Net rijbewijs gehaald en nu op zoek naar een leuke auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosie

Re: Net rijbewijs gehaald en nu op zoek naar een leuke auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:18

vw polo Lachen

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:20

Blondie_ schreef:
Met dat budget wist ik het wel Knipoog dan kocht ik een MG F of een Mercedes SLK.

NOOIT maar dan ook NOOIT meer een MG voor ons! Mijn vriend had er 1tje gekocht voor €7000, eentje uit 2001.
Nog geen ton op de teller. Op autoweek wordt overal vermeld dat die krengen gevoelig zijn voor het eruit springen van de koppakking.
En ja hoor, vriend rijdt naar zijn werk en ineens kapt die auto ermee Boos! Zijn vader heeft een garage bedrijf, maar dan alsnog zou het €2000 euro gaat kosten om te laten maken!!! Dingen zijn totaal onbetrouwbaar, kap lekkte ook als de gek en doordat die motor achterin ligt wordt de motor niet goed gekoeld. Daardoor werd ie te heet, en dan verbrand die koppakking.
Duur grapje, auto is kapot verkocht en hebben er maar weer een goede Honda del sol voor terug gekocht! Nu al 6 maanden en geen probleem.

Ik zelf heb een twingo, kosten ook niks joh! 40 euro tanken en 450 km rijden. Dromen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:23

Ik zou voor een Fiat Cinquecento Sporting gaan!

Superzuinig, maar toch sportief, en je kunt ook nog goed een keertje gas geven Ja

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:25

Sorry maar die cinciquento vind ik allemaal maar langzame koekblikken Sigaar Bloos De snelste is geloof ik alsnog 13 seconden. Voor op de snelweg vind ik dit not done. Zelf zoek ik meer een auto die naar de 8 seconden gaat... Maar goed dat ben ik Vork

Als je echt speelgoed wilt, moet je maar eens kijken voor een Honda met een VTEC motor erin Haha!

HindaFree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:27

wij hebben nog een fiat stilo uit 2002 geloof ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:31

Romeo2007 schreef:
Sorry maar die cinciquento vind ik allemaal maar langzame koekblikken Sigaar Bloos De snelste is geloof ik alsnog 13 seconden. Voor op de snelweg vind ik dit not done. Zelf zoek ik meer een auto die naar de 8 seconden gaat... Maar goed dat ben ik Vork

Als je echt speelgoed wilt, moet je maar eens kijken voor een Honda met een VTEC motor erin Haha!

Die van mij is absoluut niet langzaam hoor Nagelbijten / Gniffelen

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:33

Ik heb op autoweek gekeken, en daar zijn ze toch degelijk 13,8 sec naar de 100. Maar omdat het een kleinere auto is kan het sneller voelen hoor. Hadden wij ook in de citroen AX.

Kijk maar dit is de link van je fiatje:
http://www.autoweek.nl/carbase_data.php ... 3&cache=no

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 10:55

_Cynthia_ schreef:
ik zit even rond te kijken op autotrack, maar ik weet het echt niet meer. Alles wat ik leuk vind zit ong boven de €13.000 haha. Ik heb iets gevonden een seat ibiza van 10 jaar oud, 67000km ong op de teller en vraagprijs €2950,- als ik het goed zeg, maar die bekleding van binnen haha dan durf ik niemand meer mee te nemen haha

Er zijn van die speciale overtrekken te koop voor je voorstoelen en achterbank. Dan kan je zelf het model kiezen en ziet er ook vrij netjes uit.
_Cynthia_ schreef:
ik zou trouwens auto's met 150.000 enz op de teller. Is dat verstandig om een auto met zoveel km te nemen? Wat zouden jullie qua max kilometerstand nemen? Wat je nog paar jaar plezier van kan hebben?

Toen ik vorig jaar een nieuwe ging kopen, had ik voor mezelf de regel dat een auto niet meer dan 15.000 - 20.000 km per jaar had mogen gelopen. Dus een auto van 2 jaar heeft 40.000 op de teller en een auto van 7 jaar heeft max. 140.000. Natuurlijk kan je best een beetje spelen met die getallen. Zo zou ik geen auto van 10 jaar met 200.000 kopen. Bij een oude auto, het liefst naar beneden toe afronden. En bij een jongere kan je weer naar boven toe.
Op die manier viel mijn nieuwe auto ook buiten mijn eigen regel. Die was 10 maanden en had 22.000 gereden. Haha!

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:03

Ik heb een Pinda (Fiat Panda dus) uit 1990. Het is een oude auto maar ik vind hem heerlijk. Heb ook pas een half jaar mijn rijbewijs, dus als ik een keertje schade rij, is dat geen ramp. Kostte 400 euro en staat nu 166000 op de teller.

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:31

Romeo2007 schreef:
Blondie_ schreef:
Met dat budget wist ik het wel Knipoog dan kocht ik een MG F of een Mercedes SLK.

NOOIT maar dan ook NOOIT meer een MG voor ons! Mijn vriend had er 1tje gekocht voor €7000, eentje uit 2001.
Nog geen ton op de teller. Op autoweek wordt overal vermeld dat die krengen gevoelig zijn voor het eruit springen van de koppakking.
En ja hoor, vriend rijdt naar zijn werk en ineens kapt die auto ermee Boos! Zijn vader heeft een garage bedrijf, maar dan alsnog zou het €2000 euro gaat kosten om te laten maken!!! Dingen zijn totaal onbetrouwbaar, kap lekkte ook als de gek en doordat die motor achterin ligt wordt de motor niet goed gekoeld. Daardoor werd ie te heet, en dan verbrand die koppakking.
Duur grapje, auto is kapot verkocht en hebben er maar weer een goede Honda del sol voor terug gekocht! Nu al 6 maanden en geen probleem.

Ik zelf heb een twingo, kosten ook niks joh! 40 euro tanken en 450 km rijden. Dromen

Zo dan ga ik toch maar voor een Mercedes SLK, al vind ik die met het dak erop lang niet zo leuk.
Maar betrouwbaarheid is wel het belangrijkst, tis echt poedersuiker als je auto het niet doet en voor 7000 euro mag je toch best een degelijke verwachten vind ik!
Ik heb ook gelezen dat MG failliet is toen dacht ik al...zal wel niet voor niks zijn....

Even ontopic:

Ik heb zelf een Peugeot 205 uit '91 die zijn ook goedkoop. Wel wat probleempjes mee gehad maar wat dingen vervangen en hij loopt weer prima.
Alleen zuinig is hij niet, hij loopt 1 op 11 en dat vind ik best veel voor zo'n autootje. Maar ik heb dan wel de sportversie (Roland Garros).

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:47

Ik heb nu een super betrouwbare Swift, lekker bijna gif/zee groen/blauw.

Heb mijn rijbewijs nog niet, maar deze heeft mij 1000 euro gekost, en is helemaal perfect.
Mijn vader gebruikt hem nu en hij is super goedkoop in onderhoud en hij rijdt 1:18.

Dus ik heb mijn perfecte beginnersauto gevonden.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:47

Als je bijv. een Golf 2 hebt, dan kun je gerust eentje nemen met meer km's die dingen zijn hard Lachen

En over te klein, tsja ik heb een tijd terug een aanrijding gehad, mijn zoontje van anderhalf zat ook in de auto. Was blij dat ik een trekhaak had, die man reed met 50 km/u tegen mij op, ik stond stil. Zijn auto in de prak, die van ons alleen wat glas in de bumper, en wij ook niks omdat we gordel droegen Lachen
Wil niet weten hoe het eruit had gezien als ik bijv. in een panda had gezeten Nagelbijten / Gniffelen

Wardie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 13:59

Tsja, smaken verschillen, dus je zal zelf moeten kijken wat je leuk vind. Ik vind een VW Polo erg leuk of een Fiat Punto (heb ik zelf). Zou er idd geen 6000,- aan uitgeven, maar bijvoorbeeld rond de 4000,-, dan heb je een auto van ongeveer 4jr oud met weinig kilometers. Neem iemand mee die er verstand van heeft, vraag naar onderhoudsboekjes, check de uitlaat door je hand er even op te houden, bekijk het bandenprofiel (zodat je niet binnen half jaar al nieuwe hoeft), kijk even onder de auto of je nergens roest ziet, even onder de motorkap kijken, etc. En uiteraard proefritje maken en ik zou meerdere auto's gaan kijken zodat je vergelijkingsmateriaal hebt. Succes!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:00

_Cynthia_ schreef:
NaNi schreef:
Hahaha wat vind je nu een écht leuke auto?

MINI COOPER HAHA, maar die zijn een beetje duur

Dan is een swiftje misschien wel wat. Als ik die zie rijden moet ik altijd aan een mini denken. Zelfde compacte sportieve uiterlijk.

Wat je ook moet laten staan is een oudere auto met heel weinig op de teller. Een auto die in 10 jaar tijd maar 5000 heeft gereden en jij gaat daar ineens 5000 per jaar mee rijden dan rammelt hij helemaal uit elkaar omdat hij dat niet gewend is.

auk schreef:
Ik heb een Pinda

Grappig, ik dacht dat dat een uitdrukking van mijn schoonfamilie was

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:21

Wardie schreef:
Tsja, smaken verschillen, dus je zal zelf moeten kijken wat je leuk vind. Ik vind een VW Polo erg leuk of een Fiat Punto (heb ik zelf). Zou er idd geen 6000,- aan uitgeven, maar bijvoorbeeld rond de 4000,-, dan heb je een auto van ongeveer 4jr oud met weinig kilometers. Neem iemand mee die er verstand van heeft, vraag naar onderhoudsboekjes, check de uitlaat door je hand er even op te houden, bekijk het bandenprofiel (zodat je niet binnen half jaar al nieuwe hoeft), kijk even onder de auto of je nergens roest ziet, even onder de motorkap kijken, etc. En uiteraard proefritje maken en ik zou meerdere auto's gaan kijken zodat je vergelijkingsmateriaal hebt. Succes!

Vooral dat is een hele belangerijke Lachen
(alleen soms ook irritant, nu wij ook op zoek zijn naar een nieuw autootje krijgen we van onze vriend te horen dat we die, die, die, die en die niet mogen kopen want daar kun je dit en dit mee krijgen Scheve mond )

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:22

Haha nou als mensen aan mijn vragen wat voor auto ik heb en ik zeg een Pinda kijken ze me aan als een botsauto...

Hij is trouwens wel super zuinig! 1:18.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:24

auk schreef:
Haha nou als mensen aan mijn vragen wat voor auto ik heb en ik zeg een Pinda kijken ze me aan als een botsauto...

Hij is trouwens wel super zuinig! 1:18.

Mijn Opel Crossa loopt 1:17, ook zuinig dus. Tis wel afhankelijk van je rijstijl natuurlijk...
Laatst bijgewerkt door Adil op 03-12-08 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:27

Kieffer schreef:
Mas schreef:
Vriendin van mij heeft een Suzuki Alto, is volgens mij vrij zacht qua prijs, belasting en benzinegebruik. Ook een erg leuk autootje om te zien Ja
Andere vriendin van mij (Kieffer @ bokt) heeft een Suzuki Swift, is ook niet zo duur in verbruik etc. en zij is er erg tevreden over Ja

Inderdaad, Swift Haha! Ik ben helemaal Swiftjesfan. Heb inmiddels mijn 2e en vind ze geweldig! Lekker goedkoop in zowel aanschaf, verbruik en onderhoud, redelijk compleet en je hebt hele leuke uitvoeringen erbij zitten.

Mijn vorige Swiftje uit 1992 met 200.000 kilometer op de teller is pas weer goedgekeurd en rijdt nog steeds rond Haha!

hier nog een swiftjes fan Haha! heb er 2 gehad en nooit problemen mee gehad! erg goedkoop in aanschaf en onderhoud en rijden erg zuinig. op alle punten echt de ideale auto! als ik ooit weer en kleine auto ga rijden word het weer een swift!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:27

Onze VW Santana rijd ook 1:17 Lachen
De Golf is nog zuiniger, maar dat weet ik niet precies, denk dat hij zuiniger is als ik erin rijd, mijn vriend houd van snel optrekken Clown

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:41

Anna-Jelly schreef:
Onze VW Santana rijd ook 1:17 Lachen
De Golf is nog zuiniger, maar dat weet ik niet precies, denk dat hij zuiniger is als ik erin rijd, mijn vriend houd van snel optrekken Clown

Dito, daarom zei ik al: Afhankelijk van de rijstijl Tong uitsteken

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:51

Mijn Swiffertje is trouwens ook erg zuinig, 1:17,5. Behalve als ik zware voeten heb, dan haal ik met het gemak 1:12, haha! Ik heb een 1.3 16V motortje met 86pk en dat is op een karretje van 800 kilo best heel snel Bloos

Heb in mijn huidige Swift (MK5) weinig tot geen last van weersinvloeden als harde wind, in mijn vorige (MK3) had ik dat wel heel erg. Voor mij voolopig echt geen ander autootje meer!

En TS, een goeie Swift van bouwjaar 2001/2002 zit absoluut binnen jouw budget, ik heb de mijne uit 2002 met 73.000 op de teller, full options, net APK en grote beurt gehad ook binnen dat budget gekocht.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 16:41

Zag vandaag zo'n leuke auto rijden. Zag er betaalbaar uit. Alleen heb zo naar de auto zelf gekeken en niet naar het merk en type haha

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 18:45

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 19:32

Ik zie in ieder geval een aantal belangrijke kwalificaties staan, maar ik mis de Bovag daar eigenlijk tussen. Maarja, de logo's zijn natuurlijk ook makkelijk op een site gezet. Toch zou je eigenlijk verhalen moeten horen voor je weet of ze betrouwbaar zijn.

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 19:42