Dus voorlopig geen reden om te gaan zitten trillen op de bank hoor! Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Dus voorlopig geen reden om te gaan zitten trillen op de bank hoor! 
joyce2 schreef:De onderburen zijn weer thuis en zijn toen gelijk even naar boven gekomen. Ze hebben haar oom aan de telefoon gehad (die van de huurcommissie) en heeft hem verteld wat er aan de hand was. Hij moest er erg hard om lachen, de verhuurder schijnt geen poot te hebben om op te staan en we moesten gewoon verder gaan met de procedure van het puntensysteem. Zijn brief met de opzegging word gezien als "het niet akkoord gaan met het voorstel tot huurverlaging" en dus mag de huurcommissie zich er nu mee bemoeien. Zolang wij aan kunnen tonen dat wij altijd netjes de huur hebben betaald, kan hij ons eigenlijk niets maken. Tenzij hij weer in dit huis wil komen wonen, maar dan mogen we er !!3 jaar!! over doen om een nieuw huis te vinden. Wil hij ons er toch uit hebben, dan moet hij eerst naar de kantonrechter om hem over te halen dat wij er echt uit moeten, hij moet dan een verhuisvergoeding betalen en een soortgelijke woning vinden (zelfde oppervlak + de juiste huurprijs aan de hand van het puntensysteem). Ik voel me nu dus behoorlijk opgelucht en morgen gaan we met zn 4en aan de slag met de brief naar de huurcommissie. thnxx allemaal!
Sammie schreef:Ik weet niet waar jij dat vandaan haalt wuswa, maar er kunnen wel degelijk contracten voor een bepaalde periode gesloten worden. Ik zou dan wel graag een wetsartikel willen zien, dan kan ik het zelf ook even nalezen.
crossmonster schreef:Hmm je brengt me op ideeen.
Waar kan ik dat puntensysteem vinden ?
). En dan nog moeten ze dit maanden van tevoren aan alle huurders melden. patos schreef:In mijn huurcontract stond dat ik de vastgestelde huurprijs niet mocht aanvechten, maar volgens de wet mag dat wel gewoon.
beantsje schreef:patos schreef:In mijn huurcontract stond dat ik de vastgestelde huurprijs niet mocht aanvechten, maar volgens de wet mag dat wel gewoon.
![]()
Dit geeft maar weer aan hoe creatief sommige huurbazen zijn. En heb je keuze? nee, bij zo'n contract is het vaak tekenen of geen woning.
Daarom is er gelukkig de wet; een contract kan niet je wettelijke rechten ontnemen, hoe graag de huurbaas dat ook zou willen!
) überhaupt niet rechtsgeldig

Cassidy schreef:Ik hoop voor jullie dat het met een sisser afloopt, en ik hoop ook dat jullie een rechtsbijstandsverzekering hebben.
Realiseer je wel dat, op het moment dat je een dergelijk gevecht met de huurbaas aangaat, hij noodzakelijke reparaties aan de woning weleens heel lang voor zich uit kan schuiven. En een ketel die het hartje winter begeeft zodat jullie geen warm water of verwarming hebben, is niet grappig. Maar ik geef jullie groot gelijk dat jullie aan de bel hebben getrokken. Wat jullie teveel aan huur betalen is pure geldklopperij!
Cassidy schreef:Realiseer je wel dat, op het moment dat je een dergelijk gevecht met de huurbaas aangaat, hij noodzakelijke reparaties aan de woning weleens heel lang voor zich uit kan schuiven. En een ketel die het hartje winter begeeft zodat jullie geen warm water of verwarming hebben, is niet grappig.
en uiteindelijk heb ik het heel hard gespeeld
Hij ook!!! en uiteindelijk hebben we elkaar daardoor heel erg leren waarderen. Ik had ook geen ruzie met hem als persoon, slechts een zakelijk meningsverschil