Christenen tegen homosexualiteit

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

berpie

Re: Christenen tegen homosexualiteit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:21

Liesje_Lover schreef:
berpie schreef:
Dat is jou mening voor mij is het een keuze, je kunt zelf kiezen er gehoor aan te geven of niet.
En o ja ik weet waar ik over praat, ben zelf namelijk ook bisexueel.

Dan is het nog geen keuze of je het bent, maar of je het uit. Je bent homoseksueel of niet, of je het uit, dát is dan de keuze die jij hier noemt.

Nou ik uit het wel ik maak er geen geheim van alleen heb ik er voor gekozen met een man te zijn en hem trouw te zijn dus geen ruimte voor vrouwen, had andersom ook zo geweest.
Maar inderdaad ik geef er niet aan toe vanwege mijn geloof , maar eigenlijk gaat het niet over mij, ik vind dat net zoals de kerk respect moet hebben voor homoos moet dat ook andersom zijn en soms heb j niet eens keus want als je het niet wilt accepteren en begrijpen ben je meteen een racist en heb je iets tegen homoos, mag je dan niet eens meer aan eigen normen en waarden vasthouden en moet je dan alles maar gewoon oke vinden.

Dit is trouwens een discussie die ik vaak met mijn vrienden heb, 1 keer in de week met een brooeltje in de kroeg en zo grappig maar de meeste homoos hebben meer begrip voor anders denken dan heteroos heel bijzonder eigenlijk.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:22

Maar naastenliefde is belangrijker dan wel of niet homo zijn volgens de bijbel. De enige die uiteindelijk kan en mag oordelen over iets is onze lieve heer. (bijbeltechnisch he Knipoog ). Er staat meer in over heb uw naasten lief dan over 'wees geen homo' dus liefde gaat voor geaardheid.
Mensen die daar moeite mee hebben, hebben daar geen moeite mee omdat het geloof dat verbied, maar omdat zij daar zelf tegen zijn of er niet mee om kunnen gaan.
Ik zei al eerder: het is makkelijker je te verschuilen achter het geloof dan je eigen verantwoording te nemen.

Als een idioot zich weer eens opblaast heeft dat ook niets met het geloof te maken. Maar iemand die gewoon geloof gebruikt als excuus voor het gebruiken van geweld...

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:23

Wat ik me af vraag? Waarom zouden jullie schrikken?
Mij maakt de geaardheid van mijn vrienden/vriendinnen/familie echt niets uit. Ik ga met iemand om omdat ik het goed met diegene kan vinden en zijn/haar geaardheid staat daar helemaal buiten.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:25

Ik zou er niet van schrikken, maar ik denk wel dat mijn ouders zouden schrikken als ik lesbisch zou zijn. Kan ik ook heel goed voorstellen trouwens Lachen Het is immers niet het plaatje wat zij in gedachten hadden.
Maar zouden ze het accepteren? absoluut! Mijn geluk gaat boven alles.
Je bent immers zo gelukkig als het minst gelukkige kind (zegt mam)

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:28

HBVisser schreef:
Wat ik me af vraag? Waarom zouden jullie schrikken?
Mij maakt de geaardheid van mijn vrienden/vriendinnen/familie echt niets uit. Ik ga met iemand om omdat ik het goed met diegene kan vinden en zijn/haar geaardheid staat daar helemaal buiten.

Ik zou het ook absoluut accepteren, en zoals ik al eerder in het topic heb gezegd, ga ik hetzelfde om met homoseksuele-, als met hetero vrienden. En, inderdaad, het gaat mij om het liefhebben van mijn naaste, en niet het veroordelen van een ander, dat is niet aan mij.

Maar als een hele goede vriendin van mij ineens zou zeggen dat ze lesbisch was, zou ik daar toch wel even van schrikken, en dat mag ze ook best weten. Niet dat ik zou gaan negeren, teleurgesteld worden, boos worden, of iets, maar wél schrikken, gewoon omdat iemand anders 'is' dan je altijd had gedacht. Hetzelfde als dat een vriend ineens tegen me zou zeggen dat hij ooit een vrouw is geweest, bijvoorbeeld. Of, andersom, als een lesbische vriendin ineens zegt dat ze eruit is dat ze tóch 100% hetero is.

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:28

Als mijn kids homo zouden zijn zou me echt niet boeien als ze maar gelukkig zijn, toch vanuit mijn geloof zou ik zeggen zo heeft God het niet bedoelt en maakt mij dat dan slecht of mijn kid die homo is, nee toch, dus ik bedoel gewoon heb eens wat meer respect voor beide kanten, de ene vindt het niets de andere vindt het normaal, nou lekker leven en laten leven toch, niets mis mee, juist praten erover en niet oordelen over elkaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:29

berpie schreef:
Nou ik uit het wel ik maak er geen geheim van alleen heb ik er voor gekozen met een man te zijn en hem trouw te zijn dus geen ruimte voor vrouwen, had andersom ook zo geweest.

Dat is in jouw geval (biseksueel) ook 'makkelijker' dan wanneer je homoseksueel bent. (al denk ik dat een biseksueel altijd iets zal missen in een monogame relatie, maar dat is een andere discussie)

Ik vind het heel triest dat er wel degelijk mensen zijn die een heteroseksuele relatie aangaan voor de buitenwereld terwijl ze eigenlijk homoseksueel zijn. Dan word je toch doodongelukkig?

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:30

Ik vind geloof een mooi iets, al ben ik zelf atheist, maar dit soort dingen kan ik gewoon niet begrijpen. Dat je tegen liefde kan zijn, puur en alleen om het feit dat het tussen hetzelfde geslacht is. Ik vind het belachelijk en homofoob hoe B heeft gereageerd.

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 22:34

@ Myukii
Ik kwam er achter na dik halfjaar dat ik met der om ging als je dit nog nooit hebt meegemaakt dan ga je toch even denken van oh.. oke.. het was niet zozeer schrikken bij mij maar meer dat ik geen houding wist te geven, en dacht aan dingen die ik met haar had besproken etc bijv. over onze borsten praten.. dat voelt dan wel een beetje alsof je aan een jongen vraagt wat hij van je vind bij wijze van spreken. Na een week was dat weer afgezakt toen kwam ik weer met m'n beide benen op aarde en kwam ik erachter dat zij heus niet elk meisje leuk vind etc.. en nou hebben we de dikste lol erover en voel ik me absoluut niet meer ongemakkelijk als ze me kust op m'n wang of wat dan ook..Lachen

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:36

oke en waar omdan wel, kun je je standpunt iets verduidelijken, want als jij hier uit op maakt dat ik tegen liefde ben, heel erg bijzonder, als je goed leest maak ik maar een standpunt duidelij ken dat is probeer zoiets van 2 kanten te zien maar als je daar niet tegen kunt jammer dan vooral omdat je mij niet kent, mijn leefwijze niet mijn persoonlijke keuzes niet, mij dan een homofoob te noemen is erg kort door de bocht en dat is nou precies wat ik bedoel met dat je geen eigen mening mag hebben over homofielen maar gewoon mee moet lopen in het standpunt van de massa, nou thanks ik heb me eigen mening en ook jou opmerkingen laten mij niet anders denken.

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 22:38

@ Berpie, ik denk dat je het een beetje in de war hebt nu. Met B bedoelen we niet berpie maar de klasgenoot in het startbericht die ik B noem Knipoog

berpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:39

ooooo sh.t sorry ik dacht al oke foute gedachte mijn excusses hiervoor

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 22:39

Haha maakt niet uit Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:46

Eigenlijk heeft dit niks met het christelijk geloof te maken.
Je hebt christelijke mensen die voor iets zijn en je hebt er die tegen iets zijn. Je hebt niet-christelijke mensen die voor iets zijn en ook die tegen iets zijn. Sommigen doen het bijna lijken alsof christen-zijn iets van een andere "soort" is, alsof christenen maar raar zijn met kortzichtige en antieke ideeën. En DAT vind ik pas kortzichtig en echt heeeeeel triest.

Of je homofilie "goedkeurt" (kan even geen beter woord vinden) heeft niet veel of niets met je geloof te maken. Dat ligt gewoon aan de aard van het beestje (je eigen standpunten dus). Ik ken zeer veel christenen. Ik ken maar 1 persoon die homofilie niet goedkeurt, maar wel vrienden heeft met deze "geaardheid", ze accepteert het.

De titel van dit topic vind ik overigens heel slecht gekozen, het suggereert namelijk dat christenen tegen homoseksualiteit zijn en dat zet een beetje de toon voor het topic. Persoonlijk vind ik iedereen die de uitspraak van die persoon linkt met haar geloof zonder de situatie verder te kennen, een beetje... dom. En heel kortzichtig. Zeker als het dan nog eens getransformeerd wordt naar "de christen vindt".

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 22:48

De uitspraak van deze persoon heeft zij zelf in link gelegd met haar geloof, ik wist geen andere titel en het was zeker niet mijn bedoeling om een bepaalde toon daarmee te leggen dus de titel is redelijk onschuldig gekozen zonder enige reden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:49

beter een homosexueel dan een pedofiele priester! Clown

ik heb helemaal niks tegen homo's en lesbo's
heb juist altijd de grootste lol met homo's Haha!

je moet iedereen in hun waarde laten.. ben totaal niet gelovig maar volgens mij staat er ergens in een boekje: heb uw naasten lief! en daar ben ik het helemaal mee eens! iedereen heeft recht op geluk!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:50

Myukii schreef:
Het is echter niet dat God niet meer van de personen houdt, als ze homoseksueel zijn. Hij is alleen teleurgesteld in wát ze doen, niet in wie ze zijn.

Maar hoe kan Hij nou teleurgesteld zijn in wát ze doen? Ze zíjn nou eenmaal zo, ze kunnen zichzelf toch niet veranderen?

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:50

Tieneke! Jij verwoord precíés wat ik aan het typen was, tot ik me bedacht dat waarschijnlijk toch niemand ging begrijpen wat ik zou schrijven. Maar dit verwoord ook precies wat ik dacht, imo heeft het helemaal niet te maken met het geloof, anders zouden álle Christenen wel tegen/voor homoseksualiteit zijn..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:51

Ik weet dat je dat niet bedoeld hebt, ts, maar die toon komt er nu eenmaal uit Knipoog Is gewoon een beetje jammer, maar het zij zo Lachen
Het is niet dat 1 christen dat denkt en dat zelf in verband legt met haar geloof, dat het daarom ook voor iedereen die dat geloof volgt, klopt.

LimaMambo: een homoseksueel doet niks crimineels. Een pedofiele priester doet één van de meest criminele dingen die er imo bestaan Knipoog Logisch dat de één dan beter is dan de ander. Een pak beter. Gewoon goed eigenlijk.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 22:59

Diablo schreef:
Myukii schreef:
Het is echter niet dat God niet meer van de personen houdt, als ze homoseksueel zijn. Hij is alleen teleurgesteld in wát ze doen, niet in wie ze zijn.

Maar hoe kan Hij nou teleurgesteld zijn in wát ze doen? Ze zíjn nou eenmaal zo, ze kunnen zichzelf toch niet veranderen?

Ik zeg ook niet dat ik vind dat ze moeten veranderen.. Ik zeg wel dat ik geloof dat God de vrouw heeft gemaakt voor de man, en niet de man voor de man, of de vrouw voor de vrouw. Zo staat het ook in de bijbel:

(Uit Genesis 2)
Citaat:
18 God, de HEER, dacht: Het is niet goed dat de mens alleen is, ik zal een helper voor hem maken die bij hem past.

Citaat:
Toen liet God, de HEER, de mens in een diepe slaap vallen, en terwijl de mens sliep nam hij een van zijn ribben weg; hij vulde die plaats weer met vlees. 22 Uit de rib die hij bij de mens had weggenomen, bouwde God, de HEER, een vrouw en hij bracht haar bij de mens.

Citaat:
24 Zo komt het dat een man zich losmaakt van zijn vader en moeder en zich hecht aan zijn vrouw, met wie hij één van lichaam wordt.

Dit is dus wat en hoe ik geloof. Nogmaals, ik veroordeel niemand, ik accepteer iedereen, ongeacht geloof/levensovertuiging, geaardheid, lievelingsdier of favoriete film. Knipoog Ik vind het juist prachtig als twee mensen van elkaar houden, ook man-man of vrouw-vrouw.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:01

Ik krijg trouwens les godsdienst van een man, een homo, die dan ook nog priester is van opleiding. Da's kunnen he Haha! Geweldig aangenaam mens, trouwens. Echt één van de "beste" mensen die ik ken.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:03

xMarit schreef:
Ik ben christen en haal uit de Bijbel dat liefde boven alles staat en dat wij niet iemand mogen veroordelen. Dus ik zal homo's, lesbiennes en bi's net zo behandelen als ieder ander Lachen

Dat zei de pastoor idd ook Ja
(heb een gesprek gehad waar we allerlei hedendaagse vragen konden en mochten stellen, heel prettig!)

EDIT: de pastoor zei trouwens ook dat het nu echt wel achterhaald is dat homosexualiteit een ziekte is. Fijne man was het Haha!

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:06

Myukii: Het is maar net hoe jij denkt dat de mens op de wereld gekomen is Knipoog.

_hill_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 23:16

die opmerking snap ik niet

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 23:18

Als zij idd gelooft dat god de mens zo geschapen heeft, tsja dan is de man voor de vrouw gemaakt en andersom.

Ik zelf geloof niet in een of ander 'opperwezen' wat alles hier op aarde geschept heeft. Dan zou het leven wel perfect zijn, en zouden er ook geen zondes bestaan want die zou die dan niet geschept hebben. Net als ziektes, armoede enzovoorts.