crossmonster schreef:Ze hebben eigenlijk wel een point, sommige mensen laten hun fantasie soms wel heel erg de loop. Dat vind ik altijd een moeilijk punt mbt paranormale gave's . Er zijn veel mediums, of wellicht charlatans, die al snel roepen dat mensen bepaalde gave's hebben of krijgen. De mensen die dit te horen krijgen gaan hier vaak teveel naar leven en zitten zichzelf gek te maken en voor de gek te houden.
Belangrijk , gave of niet, is om bij jezelf te blijven, in jezelf te geloven en niets te verwachten. Pas dan blijf je zuiver en kun je eventuele gave's ontwikkelen.
Bescheidenheid vind ik ook erg belangrijk. Mensen die overal te pas en te onpas opscheppen over hun zogenaamde gave's die negeer ik liever. Probeer niet anders te zijn dan je bent.
Help eerst jezelf, en help dan anderen. Dan word je vanzelf wie je behoort te zijn
Ja, dat klopt zeer zeker, Crosmonster.
Ik had vroeger een heel goede vriend, hij kwam veel bij ons over de vloer en we zagen hoe hij zijn paranormale gave ontwikkelde. Zag er goed uit, hij wist heel veel. Zij grote droom: huisje, boompje beestje. Hij wilde een leuke vrouw, kinderen en een eigen huis.
En hij kreeg een leuke vrouw. En schatten van kinderen, eigen huisje erbij en we dachten dat hij nu wel gelukkig zou zijn.
Maar nee, hij sloeg ineens door. Verloor de vaste grond onder zijn voeten en vergat zijn normale leven. Hij ging weg bij zijn vrouw, vertrok zonder iemand te zeggen waarheen en weg was ie. Blijkbaar had hij zich bij een of andere sekte aangesloten. Een paar jaar later kwam hij zomaar ineens weer langs. Heel zweverig, alles draaide om het paranormale. Het geewone leven was niet meer belangrijk voor hem, hij had het achter zich gelaten zei hij, want hij wilde niet zien hoe de wereld zichzelf vernietigde. Hij voorspelde een hele hoop rotzooi in de wereld (deze kridietscrisis om precies te zijn).
En weg was ie weer. We hebben geen idee waar hij nu woont. Heel af en toe krijgen we een mailtje van hem, met daarin de verwijzing naar een of andere "geweldige" spirituele site.
Heel jammer, hij kon echt goed werk verrichten amar heeft zijn eigen leven totaal verpest en ik heb de indruk dat hij zo ook niet echt mensen tot hulp kan zijn. Hij is zichzelf voorbij gelopen.

. Ik denk trouwens dat ik niet te bereiken ben voor geesten. Ik wil het niet en ik heb een engel die mij hiervoor beschermt. Misschien wel hoor, zijn er bepaalde dingen die mij wel kunnen bereiken .. dat weet ik niet. Dat kan ik niet zien