Eten in een restaurant, restjes meenemen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarmaChansy

Re: Eten in een restaurant, restjes meenemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:46

ik ben assistent-kok maar heb nog nooit meegemaakt dat mensen iets mee wilde nemen Nagelbijten / Gniffelen nu zijn wij ook wel 1 van de duurdere restaurants Lachen

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:47

Ik werkte eerder in een restaurant waar het ook wel eens werd gevraagd. 'Voor de hond' zeiden veel mensen dan, dan dacht ik bij mezelf: Jaaajaa Tong uitsteken Nu werk ik in een chiquer restaurant, hier is het niet gepast om zoiets te vragen denk ik.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:50

Ik krijg meestal m'n bord wel redelijk leeg in Nederland, die 5 frietjes en ministukje vlees mogen ze houden als ik dat niet op krijg Knipoog
Vorig jaar zomer in de VS werd het regelmatig gevraagd (door het personeel) als we ons bord niet leeghadden (lees: net de helft op), vooral na het ontbijt. Kreeg je gewoon een doosje met de overgebleven pannenkoeken, prima voor de lunch Haha!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:52

Jemig, dat vind ik echt te ver gaan hoor! Nagelbijten / Gniffelen
Ik zou me ook dood schamen als iemand met wie ik uit eten ging dat zou vragen.
Nee ik vind dat echt niet kunnen. En een slappe pizza lijkt me inderdaad ook niet lekker. Knipoog

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 11:58

het zou in nederland niet in me opkomen maar meestal heb ik me bord ook wel leeg Bloos
in duitsland echter bieden ze je een zakje aan als je je bord niet leeg hebt Cool aan de ene kant vind ik dat wel goed want ik vind het echt zonde om eten zomaar weg te gooien als je het bijv op een later moment nog zou kunnen opwarmen!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:00

als ik ga uit eten met de familie dan nemen we 3 gerechten ipv . mijn moeder die neemt dan van alles wat. aangezien ze een maagverkleining heeft gehad krijgt zijn nooit het hele gerecht op met geluk 1/3 of vaak nog nieteens en dat is gewoon zonde. in hebgin geken mensen ons wle raar aan maar later niet meer. nu eten we in een chinees wokrestaurant waar ik ook zelf werk en dan kan je zelf kijken hoeveel je pakt ed. dat is dus veel makkelijker alleen je hebt gegarandeerd meer afwas. omdat sommige mensen bij wijze van spreken 5 patatjes neerleggen of 3 slieten chinees en dat opeten en weer opnieuw gaan pakken maar wle met een nieuw bord en bestek

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:02

Je hebt er toch voor betaald, anders gooien ze het weg en dat is ook zonde.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:02

jeetje,ik vraag altijd of de restjes mee mogen voor de honden... Nagelbijten / Gniffelen

al jaren doen we dat,en nee,ik eet het zelf niet meer op,maar de hondjes zijn helemaal happy als we dan thuis komen,en ze krijgen stukjes vlees *LOL*

is een heel ritueel hier Haha!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:04

kimmie261 schreef:
jeetje,ik vraag altijd of de restjes mee mogen voor de honden...

maar jij woont ook in duitsland en dara is het heel normaal en daar krijg je ook echt veel te veel te eten Bloos
in nederland heb ik altijd mijn bordje netjes leeg (op een paar stukkies groen na)

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:06

Ik zou dr ook geen moeite mee hebben, afhankelijk van wat het is .

Pizza is niet te vreten als ie eenmaal is afgekoeld, opwarmen maakt m dan niet lekkerder.

Ik ga heel erg graag wokken, maar om daarvan de restjes te vragen gaat me wat tever (is beetje veel als ik alle bakken mee mag nemen Huilen van het lachen )

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:07

Ik doe het ook niet. Vroeger hebben mijn grootouders het wel eens gedaan met vlees dat echt teveel was. Maar het was wel niet de bedoeling om het zelf nog op te eten, maar voor de kat Knipoog
Denk idd dat mensen hier raar van opkijken om het mee te nemen.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:08

juist in Nederland vragen we het altijd mee,we zijn hier pas 2x uit eten geweest,maar voorheen ja hoor...vraag het altijd,beestjes zijn super blij ermee Haha!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:09

Ik vind het ook zonde om eten weg te gooien, daarom probeer ik altijd wel m'n bord leeg te eten in een restaurant.
Maar mocht het nou echt zoveel zijn, dan ga ik dat echt niet mee naar huis nemen! (Weet toch wel dat ik het dan niet meer op eet).

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:10

haha ik zou dara in ieder geval nooit om vragen en als mijn ouders dat zouden doen dan zal ik me dood schamen dat weet ik wel!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:11

Ik zou het zelf niet zo snel vragen.

Ik werk zelf in een restaurant waar we ook grote BBQ's en gourmets organiseren. Dan komt er een bepaalde hoeveelheid vlees p.p. op tafel. Het gebeurd inderdaad dat mensen het niet op krijgen en het mee willen nemen, maar dat mogen wij niet doen. Het is gekoeld bij ons gekomen, wij hebben het uit de koeling gehaald om het op de schalen te leggen, daarna is het weer de koeling in gegaan, en dan heeft het een uur 1,5 uur op een buffet gestaan. Als mensen het mee willen nemen moet het in bakjes, een warme auto in, wie weet hoe die mensen het bewaren. En dan worden ze er ziek van en dan is het 'ja, dat komt door het vlees wat daar en daar vandaan komt'. Wij geven dus niets mee. En daar zijn weleens mensen heel boos om geworden, want ja 'we hebben ervoor betaald'.

Ik heb ook weleens gehad dat het 31 graden was, die mensen hadden 2,5 uur zitten gourmetten en de laatste keer dat ik de schalen (royaal) had aangevuld was al weer bijna een uur geleden, en die mensen waren al weet ik hoe lang klaar met eten. Het had tussen de gloeiendhete gourmetstellen op tafel gestaan. En dan nog vragen of je het mee mag nemen Hamer . Hoe graag wil je ziek worden

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:17

Zelf zou ik het nooit vragen.
Ik ken wel mensen die vaak vragen of ze het mee mogen nemen...

In Spanje zit een restaurant, ontzettend duur en netjes.
Het enigste vreemde is, dat ze aan het eind vragen of ze het eten misschien moeten inpakken voor de hond.
We hebben niet eens een hond. Nagelbijten / Gniffelen

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:22

Ik werk in een pizzeria en het komt bij ons regelmatig voor dat mensen hun overgebleven stuk pizza mee naar huis willen nemen. Hetzelfde trouwens met spaghetti en alle andere pasta's. Dus ik vind het vrij normaal, hoewel ik het zelf nooit zou doen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:23

Heb t wel eens meegenomen vij de chinees vandaan. Het was nog zo ontzettend veel, dat ik t best thuis nog eens wilde eten. Maar niet zo van: heb t betaald, dus zal ik t tot op de laatste hap eten ook. Het gebeurt hier best regelmatig dat mensen iets meenemen.

Maikee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 12:27

Nee ik zou het niet meenemen hoor

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 13:03

quera schreef:
als ik ga uit eten met de familie dan nemen we 3 gerechten ipv . mijn moeder die neemt dan van alles wat. aangezien ze een maagverkleining heeft gehad krijgt zijn nooit het hele gerecht op met geluk 1/3 of vaak nog nieteens en dat is gewoon zonde. in hebgin geken mensen ons wle raar aan maar later niet meer. nu eten we in een chinees wokrestaurant waar ik ook zelf werk en dan kan je zelf kijken hoeveel je pakt ed. dat is dus veel makkelijker alleen je hebt gegarandeerd meer afwas. omdat sommige mensen bij wijze van spreken 5 patatjes neerleggen of 3 slieten chinees en dat opeten en weer opnieuw gaan pakken maar wle met een nieuw bord en bestek

In Portugal mag je niet eens terug lopen met hetzelfde bord en bestek. Vanwege de hygiene dat je met de opscheplepels etc het vuile bord aan kunt raken = bacterien. Ik dacht dat dat hier net zo gold Nagelbijten / Gniffelen

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:24

Ik vind het niet zo raar bij pizza of pannekoeken. Als ik daar nog een groot stuk van heb liggen, dan neem ik het vaak wel mee. Hun gooien het anders toch maar weg, en als jij er nog wat aan kan hebben, dan neem je het toch lekker mee? [het is van jou, want je hebt ervoor betaald]
Ze hebben me nog nooit raar aangekeken overigens.
Laatst bijgewerkt door Springruit06 op 04-02-09 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:25

Mooi oud topic.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:35

Pizza is niet zo heel raar, maar andere soorten eten zou ik niet zo snel meenemen.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:37

Zelf zou ik dat nooit doen, alleen als we ergens gaan eten waar we van die zakjes mosterd erbij krijgen,
neemt me vader die altijd mee :+
Of andere dingen zoals mayo of dingen voor de kloffie :+

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-09 15:54

Ik zou het nooit doen. Zou me ook kapot schamen als een vriendin van me het wel zou doen.