Waar bezwaar maken tegen bekeuring?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies

Re: Waar bezwaar maken tegen bekeuring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 09:14

Bij een bezwaarschrift hoef je niet te betalen. Wordt deze afgewezen en wil je in beroep gaan, moet je wél betalen.

Ik heb het ook eenmaal gedaan. Omdat ik een boete kreeg vanwege een te lawaaierige uitlaat. Bezwaarschrift werd afgewezen, maar daarna ben ik in beroep gegaan en heb 'gewonnen'. De OvJ was het met me eens dat de agent dergelijke constateringen niet met het blote oor kan doen, maar degelijke meetapparatuur had moeten gebruiken om een overtreding vast te stellen.

Het duurde overigens 9 maanden (!!) voor ik mijn 95 euro terug had.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 22:15

lies schreef:
Het duurde overigens 9 maanden (!!) voor ik mijn 95 euro terug had.

Daarom adviseer ik dus ook niet te betalen als je in beroep gaat bij de OvJ

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 07:39

Je hoeft inderdaad pas te betalen als je beroep afgewezen wordt. Als je het voor wilt laten komen (na afwijziging), dán moet je wel vooraf betalen. Lachen

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 07:51

Ik moest betalen, vóór ik in beroep kon gaan. Dus niet bij het bezwaarschrift, maar daarna dus wel.

Citaat:
Het kan gebeuren dat uw bezwaarschrift afgewezen wordt. Gebeurt dit, dan kunt u binnen zes weken in beroep gaan bij de rechter. Dit betekend dat u nogmaals schriftelijk moet bewijzen dat u de overtreding niet heeft begaan. Er zijn enkele verschillen met het bezwaar. Als eerste moet u nu wel het boetebedrag moet betalen. Wanneer u alsnog in het gelijk gesteld wordt, krijgt u dit terug

bron; http://www.anwb.nl/verkeer/veiligheid/r ... eroep.html

Ik ga er vanuit dat dit klopt. Stond ook in de afwijzing van mijn bezwaarschrift.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 09:48

Dat klopt Lies.
Zoals ik ook in mijn post stond: 1e beroep bij OvJ, niet betalen.
2e beroep bij Kanton, dan moet je zekerheid stellen, oftewel, het originele bedrag van de boete betalen, zonder de verhogingen.

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 10:42

Maar voorafgaand aan beroep heb je eerst de mogelijkheid om een bezwaarschrift te schrijven. Heb ik gedaan, werd afgewezen en daarin stond de mogelijkheid om in beroep te gaan (brief moest naar OvJ). Er stond expliciet bij dat ik eerst het bedrag moest betalen, omdat anders het beroep niet in behandeling werd genomen. Is dat dan een leugen?

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:10

Caira schreef:
Ik zou zeker geen bezwaar aantekenen, want je hebt best kans dat je er nog 1 prent bij krijgt. Met een gekneusd been mag je namelijk helemaal niet rijden. Als het ingetaped is al helemaal niet.

Niet mee eens!!

Je mag zéker wel met 1 been rijden. Ik weet dat uit 1e hand.
In januari brak ik mijn linkerknie en ik heb toen overlegd met Pliesie en verzekering.
Aangezien ik mijn linkerbeen gebroken had en ik een automaat rijd, mocht ik legaal rijden.
Ik heb toen mijn auto als luxe rolstoel gebruikt en uiteindelijk heeft hij me 4! maanden overal naartoe gereden.

Ik kan me overigens nog goed de ERG verbaasde blikken herinneren, als ik doodleuk ergens aangescheurd kwam in mijn auto en dan met 2 krukken, hinkhinkstruikelmoeilijk eruit kwam... Hilarisch!! Haha!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 12:12

Ja dat is een automaat, dat maakt nogal verschil he, met een gewone schakelauto Vork
Ik zie je nog niet remmen zonder dat de auto in paniek afslaat omdat je de koppeling niet kan induwen.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:04

lies schreef:
Maar voorafgaand aan beroep heb je eerst de mogelijkheid om een bezwaarschrift te schrijven. Heb ik gedaan, werd afgewezen en daarin stond de mogelijkheid om in beroep te gaan (brief moest naar OvJ). Er stond expliciet bij dat ik eerst het bedrag moest betalen, omdat anders het beroep niet in behandeling werd genomen. Is dat dan een leugen?

Nee, dat is geen leugen....
Even lezen...
Zoals ik al zei: bij je bezwaarschrift hoef je niet te betalen, die gaat naar de OvJ.
Bij je beroep moet je zekerheidstellen (= betalen) en die gaat via de OvJ naar de kantonrechter.

De termen bezwaar en beroep worden door elkaar gebruikt, dat maakt niet uit.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:07

Ik gebruik de verkeerde term, ik bedoelde met beroep nl idd bezwaar. Lachen Als je in beroep gaat, voor het gerecht, moet de boete idd wel betaald zijn. Excuus Lachen

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:15

nou ik ga ook bezwaar maken tegen 2 bekeuringen!!

ik kreeg een bekeuring omdat ik te hard had gereden. nou als ik in me agenda na kijk wanneer het was, ben ik aan het werk. gelukkig heb ik daar werkbriefjes van en mensen op me werk zijn mijn ''getuige''.

en ik kreeg een bekeuring (niet lache) voor niet handsfree bellen op de fiets!! haha ik weet dat deze regel nog goedgekeurd moet worden(krijg op school veel rechten/plichten en politie werk) dus vandaar dat ik het weet. nou ik vind best met ze. ik betaal niet.. Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:18

Hunter, is er van de eerste overtreding een foto gemaakt?

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 13:28

jah neem aan van wel. (die is opgevraagd) vergeten er bij te zetten:)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 14:08

ik zou net gaan zeggen:
de foto kun je opvragen bij de politieinstantie die de bekeuring heeft uitgeschreven aan de hand van het fotofilmnr dat op je bekeuring staat. Mocht uit de foto blijken dat auto of kenteken niet klopt, dan kan de politie de bekeuring binnen 6 weken nog intrekken. Doen ze dat niet, dan kopie foto en kopie kentekenbewijs bij je bezwaar voegen.