hoe oud waren jullie toen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dovish

Re: hoe oud waren jullie toen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-08 10:50

Ik ben 24 en derde jaars sph. Eigenlijk wil ik hierna misschien nog orthopedagogiek gaan doen, maar dan wel in deeltijd anders wordt het onbetaalbaar.... Maar dan zal ik dus 26 zijn als ik 'echt' aan het werk ga.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 15:10

Vetboltsje schreef:
Knoffer schreef:
Volgens mij is je stufi tot 30 ofzo.
Maar wel maar 4 jaar heh. Tenzij je van MBO naar HBO gaat, dan krijg je opnieuw 4 jaar.

oeh dit snap ik even niet Tong uitsteken
ik doe dus nu straks 3 jaar de opleiding tot aa, als ik klaar ben denk ik dat ik erachteraan nog een opleidng wil doen (3 jaar) maar krijg ik dan wel of niet stufi?

ik denk bijna wel zeker dat ik hierna nog een opleiding wil doen, ik wou toch gewoon even weten hoe anderen het hebben gedaan (ben een beetje onzeker daarover Tong uitsteken ) maar er zijn dus zat mensen die op hun 20e of ouder nog zijn begonnen met een opleiding

Ligt eraan wat het niveau is. Welk niveau is AA en welk niveau is de opleiding die je daarna wilt gaan doen?
Iedereen krijgt in principe 4 jaar stufi, dat is standaard. Maar er wordt een uitzondering gemaakt voor mensen die na hun MBO nog een HBO gaan doen. Dan krijg je namelijk opnieuw 4 jaar stufi. Van HBO naar WO is dat niet het geval. Dus is AA MBO en daarna ga je HBO doen, dan krijg je die 6 jaar gewoon stufi. Is AA een HBO en ga je daarna WO, dan heb je maar recht op 4 jaar stufi in totaal.

En tuurlijk zijn er zat die na hun 20e nog een opleiding gaan doen! Gewoon lekker doen. Wat maakt het uit hoe oud je bent! Lachen 20 is echt nog een hele normale leeftijd om nog een studie te beginnen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:13

Jibbel schreef:
Maar via je baas kun je toch ook opleidingen volgen? Baas betaald, ideaal! Knipoog

Niet iedere baas betaald. Hij moet er natuurlijk ook voordeel aan hebben hè.

Jibbel schreef:
Als jij een gesprek aangaat met je baas, komt aanzetten met een opleiding waarbij je waardevolle dingen leert voor hun bedrijf én duidelijk kunt maken waarom jij een opleiding zou moeten volgen, zijn bazen heel ver bereid te gaan.
Bovendien zitten er voor hun ook mooie kantjes aan wat betreft subsidies en belasting.

Dat ligt geheel aan de doorgroeimogelijkheden binnen een bedrijf en het budget van een bedrijf.

Op aanvulling van Knoffer:
AA is volgens mij MBO. Wil je hierna HBO doen? Dat zijn meestal 4-jarige opleidingen, en zal je gewoon weer 4 jaar stufi krijgen.

Ik ben 21, zit in mijn 3e jaar, ga in februari stagelopen en moet dit alleen nog maar doen tot mijn afstuderen. Vind het aan de ene kant erg leuk, want ben wel echt toe aan het werkveld. Aan de andere kant ben je wel gelijk al student af, aangezien je gewoon 40 uur in de week gaat werken. De schoolbanken kom ik daarna niet meer of amper nog in.
Als alles goed is ben ik 22 als ik afstudeer. Op dit moment heb ik de behoefte niet meer om nog verder te leren, maar wie weet Lachen

Elmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:24

Ik zou echt lekker gaan doorstuderen hoor meid! Kan je hierna geen HBO opleiding doen? Dan krijg je gewoon nog eens 4 jaar stufi wel zo fijn!

Ik ben nu 17 en studeer HBO.. dan ben ik op m'n 20e klaar en het idee al dat ik dan 5 dagen in de week moetn werken nee dankje Nagelbijten / Gniffelen ik denk dat ik daarna gewoon naar de uni ga. Werken kun je altijd nog Lachen !

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 12:30

Sieltjuh schreef:
Op aanvulling van Knoffer:
AA is volgens mij MBO. Wil je hierna HBO doen? Dat zijn meestal 4-jarige opleidingen, en zal je gewoon weer 4 jaar stufi krijgen.

Ja, precies Lachen
Ik had het over 6 jaar, omdat TS aangaf dat ze in totaal 6 jaar over de 2 studies zou doen.

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 19:14

AA is idd een mbo opleiding.

ik heb eerst een jaar detailhandel gedaan (mbo, was toen 17? dus geen stufi?)
nu deze 3 jaren AA (mbo, altijd stufi gekregen)
nu wou ik dan, als ik schoonheidspeciliste ga doen weer 3 jaar mbo, maar krijg ik dan geen stufi? Blond

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:21

Ik weet niet of je van MBO naar MBO nog stufi krijg Verward Ik denk haast dat je dan nog maar 1 jaar krijgt, dus gewoon 4 jaar in totaal zeg maar.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:29

Ik was 21 jaar toen ik klaar was met het HBO. Ik ben toen direct gaan werken, in het begin wel wennen qua ritme, maar mij is het goed bevallen Vork In de toekomst zou ik nog graag een universitaire opleidingen willen gaan volgen naast het werken, maar ik heb nog geen idee wat Vork

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:39

Sieltjuh schreef:
Ik weet niet of je van MBO naar MBO nog stufi krijg Verward Ik denk haast dat je dan nog maar 1 jaar krijgt, dus gewoon 4 jaar in totaal zeg maar.

Klopt. Van MBO naar MBO is dat niet zo. Van HBO naar HBO ook niet.
Het is om doorstuderen na het MBO te stimuleren, maar dan wel naar een hoger niveau.

En op je 17e krijg je idd geen stufi, dat is pas vanaf 18.

Vetboltsje, waarom ga je niet een HBO opleiding doen na het MBO?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 19:50

Knoffer schreef:

Zelfde vraag Lachen
Als je dan toch wilt doorstuderen lijkt het me de moeite waard om iets te zoeken op HBO Ja

Vetboltsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-09 19:51

Knoffer schreef:
Sieltjuh schreef:

Klopt. Van MBO naar MBO is dat niet zo. Van HBO naar HBO ook niet.
Het is om doorstuderen na het MBO te stimuleren, maar dan wel naar een hoger niveau.

En op je 17e krijg je idd geen stufi, dat is pas vanaf 18.

ik ben met deze opelding erachter gekomen, dat ik me toch wat meer in de uiterlijke verzorging interesseer. de opleiding die ik nu doe is niveau 4 en vind ik erg moeilijk een HBO zou mij dus niet goed doen...

hebben meer mensen het meegemaakt dat je geen stufi krijgt? dan moet je het dus van je eigen money betalen? ging dat wat?

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:26

Nee, als je MBO moeilijk vindt, dan is HBO idd niet iets voor jou.

Ik krijg nog altijd stufi, dus geen ervaring Lachen
Begin vast met sparen zou ik zeggen! Ik vind een studie een investering in je toekomst, dus als het niet anders zou kunnen, zou ik er zelfs voor lenen (bij de IB-groep).

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 20:59

Ben als invalkracht begonnen met werken toen ik 24 was. Toen studeerde ik nog in deeltijd aan de UvA. HBO heb ik afgerond toe ik 22 was.
En ik sluit me bij mijn voorganger aan, wat betreft HBO doen als je MBO moeilijk vindt, ik denk dat ik het dan niet zo doen. Toch veel theorie, veel zelfstudie, opdrachten in groepen.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 18:57

Ben begonnen met fulltime werken toen ik 17 was. helaas...

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 19:00

Ik ben na de HAVO begonnen aan de opleiding paarenhouderij maar vond dat al snel niets en ben begonnenmet MBO Marketing&Communicatie. Hierna ben ik gaan werken als intercedent op mijn 20/21. En nu (22 jaar) weer begonnen aan een HBO opleiding, commerciele economie. Duurt (als ik geen vertraging oploop[ en daar gaan we natuurlijk van uit) 4 jaar dus zal dan 26 zijn.

Heb ik echt helemaal geen problemen mee, sterker nog ik vind het een heerlijk vooruitzicht om nog zo lang student te zijn!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:25

Ik ben nu 23 jaar, maar was 22 jaar toen ik fulltime ging werken. Het was een bedoeling dat ik een halfjaar zou werken en dan weer gaan studeren. Ik wou alvast wat ervaring opdoen en kijken of het werk me wel beviel.

Nu ben ik bijna een jaar verder en ik wil graag terug naar de schoolbanken, maar het mag nog niet van mijn werkgever. Dus ik moet alweer laten schieten met start februari en nu me gaan richten op september, anders neem ik maar ontslag om te kunnen studeren!

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 16:28

Ik ben op dit moment 22 jaar en fulltime leerkracht van groep 8. Best pittig, maar ik geniet!
Dit is mijn eerste jaar werken, erg vreemd aangezien de meeste van mijn vrienden nog aan het studeren zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 11:29

ik ben 26 en moet nu nog precies 1.5 jaar naar school. Ik zal dus 27 zijn als ik afgestudeerd ben Lachen

Doe nu overigens de lerarenopleiding biologie

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 15:32

Ik vind 20 echt niet te jong om nog een opleiding te gaan doen, hoor.
Ik ben nu ook 20 en hopelijk binnen 5 jaar nog niet aan het werk (stage/bijbaan daarbuiten gelaten)