ontwikkelen spirituele kant

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kekavo

Re: ontwikkelen spirituele kant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 08:37

crossmonster schreef:
Ze hebben eigenlijk wel een point, sommige mensen laten hun fantasie soms wel heel erg de loop. Dat vind ik altijd een moeilijk punt mbt paranormale gave's . Er zijn veel mediums, of wellicht charlatans, die al snel roepen dat mensen bepaalde gave's hebben of krijgen. De mensen die dit te horen krijgen gaan hier vaak teveel naar leven en zitten zichzelf gek te maken en voor de gek te houden.

Belangrijk , gave of niet, is om bij jezelf te blijven, in jezelf te geloven en niets te verwachten. Pas dan blijf je zuiver en kun je eventuele gave's ontwikkelen.

Bescheidenheid vind ik ook erg belangrijk. Mensen die overal te pas en te onpas opscheppen over hun zogenaamde gave's die negeer ik liever. Probeer niet anders te zijn dan je bent.
Help eerst jezelf, en help dan anderen. Dan word je vanzelf wie je behoort te zijn Lachen

Ja, dat klopt zeer zeker, Crosmonster.
Ik had vroeger een heel goede vriend, hij kwam veel bij ons over de vloer en we zagen hoe hij zijn paranormale gave ontwikkelde. Zag er goed uit, hij wist heel veel. Zij grote droom: huisje, boompje beestje. Hij wilde een leuke vrouw, kinderen en een eigen huis.
En hij kreeg een leuke vrouw. En schatten van kinderen, eigen huisje erbij en we dachten dat hij nu wel gelukkig zou zijn.
Maar nee, hij sloeg ineens door. Verloor de vaste grond onder zijn voeten en vergat zijn normale leven. Hij ging weg bij zijn vrouw, vertrok zonder iemand te zeggen waarheen en weg was ie. Blijkbaar had hij zich bij een of andere sekte aangesloten. Een paar jaar later kwam hij zomaar ineens weer langs. Heel zweverig, alles draaide om het paranormale. Het geewone leven was niet meer belangrijk voor hem, hij had het achter zich gelaten zei hij, want hij wilde niet zien hoe de wereld zichzelf vernietigde. Hij voorspelde een hele hoop rotzooi in de wereld (deze kridietscrisis om precies te zijn).
En weg was ie weer. We hebben geen idee waar hij nu woont. Heel af en toe krijgen we een mailtje van hem, met daarin de verwijzing naar een of andere "geweldige" spirituele site.
Heel jammer, hij kon echt goed werk verrichten amar heeft zijn eigen leven totaal verpest en ik heb de indruk dat hij zo ook niet echt mensen tot hulp kan zijn. Hij is zichzelf voorbij gelopen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 09:19

crossmonster schreef:
sommige mensen laten hun fantasie soms wel heel erg de loop. Dat vind ik altijd een moeilijk punt mbt paranormale gave's . Er zijn veel mediums, of wellicht charlatans, die al snel roepen dat mensen bepaalde gave's hebben of krijgen. De mensen die dit te horen krijgen gaan hier vaak teveel naar leven en zitten zichzelf gek te maken en voor de gek te houden.
Belangrijk , gave of niet, is om bij jezelf te blijven, in jezelf te geloven en niets te verwachten. Pas dan blijf je zuiver en kun je eventuele gave's ontwikkelen.
Bescheidenheid vind ik ook erg belangrijk. Mensen die overal te pas en te onpas opscheppen over hun zogenaamde gave's die negeer ik liever. Probeer niet anders te zijn dan je bent.

Ik kan me hier ook helemaal in vinden...Ik ben altijd maar blij dat ik zo'n enorme eigenwijze stierenkop op m'n lijf heb zitten, anders had je me waarschijnlijk nu ergens uit de stratosfeer kunnen pikken, qua zweverigheid...
Ik ken het doorslaan van dichtbij...Zo jammer als iemand zo totaal opgaat in het paranormale dat ze daarbij alles laten afhangen van wat anderen 'zien' of wat ze zelf doorkrijgen. Ik vind het ook altijd erg eng als je helemaal aan iemand gaat hangen omdat die persoon 'De Waarheid' spreekt, of althans een waarheid die jou aanstaat. Of dat je zo opgaat in je eigen voorspellingen dat je de werkelijkheid uit het oog verliest. Dát gedeelte van het paranormale vind ik echt eng...
Die paranormale beurzen vind ik ook niets. Ik heb daar hele rare dingen langs zien komen, waarvan ik zelfs zonder gevoel of intuitie al mijn vraagtekens bij zette. Ik bedoel maar, zouden je gidsen of beschermengelen écht allemaal op Maria of Jezus lijken? Lijkt me zo stug...

Ook al ben ik dus aardig kritisch op allerlei paranormale dingen, ik mag graag blijven zoeken naar meer aardsere oplossingen voor verschijnselen, wil dat niet zeggen dat ik er niets van geloof, sommige dingen vind ik evengoed verbazingwekkend of 'gewoon' mooi. Het is bij mij meer een 'het fenomeen bestaat, maar op welke manier ontstaat het?' wat me bezig houdt. Heerlijk tijdverdrijf overigens. Knipoog
Ik val zelf, denk ik, wel aardig in het hokje HSP. Ik ben extreem gevoelig voor werkelijk alles wat er zich in mijn wereldje afspeelt, zowel zintuigelijk, fysiek als emotioneel, wat dus ook inhoudt dat ik af en toe me helemaal afsluit en even tot rust moet komen om alles 'weg' te werken en weer op te laden (het zou me ook niets verbazen als sommige van mijn klachten daar iets mee te maken hebben, wat bv Onassa schreef over winkels, dat klinkt wel erg bekend). Verder heb ik een heerlijk werkende intuitie, waar ik graag gebruik van maak en heb ik weleens 'gasten' gehad. Maar om nou écht te zeggen dat ik paranormaal begaafd ben en er mee te koop lopen, nee...ik zie het meer als een extraatje, wat erg handig kan zijn in bepaalde situaties, net zoals dat sommige mensen een extreem goed gehoor of reukvermogen hebben. Verder houden we de voetjes stevig op de grond door ook maar telkens het nuchtere verstand ernaast te houden. Geeft soms wel grappige discussies in mijn hoofd; mijn verstand en mijn gevoel die elkaar in de weg zitten. Net twee ruziende kinderen; welles-nietes-welles-nietes. Haha!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 09:29

Pluizebolpum schreef:
Ik val zelf, denk ik, wel aardig in het hokje HSP. Ik ben extreem gevoelig voor werkelijk alles wat er zich in mijn wereldje afspeelt, zowel zintuigelijk, fysiek als emotioneel, wat dus ook inhoudt dat ik af en toe me helemaal afsluit en even tot rust moet komen om alles 'weg' te werken en weer op te laden (het zou me ook niets verbazen als sommige van mijn klachten daar iets mee te maken hebben, wat bv Onassa schreef over winkels, dat klinkt wel erg bekend). Verder heb ik een heerlijk werkende intuitie, waar ik graag gebruik van maak en heb ik weleens 'gasten' gehad. Maar om nou écht te zeggen dat ik paranormaal begaafd ben en er mee te koop lopen, nee...ik zie het meer als een extraatje, wat erg handig kan zijn in bepaalde situaties, net zoals dat sommige mensen een extreem goed gehoor of reukvermogen hebben. Verder houden we de voetjes stevig op de grond door ook maar telkens het nuchtere verstand ernaast te houden. Geeft soms wel grappige discussies in mijn hoofd; mijn verstand en mijn gevoel die elkaar in de weg zitten. Net twee ruziende kinderen; welles-nietes-welles-nietes.

Herkenbaar! In dit topic worden HSP en paranormaal volgens mij door elkaar gehaald? Als je hooggevoelig bent, ben je niet per se paranormaal. En andersom Lachen Het kán wel samenvallen. Ik ben hooggevoelig, wie weet zou ik een gave kunnen hebben op paranormaal gebied maar ik ben er ook van overtuigd dat je je met bepaalde zaken gewoon niet moet bemoeien (ik ben christen) Lachen Ik maak ook graag gebruik van mijn intuïtie, helaas wel lastig in deze wereld .. Er wordt verwacht dat je een keuze bijvoorbeeld met je verstand kan uitleggen. Maar als je een keuze gemaakt op basis van je gevoel of intuïtie is er niet echt vaak begrip voor .. tenminste, daar loop ik tegenaan.

sdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 09:47

xMarit: Ik ben hooggevoelig, wie weet zou ik een gave kunnen hebben op paranormaal gebied maar ik ben er ook van overtuigd dat je je met bepaalde zaken gewoon niet moet bemoeien (ik ben christen) Lachen Herkenbaar!

Ik heb van heel dicht bij meegemaakt, dat God iemand liet weten dat er zaken zijn buiten het directe rationele welke niet voor mensen bedoeld zijn.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:07

Ik ben me al jaren aan het ontwikkelen maar ik vind het wel belangrijk om aards te blijven,dus niet gaan zweven.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:12

sdi schreef:
xMarit: Ik ben er ook van overtuigd dat je je met bepaalde zaken gewoon niet moet bemoeien

Sluit ik me helemaal bij aan!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:13

Kijk maar naar Char.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:32

Als iemand hulp nodig heeft komt hij/zij vanzelf naar je toe of het komt vanzelf op je pad. Ik bemoei me verder niet met andermans zaken, ook al 'weet' ik dat die persoon hulp nodig heeft maar in de paranormale wereld is een goudenregel waar je je aan moet houden.

Laat de mensen in hun waarde, respecteer deze en ga er naar toe indien nodig.

En daar hou ik me gewoon aan, niet alleen om deze regel, maar ook voor mezelf zodat ik mezelf niet voorbij ga lopen. Als je in deze wereld zit, er veel over gaat lezen, alle problemen aantrekt van iedereen, dan leef je op een gegeven moment niet meer, maar wordt je geleefd, niet door de mens zelf maar door het paranormale tot alle gevolgen van dien. Zie wat hier boven is geschreven.

Dat is het grote gevaar hierbij, zeker met kinderen en/of beginners die hier net hun eerste ervaringen in hebben gehad. Het is spannend, je wil het leren kennen, je wil weten wat je kan en niet kan, wat het precies is. Dus wat ga je doen, 10001 vragen stellen, zoeken over dat onderwerp. Op zich helemaal niet verkeerd, van vragen wordt je wijzer. Het is heel goed om over dingen te lezen die je niet begrijpt of (nog) ontastbaar is voor jou. Maar overal waar TE voor staat is niet goed. Ook niet in de paranormale wereld. Daarom is het ook zo belangrijk dat je leert scheiden, je gave en je eigen ik gevoel. En helaas, bij veel mensen gebeurd het nogal eens (ook bij mij) dat het door elkaar heen gaat lopen. Ik heb die fout ook gemaakt en heb daar enorm veel van geleerd doordat ik gigantisch op me b*k ben gegaan en 3 weken ziek ben geweest. Ziek in de geest van lamgeslagen, futloos, dood en doodmoe, was niet vooruit te branden en wou alleen maar met rust gelaten worden. Dus wat ik wil zeggen, pas alsjeblieft op. Paranormaal is leuk, boeiend en interessant maar tegelijk ook 'gevaarlijk'.

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:56

ineke1963 schreef:
Dus wat ik wil zeggen, pas alsjeblieft op. Paranormaal is leuk, boeiend en interessant maar tegelijk ook 'gevaarlijk'.

En daarom blijf ik er dus verre van Ja . Ik denk trouwens dat ik niet te bereiken ben voor geesten. Ik wil het niet en ik heb een engel die mij hiervoor beschermt. Misschien wel hoor, zijn er bepaalde dingen die mij wel kunnen bereiken .. dat weet ik niet. Dat kan ik niet zien Knipoog Maar ik vertrouw erop dat God en engelen mij beschermen tegen slechte niet zichtbare dingen.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 11:59

Pluizebolpum schreef:
Ik bedoel maar, zouden je gidsen of beschermengelen écht allemaal op Maria of Jezus lijken? Lijkt me zo stug...

Ik heb vorig jaar mijn gids mogen ontmoeten en moet zeggen dat het een geweldige ervaring was. Ik wist ook totaal niet wat ik me er bij voor moest stellen. Ze zeggen wel zo mooi, je hebt een of meerdere gids(en) en een beschermengel. Ik heb dan 2 gidsen, 1 ervan heb ik nu gezien de ander laat zich (nog) niet zien.
Mijn gids is een leuke vlotte jonge knul van 28 jaar, blonde krullebol in een wit overhemd en zwarte broek en hij heet Johan. Vol met humor en houdt van keten. Dat mag ik wel Lachen
Mijn andere gids schijnt een oudere vrouw te zijn van rond de 70 jaar. Haar heb ik nog niet gezien wel gevoelt.
Mijn beschermengel heb ik 1x aan mijn bed gehad toen ik zelf beetje heel veel chaotisch was na mijn scheiding. Die stond daar in een groot fel licht te gebaren dat ik rustig aan moest doen. Ik weet nog dat ik zei "Ja... je hebt makkelijk praten. Zeg me dan hoe ik dat moet doen". Mja hij verdween weer. Maar het was een oude baas, beetje Indisch uiterlijk met een superlange witte baard en in witte kledij omhuld. Geweldige ervaring maar op dat moment wist ik niet wat ik er mee moest. Nu koester ik dat moment en ben blij dat ik hem even heb mogen zien. Dus ik weet dat ze er zijn, voor mij was dat 'het bewijs' Lachen

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 12:01

crossmonster schreef:
Onassa, heb jij je wel eens laten testen op een paniekstoornis, dit klinkt namelijk wel heel erg als een paniekstoornis Knipoog

Yep, is ook zo, heb ook paniek aanvallen, maar vraag me altijd wel af waarom ik die dan op bepaalde momenten heb want daar is lang niet altijd tastbaar een reden voor.
Ik zoek mijn heil helaas in medicijnen, hartstikke fout ook, maarja....die zijn me ooit door een of andere vage psych voor geschreven (9 soorten is totaal ,heb e rnu gelukkig nog maar twee) en dan denk je als simpele ziel dat dat wel okee is.
Nu weet ik wel beter maar de verslaving is een feit en ga daar binnen kort ook met begeleiding vanaf zien te komen.

Maar buiten dat om is dus ook bekend geworden dat ik negatieve invloeden snel oppak, misschien ook wel HSP.
Er zijn ook meer dingen dan alleen dit hoor, maar daar wil ik niet teveel op ingaan omdat ik voor mezelf nog absoluut niet weet waar ik dat in moet plaatsen.
En wat er al gezegt werd....ik wil nog met beide beentjes op de grond blijven en niet meteen ook als iemand met een "gave" gezien worden.
Heb ook het idee dat iedereen dat wel in zich heeft ,alleen de een zal het duidelijker voelen dan een ander.
Stiekem maak ik wel een gebruik van iets hoor, bij mijn paard, maar doe dat altijd als er niemand bij is.
Denk dat het ook een beetje met een gevoel van schaamte te maken heeft, want de meeste mensen kijken daar toch een beetje raar tegenaan.
En als ze mij dan zouden zien als een of andere rare weirdo dan is het balletje weer rond want dan ga ik me weer ongemakkelijk voelen Koe

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:29

Ook ik ben gezegend met "iets". Er is mij eens verteld dat ik heldervoelend ben. Ik heb er tot op heden eigenlijk nog nooit iets mee gedaan en het vaak afgesloten omdat het me doodmoe kan maken. Ik voel bv stemmingen van andere mensen maar ook of ze goed voor me zijn of niet.

Deze gave heeft denk ik minimaal 1 keer mijn leven gered toen ik een jaar of 14 was. Ik zal dat hele verhaal nu niet gaan vertellen maar geloof me, zonder die gave had ik hier nu misschien niet meer gezeten. Ook voel ik het als er iets aan de hand is met geliefden. Dan ga ik maar eens even bellen en, ja hoor dan is mijn moeder erg ziek of er is iets met haar dieren. Soms voel ik ook pijn als er iets aan mijn dieren mankeert. Een tijdje terug had ik vreselijke oorpijn en een paar dagen later begon mijn hond aan haar oren te krabben. Meteen naar de DA, had ze een oorontsteking. Toen ik de afspraak met de DA had gemaakt was het bij mij over. Best handig dus.

Het meest rare wat ik mee heb gemaakt, was toen ik een keer s'nachts moest plassen. Ik moest daarvoor eerst helemaal naar beneden lopen dus ik was goed wakker. Nou, plasje gedaan en weer naar bed. Kom ik de slaapkamer in en denk ik mijn vriend naast het bed te zien staan. Het was behoorlijk donker in de slaapkamer dus ik zag alleen contouren. Ik dacht dat hij ook moest plassen. Ik zei niets en kroop in bed en op het moment dat ik wilde vragen of hij ook naar de wc moest voel ik dat hij nog in bed ligt. Toen dacht ik, dit gaat boven mijn pet en ik ga slapen. Als het echt belangrijk is staat die meneer er morgen nog wel.

Ik was voornamelijk verbaast en niet bang. Maar ik wist ook dat ik dit niet wilde en dat ik er niet aan toe was.
Ik wil me best verder ontwikkelen op dit vlak maar niet zonder begeleiding. Ze hebben me trouwens ook wel eens verteld dat mijn droomchakra erg open staat. Ik weet niet of dat bestaat of dat ze me iets wijs hebben gemaakt maar ik kan dus enorm dromen. Elke nacht en meestal onthoud ik ze ook.

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 22:00

Marit, ik denk dat je idd niet perse paranorlaam hoeft te zijn om hooggevoelig te zijn, maar andersom toch zeker wel. Als je niet HSP bent, dan sta je ook niet open voor "de andere kant", naar mijn idee.

Ineke, ik denk dat idereen idd een beschermengel heeft, en dat de godsen die je hebt, afhankelijk zijn van wat je doet en hoe ver je bent.
Mooi, dat je ze hebt mogen zien.

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:40

Dat klopt kekavo, iedereen heeft een beschermengel maar iedereen heeft ook gids(en) sommige 1 anderen weer 2 of meerderen. Het hangt er niet echt vanaf 'hoe ver' je bent. Het hangt er vanaf hoe ver je bent om het op te pikken. De 1 pikt het sneller op dan de andere. Gidsen zijn altijd aanwezig, hoever je ook bent maakt dus niet uit, het hangt er vanaf wanneer je het oppikt Knipoog

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:51

Dus die man naast mijn bed kan een gids zijn geweest?
Nogmaals ik zag alleen contouren, het was erg donker. Het voelde wel heel vertrouwd. Ik meende in de eerste instantie echt dat mijn vriend daar stond. Tot ik het bed in kroop en zijn benen voelde. Toen pas begon ik me af te vragen wie er dan naast het bed stond. Ik vond het erg indrukwekkend en besloot er maar geen aandacht aan te besteden en gewoon te gaan slapen. Ik heb nooit weer zoiets mee gemaakt.
Ik heb wel altijd het gevoel dat er op me gepast wordt. Sinds mijn tante een aantal jaar geleden is overleden is dat gevoel nog sterker geworden. Ik was dol op mijn tante en ik hoop dat ze eens mag komen "spoken".

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 00:52

HBVisser schreef:
Dus die man naast mijn bed kan een gids zijn geweest?
Nogmaals ik zag alleen contouren, het was erg donker. Het voelde wel heel vertrouwd. Ik meende in de eerste instantie echt dat mijn vriend daar stond. Tot ik het bed in kroop en zijn benen voelde. Toen pas begon ik me af te vragen wie er dan naast het bed stond. Ik vond het erg indrukwekkend en besloot er maar geen aandacht aan te besteden en gewoon te gaan slapen. Ik heb nooit weer zoiets mee gemaakt.
Ik heb wel altijd het gevoel dat er op me gepast wordt. Sinds mijn tante een aantal jaar geleden is overleden is dat gevoel nog sterker geworden. Ik was dol op mijn tante en ik hoop dat ze eens mag komen "spoken".

Het kan heel goed dat het een gids is geweest maar het kan ook gewoon een 'bekende' zijn geweest. Dat weet ik zo niet, daar zou ik me dan in moeten verdiepen samen met jou, maar de mogelijkheid is dus wel aanwezig dat het een gids van jou is geweest.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 01:09

Nou, het was duidelijk een man en hij leek niet op mijn tantetje Haha!. Geen idee wie het was maar hij stond er mooi rustig. Ik dacht echt dat het mijn wederhelft was. Dezelfde stevige lichaamsbouw en contouren. Misschien was het wel familie van hem? Het maakt ook niet meer uit.

Ik vind het alleen wel grappig dat ik nooit weer zoiets heb gezien. Ik kon het ook bijna niet geloven toen ik de benen van mijn vriend gewoon in bed voelde.

Zou ik zoiets nog weer eens mee kunnen maken?

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 01:17

Als jij dat gezien hebt zal je zeer zeker dit weer een keer kunnen zien, je staat er voor open maar misschien dat het ook nog in ontwikkeling is bij jou, geen idee Knipoog

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 01:25

Nou, dan ga ik maar eens naar bed. Wie weet wat ik tegenkom Lachen

ineke1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 01:39

hahaha lekker slapen dan, ik ga ook morgen weer werken Knipoog

kekavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:43

Ja, zou idd best een gids, of je beschermengel geweest kunnen zijn. Maar kan idd ook goed een familielid of een bekende geweest zijn. Die komen af en toe ook langs.

Als je hem nog eens ziet, misschien dat je het hem dan gewoon kunt vragen? Wie ben jij? Of je vraagt het vanavond, als je net in bed ligt. "er stond laatst iemand bij mijn bed, wie was jij?"
wie weet maakt hij zich dan bekent.

2misty2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 17:54

Onassa schreef:
crossmonster schreef:
Onassa, heb jij je wel eens laten testen op een paniekstoornis, dit klinkt namelijk wel heel erg als een paniekstoornis Knipoog

Yep, is ook zo, heb ook paniek aanvallen, maar vraag me altijd wel af waarom ik die dan op bepaalde momenten heb want daar is lang niet altijd tastbaar een reden voor.

Ik wil indd ook voorzichtig zijn met het woord hsp, maar ook ik denk dat ik dat ben.
Tevens heb ik hierbij ook paniekaanvallen die jij hebt. hmm beetje lastig uitleggen, ik kan als ik voldoende energie heb alles aan en dingen doen maar op den duur zomaar vanuit het niets is het de druppel en heb ik een paniekaanval, ik moet dan een paar dagen enorm rustig aan doen om weer even bij te tanken als het ware. Ik heb veel gelezen over hsp en het schijnt dat dit indd de gevolgen van kunnen zijn. Ik ga in Jan starten met een basis cursus ontwikkeling van mezelf door middel van de chakra's. Met deze cursus hoop ik meer van mezelf te weten te komen en te kunnen begrijpen en te plaatsen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 18:10

Wel grappig dat niemand nooit te horen krijgt dat ie geen gave heeft ofzo iets. Ik denk dat heel veel mensen graag willen paranormaal of hooggevoelig zijn, das toch iets speciaals. Maar in werkelijkheid zijn het er een stuk minder denk ik .

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 19:11

Ikzelf schijn ook een gave te hebben, als ik mijn medium moet geloven.
Ik ben er alleen niet zo actief mee bezig, lees me hooguit wat in en wissel ervaringen uit op fora.
Ik heb wel dingen meegemaakt die niet verklaarbaar zijn (bezoek gehad bijv) en pik soms ook vrij snel aanwezigheden op, maar ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet.
Als het goed voelt, laat ik het meestal toe.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 08:20

Geloof me, elk medium zegt tegen zijn klanten dat ie een gave heeft.

In principe is iedereen ook paranormaal begaafd, in een of andere manier.

Maar veel mensen draaien erin door zodra een medium heeft gezegd dat ze paranormaal zijn Clown