Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
)
)en ben wel een 200,- per maand kwijt aan benzine. (40 per week zoiets) maar ik rij dan ook erg veel.
)
Succes met je zoektocht!! maessie schreef:Mijn kosten ongeveer zo uit mn hoofd:
Verder heb je nog de rioolheffing en gemeentebelastingen, ook iets van 80,- hier.
Vudress schreef:Sta je al ingeschreven bij een woningstichting?
Ik betaal E292,- huur p/m voor een grote 2-kamerwoning in een nette buurt. Dit is wel anti-kraak.
Er komen toch elke maand wel veel dingen bij zoals Eneco E50,- en rioolbelasting en dat soort ongein kost ook veel geld (weet niet precies hoeveel)
Mijn vaste lasten zijn:
E350 huur/eneco
E175 verzekeringen
E250 benzine
E400 boodschappen
E120 telefoon
E25 internet
E1300 totaal
Dan heb ik nog niets leuks gedaan..... Nu reken ik mijn boodschappen ook royaal, ik doe alleen bij Albert Heijn boodschappen en koop veel kant en klare producten (AH Excellent)
Ik denk dat als je wat bewuster boodschappen doet dat je dan heel veel minder kwijt bent.
Sinelia schreef:Ik heb een koopwoning, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen.
Ik heb een vierkamer flat en betaal 87 euro aan essent (gas en elektra) per maand en 110 euro per twee maanden aan water en gemeentelijke belastingen. Voor deze laatste heffingen kan je kwijtschelding aanvragen bij de gemeente. (ik heb daar geen recht op, verdien te veel, volgens hun dan)
Verder kun je bij de belastingdienst op basis van de kale huur huurtoeslag aanvragen en zorgtoeslag. De hoogte van de toeslagen hangt af van je inkomen en bij de huurtoeslag van de hoogte van je huur.
Ik hoop dat je snel een geschikte woning vindt.
Ik geef ongeveer 300 euro per maand uit aan boodschappen en benzine, soms iets meer, maar meestal red ik het daar mee.
nou, ik kan maandag op woningnet zien hoeveelste ik ben geëndigd. Ben benieuwd! Een jaar geleden toen ik aan het zoeken was, eindigde ik rond de 40 en nu heb ik een jaar langer + reageer nu alleen op jongerenwoningen (tot 25 reageren dus je kan nooit langer dan 7 jaar hebben gespaard en dan zit ik wel goed met mijn 5 jaar). Ik wil voor mijn 24ste wel uit huis, dus heb nog een jaar. Zolang ik thuis woon, kan ik nog lekker even sparen natuurlijk. russel schreef:Mijn vaste lasten zijn:
E350 huur/eneco
E175 verzekeringen
E250 benzine
E400 boodschappen
E120 telefoon
E25 internet
E1300 totaal
Merkkleding en alleen maar A producten dan
Ik snap dat een paard hebben erg duur is maar andere mensen gaan elk weekend uit of kopen alleen maar merkkleding en dat lukt dan ook. Ik heb net een nieuwe baan en ben meteen ingeschaald in schaal 2 (ipv 0) maar in vergelijking met mijn oude baan verdien ik een stuk minder (ivm ander CAO) en hier baal ik erg van. Helaas is er érg weinig werk in het speciaal onderwijs ivm alle bezuinigingen. Als ik er iets naast doe, zoals schoonmaakwerk 4 uur in de week, dan zou ik wel 160 euro in de maand extra hebben (bij 10 euro per uur) maar dit is natuurlijk niet zeker en daarom niet 'safe'.
) ladyjoy schreef:Ik weet dat de wachttijden tussen de 8 en 12 jaar liggen maar met jongerenwoningen niet (dat kan ook niet, want je moet voor je 25ste reageren en daarom kan je nooit langer dan 6.5/7 jaar hebben)
Moosje schreef:ladyjoy schreef:Ik weet dat de wachttijden tussen de 8 en 12 jaar liggen maar met jongerenwoningen niet (dat kan ook niet, want je moet voor je 25ste reageren en daarom kan je nooit langer dan 6.5/7 jaar hebben)
Hier is de wachttijd gelukkig niet zo lang...
In 2009 op zoek naar een andere baan of iets voor erbij en dan is het mogelijk.
. Lang leve Friesland!