pinuts schreef:De kosten zijn enorm hoog. Ik had het er laatst met iemand over, en die zei dat het vaak zo is, dat nabestaanden maar snel besluiten nemen... dan kiezen ze vaak voor een enorm dure begravenisondernemer, een enorm dure kist etc.. Omdat ze geen zin hebben om daar nog veel energie is te steken.. logisch toch?
Maar wat als iedereen nou gewoon voor zichzelf van te voren al een plan maakt? Al gaat onderzoeken wat het goedkoopst is? Dat begraven eig veel duurder is dan cremeren etc.. Als ieder voor zich een plan zou maken, zou dat veel prettiger zijn voor de nabestaanden.. Maar niemand is er mee bezig, ''omdat het toch nog lang niet zover is''
Ik dacht laatst wel even van ja.. eig wil ik gewoon een goedkope begravenis... geen poespas, en het zo aangenaam mogelijk maken voor mijn nabestaanden..
Want als het moment daar is, is het een rib uit je lijf.. zon begravenis/crematie
Op dat punt ben ik het totaal niet met je eens. Wij zijn momenteel bezig met het regelen van de begrafenis van mijn oma en we kiezen juist dingen zoals een kist e.d. die bij haar passen. En 't interesseert ons geen zier wat t kost, of t nou super duur is of goedkoop.
T gaat toch zeker niet om de kosten, maar om voor haar en voor onszelf een mooie uitvaart te regelen. Waarom zou je het zo goedkoop mogelijk maken? Als je nou uit een rijke familie komt dan heb je nou eenmaal de middelen om een duurdere uitvaart te betalen, kan jij toch ook niks aan doen?
En k ga al helemaal niet m'n eigen uitvaart regelen, moet er niet aan denken. Een testament is logisch maar waarom zou je je eigen kist e.d. moeten uitzoeken?