Hoe hoog zet je de thermostaat als je weg bent?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yinari

Re: Hoe hoog zet je de thermostaat als je weg bent?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:22

Nou, voor de katten hoeven we hem hier niet aan te laten. Afhankelijk van hun stemming zijn die vaak gewoon de hele nacht buiten. Om vervolgens weer zo ongeveer óp de verwarming te liggen......Verward Ik wou dat ik zo'n privé-thermostaat had Haha!

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:23

Ik heb geen thermostaat Tong uitsteken maar mijn verwarming in de woonkamer staat standaad op 2/3, als ik weg ben kunnen mijn 2 katten hier lekker liggen en verder staat alles uit

diega

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:23

Ik ben een koukleum en m'n vriend dus absoluut niet, da's soms wel lastig. Hij zet de termostaat uit s'nachts en ik zet 'm stiekem weer op 17/18 graden.

DeniseES

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:24

hahaha weetie dat dan niet? Tong uitsteken

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:24

Hier staat 'ie altijd rond de 20 graden. Wordt het te koud in huis, volgens mij bij 18 graden, slaat 'ie vanzelf aan. Ik stook graag even om het lekker behaachlijk te krijgen in huis, dus hij komt wel eens op 22, waarna ik 'm na een tijdje weer op 20/21 zet. Lachen We hebben groot huis, dus duurt altijd eventjes.

SuperSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:25

hihi dus dan zijn onze beesten vast heel zielig, die van ons staat overdag gewoon op 14 a 15 graden ( gewoon uit dus ) en eigenlijk gaat ie savonds ook lang niet altijd aan. Huis verwarmen wanneer is uit is kost veel geld en zijn vaak maar 2 uurtjes beneden en gaan dan naar bed. Trekken dus vaak gewoon een extra trui aan ( of 2 Knipoog ) Tis goedkoper om je huis om temperatuur te houden.

Maar wij hebben overigens dus 3 katten, ratten en een hamster binnen zitten. ( chinchilla's ook, maar die leven buiten Knipoog )

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:48

bij mij staat de thermosstaat op 5 als ik weg ben en als ik thuis ben gaat hij pas aan...

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 12:51

's Nachts en als ik weg ben staat die op 15 graden en als ik 's avonds thuis kom zet ik 'm eerst op 23 om het lekker warm te stoken en daarna op 20-21.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:02

Als we thuis zijn staat ie zo rond de 20-21 graden. 's nachts staat ie op 18-19 graden... We hebben 3 honden, een papegaai en 2 katten in huis, daarom de keuze om het zo warm te houden. als ie 's nachts ineens op 15 staat is het temp verschil ineens erg groot.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:10

bij ons staat ie snachts op 17 als we em niet vergeten terug te draaien en overdag gaat ie op 20 als we em niet vergeten op te draaien Clown dit gaat iedere dag eigenlijk zo of we nu thuis zijn of niet Bloos
we hebben een hond en 2 caviaatjes binnen maar die hebben het al snel lekker volgens mij...

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-08 13:11

Ik heb m overdag en 's nachts dan ook op 16,5 en dan als ik thuis kom zet ik m op 18 en dan 's avonds als ik thuis blijf op 19 a 20 graden. Is overgang ook niet zo groot.

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:11

Als we weg zijn en 's nachts dan staat hij op 15 en als we thuis zijn 's avonds dan op 19.
Ik heb nog 2 katten en 3 honden thuis.

Verschilt wel per week.
Met ochtenddienst gaat de verwarming rond 5 uur wel aan.
Met avonddienst ben ik weg vanaf 3 uur en heb dan meestal geen verwarming aan overdag.
Echt koud is het hier niet.
En het voordeel is dat we de thermostaat kunnen instellen.

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:12

17 graden staat ie s nachts en overdag als we niet thuis zijn. Mits het heel koud is, dan wat hoger, anders duurt het zo lang voordat het warm is binnen (slecht geisoleerd, oud huurhuis..) Opeens hard gaan stoken om alles op temperatuur te krijgen is ook niet zo best voor het milieu (en je portemonee)

Als we thuis zijn staat ie op 21 graden.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:13

Als ik thuis ben gaat hij direct op 22 om de boel op te warmen. Als het lekker behaaglijk aanvoelt gaat hij terug op 21,5 of 21. Daaronder vind ik het echt te koud (terwijl ik er normaal gesproken wel goed tegen kan…).
Als ik niet thuis ben of als ik slaap dan gaat hij op spaarstand/ecostand: ong. 16 graden.

Ik woon in een kleine flat maar wel beneden en hoekwoning en de wind c.q. koude staat pal op mijn buitenmuur. Volgens mij is er weinig gedaan aan muurisolatie…
Overigens staat hij in de slaapkamer altijd heel even aan (ergste kou eruit) maar niet de hele avond verder ofzo.

Ik heb 2 poezen die naar buiten gaan als ik naar mijn werk ga en binnen komen als ik thuis kom. S nachts wil ik ze binnen hebben en zijn ze dat dus ook.
Volgens mij vinden ze het wel heerlijk in huis en zitten ze er af en toe net zo rozig bij als ikzelf haha!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:14

bij mij staat ie s'nachts en als we er niet zijn op 16 graden
ik heb een weekschema op m'n thermostaat dus als ik smorgens opsta en na het werk thuis kom is het al lekker warm Knipoog

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:16

Op 12°
's Morgens springt hij om 7u op en 's namiddags om 16u, dan staat hij op 18 of 19°

's Avonds gaat de houtkachel meestal ook wel aan.

We hebben een hond en een kat. Hond zit altijd in de (onverwarmde) veranda als we weg zijn of 's nachts, de kat slaapt binnen, maar zit overdag ook in de veranda/buiten.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:18

Wij hebben stadsverwarming en als we weg zijn staat hij uit. Ons huis wordt niet kouder dan 16 graden over het algemeen, dus voor de poezen maakt het niet uit.
Als we thuis zijn gaat hij op 3 wat inhoud dat het rond de 20/21 graden wordt.

Bij mijn ouders thuis gaat hij op 15 als we weg zijn en als we thuis zijn op 20.

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:19

Wij hebben een gaskachel, en met deze temperaturen buiten (slecht geisoleerde woning vind ik) staat snachts en overdag de waakvlam aan. Af en toe slaat ie aan, om een beetje bij te temperaturen als het wat koud wordt, zodat de temperatuur tussen de 18 en de 20° blijft hangen. Als ik s'avonds thuis kom, dan gaat hij nog een 3 tal uurtjes aan op een hogere temperatuur (rond de 23°) tot enkele uurtjes voor ik ga slapen.

Hangt erg veel af van hoe goed de woning geisoleerd is en waar je woont denk ik. Dit is gelukkig een huurwoning en niet mn eigen huisje.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:37

SuperSmurf schreef:
hihi dus dan zijn onze beesten vast heel zielig, die van ons staat overdag gewoon op 14 a 15 graden ( gewoon uit dus ) en eigenlijk gaat ie savonds ook lang niet altijd aan. Huis verwarmen wanneer is uit is kost veel geld en zijn vaak maar 2 uurtjes beneden en gaan dan naar bed. Trekken dus vaak gewoon een extra trui aan ( of 2 Knipoog ) Tis goedkoper om je huis om temperatuur te houden.

Maar wij hebben overigens dus 3 katten, ratten en een hamster binnen zitten. ( chinchilla's ook, maar die leven buiten Knipoog )

chinchilla's buiten?

wij hebben gaskachels, als er niemand thuis is (praktisch nooit, men moeder is altijd thuis) staan ze op de waakvlam
als we thuis zijn ligt enkel die in de salon aan (en de mijne soms in den bureau)
ik loop standaard rond met een trui met lange mouwen, een gewone trui en een bodywarmer, savonds meestal nog met een deken rond me.
wij hebben een oud huis dat we toch niet warm krijgen, dus we doen de moeite niet ook Haha!

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:40

Bij mijn ma thuis staat de verwarming altijd als ze weg is op 16.5 en als ze thuis zijn dan gaat ie langzaamaan omhoog tot max. 20. Er zit een hond binnen, maar die ligt heel de dag te maffen Clown

Edit: het is een hoekwoning
Laatst bijgewerkt door Njen op 09-12-08 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:40

Wij wonen in een tussenwoning, als we weg gaan, gaat de thermostaat op slaapstand. Volgens mij blijft hij dan boven de 14 graden? Dat regelt dat ding in ieder geval zelf. Hij slaat dan volgens mij amper aan, want er komt veel warmte van de buren.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 13:49

SuperSmurf schreef:
hihi dus dan zijn onze beesten vast heel zielig, die van ons staat overdag gewoon op 14 a 15 graden ( gewoon uit dus ) en eigenlijk gaat ie savonds ook lang niet altijd aan. Huis verwarmen wanneer is uit is kost veel geld en zijn vaak maar 2 uurtjes beneden en gaan dan naar bed. Trekken dus vaak gewoon een extra trui aan ( of 2 Knipoog )

Zo gaat het bij ons ook, wij zijn ook niet zoveel thuis en de verwarming is hier ook niet je van het Frusty
Overdag staat hij uit en als we thuiszijn zetten we hem af en toe eventjes aan, maar dan staat hij op 18graden.
Eigenlijk is het hier altijd zo rond de 16graden in huis, in de slaapkamer hebben we de verwarming uit daar is het dus stukken kouder maar dan is je bed juist lekker warm Knipoog
Vorige week hadden we met Sinterklaas veel visite en wij hadden het erg warm met al die mensen en dus extra warmte, ik zat in een shirt met korte mouwen, maar zij vonden het maar koud in huis, dus toch maar de verwarming op 20 graden gezet haha!
Je went echt heel snel aan een bepaalde standaard temperatuur en voor de dieren doe ik het ook niet, die passen zich er prima op aan.

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:11

Onze thermostaat is zo geprogammeerd op onze werk uren...Die gaat dus vanzelf op tijd aan en uit, zodat op een bepaalde tijd per dag de temperatuur zo is als wij aangeven...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 14:35

wij hebben geen thermostaat...

dus het huis wordt hier dag en nacht rond de 20 graden gehouden...alleen het huiskamer gedeelte,de gang en slaapkamer niet (slaapkamer is beneden).

zowiezo hebben wij hier een hoop spinnen,die echte kou niet appriceren,dus daar blijft de verwarming voor aan...ook snachts.

en verder is het hier duurder steeds een huis van koud naar warm te stoken,als het op 1 temp te houden,en dan ik verrek het echt om in een koud huis te leven...

wat een armoe is dat...echt ben weleens bij mensen op visite geweest waar ik haast verkleumd vandaan kwam,waar hebben ze dan verwarmingen voor uitgevonden,om het koud te hebben??

heb inmiddels voorgenomen als het ergens koud is waar we op bezoek gaan,dat ik gewoon wegga...ga echt niet in een te koud huis zitten,dan komen mensen maar hierheen...

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 15:19

's nachts op 16 en overdag op 21.5 (maar dan is het volgens alle andere temperatuur meters zo rond de 20.5 ).
Zit vaak lang stil (achter de computer aan het werk) en als het me te koud wordt gaat de thermostaat op 22.5, meestal zo rond 3 uur 's middags in de winter.

En ja, ik ben een koukleum, dus ik heb al meerdere laagjes kleren aan (spaghetti hemdje, shirt met lange mouwen die lekker lang is ook aan de onderkant - anders koude rug!! - en daarover een dik vest).

Heb ook een grote sjaal/omslag doek in de buurt liggen en die gebruik ik 's avonds als dekentje voor de TV met een lekker koppie thee erbij Knipoog