OV-kaart

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Re: OV-kaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:55

Volgens mij heb ik vorig jaar dit allemaal aan moeten geven wat ik wel en niet wilde. Zou kunnen dat dat 5 jaar terug nog niet was. Je hoeft hem ook niet per jaar aan te vragen, maar bij je inschrijving bij IB. Net als bij je aanvullende beurs, die krijg je ook alleen als je dat zelf graag wilt.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 16:59

t stomme is dat ik op de site van IBG niks kan vinden er over.. Ja alleen dat je m af kan halen als je bericht hebt gehad enzo... Dat soort info, maar niet of je m meteen krijgt als je aanmeld of iets...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:02

Sorry je hebt toch gelijk, ik heb me vergist:

Vraag
Hoe kan ik de OV-studentenkaart aanvragen?

Antwoord
De OV-studentenkaart is een onderdeel van studiefinanciering. Als je studiefinanciering hebt aangevraagd, krijg je vanzelf bericht wanneer je je OV-studentenkaart kunt afhalen. Je hoeft de OV-studentenkaart dus niet apart aan te vragen.

Dan zou ik de IBG maar eens bellen (trek daar gerust een middag voor uit) en hang niet op tot het geregeld is.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:06

Sjonniej schreef:
Sorry je hebt toch gelijk, ik heb me vergist:

Vraag
Hoe kan ik de OV-studentenkaart aanvragen?

Antwoord
De OV-studentenkaart is een onderdeel van studiefinanciering. Als je studiefinanciering hebt aangevraagd, krijg je vanzelf bericht wanneer je je OV-studentenkaart kunt afhalen. Je hoeft de OV-studentenkaart dus niet apart aan te vragen.

Dan zou ik de IBG maar eens bellen (trek daar gerust een middag voor uit) en hang niet op tot het geregeld is.

Dat was dus de reden dat ik zei dat ze beter langs een kantoor van de IBG kon gaan bij haar in de buurt.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:08

Heb je kantoren van IBG dan??? Die ben ik echt nog nooit tegengekomen. Maar dat lijkt me dan inderdaad ook een goede oplossing als je bij je in de buurt zit!!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:12

Hoe lange tijd zit er trouwens ongeveer tussen de aanvraag van stufi en dat je het ook daadwerkelijk krijgt? want misschien zit daar de kink in de kabel, mn pa heeft het niet 3 maanden voor tijd aangevraagd(belachelijk lang trouwens 3 maanden Bloos!). Maar ik vind het ook stom van mn pa, ik zei m een half jaar voor ik 18 werd(toen kreeg ik al bericht) al dat hij daar achteraan moest, en dan doet ie het verdorie pas anderhalve maand er voor... Super irritant is dat, ik kan m 30x smsen en dan krijgt ik 5x reactie.... Magoed Vork

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:18

Nou die IBG is niet zo heel euh...snel laat ik maar zeggen Haha! Dus als je niet op tijd bent geweest zou het kunnen zijn dat het idd langer gaat duren.
Maar dat is je eigen schuld dan Knipoog

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:19

@Amethyst_: Jij kan er toch ook zelf achteraan gaan? Knipoog
Vraag je je vader om je inloggegevens.
Ik vind dat jij op je 18e zelf verantwoordelijk mag zijn voor het regelen van dat soort dingen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:20

ja ik snap eigenlijk ook niet waarom haar vader dat doet Verward Mijn ouders bemoeien zich daar niet mee hoor, jouw stufi dus jouw pakkie an Knipoog

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:24

Nou mn pa zei dat ie dr achteraan zou gaan Knipoog En heb m nou dus al aantal keer gevraagd om die gegevens zodat ik het zelf kan doen, maar die stuurt ie dus telkens niet Rolleyes

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:24

O mijn vader heeft dat ook altijd voor mij geregeld, maar van hem kan ik op aan Knipoog
Het is en blijft mijn verantwoordelijkheid dat alles op tijd geregeld is.
Tegenwoordig doe ik wel alles zelf, want ik zit ook op kamers.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:39

Amethyst_ schreef:
Hoe lange tijd zit er trouwens ongeveer tussen de aanvraag van stufi en dat je het ook daadwerkelijk krijgt? want misschien zit daar de kink in de kabel, mn pa heeft het niet 3 maanden voor tijd aangevraagd(belachelijk lang trouwens 3 maanden Bloos!). Maar

Daar komt de aap uit de mouw. Grote kans dus dat je daardoor volgend kwartaal pas je stufi, ov, etc. krijgt. Helaas pindakaas, die regel is er niet voor niets. Als je het voor de 3 maanden doet, weet je zeker dat je vanaf het goede moment je stufi etc. krijgt. Doe je het na die 3 maanden loop je de kans dat dat dus allemaal niet op tijd is geregeld. Soms gaat het goed en is alles wel gewoon geregeld als je het pas 2 maanden van tevoren opgeeft, een andere keer ben je echt gewoon te laat en zul je een kwartaal moeten wachten.

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 17:44

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 11:11

Hoe irritant dat ik al TWEE (!!!) pasfoto's heb ingeleverd maar dat ik dat volgens die site nog niet heb gedaan.... Waarom lever ik uberhaupt zo'n ding in? Dat ik straks voor 10 euro aan pasfoto's heb weggebracht?

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 12:33

NaNi schreef:
Hoe irritant dat ik al TWEE (!!!) pasfoto's heb ingeleverd maar dat ik dat volgens die site nog niet heb gedaan.... Waarom lever ik uberhaupt zo'n ding in? Dat ik straks voor 10 euro aan pasfoto's heb weggebracht?

Er zit een paar weken tussen het inleveren en het ontvangen.
Bij mij heeft hij ook heel erg lang op 'niet ontvangen' gestaan, terwijl ik al 2x een pasfoto had ingeleverd. Paar weken terug stond hij ineens op 'wel ontvangen'

joycie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 15:21

Ik heb toen ik met mijn studie begon direct een tweede pasfoto ingeleverd. En tot nu toe ieder jaar weer en er staat nog steeds geen foto op die site...

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:03

Wat een mazzel heb ik! Bleek dat mn pa 19december pas aangevraagd heeft(was 30nov. 18 geworden Vork) dus ik helemaal boos dat ik alles pas volgend kwartaal krijg.... Kreeg ik afgelopen week al bericht dat ik m alsnog op kan halen! En dat ie gewoon vanaf januari geldig is! Over mazzel gesproken Knipoog

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 16:27

Ik heb een aantal jaar geleden ook al een pasfoto ingeleverd en de site geeft aan er geen te hebben. Lekker geregeld Scheve mond Ik heb thuis geen pasfoto's meer liggen.