wat eet jij als je alleen eet??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Re: wat eet jij als je alleen eet??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-09 15:33

Meestal eet ik dan vrij makkelijk. Een maaltijdsalade van de AH bijvoorbeeld of ik maak wat pasta met groenten & saus. Magnetronmaaltijden haal ik dan eigenlijk nooit, vind die altijd vrij smakeloos en weinig :+

Of ik bewaar wat van de dagen ervoor als er tijdens het eten veel over is.

KingMarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 05:02

[/quote]
Dit lijkt me erg lekker.....moet je het gehakt alleen niet eerst rullen?? :?[/quote]

nee dat hoeft niet ;) het moet wel een tijdje in de over en meestal is het dekseltje te hard geworden om te eten, maar als je hem er lang genoeg inhoud word het helemaal gaar ;) ik doe voor de zekerheid de laatste paar minuten altijd het dekseltje eraf ;)[/quote]

Ik doe stokbrood niet doormidden snijden maar aan de bovenkant een V uitkieping-holling eraf halen en daar gehakt in en dan alles(champignons, tomaat, paprika, net wat ik in huis heb) erop en kaas helemaal bovenop, dan heb je geen last van harde bovenkant. Erg lekker

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 07:05

ik neem meestal iets van tostie of pizza als ik alleen eet.. maar meestal eet ik met 2 of meer :P

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 15:34

als ik alleen eet (wat bijna niet voorkomt) dan eet ik iets wat vriendlief niet lekker vindt. Eigenlijk altijd iets met veeel kaas :)
Favoriet is macaroni met kaas volgens een recept van Jamie Oliver...hmmmmmm!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 17:24

Als ik alleen ben... eet ik óf pizza, haal ik patat of haal ik chinees :')

Gelukkig ben ik niet zo vaak alleen anders was ik echt een bolletje _O-

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:01

Als ik alleen eet word het meestal een gevuld broodje gehakt of een klein bakje lasagne. Ik eet dan iig iets heel simpels ;)

Dwyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:09

ik eet zowat altijd alleen...en gewoon net waar ik zin in heb. Over het algemeen kook ik gewoon en heel af en toe een magnetronmaaltijd of een soepje met stokbrood. Vanavond heb ik gekozen voor kipcordon bleu met spinazie en gebakken aardappels. Die aardappels eet ik morgen weer, een zo'n zakje kan je best twee dagen mee doen. Goed dichtvouwen en in de koelkast bewaren. En als ik geen inpiratie heb dan kijk ik wat er in de aanbieding is en verzinnen we daar iets mee. Het boek van Fokke en Sukke is ook een aanrader! Erg leuke en lekkere dingen die makkelijk en snel te maken zijn.

jarco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:30

ik eet niet vaak alleen maar als het niet anders kan ....

ik heb nooit zin om uitgebreid te koken voor mezelf dus doe ik het
zo snel mogelijk.
bijv rijst koken en ragou en een lente uitje erbij.
zelf pizza maken van oude boterhammen beetje kethup of curry wat kaas en beleg
en dan de oven in.
tosti's zijn ook favoriet als ik alleen ben.
lasagne maar dan in een 1 persoons schaaltje.
gewoon een stokbroodje laten snijden in de supermarkt en 'gezellig' in je uppie kruidenbotertje of filet american erbij.
maar aangezien ik ook een echte zoetekauw ben sla ik de normale maaltijd
wel eens over en neem ik gewoon lekkere toetjes mee zoals een bak teramisu ( daarna ben
je kotsmisselijk en hoef je een week niks meer )

Christah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 18:32

Ik eet ook best vaak alleen.

Als ik even snel wat wil eten, dan gooi ik wat aardappeltjes (schrijfjes, blokjes, wedges, oid.) in de oven. Bak een vegetarisch dingetje en maak een potje groente open.
Soms nog wat salade erbij. Wat voor variant dan ook, net waar ik zin in heb. Ben een salade expert, haha.

Verder even een snelle pasta wil ik ook wel eens doen.

Wat trouwens ook wel lekker makkelijk, snel en goedkoop is, is spinaziestampot. Je koopt: eieren, diepvriesspinazie(deelblokjes), stevige aardappelpuree (in van die zakjes).
Voor 1 persoon: Je kookt 2 eieren, ontdooit en verhit een hoeveelheid diepvriesspinazie naar wens in de magnetron en maakt even wat aardappelpuree. Zo'n zakje van maggi, extra stevig is eentje precies genoeg. Eieren even pellen, spinazie afgieten en sausbinder (van dat poeder voor groentesaus met tuinkruidensmaak) doorheen roeren, totdat de spinazie niet meer zo papperig is. En dan alles bij de aardappelpuree gooien en stampen maar. Heb ik binnen 15 minuten klaar, en binnen 2 minuten op. Heerlijk!

Overigens ook heel eenvoudig voor 2 personen te maken, dan gebruik ik alleen vaak de aardappelpuree van maggi voor stampot. Daarvan is 1 zakje precies genoeg voor 2 personen. En verder gewoon de hoeveelheden verdubbelen en klaar is kees.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 10:56

Toen ik alleen woonde kookte ik braaf elke dag, maar sinds ik samen ben met mijn vriend eet ik heel slecht als ik alleen ben. Meestal een kant-en-klaar maaltijd of een pizzabroodje, boterham met soep. Of ik ga bij mijn ouders eten :o

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 11:32

Spaghetti, soep, broodjes, sate, pizza, rijst..

Als het maar makkelijk klaar te maken is. :Y)

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 12:15

Niks. Vergeet het dan altijd en dan trek ik 's avonds gewoon een zak chips open. :')

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 16:21

Snel biefstukje met friet erbij doet het ook wel goed als je alleen bent.

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 14:54

Ik eet bijna nooit alleen, maar als het gebeurt eet ik meestal een maaltijdsalade (gewoon zo'n rucolamix bijvoorbeeld met een beetje geitenkaas en honing en olijfolie/balsamico), soep met brood of een simpele pasta of rijst.
Ik vind koken heel leuk, maar alleen voor mezelf is het toch een stuk minder leuk. :+ Ik houd (gelukkig) alleen niet echt van patat of pizza oid of kant-en-klaardingen en wil graag wel iets gezonds, dus dat eet ik echt nooit als ik alleen eet. Ik maak soms trouwens weleens spaghetti carbonara, ook niet echt gezond maar wel lekker makkelijk voor 1 persoon, en voor het groene doe ik er dan weer een salade bij. :D

Yellowfreaky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:55

Niet anders dan anders. Gooi meestal een kipfiletje in de pan of stukje tartaar. En dan iets van worteltjes of broccoli erbij.

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-09 19:28

Eet doordeweeks altijd in het studentenrestaurant op de uni, 2, 85 voor een complete maaltijd (groenten, vlees en bv. rijst of aardappels) waarbij je salade, fruit, toetje en een broodje bij kan pakken, smaakt me altijd goed en heb ik gelijk alle vitamines binnen, ik kan daar iig niet (met de schaal van 5 in het achterhoofd) voor koken. In het weekend wordt het meestal knakworsten of soep met stokbrood. Ik ben gek op koken voor anderen maar niet voor mezelf.