Net het rijbewijs en dan??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 12:58

Ik heb 'm, dat dure rose pasje :))
Vanavond een stukje rijden! Ga gelijk ff langs een garage, heb een leuk autootje gezien! :))

blauw00gje

Re: Net het rijbewijs en dan??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:45

Cool :)
Wat voor auto?

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 14:56

Wat leuk al jullie verhalen!

Ik weet nog goed dat mijn zus haar rijbewijs had voor het eerst. Ze had toen op mij gewacht (ik moest eerst naar de uni) en wilde met mij een stukje rijden. Ik reageerde heel verbaasd en snapte niet dat ze nog niet had gereden in de auto :P. Overigens viel de auto voor het eerste stoplicht wel 4x uit geloof ik (ik kon er heel hard om lachen, mijn zus iets minder :P)

Een maandje later had ik mijn rijbewijs ook en op de weg terug naar huis van het examen gelijk mijn rijbewijs opgehaald en naar huis gerend met mijn rijbewijs (ik woon vlakbij het gemeentehuis) om vervolgens gelijk in de auto plaats te nemen! De eerste rit verliep prima en heb mezelf gelijk afgezet bij mijn paard (kon mijn zus terug rijden). Ik vond (en vindt) het heerlijk en rijd overal heen.

Vrij snel (volgens mij het weekend erna) ben ik een stuk gaan touren met een stalgenoot en zijn naar Drunens ruiterhuis geweest (omdat ik geslaagd was, verdiende ponylief iets nieuws :P) en toen ben ik werkelijk alles tegengekomen wat je maar kon bedenken :P.

Overigens ben ik nog nooit bang geweest in de auto, alhoewel, wel één keertje toen was het donker en echt stortregenen. Het was echt van: volg de lampjes voor je. Je kon echt niks zien en toen de auto ook nog begon te schuiven over de weg door al het water wat erop lag was ik bijna in staat de auto aan de kant te zetten :P.

Allemaal heel veel rijplezier en natuurlijk gefeliciteerd met jullie rijbewijsjes!

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 15:59

Haha wat een verhalen. :))

Ik kan niet wachten tot ik over 5 maand 18 word en dus ook mijn rijbewijs en auto krijg. :D *\o/*

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:49

Ik heb de tweede dag dat ik mijn rijbewijs had gelijk een ongeluk gekregen.. Ik stond op een helling voor het stoplicht en jahoor, ik kreeg mn auto de helling niet op. Degene achter me keek niet uit z'n doppen.. nummerbord eraf!

En de allereerste dag, hartje zomer, raampjes open, zonnebril op, muziek keihard aan..

EN

een motor die 20x afslaat.. met mensen die om je heen rijden omdat je al 2 min probeert de auto vooruit te krijgen :z

En oja - vandaag heb ik het carcas van mn buitenspiegel stukgereden met uitparkeren.

Voor de rest ben ik een goede chaffeur hoor :D

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:56

Whaha, dan viel mijn ritje vanavond nog mee!
Ben gelijk naar stal geweest over een smal, overlichte weg, best eng. :))
Later nog ff een stukje snelweg gepakt (vond ik gek genoeg tijdens het lessen vreselijk, maar in m'n vriends auto ging het heel relaxt, die rijd toch lekkerder!) en toen vriendje thuis gedupt en nog ff een rondje stad gedaan. Helemaal super! Moet alleen wel erg wennen aan het schakelen in een benzine. :)) Maaaaaaaar hij is niet afgeslagen :))

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 23:26

Ik moet nog heel lang wachten, word pas in september 18 dus helaas. :P Dat word nog een jaartje voordat mijn eerste ritje alleen in een auto'tje gaat beginnen!

Bij mijn vriendje weet ik het nog goed, hij liet hem binnen een paar km wel 5 keer afslaan, en maar de schuld aan de auto geven. :+ Oefenen oefenen oefenen, gelukkig is hij nu een goede chauffeur. ;)
Bij ons thuis heb ik opzich wel geluk, je moet goed kunnen inparkeren, de auto's staan allemaal in een rijtje achter elkaar. Ik heb er al een feeling voor (help mijn vriendje wel eens) dus straks moet het wel lukken. :Y)

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 08:56

cctje schreef:
Ik heb de tweede dag dat ik mijn rijbewijs had gelijk een ongeluk gekregen.. Ik stond op een helling voor het stoplicht en jahoor, ik kreeg mn auto de helling niet op. Degene achter me keek niet uit z'n doppen.. nummerbord eraf!

En de allereerste dag, hartje zomer, raampjes open, zonnebril op, muziek keihard aan..

EN

een motor die 20x afslaat.. met mensen die om je heen rijden omdat je al 2 min probeert de auto vooruit te krijgen :z

En oja - vandaag heb ik het carcas van mn buitenspiegel stukgereden met uitparkeren.

Voor de rest ben ik een goede chaffeur hoor :D

Oeh :P
Fijn dat je voor de rest een goede chauffeur bent ;) haha

wendely

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:03

Nadat ik m'n rijbewijs heb gehaald moest ik indd ook een week wachten maar zolang kon ik niet aangezien er al een auto op mij stond te wachten die constant liep te roepen; Loop me nou niet voorbij! Dus maar beetje bij betaald en meteen de volgende morgen m'n rijbewijs opgehaald. Sindsdien geloof ik niet dat ik een dag overgeslagen heb en niet in de auto heb gezeten. Goh wat is dat ontzettend makkelijk zeg!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:22

Ik heb afgelopen vrijdag m'n rijbewijs gehaald. :D En ik kan 'm overmorgen ophalen en ik sta helemaal te stuiteren. :):)

Denkende 'die extra week kan ik ook nog wel wachten'. Niet dus. :D Ik mag namelijk in m'n moeder's auto rijden en die staat al braaf een paar dagen stil voor de deur, terwijl ik elke dag in de zeikregen een uur op de scooter zit naar m'n paard. :Y)

Ik ben wel bang. := Iedereen zegt dat er zoveel verschil is tussen een diesel en een benzine wagen en ik word altijd al zo zenuwachtig als de motor uitvalt. :+

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:32

Saskiaatje maakt echt geen verschil hoor diesel of benzine.
Ik heb mijn rijbewijs sinds juli 2007 en meteen auto'tje gekocht!
Maar ik heb nooit verschil gemerkt of dat hij afgeslagen is.

Ja één keer toen auto vol stenen lag en dus veel zwaarder was :D Moest toen écht vet veel gas geven om vooruit te komen bij het stoplicht :D :D

Heb nu inmiddels mijn 2e auto, een automaat maar god wat is dat relaxed zeg :D :D :D

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:44

Nou volgens mij is dat wel degelijk een verschil, benzine of diesel..

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 09:45

Bij mijn leswagen (diesel) kon ik inparkeren met alleen m'n koppeling en dat kan -geloof ik- niet met een benzine wagen.

Tammietjeeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 10:03

Saskiaatje schreef:
Bij mijn leswagen (diesel) kon ik inparkeren met alleen m'n koppeling en dat kan -geloof ik- niet met een benzine wagen.

Dat is idd het enige wat ik ook merk!
Heb mn rijbewijs nog niet, maar van mn pa mag ik wel eens (alleen overigens) de kleine auto even verzetten/goed parkeren.
Ik kan het dan niet laten om ook even een rondje te maken :D

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 15:20

Ik heb nog nooit in een Diesel gereden..

Ik ga binnenkort wel een keer in t busje van mijn vader rijden :P Die heeft een Vito en dat is een automaat :P Ben benieuwd..

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:04

Zooo ben vanavond alleen naar stal geweest, heerlijk, muziekje aan enzo :D
Daarna nog even stuk gereden samen met m'n vriendje, ik vind het zo leuk :D :+

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:07

Ik heb sinds vorige week woensdag mijn rijbewijs en vind het heerlijk ik kan heel vaak de auto van mijn moeder pakken en mijn zus dus rij best veel en het gaat eigenlijk best goed.
Een benzine auto is wel ff wennen maar het gaat nu eigenlijk prima.
Mocht afgelopen zaterdag helijk BOB'en naar de stad en dat is lang over de snelweg maar vind het niet eng.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 22:13

Voor mij alweer een tijdje geleden. Ik had voordat ik mijn rijbewijs had stiekem al best vaak wezen rijden met mijn vader erbij in zijn auto, dus ik kende de auto en alles ging prima. Daarna heb ik tijden lang alleen sporadisch gereden (mijn vader werkt de hele dag en heeft de auto mee en waar moet ik savonds nou met de auto heen?!
Pas sinds een half jaar heb ik mijn eigen autootje en dat was wel ff wennen zeg. Oud karretje met een gebruiksaanwijzing. Toen ik een testritje wilde maken kreeg ik hem niet eens vooruit :P. Immiddels ben ik er helemaal aan gewend en wil geen andere meer. Mijn vaders auto vind ik nu doodeng! sportmodel met stuurbekrachtiging, veel 'helpende' software en alles erop en eraan en enorm veel power, ik zie niks doordat ik half onder het dashboard verdwijn omdat het een verlaagd model is en die mooie kleine designspiegeltjes zijn ook erg practisch, hij reageerd me veel te fel en hij heeft zo'n lange neus waardoor ik niet kan inparkeren. Ik moest vorige keer echt bukken om te kijken waar dat inimini gaspedaaltje nou toch zat :P.

pqwe33

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 00:11

Diesel en benzine is idd een groot verschil! Met benzine moet je meer gas geven. ;)

O trouwens: vandaag weer tegen een plantenbak aan gereden :+

Ik heb al bijna een jaar mijn rijbewijs en rij elke dag in mijn eigen auto... Ik ging uitparkeren en ik dacht nog bij mezelf: er móet iets in de weg staan, ik kan niet zó makkelijk achteruit rijden.. En jahoorrr daar stond ie dan, de plantenbak :z Gelukkig was het niet zo hard en heb ik geen schade opgelopen :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 00:18

Ik heb de mijne nu een week of 3. Vind de afstand tussen twee auto's in de breedte nog steeds heel moeilijk in te schatten, maar verder gaat het goed. Ik heb er nu al zo'n 800 km op zitten :)
Heb alleen wel de pech dat wij twee "rare" auto's hebben; een busje - groot, lomp en je ziet minder - en een oldtimer, volvo amazone - je ziet dus écht niks in die spiegels, en het rijdt.. nouja... vrij apart laat ik zeggen. heel jammer, en zodra ik kan ga ik ook een klein leuk stadsautootje kopen :)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 00:24

Ik zal je eerlijk vertellen dat ik nu denk ik net 1,5 jaar mijn rijbewijs heb en dat ik al een heleboel km's op mijn naam heb staan. :o Ik vlieg van hot naar her. Toen ik net een paar maand (3/4) mijn rijbewijs had ben ik op sollicitatie in het zuidelijkste puntje van Limburg geweest, alleen, in de pasat van papa. :+ Daarna nog even wezen buurten bij de Belgen en toen weer terug. Verder vlieg ik elk weekend naar Utrecht om mijn zusje daar te droppen en zelf verder te rijden naar Leidschendam (vriend woont daar) en das dus ook elk weekend bijna 400 km. :+ Verder cross ik hier in de buurt ook heel wat af. Dus denk dat ik wel aardig wat km's heb inmiddels. :D

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 08:59

Nou, ik ga zometeen m'n rijbewijs ophalen en dan meteen door naar m'n moeder's werk om d'r auto te halen. :D Dan richting paard en daarna de auto weer bij mams droppen en als de wiedeweer door naar school. :Y)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 10:33

Ik heb de mijne nu zon 2.5 jaar en ben zo blij dat ik m heb. Ik woonde toen al samen met mn vriend en had mn auto dus al voor de deur staan, een kadett gsi. Ja dan heb je m eindelijk, moet je nog een paar dagen wachten. Dus niet. Erg strafbaar, maar reed zonder papiertje op zak al naar mn werk sochtend vroeg. Vriend ernaast en gaan. Toen ik t papiertje eindelijk op zak had gelijk alleen. Heerlijk, muziekje erbij en zak snoep ernaast. De eerste keer snelweg doodeng, had ik nooit gehad met lessen. Maar nu vind ik t heerlijk. Alleen parkeren is een ramp, rij liever een stuk door en parkeer daar makkelijk dan dat ik moet fileparkeren.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:13

Hahaha ik ook hoor. Na een half jaar dit kleine autootje nog steeds niet gewend aan dat ik geen stuurbekrachtiging heb. Dus meestal is het een stukje extra lopen voor mij:P. (terwijl ik het zooo vaak geoefend heb met les in een heeele grote 4wheel drive en dat ging wel goed). gelukkig hebben we steekvakken achter het huis:P. Wel slecht zeg dat ze je dat niet geleerd hebben, je hoort wel vaker zulke gekke dingen.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-09 22:18

Ik heb vandaag rijbewijs gehaald en kan m morgen ophalen bij t gemeentehuis! En heb me voorgenomen om gelijk te gaan rondrijden.. Maar denk dat t wel heel stil is zo zonder iemand die zegt wat je moet doen :P!