Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
lies schreef:Het duurde overigens 9 maanden (!!) voor ik mijn 95 euro terug had.
Citaat:Het kan gebeuren dat uw bezwaarschrift afgewezen wordt. Gebeurt dit, dan kunt u binnen zes weken in beroep gaan bij de rechter. Dit betekend dat u nogmaals schriftelijk moet bewijzen dat u de overtreding niet heeft begaan. Er zijn enkele verschillen met het bezwaar. Als eerste moet u nu wel het boetebedrag moet betalen. Wanneer u alsnog in het gelijk gesteld wordt, krijgt u dit terug
Caira schreef:Ik zou zeker geen bezwaar aantekenen, want je hebt best kans dat je er nog 1 prent bij krijgt. Met een gekneusd been mag je namelijk helemaal niet rijden. Als het ingetaped is al helemaal niet.

lies schreef:Maar voorafgaand aan beroep heb je eerst de mogelijkheid om een bezwaarschrift te schrijven. Heb ik gedaan, werd afgewezen en daarin stond de mogelijkheid om in beroep te gaan (brief moest naar OvJ). Er stond expliciet bij dat ik eerst het bedrag moest betalen, omdat anders het beroep niet in behandeling werd genomen. Is dat dan een leugen?
Als je in beroep gaat, voor het gerecht, moet de boete idd wel betaald zijn. Excuus