Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

ellenAST schreef:ik vind wel dat jong kinderen krijgen daar mee te maken heeft!!
een kind is een hele verantwoordelijkheid!is geen speeltje ofzo wat je aan de kant kan schuiven als je er even geen zin in hebt!je moet er 24/7 voor je kind zijn en dat kan je niet als je niet volwassen (en dus niet zelfstandig) bent

beetje blij/gek doen enzo...
en ik word ook altijd ouder geschat
Njen schreef:Nou ik ben zeker zelfstandig, maak al vanaf dat ik 14 was mijn eigen eten en deed mijn eigen boodschappen. Nooit geen problemen mee gehad overigens hoor, ik eet nu even met mijn ma mee en vind het verschrikkelijk, maar dat komt omdat ik kortgeleden anderhalve maand ziek ben geweest. Zit nu ook tijdelijk thuis, ben blij als ik eindelijk weer wat voor mijn eigen heb. In die paar maanden dat ik thuis weg ben geweest ben ik eindelijk helemaal tot rust gekomen. Vroeger was ik trouwens ook vaak degene die de zooi opruimde en schoonmaakte, aangezien mijn ma niks deed behalve op de bank liggen slapen.
Blacknestor schreef:ELLENAST: ik weet niet of je op mij reageert of in het algemeen.
Ik vind ook dat voordat je aan kinderen begint je er wel klaar voor moet zijn. maar dat meisje die ik bedoelde is dus nog niet volwassen, maar heeft wel een kind...
detour schreef:Maakt het getrouwd zijn en het kinderen op jonge leeftijd hebben je jong volwassen?
Wat is volwassen volgens jullie?
En is het stoer om ouder geschat te worden of toch eigenlijk ook weer niet?
Ik ben heel benieuwd.

ellenAST schreef:dat vind ik dus echt erg![]()
praat ze zo nog over jou?(ongelukje?)
mijn vriend moest er ook niks van hebben,hij zei altyd van een ander zijn ze leuk![]()
toen raakten we zwanger en was t toch wel heel leuk
Citaat:Maar het is niet omdat je al vroeg volwassen moet gedragen/fultime werkt/ serieuse relatie hebt/...dat je dan ineens volwassen bent.
Volwassen zijn heeft te maken met je karakter die gevormd is, met je kijk op de wereld, hoe je alles verwerkt in je hoofd...en aan 19 jaar zal er daar nog heel wat aan veranderen bij de meeste denk ik.
Njen schreef:ellenAST schreef:dat vind ik dus echt erg![]()
mijn vriend moest er ook niks van hebben,hij zei altyd van een ander zijn ze leuk![]()
Nee ze praat niet zo over me, maar ik voel me meestal niet echt gewenst, zowel niet door haar als door der vriend. (vader heeft nooit naar me omgekeken en is na een halfjaar overleden).
Trouwens ik zou ook nooit nu al kinderen willen, maar mocht het gebeuren dan denk ik er wel 3x overna, maar eigenlijk heb ik voor mezelf het principe, als je sex kan hebben dan moet je ook de eventuele gevolgen accepteren... (ik heb dan ook een "hekel" aan van die mensen die het stoer vinden om elke avond met een ander in bed te liggen).
ik heb zelf ook een rotvader,nu geen contact meer gelukkig en mn broertje woont nog wel bij hem helaas en wordt aardig verpest(net als bij ons)
Mareska schreef:Ik denk dat het wel stoerheid is om ouder geschat te worden. Tenminste, tot aan je 21. Daarna heeft ouder worden weinig meerwaarde.
Niwla schreef:Ik ben 18, en ben met mijn vriend naar een huisje op zoek. We willen dan ook meteen trouwen.
Ik denk dat dit wel met jong volwassen zijn te maken heeft. Ik heb ook geen behoefte aan de bezigheden van mijn vriendinnen, zoals stappen enzo. Ik heb een vaste baan, en wil gewoon huisje-boompje-beestje. We willen nog wel even wachten met kinderen, want ik studeer nog 1 dag in de week.
Ik word het wel zat om steeds uit te moeten leggen dat we er goed over nagedacht hebben, en dat we dit écht willen. We zijn er gewoon aan toe. Mn vriend is wel een paar jaar ouder trouwens.
Rianneke schreef:Mareska schreef:Ik denk dat het wel stoerheid is om ouder geschat te worden. Tenminste, tot aan je 21. Daarna heeft ouder worden weinig meerwaarde.
stoer om ouder geschat te worden? ik vond er weinig aan. sjans met leuke jongens die vervolgens hard weglopen als ze je leeftijd hoorden![]()

Njen schreef:ellenAST schreef:dat vind ik dus echt erg![]()
Nee ze praat niet zo over me, maar ik voel me meestal niet echt gewenst, zowel niet door haar als door der vriend. (vader heeft nooit naar me omgekeken en is na een halfjaar overleden).
Trouwens ik zou ook nooit nu al kinderen willen, maar mocht het gebeuren dan denk ik er wel 3x overna, maar eigenlijk heb ik voor mezelf het principe, als je sex kan hebben dan moet je ook de eventuele gevolgen accepteren... (ik heb dan ook een "hekel" aan van die mensen die het stoer vinden om elke avond met een ander in bed te liggen).
ik heb zelf ook een rotvader,nu geen contact meer gelukkig en mn broertje woont nog wel bij hem helaas en wordt aardig verpest(net als bij ons)
[/quote]
Ik weet precies wat je bedoeld, bij mijn ex ook zoiets, ik kan daar zo pissed over worden! Het is verdomme je zoon kom op. Zijn ma kijkt niet naar hem om, belt hem alleen wanneer ze hem nodig heeft en zijn vader die kan hij blijven bellen, maar die belt nooit terug en laat nooit iets van zichzelf horen... Zijn oude buurvrouw ziet hij meer als moeder. Op het moment zit hij psysisch er compleet doorheen, hij heeft torenhoge schulden en raakt binnenkort zijn huis kwijt. Het komt niet eens in zijn ma der hoofd op om hem tijdelijk onderdak te geven. Die oude buurvrouw wel, maar die had gewoon echt geen ruimte en kamer voor hem... In dat opzicht, kijk mijn ma is niet geweldig, maar die laat mij niet buiten op straat staan(als het aan haar vriend ligt trouwens wel, die heeft ook dingen gezegd dat zowel ik en mijn ex zoiets hadden van
) Mijn ma is toendertijd ook diegene die hem in huis heeft genomen, dat was dan wel omdat ze bang was dat ik achter hem aan naar rotterdam zou vertrekken maar ok
Zelfs nu vind ze het jammer dat ze geen mogelijkheid heeft om hem tijdelijk onderdak te bieden(kan ze wel, maar der vriend die is volgens mij allergisch voor hem en mij en zij luistert veel te veel naar hem). Kijk ik heb geen goede band met mijn ma, ik heb een paar goede herinneringen, maar de belangrijkste dingen heb ik altijd gemist, misschien omdat zij te jong moeder is geworden en er nog niet klaar voor was, maar dan nog, ik heb al die jaren wel de gevolgen gemerkt en nu op het moment nog eens extra. Boos kan ik er niet om zijn, maar toch, vrolijk word je er niet van...