.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Re: Vriend gaat half jaar weg, wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:10

denk je niet dat je je relatie onbewust afsluit na 6 maanden?

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:12

rowo schreef:
Dat hij je denkwijze niet snapt, dat je bang bent hem te verliezen, zegt toch wel genoeg??
Wacht eerst ff vnvd het gesprek af (mocht je gaan praten).

volledig mee eens.

zo voel jij je misschien nu, maar hij heeft blijkbaar alle vertrouwen in zichzelf en in jullie relatie, anders zou hij dit niet willen. en dat is héél positief!
Volgens mij ben jij hier diegene die twijfelt aan je relatie, die mogelijks hem wel kan ontrouw zijn, enz...

Ik vind jou ook héél dramatisch hoor, volgens mij zijn er genoeg oplossingen voor jouw probleem.

ermee kappen nu is toch enorm drastisch!

En ga jij daar dan geen verdriet over hebben. Want dan komt ie nooit meer terug hé, ook niet na die 6 maanden ...
Laatst bijgewerkt door lientjeds op 10-12-08 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:12

Babel schreef:
Meis als jij op t moment in zo een vreselijke dip zit dan vind ik het niet netjes van hem dat hij dit besluit zonder te overleggen heeft genomen. Als je een fijne relatie hebt en je zit allebei goed in je vel zou het denk ik een ander geval zijn. Maar als hij op dit moment met je paardjes samen je enige stro halm is vind ik het niet " eerlijk" van hem dat hij nu weggaat. Ik kan begrijpen dat dit een mooie kans is. Maar kan hij dan niet later eens naar Australie om het land te gaan verkennen en er rond te reizen. Op een moment dat jij wat steviger in je schoenen staat?

Nou dat vind ik idioot. Haar vriend is nog harstikke jong en heeft haar zoals ze zelf zegt goed geholpen. Maar wat kan hij er nou echt aan doen dat zij niet lekker in d'r vel zit. Je moet toch uiteindelijk voor jezelf zorgen en dat hij zijn leven weg moet gooien voor haar dat is absurd. Lekkere relatie krijg je dan, die verwijten komen van "toen had ik en jij deed dit" zullen de dan nog wel een keer boven komen, vandaag of morgen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:13

Tja, ja er is voor alles wat jullie schrijven wel wat te zeggen, maar in mijn hoofd is het 1 zooitje Bloos

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:14

panache schreef:

Ja soms voelt t alsof ik het nu al aan t afsluiten ben,,

Bonaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:16

Wat ik zou doen? Ik zou huilen, heel veel huilen, hem heel erg missen. Maar voordat hij weg zou gaan, gaan praten.

Gaan jullie het redden? Houden jullie van elkaar, kunnen jullie allebei een half jaar zonder elkaar? Wachten jullie op elkaar?

Jullie moeten het gewoon helemaal duidelijk hebben denk ik. Gaan jullie er allebei ervoor en doen jullie je best om het helemaal geweldig te gaan hebben samen na die 6 maanden? Of is een van jullie bang dat het mis gaat...

Het beste is denk ik praten en samen tot een beslissing (proberen te) komen.. Als de ene hoopt en de ander geeft op, dan gaat het mis.

Heel erg veel sterkte, lijkt me ontzettend moeilijk om zo lang uit elkaar te zijn...

Succes!

ps. Het is natuurlijk wel handig om zelf wel iets van een beeld te hebben over wat je zelf wilt... of jij door wilt gaan, of dat je wilt stoppen.. sterkte!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:16

lientjeds schreef:
rowo schreef:
Dat hij je denkwijze niet snapt, dat je bang bent hem te verliezen, zegt toch wel genoeg??
Wacht eerst ff vnvd het gesprek af (mocht je gaan praten).

volledig mee eens.

zo voel jij je misschien nu, maar hij heeft blijkbaar alle vertrouwen in zichzelf en in jullie relatie, anders zou hij dit niet willen. en dat is héél positief!
Volgens mij ben jij hier diegene die twijfelt aan je relatie, die mogelijks hem wel kan ontrouw zijn, enz...

Ik vind jou ook héél dramatisch hoor, volgens mij zijn er genoeg oplossingen voor jouw probleem.

ermee kappen nu is toch enorm drastisch!

En ga jij daar dan geen verdriet over hebben. Want dan komt ie nooit meer terug hé, ook niet na die 6 maanden ...

Bedankt voor je inlevingsvermogen.
Ik zet dit al op LZP met een dubbel gevoel, maar die reactie komt me echt niet ten goede ofzo..

panache

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:17

BarbaLala schreef:
panache schreef:

Ja soms voelt t alsof ik het nu al aan t afsluiten ben,,

dat kan ik me heel goed voorstellen Ach gut , dat zou ik denk ik onbewust ook doen..

Als ik jou was zou ik veel praten met hem, en ook naar jezelf luisteren of je dit wilt, ook omdat je in zo'n moeilijke tijd zit/zat.
Denk aan je eigen geluk, het is tenslotte jouw leven Knipoog

Mag ik vragen hoeveel moeite jouw vriend heeft om jou hier achter te laten?
En voel je je op 1 of andere manier jaloers of teleurgesteld?

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:18

aad1990 schreef:
Nou dat vind ik idioot. Haar vriend is nog harstikke jong en heeft haar zoals ze zelf zegt goed geholpen. Maar wat kan hij er nou echt aan doen dat zij niet lekker in d'r vel zit. Je moet toch uiteindelijk voor jezelf zorgen en dat hij zijn leven weg moet gooien voor haar dat is absurd. Lekkere relatie krijg je dan, die verwijten komen van "toen had ik en jij deed dit" zullen de dan nog wel een keer boven komen, vandaag of morgen.

nou, ik vind dat hij dat wel beter had kunnen overleggen. Als zij in zo'n dip zit dat ze haar vriend juist heel hard nodig heeft, dan kan hij beter nu niet gaan.
Hij is inderdaad nog jong, dus waarom niet een andere keer?
Een relatie is er idd om elkaar vrij te kunnen laten wanneer dat nodig is, maar toch ook om elkaar te steunen op momenten dat het met de één wat minder goed gaat? En om daar samen uit te kunnen komen...
Laatst bijgewerkt door Kytha op 10-12-08 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:18

Maar hij stelt dit toch maar voor, en voor jou lijkt dit het einde van je relatie en je geluk?

Als hij er nog steeds voor wil gaan snap ik gewoon niet dat jij er een einde aan wilt maken, nu al?

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:22

Kytha schreef:
aad1990 schreef:

nou, ik vind dat hij dat wel beter had kunnen overleggen. Als zij in zo'n dip zit dat ze haar vriend juist heel hard nodig heeft, dan kan hij beter nu niet gaan.
Hij is inderdaad nog jong, dus waarom niet een andere keer?
Een relatie is er idd om elkaar vrij te kunnen laten wanneer dat nodig is, maar toch ook om elkaar te steunen op momenten dat het met de één wat minder goed gaat? En om daar samen uit te kunnen komen...

Omdat hij daar wil afstuderen, dus een eenmalige kans.. Hij heeft toch ook zijn dromen en zulke "offers" maken op deze leeftijd vind ik nogal ver gaan, maarja dat is mijn mening.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:27

Kijk, ikzelf heb -mede door mijn geestelijke gesteldheid- totaaaal geen behoefte aan verre reizen en werelddelen bewandelen weet ik wat.
Ik zou hem dus ook nooit voor dat doeleinde verlaten of willen verlaten, kan me daar ook niet veel bij voorstellen eigenlijk.
Maar begrijp dat hij het wel wil en accepteer het ook zeker.
hij hoeft van mij niet in Nederland te blijven voor een once in a lifetime moment!

Teleurgesteld voel ik me idd wel ja, omdat ik zelf die dromen niet heb over verre reizen, maar ik weet dat ik het moet accepteren.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:28

Een vriend van mij zit met hetzelfde probleem... zijn meisje gaat vrijdag voor een half jaar naar het buitenland en mede omdat het niet zo goed gaat nu tussen hun denkt hij er over na om het uit te maken Ach gut
ik denk dat als je echt van elkaar houd, je relatie alles kan overleven als je er allebei achter staat.
ik zou er trouwens ook met je vriend over praten... is het iets waar hij echt goed over na heeft gedacht?

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:29

Wow, ik val half achterover van de reacties hier Bloos! . Uitmaken omdat je elkaar een half jaar niet ziet, uit elkaar groeien, bedriegen,...

Misschien naïf van mij, maar ik ben zeker dat ik mijn lief nog even graag zou zien na die 6 maanden, en dat ie mij niet heeft bedrogen. Ik vertrouw hem 100 procent, en het feit dat ie 6 maanden aan de andere kant zit van de wereld zou daar helemaal niks aan veranderen.
Studeren in australië etc dat zijn dingen die je maar 1 keer de kans toe krijgt, wie ben ik dan om dat tegen te houden. Als het goed gaat zien we elkaar nog een heel leven.

In onze relatie is het rouwens omgekeerd, de kans zit erin dat ik over 2 jaar drie maanden naar het buitenland stage ga doen. Heb het er al over gehad met mijn vriend en hij staat volledig achter me. Het gemis zal loodzwaar zijn, daar ben ik heel zeker van, maar zo'n kans krijg ik maar 1 keer, die moet ik gewoon van mezelf aangrijpen, maar mss is dat wel heel egoistisch als ik jullie zo hoor...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:30

.
Laatst bijgewerkt door BarbaLala op 22-12-23 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:33

BarbaLala schreef:
Ik vetrouw Paul ook voor de volle 100%, maar heb dit niet eerder meegemaakt en heb geen idee wat de tijd kan doen met liefde..

Meisje, je moet je echt niet zoveel zorgen maken. Als het nu verder goed gaat tussen jullie, je vind mekaar leuk etc, dan komen die 6mnd echt helemaal goed Ja Nu lijkt het echt mega dramatisch, dat had ik toen die tijd ook. Maar het valt achteraf gezien echt mee.. Het gemis zal er altijd zijn, dat is logisch.
Wie weet doet zich de kans voor dat je hem voor 1 of 2 weekjes op kan zoeken, dat doet vaak ook goed.

Praat eerst goed met hem! En daarna zie je wel weer verder Lachen

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:34

Volgens mij komen jullie er samen wel uit... als een koppel.

Waar een wil is, is een weg, zeggen ze toch? Knipoog

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:35

BarbaLala schreef:
Ik vetrouw Paul ook voor de volle 100%, maar heb dit niet eerder meegemaakt en heb geen idee wat de tijd kan doen met liefde..

Ik snap dat het in jouw geval erg lastig is, vooral omdat jij het gevoel hebt dat je hem nodig hebt momenteel om je beter te voelen (mbt je overspannenheid).

Maar op één of andere manier ben ik der zeker van dat er aan onze relatie niks zou veranderen mochten we zolang gescheiden zijn. Vraag me niet waarom Verward .

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:44

Het kan je relatie kapot maken en het kan je relatie sterker maken.
Daar valt niks over te zeggen.

Bij de een wordt die sterker, bij de ander groei je uit elkaar.

De enige manier om daar achter te komen is om het te ondergaan.
Ergens heb ik het gevoel dat als je niet een half jaar zonder elkaar kan en uit elkaar groeit, dat je relatie vroeg of laat toch wel over zou zijn gegaan. Echte liefde overleeft een half jaartje apart toch wel?

De vraag is, houd jij genoeg van hem om het te proberen, er voor te gaan en te zien wat er gebeurd. Dubbel en dwars geluk als hij terug komt, of erachter komen dat hij toch niet de ware was.

Moeilijk, hard, pijnlijk, klote, zwaar... maar de enige realiteit.

Vooraf afhaken zou ik in ieder geval niet doen. Wel wellicht de afspraak dat als je tussentijds erachter komt dat het voor 1 van hen over is, dat dat gewoon gezegd word, desnoods per email. Een goed gesprek erover kan nog wel als hij terug komt, maar ga mekaar niet zitten vasthouden en hoop geven terwijl je je beslissing eigenlijk al lang gemaakt hebt. Beetje jammer iemand te laten wachten voor niets.

Maar misschien ben ik te nuchter voor dit soort dingen!

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-08 16:52

Heel juist Shiloh, en daarom geef ik het ook niet op.
die afspraak wil ik inderdaad maken met hem, want het moet wel eerlijk blijven.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:53

Echte liefde maakt de kleinste afstand te groot en de grootste afstand overbrugbaar...

Ik snap dat je enorm verdrietig kunt worden bij het vooruitzicht dat je vriend straks een half jaar weg is. Mijn vriend is militair en ik weet dat er een moment kan komen dat hij opgeroepen wordt om ook voor 6 maanden naar Afghanistan te gaan. Wanneer ik daar lang over nadenk, en over alle gevaren en gevolgen die dat met zich meebrengt, kan ik echt tranen in mijn ogen krijgen. Na een paar weken oefening mis ik hem al enorm, hoe kom je dan ooit een halfjaar door? En hoe staat het ervoor als hij terugkomt, is het dan nog wel de persoon van wie ik houd, of is hij door alle ervaringen daar zo veranderd het nooit meer zoals vroeger wordt? Het zullen vragen zijn die bij jou ook spelen. Toch ben ik er heilig van overtuigd dat ik er met mijn vriend alleen maar sterker uit zou komen. We zeggen ook altijd tegen elkaar: wat zou nu een half jaar op een heel leven verder samen zijn?

Misschien is de situatie anders: mijn vriend móet natuurlijk ivm zijn werk en dat wisten we allebei toen we in deze relatie stapten. Jouw vriend kiest hier bewust voor, en ik vind het ook heel goed dat je hem daar de ruimte voor geeft, het is en blijft een once-in-a-lifetime-opportunity natuurlijk Ja Ik denk dat je jezelf bij voorbaat probeert te beschermen tegen iets waarvan je nog niet eens zeker bent, namelijk dat het uit gaat na dat half jaar. Wie weet komt hij terug en blijkt het júist enorm goed voor jullie te zijn geweest! Ja Dit zul je nooit weten als je het nu al uitmaakt en je jezelf nu verdriet aandoet. Mocht het wel zo zijn, dan heb je het in ieder geval geprobeerd dat half jaar! En geloof me, als je echt van elkaar houdt, kijk je in dat half jaar heus niet ineens om naar andere personen, je telt alleen de dagen af totdat je hem weer in je armen kunt sluiten! Ach gut

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 16:59

Je moet het natuurlijk niet nu al van de meest sombere kant gaan inzien. Als je nu al denkt dat het nooit goed kan gaan, tja, dan kan je er inderdaad beter mee ophouden. Maar waarom niet gewoon je vriend deze geweldige kans gunnen, en kijken waar het schip strand. Misschien gaat het wel goed, en dan hebben jullie een extra bijzondere ervaring in jullie relatie. Je weet dan ook dat jullie samen een stootje kunnen hebben.

Ik vind het trouwens niet zo heel gezond dat je ergens (heel klein) schrijft dat je alleen maar voor hem en je paarden leeft. Lijkt me dat dat een groter probleem is dan een vriendje die een paar maandjes weg gaat. Je moet toch ook gewoon alleen, met jezelf gelukkig kunnen zijn.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:08

Ik zeg niet dat hij die kans niet moet grijpen maar vind dat als je vriendin in zo een situatie zit als TS dat je daar wel even rekening mee kunt houden. Zeg niet dat hij egoistisch is of grote offers moet maken! Ik denk dat als hij echt graag weg wil hij ook een andere keer naar Australie kan. Australie is ook leuk om naartoe te gaan als je niet gaat afstuderen volgens mij.
En vind het helemaal niet raar om rekening te houden met elkaar.

EkmiC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:16

Ik snap wel een beetje hoe je je voelt.
Ik wil zelf ook heel graag over een paar jaar naar het buitenland om af te studeren. MAar heb ook het gevoel, dat ik mijn vriend dan heel erg ga missen. Aan de andere kant denk ik dan: Als ik terug kom, is alles weer 10x leuker als ervoor. Je bent weer helemaal 'opnieuw' verliefd, alles is leuker, gezelliger. Het houdt de spanning erin en haalt de sleur (voor zover die er al inzat) eruit. Af en toe is het goed om elkaar even los te laten en te doen wat je zelf wilt. Als het echt goed zit, blijft dat in die 6 maanden wel goed hoor. Zolang je elkaar blijft bellen/smsen/mailen blijft alles wel hetzelfde, alleen zie je elkaar niet.
Ik ga van de zomer 10 dagen naar Zuid-Afrika, niet lang, maar het idee dat ik daar waarschijnlijk zonder internet/telefoon zit... maakt me toch wel onzeker. Maar ik wil deze kans niet laten gaan. Dan maar 10 dagen weinig contact, des te meer heb ik te vertellen als ik terug kom! Mijn vriend zou eerst meegaan, maar door financiele redenen lukt dat toch niet. Ik twijfel heel erg, maar het is echt altijd een droom van me geweest en wil die niet voorbij laten gaan. Ik denk dat jouw vriend dit ook heeft.

Laat hem gewoon gaan, ga zelf leuke dingen doen, weer met vriendinnen gezellige dingen doen ofzo. Misschien kan je er een keer heen? Dat je voor 2 weken daarheen vliegt? Het komt wel goed!
Succes ermee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 17:23

Ik vind het erg dat je typt dat je alleen voor hem en je paarden leeft. Enig idee hoe verstikkend dat kan zijn voor een ander?
En ja,dat is een gemene,rake en harde opmerking,maar wel de waarheid.
Als je niet van jezelf houdt,en voor jezelf de slingers ophangt in het leven,hoe kun je dan zo gek op een ander zijn?
Ik vind het egoistisch van je,ik begrijp je overigens wel,maar kom op...gun je vriend deze kans en stop met doemdenken!
En als je echt niet wilt/kunt wachten,dan verbreek je de relatie,maar dan zul je dit soort momenten later ongetwijfeld nog wel eens tegenkomen in je leven.