Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vikki schreef:De moeder van een van mijn vriendinnen was 12 toen mijn vriendin geboren (!!!) werd en geloof maar dat zij echt nog te jong was om zich te beseffen wat voor consequenties haar daad ("de" daad) voor haar zou kunnen hebben.
intral schreef:vikki schreef:De moeder van een van mijn vriendinnen was 12 toen mijn vriendin geboren (!!!) werd en geloof maar dat zij echt nog te jong was om zich te beseffen wat voor consequenties haar daad ("de" daad) voor haar zou kunnen hebben.
Die is dan wel vroeg vruchtbaar
Suzanne F. schreef:Ik denk sowieso dat heel veel meiden het krijgen van een baby onderschatten. Ik lees ook wel berichten van 20-21 jarigen die nu bezig zijn met zwanger worden en dan denk ik ook; Waar begin je aan? Je weet niet half waar je aan begint, wat je te wachten staat en wat het met je leven doet. Wacht alsjeblieft nog 10 jaar ofzo.
.BraveSpots schreef:En aan al degene die vinden dat onveilige sex= verantwoordeijkheid eventueel kind heb ik deze vraag:
Gaat de plicht om moeder te zijn (als je dus zwanger bent van onveilige sex) boven de kwaliteit van het kind zijn leven?
HindaFree schreef:ten eerste zou ik het niet weg laten halen waarom?.... het is je eigen schuld... als je verkracht word is ene slecht excuus want in ieder dorp is wel ene huis arts die wel wat morning afther pillen in zijn laatje heeft liggen.. als je het even goed ben geworden ook al zit je aan de pil.... ik zou het dn even goed houden je laat tog iets weg halen wat van je zelf is :S ook alk ben ik geen 14/15 meer haha maar 17 :p
"Goh, ik ben verkracht, laat ik voor de zekerheid maar even een morning-after-pil nemen
"
Zij zou willen dat ik het laat zitten omdat ze tegen abortus is, ik zou wel abortus laten plegen omdat ik er zelf niet aan toe ben en k heb het kind niks te bieden. Geen stabiel leven enz. Ik zou dat heel oneerlijk tegen het kind vinden om het dan te houden BraveSpots schreef:Gaat de plicht om moeder te zijn (als je dus zwanger bent van onveilige sex) boven de kwaliteit van het kind zijn leven?
vikki schreef:Bravespots; ik vind moeder zijn / worden geen plicht, maar ten aller tijden een voorrecht dat gebaseerd zou moeten zijn op keuze. Maar dat is mijn persoonlijke mening he...
, de vraag is ook het meeste bedoelt naar mensen die zeggen dat je een (eventuele) baby er maar bij moet nemen als je onveilige sex hebt, ook als de moeder dat kind helemaal niet wilt en er niet goed voor kan/wilt zorgen... 
HindaFree schreef:ten eerste zou ik het niet weg laten halen waarom?.... het is je eigen schuld... als je verkracht word is ene slecht excuus want in ieder dorp is wel ene huis arts die wel wat morning afther pillen in zijn laatje heeft liggen.. als je het even goed ben geworden ook al zit je aan de pil.... ik zou het dn even goed houden je laat tog iets weg halen wat van je zelf is :S ook alk ben ik geen 14/15 meer haha maar 17 :p
).
naadje24 schreef:BraveSpots schreef:Gaat de plicht om moeder te zijn (als je dus zwanger bent van onveilige sex) boven de kwaliteit van het kind zijn leven?
ik geloof echt in wat mijn moeder zegt : je komt er wel...zij leefde met 2 kinderen een hond en een kat op een 1 kamerwoning in amsterdam,zij geen baan en mijn vader een simpel baantje...zware armoed,sinassappelkistjes als meubels, maar wel eten, hulp van familie en goede zorg
en ik ben er groot en sterk van geworden en ben er niet minder van geworden
tegenwoordig heeft nederland zoveel zorgen voor alleenstaande moeders (uitkeringen en derg)
dat het te redden moet zijn,maar je moet wel willen
en zolang als je genoeg liefde hebt, en een familie die je steunt dan kom je er wel...
Barco schreef:Bravespots ik snap helemaal waar je naar toe wilt gaan met je vraag!
een kind vraagt er uiteindelijk niet om geboren te worden. En als het dan bij een ander kind terecht komt die maar op de blaren moet zitten, omdat ze een keer stom is geweest.....
Daar wordt een baby ook zeker niet beter van. Die moet in een warm, liefdevol nest opgroeien.
Suzanne F. schreef:Ik denk sowieso dat heel veel meiden het krijgen van een baby onderschatten. Ik lees ook wel berichten van 20-21 jarigen die nu bezig zijn met zwanger worden en dan denk ik ook; Waar begin je aan? Je weet niet half waar je aan begint, wat je te wachten staat en wat het met je leven doet. Wacht alsjeblieft nog 10 jaar ofzo.