Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

juline schreef:voor de ongelovigen hier op bokt. hier in breda gebeuren wel vaker van zulke gekke dingen. meerdere malen mee gemaakt dat onschuldige mensen het cafe uitgerukt worden door de beveiliging en heerlijk op de grond worden gedrukt. het is op zaterdagavond net amerika hier. en vooral met de ramptoeristen erbij.
afgelopen zaterdag ook weer, er gebeurd 1 klein dingetje en meteen een vol busje.
maar om je vraag te beantwoorden, ga eens in de stad bij de rechtswinkel langs zit in straatje van de markt naar vlaszak. zij kunnen je heel goed helpen. met meerdere klachten daar geweest en steeds prima geholpen. want dit slaat natuurlijk nergens op. succes ermee

russel schreef:Had je dan niet aan die collega haar man kunnen vragen wat je moet doen ipv bokt raadplegen? Overigens heb ik zelf bij de politie gewerkt, dus ik geef je info uit de eerste hand, maar dat kun jij niet weten. Ik zeg alleen niet wat je wilt horen. Je eerste gang is naar dat politiebureau en een chef van dienst vragen, dat is een inspekteur en niet zomaar een agentje.
Ik geloof je best daar niet om
Die collega is een tijdje met zwangerschapsverlof geweest, vandaar dat ik het niet kon vragen, ik zie haar pas begin volgend jaar weer. 
Welshcobfan schreef:Ik ben wel bekend met vriendjespolitiek van agenten (mensen die ze kennen laten lopen zeg maar), maar zomaar iemand in elkaar slaan is wel erg jaren 40.
Ik snap alleen 1 ding niet.... waarom er nooit eerder moeite gedaan is om aangifte te doen of iig naar een rechtswinkel te gaan. Als iets echt onterecht is, zou ik er altijd direct werk van maken en niet 4 maand laten wachten totdat de betaaldatum in zicht komt en hij erachter komt: he dat kan ik niet betalen.
Tot vorige maand waren er andere omstandigheden die denk ik ietsje urgenter waren, maar wat dat is doet er nu even niet toe... Njen schreef:russel schreef:Had je dan niet aan die collega haar man kunnen vragen wat je moet doen ipv bokt raadplegen? Overigens heb ik zelf bij de politie gewerkt, dus ik geef je info uit de eerste hand, maar dat kun jij niet weten. Ik zeg alleen niet wat je wilt horen. Je eerste gang is naar dat politiebureau en een chef van dienst vragen, dat is een inspekteur en niet zomaar een agentje.
Er is hem toen wel verteld dat hij daar een klachtenbrief naar moest schrijven, maar dat heeft hij niet gedaan omdat hij dat zelf niet kon(wist niet hoe hij het moest verwoorden enz) en hij heeft geen hulp aan anderen gevraagd. Omdat hij dacht dat hij een boete kreeg en bezwaar kon maken had hij vorige maand zoiets van weet je wat, dan doe ik dat wel en voeg ik de fotos bij. Maarjah nu loopt het dus andersIk geloof je best daar niet om
Die collega is een tijdje met zwangerschapsverlof geweest, vandaar dat ik het niet kon vragen, ik zie haar pas begin volgend jaar weer.

russel schreef:Kim, ik denk dat er kroegen tussen zitten met een slechte naam, waar geregeld amok is, waar de buurt klaagt over dronkemansgelal. Blijf je tot sluitingstijd en begeef je je met een groepje dat veel gedronken heeft, kan mij overigens niet voorstellen dat die vriend niet heeft gedronken, maar alles kan, dan meng je je in fout publiek en word je over 1 kam geschoren, maar dat weten we toch wel?
BV: Er zijn stadsrellen, de ME komt en je gaat met je kinderwagen in de weg lopen, krijg je een wapenstok in je nek en dan ben je verontwaardigd. Ben ik nu blond? Echt die verhalen ken ik met aangifte aan toe. Wat doe je daar als er een charge wordt uitgevoerd? Ik ben burger, ik woon in Amsterdam, ik mag overal lopen, ik heb schijt aan de politie, ik doe aangifte van mishandeling. Ken genoeg van dat soort verhalen.
....... Ik heb ook wel eens een knuppel in mijn nek gehad toen ik 15 jaar geleden naar een wedstrijd van ADO ging........... je weet dat je dan risico loopt als je je onder de Nside bevind.....
en zo vergeet hij ook niets. 

faye schreef:En zolang je geen bewijs hebt zal de rechter het woord van de politie geloven.
En daarom startte ik dit topic eigenlijk ook, heeft het nut om nu nog aangifte te doen of kan hij maar beter de dagvaarding afwachten en daar zijn verhaal doen?