Bestaat "echte" liefde?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KylaLover

Re: Bestaat "echte" liefde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:36

Ik ben er van overtuigd dat echte liefde bestaat.
Voor mij bestaat echte liefde uit jezelf accepteren, de ander accepteren en gelukkig zijn.
Ok, je moet er wel beide energie in steken, maar dan krijg je er ook wat voor terug (nee niet doordenken aub, al mag dat natuurlijk wel :D ). En voor mij het belangrijkste van echte liefde: er voor elkaar zijn en elkaar door dik en dun steunen.

Ik ben er ook van overtuigd dat ik de echte liefde gevonden heb. Ik heb door omstandigheden een heel zwaar jaar achter de rug, wat voor mijn vriend ook heel zwaar was. Ondanks dat is hij er toch elke keer voor me geweest en heeft hij me gesteund waar hij kon (zelfs op de momenten dat hij het eigenlijk niet meer kon). Ik begin er bovenop te komen, het wordt voor hem nu wat rustiger.
Maar als dit geen echte liefde was dan hat hij me al lang in de steek gelaten...

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:47

Dante Alighieri schreef:
"Op de dag waarop de mens toestaat dat de ware liefde zich manifesteert, zal al wat ordelijk is veranderen in verwarring, en zal al wat we juist en waar achten opnieuw gewogen worden. De wereld zal een waarachtige wereld worden zodra de mens zal weten lief te hebben - tot die tijd zullen we leven in de veronderstelling dat we de liefde kennen, maar zonder de moed om haar tegemoet te treden zoals ze is. De liefde is een wilde kracht. Wanneer we haar proberen te beteugelen, vernietigt ze ons. Wanneer we haar proberen gevangen te nemen, maakt zij ons tot slaaf. Wanneer we haar proberen te begrijpen, laat ze ons verdwaasd en verward achter. Deze kracht is op aarde om ons vreugde te schenken, om ons te verenigen met God en onze naaste; en toch, op de manier waarop wij tegenwoordig liefhebben, leven we een uur in angst voor elke minuut vrede."

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:51

Ja. En dat hoeft niet alleen betrekking te hebben op je partner. Ook wil het niet zeggen dat je altijd gelukkig bent of dat je nooit ruzie met elkaar hebt. Maar echte liefde bestaat wel. Lachen

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 14:55

Ik denk dat echte liefde wel bestaat. Het leven bestaat niet uit een en al zonneschijn, je hebt altijd tegenslagen in je leven maar waar je wel weer van leert. Ook heb je dit in je relatie. Als ik eens ruzie heb met mijn vriend komen we eigelijks altijd weer samen uit. Ik denk dat echte liefde bestaat als je echt eerlijk tegen elkaar bent en je open durft te stellen ook in negatieve dingen. Of echte liefde voor altijd is weet ik niet.

marius

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 15:45

Denk wel dat het bestaat..
Toen ik mijn vriend tegenkwam 5 jaar geleden.. vond ik hem meteen leuk, alleen hij had een vriendin..
Toen kwam ik hem anderhalf jaar geleden weer tegen nadat ik het contact een beetje verloren was.. (mede dankzij mijn ex)
Maargoed, toen praatje gemaakt, hartstikke leuk, hem mijn nieuwe nummer gegeven en wat heen en weer gemsnt en gesmst.
Het was geweldig gewoon al wist ik van de andere kant niet wat ik ermee aan moest aangezien ik toen nog bij mijn ex was en dat eigenlijk voor geen meter liep.
Uiteindelijk bij hem weggegaan, en het was tussen ons eigenlijk meteen klaar..
En werkelijk, ik geloof of nee.. ik weet wel zeker ik heb nog nooit zoveel van iemand gehouden..
Als we een keertje ruzie hebben weten we niet hoe snel we het weer goed moeten maken.
Het is gewoon goed zo.
Het was ook gewoon stom toevallig dat ik hem toen tegenkwam, het was iets waar we beiden eigenlijk nooit kwamen, en ik ging zowiezo nooit op stap.

Maargoed...
Nu verder wij zijn gelukkig en verwachten in april ons eerste kindje.. Lovers
Het is erg snel gegaan.. maar dit is het... zo moet het en zo blijft het.. (hopelijk).