Mensen die verstand hebben van recht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Njen

Re: Mensen die verstand hebben van recht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 18:49

Weet je wat, ik word hier echt schijtziek van de reacties, ik vraag om hulp. Het is niet doorzichtig, er is meer aan de hand, en dit is iets wat op een zijspoor is geraakt door de andere omstandigheden. En er was geen alcohol in het spel bij ons, bij de rest misschien wel, dat weet ik niet... Hij word op het moment al van hot naar her gestuurd en weet zelf ook niet meer wat hij moet doen. Dat hij perse aangifte moet doen op het bureau dat wist hij helemaal niet en ik heb er zelf ook niet bij stilgestaan(ik zeg al, heb alles meegemaakt, heb er continu naast gestaan vanaf het moment dat hij naar de politie toeliep). Ik zal eens nazoeken of je hier in de buurt wat gratis juridische hulp kan krijgen. En ik zal ook langs het bureau gaan om het na te vragen. Natuurlijk weet ik dat niet elke agent zo is, sterker nog, een collega haar man is agent en komt geregeld met zijn partner(s) langs en dat zijn stiktoffe mensen die dit verhaal ook niet op prijs stelden, maar nooit in de stad zelf surveilleren dus van niks afwisten. Er is in feite ook geen groep mee gemoeid, maar die zagen wat er gebeurden en die hebben voorderest niks gedaan, behalve dat er 2 op hun slaap zijn geslagen, maar ook geen aangifte hebben gedaan, waarom weet ik niet, maar daar heb ik niks mee te maken want ik ken ze amper. Het enige wat ik weet is dat ze op de politie af zijn gestapt omdat ze het raar vonden wat er gebeurd(aangezien hij dus niks deed, behalve een vraag stellen en hij voelde zich bedreigd door mijn ex en zijn vrienden die er met een hele groep stonden en o.a. mij hadden bedreigd net ervoor, maar ik ben gewoon met een boog om ze heengelopen richting hem) Het enige wat ik op het moment probeer is hem zoveel mogelijk te helpen omdat hij zelf ook door de bomen het bos niet meer ziet Lachen

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:52

voor de ongelovigen hier op bokt. hier in breda gebeuren wel vaker van zulke gekke dingen. meerdere malen mee gemaakt dat onschuldige mensen het cafe uitgerukt worden door de beveiliging en heerlijk op de grond worden gedrukt. het is op zaterdagavond net amerika hier. en vooral met de ramptoeristen erbij.
afgelopen zaterdag ook weer, er gebeurd 1 klein dingetje en meteen een vol busje.

maar om je vraag te beantwoorden, ga eens in de stad bij de rechtswinkel langs zit in straatje van de markt naar vlaszak. zij kunnen je heel goed helpen. met meerdere klachten daar geweest en steeds prima geholpen. want dit slaat natuurlijk nergens op. succes ermee

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 18:54

juline schreef:
voor de ongelovigen hier op bokt. hier in breda gebeuren wel vaker van zulke gekke dingen. meerdere malen mee gemaakt dat onschuldige mensen het cafe uitgerukt worden door de beveiliging en heerlijk op de grond worden gedrukt. het is op zaterdagavond net amerika hier. en vooral met de ramptoeristen erbij.
afgelopen zaterdag ook weer, er gebeurd 1 klein dingetje en meteen een vol busje.

maar om je vraag te beantwoorden, ga eens in de stad bij de rechtswinkel langs zit in straatje van de markt naar vlaszak. zij kunnen je heel goed helpen. met meerdere klachten daar geweest en steeds prima geholpen. want dit slaat natuurlijk nergens op. succes ermee

Thnx, eindelijk iemand die weet hoe het zit, ik zit me hier te verdedigen, maar als je het niet zelf meemaakt dan weet je ook niet hoe of wat Knipoog

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:56

tja zolang je niet uit breda komt weet je niet hoe het hier op een doorsnee zaterdag avond aan toe gaat dus kunnen ze ook niet oordelen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:56

ach hou toch op............... hier in Nederland is het onmogelijk dat je in elkaar geslagen word door de politie als je niks gedaan hebt...........

Breda is niet een ander wereld deel Juline!

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 18:58

kom dan maar eens kijken kiwiko, zolang je het niet mee gemaakt hebt moet je niet hier in ieder topic gaan lopen verkondigen alsof je overal verstand van hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:00

Had je dan niet aan die collega haar man kunnen vragen wat je moet doen ipv bokt raadplegen? Overigens heb ik zelf bij de politie gewerkt, dus ik geef je info uit de eerste hand, maar dat kun jij niet weten. Ik zeg alleen niet wat je wilt horen. Je eerste gang is naar dat politiebureau en een chef van dienst vragen, dat is een inspekteur en niet zomaar een agentje.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:00

Ik ben wel bekend met vriendjespolitiek van agenten (mensen die ze kennen laten lopen zeg maar), maar zomaar iemand in elkaar slaan is wel erg jaren 40.

Ik snap alleen 1 ding niet.... waarom er nooit eerder moeite gedaan is om aangifte te doen of iig naar een rechtswinkel te gaan. Als iets echt onterecht is, zou ik er altijd direct werk van maken en niet 4 maand laten wachten totdat de betaaldatum in zicht komt en hij erachter komt: he dat kan ik niet betalen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:02

lief.............. ik heb van mijn 15de tot mijn 28ste in de nacht gewerkt......... in een discotheek, dus ik heb wel iets ervaring met hoe het in het nachtleven gaat met de politie, en jongeren........

daarnaast is ook in Breda het protocollenboek van de Politie hetzelfde als in de rest van Nederland........

Grote bekken, onaanvaardbaar gedrag, agressiviteit word niet geduld meer......... en terecht.

Hier in Nederland is het onmogelijk dat je zomaar voor niks in elkaar geslagen word door de politie..........

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:02

russel schreef:
Had je dan niet aan die collega haar man kunnen vragen wat je moet doen ipv bokt raadplegen? Overigens heb ik zelf bij de politie gewerkt, dus ik geef je info uit de eerste hand, maar dat kun jij niet weten. Ik zeg alleen niet wat je wilt horen. Je eerste gang is naar dat politiebureau en een chef van dienst vragen, dat is een inspekteur en niet zomaar een agentje.

Er is hem toen wel verteld dat hij daar een klachtenbrief naar moest schrijven, maar dat heeft hij niet gedaan omdat hij dat zelf niet kon(wist niet hoe hij het moest verwoorden enz) en hij heeft geen hulp aan anderen gevraagd. Omdat hij dacht dat hij een boete kreeg en bezwaar kon maken had hij vorige maand zoiets van weet je wat, dan doe ik dat wel en voeg ik de fotos bij. Maarjah nu loopt het dus anders Lachen Ik geloof je best daar niet om Knipoog Die collega is een tijdje met zwangerschapsverlof geweest, vandaar dat ik het niet kon vragen, ik zie haar pas begin volgend jaar weer.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:04

Welshcobfan schreef:
Ik ben wel bekend met vriendjespolitiek van agenten (mensen die ze kennen laten lopen zeg maar), maar zomaar iemand in elkaar slaan is wel erg jaren 40.

Ik snap alleen 1 ding niet.... waarom er nooit eerder moeite gedaan is om aangifte te doen of iig naar een rechtswinkel te gaan. Als iets echt onterecht is, zou ik er altijd direct werk van maken en niet 4 maand laten wachten totdat de betaaldatum in zicht komt en hij erachter komt: he dat kan ik niet betalen.

Brief heeft hij pas net gehad en zie mijn vorige bericht, mbt de boete die hij dacht te krijgen Lachen Tot vorige maand waren er andere omstandigheden die denk ik ietsje urgenter waren, maar wat dat is doet er nu even niet toe...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:05

Tja weet je, als je vanaf augustus geen stappen hebt ondernomen kun je het bij de rechter wel vergeten. Ik zou maar gewoon betalen of een betalingsregeling aanvragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:05

Kim, ik denk dat er kroegen tussen zitten met een slechte naam, waar geregeld amok is, waar de buurt klaagt over dronkemansgelal. Blijf je tot sluitingstijd en begeef je je met een groepje dat veel gedronken heeft, kan mij overigens niet voorstellen dat die vriend niet heeft gedronken, maar alles kan, dan meng je je in fout publiek en word je over 1 kam geschoren, maar dat weten we toch wel?

BV: Er zijn stadsrellen, de ME komt en je gaat met je kinderwagen in de weg lopen, krijg je een wapenstok in je nek en dan ben je verontwaardigd. Ben ik nu blond? Echt die verhalen ken ik met aangifte aan toe. Wat doe je daar als er een charge wordt uitgevoerd? Ik ben burger, ik woon in Amsterdam, ik mag overal lopen, ik heb schijt aan de politie, ik doe aangifte van mishandeling. Ken genoeg van dat soort verhalen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:06

Maar ook zonder de brief was ik toch direct naar de politie gestapt als ik (voor mijn gevoel) onterecht in elkaar geslagen werd.
Het is wel slim dat hij 150 euro nu bij elkaar gaat sparen voor het geval hij wel moet betalen en morgen direct maar even langs politiebureau gaat of als hij dat nog niet wil even bij de rechtswinkel langs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:07

Njen schreef:
russel schreef:

Er is hem toen wel verteld dat hij daar een klachtenbrief naar moest schrijven, maar dat heeft hij niet gedaan omdat hij dat zelf niet kon(wist niet hoe hij het moest verwoorden enz) en hij heeft geen hulp aan anderen gevraagd. Omdat hij dacht dat hij een boete kreeg en bezwaar kon maken had hij vorige maand zoiets van weet je wat, dan doe ik dat wel en voeg ik de fotos bij. Maarjah nu loopt het dus anders Lachen Ik geloof je best daar niet om Knipoog Die collega is een tijdje met zwangerschapsverlof geweest, vandaar dat ik het niet kon vragen, ik zie haar pas begin volgend jaar weer.

Jij was er toch bij? Jij bent toch zijn vriendin? Anyway, hij was dus al ingelicht en dat heeft hij niet gedaan, hij zou het alsnog kunnen doen, maar heet van de naald is beter, nu kan het niet allemaal meer uitgezocht worden.

Je geeft een tipje van de sluier dat je vriend psychische problemen had en heeft, dat kan, maar heeft dat ook niet een aanleiding gegeven dat het escaleerde?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:09

Moderatoropmerking:
Graag met respect blijven reageren. Het is niet nodig om persoonlijk te worden of mensen te beledigen. Bedankt voor de medewerking Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:10

russel schreef:
Kim, ik denk dat er kroegen tussen zitten met een slechte naam, waar geregeld amok is, waar de buurt klaagt over dronkemansgelal. Blijf je tot sluitingstijd en begeef je je met een groepje dat veel gedronken heeft, kan mij overigens niet voorstellen dat die vriend niet heeft gedronken, maar alles kan, dan meng je je in fout publiek en word je over 1 kam geschoren, maar dat weten we toch wel?

BV: Er zijn stadsrellen, de ME komt en je gaat met je kinderwagen in de weg lopen, krijg je een wapenstok in je nek en dan ben je verontwaardigd. Ben ik nu blond? Echt die verhalen ken ik met aangifte aan toe. Wat doe je daar als er een charge wordt uitgevoerd? Ik ben burger, ik woon in Amsterdam, ik mag overal lopen, ik heb schijt aan de politie, ik doe aangifte van mishandeling. Ken genoeg van dat soort verhalen.

maar dat kan je dus voorkomen Haha! Haha! ....... Ik heb ook wel eens een knuppel in mijn nek gehad toen ik 15 jaar geleden naar een wedstrijd van ADO ging........... je weet dat je dan risico loopt als je je onder de Nside bevind.....

maar dan ga ik niet huilenbalken....... zocht het toch zelf op???

En het KAN zijn dat je op het verkeerde moment op de verkeerde plek bent, dat kan........ en dat is naadje.....

In dit geval is hij zelf de agent aan gaan spreken, dus zocht hij het zelf op.

My wild guess is dat de twee exen samen amok hebben staan maken......... dat de politie erbij gekomen is, en dat beide jochies het nog even dunnetjes over gingen doen........ al dan niet tegen de politie... en dat er toen ingegrepen is

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:11

Even een tip:
Laat hem even zijn verhaal op papier zetten, want stel dat hij erg emotioneel word (oid) dan kan hij nog altijd hun het papier laten lezen Lachen en zo vergeet hij ook niets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:11

Dat denk ik dus ook, een groep bij elkaar, getrek, geduw, geschreeuw en dan vallen er klappen.

juline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:12

kiwiko heb jij het in die tijd ooit in je hoofd gehaal om een meisje van een jaar of 17 op de grond te gooien met arm op de rug en 2 man extra erbij. terwijl je eigenlijk een man moest hebben die moeilijk deed? nee zeker. zit zelf ook bij de beveiliging maar zulke dingen hoef ik niet in me hoofd te halen, ben ik meteen geschorst. een goede maat van me is (ex)commando en zelfs hij vond de filmpjes, die van bovenstaand incident zijn gemaakt, te erg voor worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:14

Dan zal er wel tegen die diender worden opgetreden als het op film staat en betrokkene van zich laat horen.

In het gewoel kan er een hoop fout gaan, zeker als je gewend bent met drugsgebruikers die loeisterk kunnen zijn omdat ze geen pijn voelen en overmoedig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:15

En zolang je geen bewijs hebt zal de rechter het woord van de politie geloven.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:16

Russel hier heb je wel gelijk in, maar wij konden ook niet van te voren ruiken dat mijn ex en zijn vriendengroep ons daar stond op te wachten, want wij waren al op weg om de stad te verlaten... Normaal gaan wij nml net daarvoor weg om de drukte te vermijden en het was idd wel een chaos, meer als normaal(en dan bedoel ik niet met relschoppers, maar zo vol had ik die straat nog nooit gezien). En er is idd niet gedronken, ik had nml op een avondje uit getraktreerd, maar toen ik zag dat die vriendengroep daar rondliep heb ik ook gezegd, ik betaal geen cent aan alcohol, want zodra ze ons zagen begonnen ze al te treiteren(brandende sigaretten gooien enz). En we zijn met zijn 3en heel de avond bij elkaar geweest.

En zoals al eerder vermeld, er is momenteel geen mogelijkheid om dat geld in twee weken bij elkaar te krijgen. En het is idd stom dat er niet eerder aangifte is gedaan, maarjah dat is achteraf gepraat Lachen

Dat hij psychische problemen heeft, dat was toen zo goed als niet van toepassing, dat is daarna pas geescalleerd. Hierna is nml heel zijn verleden weer naar boven gekomen, maar dat had hier nog niks mee te maken. Het is niet zo dat ze amok hebben staan maken, die ene ex wel met zijn vriendengroep, maar die heeft de politie niet eens aangekeken en idd hij is er zelf op afgestapt omdat hij zich bedreigd voelde, niet meer dan logisch lijkt mij op zo'n moment... En buiten dat waren ze mij aan het bedreigen en dat vond hij maar niks(overigens heb ik daar zelf voorderest niks mee gedaan omdat hun het niet waard zijn, week ervoor heb ik trouwens wel de politie gebeld omdat ze ineens aan de deur stonden toen mijn ma weg was en ze de ramen onder stonden te spugen, maar die zijn toen niet gekomen)

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:17

Welscobfan, goed idee laat ik hem zeker doen Lachen

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 19:18

faye schreef:
En zolang je geen bewijs hebt zal de rechter het woord van de politie geloven.

Fotos zijn ook bewijs neem ik aan? Die zijn er nml wel Knipoog En daarom startte ik dit topic eigenlijk ook, heeft het nut om nu nog aangifte te doen of kan hij maar beter de dagvaarding afwachten en daar zijn verhaal doen?