weet het echt niet meer echt niet...ik doe alleen maar stomme dingen en kan nu niet meer stoppen met huilen. Hij stoot me zo af terwijl ik juist steun en troost wil van hem. Ik weet het gewoon niet meer....
Hij heeft vanavond gewoon doodleuk met vrienden afgesproken, terwijl ik nergens meer zin in heb omdat ik me zo afschuwlijk voel. 'Hij blijkbaar niet
Laatst bijgewerkt door _knollie_ op 20-12-08 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:51

Pff JIJ slaat door? Dat zou er bij mij niet ingaan hoor, probeert hij jou nu een beetje een schuldgevoel aan te praten.
Bah.

Meid, praat vanavond met hem en laat hem de rollen niet omdraaien. Als iemand recht heeft om boos te zijn ben jij dat, niet hij. Kun je niet met een vriendin de stad in oid, even afleiding zoeken? Ach gut

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:52

Vind je dit zelf nog 'normaal' gedrag in een relatie?

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 14:53

gekkesies schreef:
Pff JIJ slaat door? Dat zou er bij mij niet ingaan hoor, probeert hij jou nu een beetje een schuldgevoel aan te praten.
Bah.

Meid, praat vanavond met hem en laat hem de rollen niet omdraaien. Als iemand recht heeft om boos te zijn ben jij dat, niet hij. Kun je niet met een vriendin de stad in oid, even afleiding zoeken? Ach gut

Ja maar hij wil niet dat ik langskom vanavond, heeft geen tijd zegt ie. Maar wel tijd om even te bellen dan. Via de telefoon weet ik neit wat ik moet zeggen, dan moet ik alleen maar huilen en als hij boos wordt hangt hij op.

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 14:54

BraveSpots schreef:
Vind je dit zelf nog 'normaal' gedrag in een relatie?

Nee denk het niet, maar ik voel me zo machteloos en het is ook gewoon zoooo oneerlijk, dat ik het niet los kan laten. Ik kan het nu gewoon geen plekje geven.

gekkesies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:59

_knollie_ schreef:
gekkesies schreef:
Bah.

Ja maar hij wil niet dat ik langskom vanavond, heeft geen tijd zegt ie. Maar wel tijd om even te bellen dan. Via de telefoon weet ik neit wat ik moet zeggen, dan moet ik alleen maar huilen en als hij boos wordt hangt hij op.

Voor mij als buitenstaander die het rationeel kan bekijken is dit heel makkelijk; Hij zit fout. Jij kunt je niet uiten via de telefoon, dus HIJ past zich maar aan. Als hij tijd heeft om een half uur oid te bellen kun je ook best een half uurtje langsgaan. En wat betreft dat ophangen als hij boos wordt: wat een gigantisch zwaktebod zeg. Nagelbijten / Gniffelen

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:00

_knollie_ schreef:
Nee denk het niet, maar ik voel me zo machteloos en het is ook gewoon zoooo oneerlijk, dat ik het niet los kan laten. Ik kan het nu gewoon geen plekje geven.

Maar wil je nog werder met hem of niet?

Hij heeft gewoon het recht niet om jou zo te behandelen, ik hoop echt dat je dat inziet, want anders gaat het gewoon van kwaad naar erger gaan.
Ik begrijp dat het heel erg moeilijk is, je houd tenslotte van hem, ondanks alles. Veel sterkte hoor Ach gut .

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:01

gekkesies schreef:
Bah.

Idd.. JIJ bent heus niet diegene die doorslaat hoor..
Wel raar dat jij hem niet mag bellen omdat ie gezelschap heeft Verward vind ik beetje raar...

_knollie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 15:02

BraveSpots schreef:
_knollie_ schreef:

Maar wil je nog werder met hem of niet?

Hij heeft gewoon het recht niet om jou zo te behandelen, ik hoop echt dat je dat inziet, want anders gaat het gewoon van kwaad naar erger gaan.
Ik begrijp dat het heel erg moeilijk is, je houd tenslotte van hem, ondanks alles. Veel sterkte hoor Ach gut .

Ik zou niets liever dan met hem verder willen gaan, maar op deze manier trek ik het niet. Voel me afschuwlijk en het erge nog...ik heb steeds het gevoel dat het dan nog mijn schuld is ook.

Ik wil jullie echt bedanken voor jullie steun, ik heb er echt heel veel aan. Lees vaan het topic even door.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:03

_knollie_ schreef:
gekkesies schreef:
Bah.

Is uit onmacht van zijn kant uit... Het uit de weg gaan is dan makkelijker, ivp de "confrontatie" aan te gaan...