Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Vetboltsje schreef:Knoffer schreef:Volgens mij is je stufi tot 30 ofzo.
Maar wel maar 4 jaar heh. Tenzij je van MBO naar HBO gaat, dan krijg je opnieuw 4 jaar.
oeh dit snap ik even niet![]()
ik doe dus nu straks 3 jaar de opleiding tot aa, als ik klaar ben denk ik dat ik erachteraan nog een opleidng wil doen (3 jaar) maar krijg ik dan wel of niet stufi?
ik denk bijna wel zeker dat ik hierna nog een opleiding wil doen, ik wou toch gewoon even weten hoe anderen het hebben gedaan (ben een beetje onzeker daarover) maar er zijn dus zat mensen die op hun 20e of ouder nog zijn begonnen met een opleiding
20 is echt nog een hele normale leeftijd om nog een studie te beginnen. Jibbel schreef:Maar via je baas kun je toch ook opleidingen volgen? Baas betaald, ideaal!
Jibbel schreef:Als jij een gesprek aangaat met je baas, komt aanzetten met een opleiding waarbij je waardevolle dingen leert voor hun bedrijf én duidelijk kunt maken waarom jij een opleiding zou moeten volgen, zijn bazen heel ver bereid te gaan.
Bovendien zitten er voor hun ook mooie kantjes aan wat betreft subsidies en belasting.
ik denk dat ik daarna gewoon naar de uni ga. Werken kun je altijd nog
! Sieltjuh schreef:Op aanvulling van Knoffer:
AA is volgens mij MBO. Wil je hierna HBO doen? Dat zijn meestal 4-jarige opleidingen, en zal je gewoon weer 4 jaar stufi krijgen.

Ik denk haast dat je dan nog maar 1 jaar krijgt, dus gewoon 4 jaar in totaal zeg maar.
In de toekomst zou ik nog graag een universitaire opleidingen willen gaan volgen naast het werken, maar ik heb nog geen idee wat
Sieltjuh schreef:Ik weet niet of je van MBO naar MBO nog stufi krijgIk denk haast dat je dan nog maar 1 jaar krijgt, dus gewoon 4 jaar in totaal zeg maar.
Knoffer schreef:Vetboltsje, waarom ga je niet een HBO opleiding doen na het MBO?

Knoffer schreef:Sieltjuh schreef:Ik weet niet of je van MBO naar MBO nog stufi krijgIk denk haast dat je dan nog maar 1 jaar krijgt, dus gewoon 4 jaar in totaal zeg maar.
Klopt. Van MBO naar MBO is dat niet zo. Van HBO naar HBO ook niet.
Het is om doorstuderen na het MBO te stimuleren, maar dan wel naar een hoger niveau.
En op je 17e krijg je idd geen stufi, dat is pas vanaf 18.
Vetboltsje, waarom ga je niet een HBO opleiding doen na het MBO?