fiat seicento weetjes .. ivm inruilen huidige auto...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hvjmerlin

Re: fiat seicento weetjes .. ivm inruilen huidige auto...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:05

Ik heb nu mn 2e polo ook een 1600 maar dan een automaat en ik haal ook ongeveer 1 op 10 maar dat zijn kleine stukjes in en het rond het dorp terwijl je ermee op de snelweg zit wel 1 op 12 kunt halen ik ben een trotse volkswagen rijden wij hebben zelf een polo en een golf mn vriend werkt bij de volkswagen maar probleempjes die jij zecht zijn wel op te lossen koppeling waarschijnlijk versleten enz... ik denk dat je er nog wel een redelijke prijs voor kunt krijgen

corinec

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:13

Ik ben het wel eens met Chiqa dat Fiats niet zulke beste auto's zijn. Weet je hoeveel de auto heeft gelopen die je op het oog hebt? Ik denk dat ik toch eerder voor een betere auto zou gaan die er wat minder mooi uitziet als 1 die er goed uitziet en niet zo best is.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 17:47

Mijn ouders rijden al zolang als ik me kan herinneren in fiat auto's.
Op dit moment staan er een punto, stilo en een cinqecentootje voor de deur.
Laatstgenoemde rijd ik in. Ik heb dan wel niet het idee dat ie altijd even zuinig rijdt, maar ik scheur er dan ook wel af en toe mee rond.

Wel vind ik hem een heerlijke weglegging hebben en fijn rijden.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 18:04

Fiat Stilo is ook leuke auto (en ook behoorlijk wat groter dan een seicento), die zijn alleen erg prijzig volgens mij.

Ieder moet toch voor zich weten waar hij zn geld aan uitgeeft? Helemaal niet gek als je geen geld voor dat alles + een dikke auto hebt en al had je het wel, waarom word hier gedaan alsof je er een moet hebben.

Voor die stukjes binnendoor zou ik best een seicento durven rijden op de snelweg ligt je snelheid toch wel een stukje hoger wbt een ongeluk.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 19:15

Ik heb daar ook in gezeten toen ik een auto ging kopen. Ik ben toen voor een vw polo gegaan.
Ze zien er grappig uit maar ik vond het helemaal 3 keer niks.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:26

Wat is het referentiekader van mensen die zo'n autootje "fijn" vinden rijden? Een overdekte rolschaats? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:31

Margreet schreef:
Wat is het referentiekader van mensen die zo'n autootje "fijn" vinden rijden? Een overdekte rolschaats? Clown

Dat vraag ik mij ook serieus af, of ze hebben geen vergelijkingsmateriaal Haha!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:35

Zoiezo vond ik het al niet fijn dat hij zo klein is. Voor mijn gevoel is de polo al klein zat. heb liever wat meer auto om me heen.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 23:25

Als je een zuinig, sportief en milieuvriendelijk autootje zoekt, wat denk je van een peugeot 107?
En 4 sterren in de crash test Lachen

Preddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 00:48

Ik heb heel wat auto's gereden maar ik blijf bij mn heeeerlijk rijdende cinquecento uit 93! Ik heb nooit wat ermee gehad, motor gaat als een zonnetje en ieder jaar stralend door de apk (okay 1 keer uitlaatje vervangen maar dat ding zat er als sinds de fabriek onder) Heb er wel een stabilisatorstang onder gezet vanwege de wegligging maar nu ga ik als een kart door de bochten. Heb m nu bijna 3 jaar alweer. Okay ik hoef er niet elke dag mee over de snelweg, het zijn voor mij ook kleine stukjes maar er past meer in dan je denkt... Ben er echt heel erg blij mee en ik hoop dat hij nog tijden mee gaat! Fiat rules!!! Haha!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 08:55

Ik vind het gewoon doodzonde om 1 x per week te moeten tanken, omdat polo zo slurpt op die kleine stukjes, dan doe ik liever iets anders met dat geld...!! Knipoog

En als vergelijkingsmateriaal heb ik;
mijn 1e auto een nissan sunny 1.4 uit '90, daarna polo uit '96 en thuis hebben wij een nieuwe nissan primera 2.0 tekna.
Ook reed ik veel in de ford ka (en daar werd ik niet vrolijk van...!) van mijn stalbaas... en in de fiesta van mijn oma...

Maar ik denk dat dit topic wel kan sluiten, aangezien ik nu genoeg weet! Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:07

Chiqa schreef:
Margreet schreef:

Dat vraag ik mij ook serieus af, of ze hebben geen vergelijkingsmateriaal Haha!

vergelijkingsmateriaal:

Rocky
Renault scenic

dus ietsies groter Cool

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:17

Peug 206, Peug 307, Peug partner (vreselijk ding) en toyota avensis station.
Vergelijkmateriaal zat hoor margreet Knipoog

Kleine bakkie heeft nou eenmaal een achterlijk fijne wegligging, ga als een kart door de bochten Knipoog

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:49

Correctie: in zo'n hokje LIJKT het alsof je heel hard door de bocht gaat, maar dat is niet zo hoor Knipoog

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:00

Ik had het niet over snelheid Knipoog

Maar whatever, blijf jij lekker denigrerend doen, IK ben toevallig blij met m'n seisje en dat lijkt me mijn goed recht Haha!

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-08 13:19

NaNi schreef:
Ik had het niet over snelheid Knipoog

Maar whatever, blijf jij lekker denigrerend doen, IK ben toevallig blij met m'n seisje en dat lijkt me mijn goed recht Haha!

Ik denk dat ik er ook héél erg blij mee ga worden.. Knipoog Bloos
Ga nu naar de garage.. (= mijn buurman) om te zeggen dat ik 'm toch neem...!!!
(en ja.. ik heb wel nagedacht na de reacties uit dit topic, maar ik woon in een klein dorpje (eigenlijk een dijk..haha..) en mijn buurman is de Alfa-Fiat dealer, dus half het dorp rijdt hier of in alfa of fiat, en er zijn hier veel gelukkige seicento rijders.. Lachen

maar bedankt in iedergeval voor alle reacties.. Lachen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:01

Mexxuna schreef:
Ik denk dat ik er ook héél erg blij mee ga worden..

Ben benieuwd wanneer we het eerste topic van jou zullen treffen als hij je in de steek laat,
verwacht het wel maar hoop het niet voor je natuurlijk Haha!

Mexxuna schreef:
Ik vind het gewoon doodzonde om 1 x per week te moeten tanken, omdat polo zo slurpt op die kleine stukjes, dan doe ik liever iets anders met dat geld...!!

Ik hoop dat het wegteld tegen de reparatiekosten Ja

NaNi schreef:
Kleine bakkie heeft nou eenmaal een achterlijk fijne wegligging, ga als een kart door de bochten

Idd achterlijk ... Ik durf alleen in te stappen als ik een anker van een zeetanker ergens kan verstoppen/ Tong uitsteken

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:07

Hahahaha tja autorijden blijft ook iets persoonlijks natuurlijk Knipoog
En das maar goed ook, anders zou het wel heel lastig worden om je eigen auto te vinden op een parkeerplaats Huilen van het lachen

Mexxuna, ik wens je heel veel plezier met je nieuwe autootje, wel even foto's plaatsen als je 'm hebt he Knipoog Welke kleur istie?

Ik hoop wel dat je er minder kosten aan hebt dan ik aan de mijne... Geld, geld!

positiefo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:09

haihai me moeder ze seicento is nu 6 jaar en nooit problemen mee gehad ook niet in de winter. 1.1 en super zuinig gr jen

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:13

Ik heb geen weetjes over deze auto, mag zelfs nog niet autorijden. Maar één ding weet ik wel, als ik dit zo zie zou dat voor mij reden genoeg zijn dit autootje zeker niet aan te schaffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:17

NaNi schreef:
En das maar goed ook, anders zou het wel heel lastig worden om je eigen auto te vinden op een parkeerplaats

Heb je gelijk in wat een saaie boel zal dat zijn en ook nog eens een heel gedoe.
Heb laatst een vrouwtje zien pielen bij mijn auto samen met haar dochter, en maar drukken op de handzender maar ding ging niet open.
Nee natuurlijk niet haar auto stond één auto verder Haha! Was ook een groene cabrio Tong uitsteken

Lara_Silver schreef:
Ik heb geen weetjes over deze auto, mag zelfs nog niet autorijden. Maar één ding weet ik wel, als ik dit zo zie zou dat voor mij reden genoeg zijn dit autootje zeker niet aan te schaffen.

Helaas, filmpje is al door Margeet meen ik geplaatst maar weerhield TS blijkbaar niet. Zonde.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:18

Nou liever dan ook maar geen motorrijders op de weg dan en een smart

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:20

Chiqa schreef:
NaNi schreef:
En das maar goed ook, anders zou het wel heel lastig worden om je eigen auto te vinden op een parkeerplaats

Heb je gelijk in wat een saaie boel zal dat zijn en ook nog eens een heel gedoe.
Heb laatst een vrouwtje zien pielen bij mijn auto samen met haar dochter, en maar drukken op de handzender maar ding ging niet open.
Nee natuurlijk niet haar auto stond één auto verder Haha! Was ook een groene cabrio Tong uitsteken

*knip*

Hahaha das helemaal geweldig Haha! Van de mijne rijden er gelukkig niet zo heel erg veel (sterker nog, ik heb er nog NOOIT eentje gezien in exact dezelfde uitvoering) maar het is echt iets wat mij ook zou kunnen overkomen Huilen van het lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:34

Charaz schreef:
Nou liever dan ook maar geen motorrijders op de weg dan en een smart

Wat is er mis met een smart? Kan je niet echt vergelijken met de auto in de dit topic he Knipoog

NaNi schreef:
Hahaha das helemaal geweldig

Dacht later had nog meer lol kunnen hebben door even op mijn eigen handzender te drukken zodat het net leek of hun hem opende...en dan in laten stappen.
Ja sorrie hoor maar dat zie je toch?? Haha! Haha! Mijne was tot vanmiddag nog een varkensstal schaamde me dood. Bloos

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 18:37

Hoezo kan je dat niet vergelijken dan, bekijk eens de crashtest van een smart.