Uitstraling, hoe werkt dat, wat is het.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Re: Uitstraling, hoe werkt dat, wat is het.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 12:36

Petsboem, ik herken me zooooooo in jou eerste stukje, bij onbekende personen ben ik ook veel losser. Die kennen mij nog niet en ik hen niet, en dan kan ik gewoon gelijk een leuke spontane kant laten zien Tong uitsteken. Bij bekenden kan ik gauw dichtklappen wat ik bij onbekende minder gauw heb.

Volgens veel mensen ben ik ook goed 'opgedroogd'.

Wat jij hebt op school, heb ik op mijn werk. (ik werk fulltime), was altijd zoo verlegen, maar na 3/4 jaar voelde ik me echt een stuk beter en ik ben nou zo gek als eendeur zeggen ze Bloos.

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:27

Dat heb ik dus precies zo, onbekende maak ik zo vrienden mee en ben ik niet onzeker. Maar met bekenden voel ik me op me gemak en zou je denken dat je minder onzeker bent maar dat ben ik dus wel, klap ook dicht en zeker als het heel persoonlijk word heb ik de neiging om te vluchten.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 16:32

altijd zelfverzekerd zijn kan niet, altijd zelfverzekerd lijken kan wel dat is zelfbescherming..En ik kan het weten, want ik kom ook altijd heel zelfverzekerd over maar heel vaak is dat niet zo en bluf ik me gewoon ergens doorheen Haha!. Ook schijn ik nogal intimiderend over te komen op andere mensen omdat ik heel erg to the point ben en geen b*lshit pikt. Ook dit heeft te maken met het idee de aanval werkt beter dan de verdediging. Ik laat me vaak altijd eerst even flink "zien en horen" en daarna pas laat ik de teugels vieren en laat ik mijn zachtere kant zien... En die laat ik niet zien als ik vind dat iemand het niet waard is Lachen
Verder heb ik naar horen zeggen wel uitstraling, maar dat heeft denk ik een beetje mee te maken dat ik goed in mijn vel zit, en dingen aantrek die ik leuk vind en niet mee loop met de meute

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:01

silvana84 schreef:
Dat heb ik dus precies zo, onbekende maak ik zo vrienden mee en ben ik niet onzeker. Maar met bekenden voel ik me op me gemak en zou je denken dat je minder onzeker bent maar dat ben ik dus wel, klap ook dicht en zeker als het heel persoonlijk word heb ik de neiging om te vluchten.

Jaah, wat jullie nu beschrijven (ook Suus_ ) dat ben ik! Heerlijk, herkenning Haha!.

Ik kan het verder ook niet verklaren. Je zou je toch juist meer op je gemak moeten voelen bij bekenden...

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 18:13

Yinari schreef:
silvana84 schreef:

Jaah, wat jullie nu beschrijven (ook Suus_ ) dat ben ik! Heerlijk, herkenning Haha!.

Ik kan het verder ook niet verklaren. Je zou je toch juist meer op je gemak moeten voelen bij bekenden...

Ik heb dat ook. Bij onbekende kan ik heel open en spontaan overkomen. Kan goed mezelf zijn en vrolijk een praatje maken. Maar bij bijv. een jongen die ik leuk vind en van een afstand bewonder kan ik praktisch niet normaal mee praten. Dan ben ik erg verlegen, ik denk dat het te maken heeft met dat ik me dan geintimideert voel, of dat ik bepaalde verwachtingen aan mezelf afgeef. Dan wil ik leuk overkomen, en kom dat daardoor juist niet!

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:03

ik ben erg verlegen kan alleen mezelf zijn bij mn man en mn ouders, bij vreemden doe ik mn mond niet open en blijf ik liever ergens anders. Op visite gaan had ik altijd zo'n hekel aan iedereen die naar je kijkt enz. Op verjaardagen is dat ook zo erg...
ik denk dat het bij mij een hopeloos geval is, maar wie weet...

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:12

Als ik nieuwe mensen leer kennen hebben ze altijd een bloedhekel aan me.

Ik heb zo'n soort denkbeeldige muur om me heen. Als ik je aardig vind mag je naar binnen en anders blijf je buiten mijn muren. Heel simpel.
Vaak vinden ze me arrogant en durven niet echt een gesprek aan te gaan.

Krijg ook heel vaak te horen dat sommige waar ik nu goed mee omga, me eerst totaal niet mochten maar nu ook nog steeds niet weten wat ze aan me hebben.
Ik kan vandaag helemaal van iets gecharmeerd zijn en dat kan morgen 360 graden omgedraaid zijn zeg maar. Ze kunnen geen hoogte van mij krijgen..

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:20

Citaat:

Ik heb zo'n soort denkbeeldige muur om me heen. Als ik je aardig vind mag je naar binnen en anders blijf je buiten mijn muren. Heel simpel.

Krijg ook heel vaak te horen dat sommige waar ik nu goed mee omga, me eerst totaal niet mochten.

Ik krijg dat ook altijd te horen later als ik mensen "toe laat" in heb begin van ik je echt een k*twijf
maar je bent eigenlijk heel erg leuk. Ik intimideer mensen schijnbaar, er stappen ook niet vaak
spontaan mensen op me af omdat uitstraal van kom maar mij maakt je toch niks. Helaas zijn het
meestal alleen de doorgewinterde players die wel op je afstappen. ( en dan ook weer vrijsnel
afdruipen Duivel ) Ik heb ook een sterke eigen mening, en ben niet beinvloedbaar door andere daar
kunnen ook niet alle mensen tegen Lachen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:29

Yinari schreef:
silvana84 schreef:

en ik heb dat ook Nagelbijten / Gniffelen Goh, wat fijn wat lotgenoten te horen.

Ik weet dat ik best wat uitstraling heb. Zet mij in een groep met vreemden en ik praat zo met die en die, ik doe heel gezellig en probeer iedereen erbij te betrekken. Laatst vroeg iemand mij of ik nu nooit onzeker was. Natuurlijk ben ik wel onzeker, maar dat straal ik liever niet uit.
Bij 'bekenden' klap ik dan wel vaak dicht, lijk ik opeens een stuk minder zeker. Beetje saai. Ook niet bij iedereen trouwens, maar vooral op school. Hoe dat komt, geen flauw idee.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:30

Ladygiroc schreef:

Krijg ook heel vaak te horen dat sommige waar ik nu goed mee omga, me eerst totaal niet mochten maar nu ook nog steeds niet weten wat ze aan me hebben.
Ik kan vandaag helemaal van iets gecharmeerd zijn en dat kan morgen 360 graden omgedraaid zijn zeg maar. Ze kunnen geen hoogte van mij krijgen..

Erg herkenbaar. Ik heb nu regelmatig gesprekken met mijn leidinggevende omdat zij mij niet durft aan te spreken. Ze kan geen hoogte van mij krijgen en ik zie het bij veel mensen om mij heen. Mensen waar ik van hou kunnen een enkele keer geen hoogte van mij krijgen maar dat kan ik soms zelf ook niet. En mensen waar ik geen band mee heb die krijgen zoals ze zelf zeggen nooit hoogte van mij. Daarnaast hoor ik mensen altijd zeggen dat ik een hele sterke uitstraling heb maar vind het zelf wel meevallen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:39

randie schreef:
Citaat:

Krijg ook heel vaak te horen dat sommige waar ik nu goed mee omga, me eerst totaal niet mochten.

Ik krijg dat ook altijd te horen later als ik mensen "toe laat" in heb begin van ik je echt een k*twijf
maar je bent eigenlijk heel erg leuk. Ik intimideer mensen schijnbaar, er stappen ook niet vaak
spontaan mensen op me af omdat uitstraal van kom maar mij maakt je toch niks. Helaas zijn het
meestal alleen de doorgewinterde players die wel op je afstappen. ( en dan ook weer vrijsnel
afdruipen Duivel ) Ik heb ook een sterke eigen mening, en ben niet beinvloedbaar door andere daar
kunnen ook niet alle mensen tegen Lachen

Ja idd. Of je hoort van iemand 'Oh dat had ik nooit van haar verwacht' maw ze heeft toch ook wel iets positiefs haha..

Ik ben opzich wel blij met mijn uitstraling, mensen nemen mij niet vaak in de zeik.. alleen die-hard-friends haha. En ik heb ook wel een eigen eigenwijze mening, maar sta ook nog wel open voor andere meningen of alternatieven, maar als ik het er niet mee eens ben dan gebeurt het ook niet.

Maar geloof dat dat meer een karaktertrek van me sterrenbeeld is. (ram)

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:50

Ik ben helemaal niet gesloten en mensen hoeven voor mij ook geen moeite te doen. Ik probeer gewoon vriendelijk te zijn. Tenzij je mij of mijn geliefden onrecht aandoet. Dan wordt de vriendelijke uitstraling ineens heel wat minder.

Ik moet wel zeggen dat ik sinds ik 30 ben geweest een stuk relaxter in het leven sta. Daarvoor had ik ook geen klagen over mijn uitstraling maar was ik toch iets onzekerder. Tegenwoordig heb ik alles wat mijn hartje begeerd, incl mijzelf. Ik ben een heel tevreden en warm mens, denk ik.

Je straalt uit hoe je je voelt. Ik voel me goed en ik vind mezelf heel erg leuk (lach ook om mijn eigen grappen, ik weet het, het is erg) en ik geniet van alles wat het leven me biedt. Ik ga ook nooit ervan uit dat iemand onvriendelijk tegen me zou willen doen. En als ze dat wel doen dan laat ik ze lekker in hun eigen sop gaar koken.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:07

Aah wat fijn zeg ik herken me er echt zo in bij sommige!

Ooh ik hoor ook heel vaak van alle kanten dat ze niet aan mij kunnen zien hoe ik me voel. Ik houd d'r niet van om verdrietig, niet blij of chagrijnig te zijn, en weet dondersgoed hoe dat te verbergen met mijn houding als ik dat wil Tong uitsteken.
Nou was er iemand die het op de 1 of andere manier altijd aan mij merkte en daar kon ik het supergoed mee vinden. Kon ik fijn mee praten maar die is nu weg
Kan er verder niet tegen als mensen willen weten wat er is en ernaar gaan vragen Bloos.

Voor mij hoef je eigenlijk ook niet zoveel moeite te doen. Als ik iemand leer kennen heb ik gewoon alle respect voor, en na ff kletsen ofzo weet ik wel of het klikt en hoe verder Lachen. Verder leef ik best onafhankelijk van iedereen, hou d'r niet van als mensen achter mijn kont aan lopen dus ik doe het zelf ook niet. Er zijn veel mensen om me heen die ik mag, en wie mij mogen, en maar een heeel heeeeel klein hoopje mensen wie ik vertrouw (daar ben ik wel echt héél moeilijk in Bloos)

Ik ben heel erg veranderd doordat ik met mensen om ga in de winkel. En, klinkt gek, heb veel geleerd van de paarden over wat je lichaam verteld. Tong uitsteken

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:12

Presentation is everything... uitstraling dus ook.
Dit is niet alleen met mensen zo maar eigenlijk met alles in het leven. Mensen zijn visueel ingestelt en 90% van de communicatie is lichaamstaal.
Het gaat niet eens om of je dus wel of niet zelfverzekerd bent, maar hoe je jezelf brengt. Tenminste dit is zoals ik het ervaar. Ik probeer hier ook mee te spelen. In ieder geval doe ik altijd erg mijn best om een goede eerste indruk te maken, dan heb ik misschien wel een masker op, maar het werkt wel.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:20

suus_ schreef:
Aah wat fijn zeg ik herken me er echt zo in bij sommige!

Voor mij hoef je eigenlijk ook niet zoveel moeite te doen. Als ik iemand leer kennen heb ik gewoon alle respect voor, en na ff kletsen ofzo weet ik wel of het klikt en hoe verder Lachen. Verder leef ik best onafhankelijk van iedereen, hou d'r niet van als mensen achter mijn kont aan lopen dus ik doe het zelf ook niet.

Dat heb ik ook heel erg, zodra ik ook, bijvoorbeeld op school, het idee krijg ergens maar een beetje buiten te hangen voel ik me niet op mijn gemak. Ik wil er niet achteraan lopen, dan maar niet. Ik ben ook behoorlijk onafhankelijk en zoek liever zelf mijn zaken uit. Iemand heeft wel eens tegen me gezegd dat ik doordat ik zo ook over kom moeilijk te bereiken ben. Mensen vragen mij niet snel om samen te werken wanneer je in groepjes van twee werken moet. (of als je naast iemand in de bus moet zitten, in een kano moet of wat dan ook) Dat heb ik best lastig gevonden, maar de laatste tijd heb ik me wat meer aangepast en er opgelet. Maak nu ook samen met iemand met wie ik goed op kan schieten mijn PWS Lachen

Het meest op m'n gemak voel ik me bij mensen die verder niet bij de rest horen. Mensen van de manege of van het Lamoen of mensen die ik helemaal niet ken, daarbij kan ik lekker gek doen en heeft het geen concequenties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:26

suus_ schreef:
En, klinkt gek, heb veel geleerd van de paarden over wat je lichaam verteld. Tong uitsteken

Dat is helemaal niet gek. Paarden worden niet voor niks gebruikt bij psychotherapie en management-cursussen. Dat laatste onder het mom 'als je paarden geen leiding kan geven kan je dat mensen ook niet'. Geen dier houdt je een betere spiegel voor dan een paard. Lachen