Nog meer dames die een "mannen"opleiding doen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dennisje

Re: Nog meer dames die een "mannen"opleiding doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:07

quera schreef:
landmacht Clown

jij doet toch de opleiding? ojkl je bent te jong om dienst zelf in te gaan en het is geen mannen opleiding zitten tegenwoordig meer meiden bij dan jongen!(is niet aanvallend bedoelt)

ik ga bij de luchtmacht tussen de f 16 vliegers dan wel weer een mannen baan aangezien er geen vrouwelijke vliegers zijn.en bij de luchtmacht zitten helaas veel minder vrouwen als bij de landmacht

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 19:46

Grappig dat hier ook andere meiden zijn die in Delft gestudeerd hebben. Ik studeer Technische Wiskunde in Delft (tweedejaars). Moet zeggen dat ik toch wel erg gewend ben aan zoveel jongens om me heen hoor, merk dat echt niet meer Tong uitsteken Maar bij wiskunde zijn er dan wel meer meiden dan bij de meeste andere studies in Delft. Voel me nou ook niet echt anders behandeld ofzo, maar dat kan ook mij liggen, dat ik dat gewoon niet merk Knipoog

En Bouwkunde met 80 mensen zal wel niet in Delft zijn, daar zijn nogal wat meer (eerstejaars) studenten bouwkunde volgens mij.. en inderdaad meer meiden ook.

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:57

Citaat:
En Bouwkunde met 80 mensen zal wel niet in Delft zijn, daar zijn nogal wat meer (eerstejaars) studenten bouwkunde volgens mij.. en inderdaad meer meiden ook.

Dat is in leeuwarden, we zitten dan met bouwkunde, civiele techniek en verkeerskunde bij elkaar, wel gaan alle meisjes voor de richting bouw

Frances schreef:
hee bouwkunde. dat lijkt me dus ook een leuke opleiding Tong uitsteken
hoe is dat nou tussen al die mannen Knipoog

Bouwkunde is tot nu toe zeker leuk, mannen bevalt me prima hoor, al ben ik soms ook wel blij dat ik weer even van ze af ben Vork

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 19:58

ik heb jaren bij de Knatres gezeten als enige vrouw tussen 400 mannen........... helaas was ik meer mans dan veel van hun

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:01

Ik heb zelf ook een ict opleding gevolgd en afgemaakt (vmbo) maar op het MBO vond ik er helemaal niks meer aan.
Ga straks ook een echte mannen opleiding volgen (al is dat het al niet zo erg meer zo erg als vroeger ) In de vorm van auto technicus/monteur.
Het technische gedeelte ligt mij ook meer dan wat voor ander beroep dan ook, dat komt ook altijd weer naar voren in de diverse testen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook beter met mannen op kan schieten dan met vrouwen Lachen
Laatst bijgewerkt door Brammetje16 op 14-12-08 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:01

Knatres? wat is dat?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:02

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:05

lisje90 schreef:
Knatres? wat is dat?

is reserves bij de landmacht. en kiwiko wat gaaf dat je dat gedaan hebt. maar ben je nu gestopt? en zo ja waarom dan?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:05

ik werd te oud, kon niet meer meekomen Haha! Haha!

,maar ik heb toch 10 jaar mijn vrouwtje gestaan daar Lachen Lachen

kan op 100 meter zuiver schieten met een fal
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 14-12-08 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Brammetje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:07

Duplo schreef:
KylaLover schreef:
ik volg dit even. Automonteur lijkt me enig, maar politieschool ook...

Als automonteur je 'enig' lijkt zou ik het niet doen Vork

Het is lichamelijk heel zwaar en de meeste goed/zwaar gebouwde mannen zijn voor hun 30ste al een keer door hun rug gegaan.
Het is een leuke starters opleiding om daarna bijvoorbeeld receptie werk te doen (dan weet je tenminste waar het over gaat ipv de meeste domme dozen die je tegenwoordig op receptie ziet) of als goed opstap naar de HTS.
Maar om dat echt als uiteindelijke baan te hebben is lichamelijk gezien gewoon niet slim.

Qua opleiding is het goed te doen de jongens die je in de klas tegenkomt zijn vaak nog puberaal dus makkelijk te overtreffen.
Als je eenmaal de garage in gaat is dat gedaan, je zal veel getest worden en het gaat er vaak 'grof' aan toe.
Ik vond het prachtig maar had dan ook mn woordje klaar.

Het grootste nadeel is dat je in een toch al zwaar beroep je 2 keer zo hard moet werken voor erkenning.
Ook tegenover klanten want tja een meisje die aan een auto sleutelt is toch best gek.

Zelfs toen ik werkplaats planning deed wilde veel klanten graag hun 'probleem' uitleggen aan de (mannelijke) monteur.
Want ik zou dat toch niet begrijpen Clown
Na een half jaar kenden de klanten me wel en had ik me bewezen.

Maar dat kan heel frustrerend worden en bij elke nieuwe klant moet je opnieuw beginnen

vet gedrukt ben ik het ook wel mee eens, vind het erg leuk om te doen, en is voor snabbelen later ook erg leuk maar denk ook niet dat het een vak is wat een vrouw lang kan vol houden, alhoewel je tegenwoordig veel dingen kunt gebruiken als hulp middel (ben tijdens mijn stage nog niet tegen erge problemen aan gelopen) maar ik zie wel hoe het loopt als ik straks de opleiding ga volgen, tot nu toe bevalt de stage nog erg goed en heb ik eindelijk iets gevonden waar ik plezier in heb.

lisje90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:07

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:11

ik heb ook op wevingsfolders voor de Knatres gestaan Lachen Lachen Lachen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 20:12

Ik heb HTS werktuigbouwkunde gedaan en was het eerste meisje op die school Clown in een wat agrarische omgeving. Mijn medeleerlingen waren voornamelijk boerenzonen in alle soorten en maten. Daar ook bij de introductie mijn eerste hardrocker gezien en ik was er nog wat bang van ook Bloos (hoezo opgegroeid in een wat achtergebleven gebied.) het was een schat van een jongen trouwens. Wat moppen betreft was ik meestal wel wat grover dan zij Duivel .

In het eerste jaar gingen we ook met de hele groep naar de grote stad Amsterdam naar de autorai. op de terugweg waren wat klasgenoten zenuwachtig en melig. Moest ik naar voren komen in de bus. Bleek dat ze naar een lingerieshop waren geweest en daar een rode kanten slipje hadden gekocht voor me. *LOL* Was echt lief bedoel. Alleen was ie 2 maten te klein Haha! Ze hadden de maat geschat door met hun handen mijn kontmaat aan te geven aan de winkeljuf.

Een leraar had het pas na 5 maanden door dat er ook een meisje in de klas zat. Zijn reactie was toen erg grappig.