Hoe brommeren jullie de winter door?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JoT

Re: Hoe brommeren jullie de winter door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 14:55

Sowieso een warme jas + dikke sjaal. Ik heb nu wintersporthandschoenen, waar ik alsnog ijspoten in heb. Dus wil ik dit jaar eens voor motorhandschoenen gaan kijken. Verder een regenbroek over m'n kleding heen en als het heel koud is een skibroek. Ik zoek nog wel iets voor m'n gezicht. Zelfs als ik de klep van m'n helm dicht heb, dan komt er van onderen nog wind doorheen en als het echt koud is vind ik dat bepaald geen pretje. Iets van een dunne bivakmuts zat ik aan te denken, zou zoiets passen denken jullie?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:05

Thermo broek over m'n gewone broek, 2 paar sokken in goede schoenen, rijhandschoentjes en daaroverheen ski handschoenen, een veel te grote motor jas over een mega dikke trui of vest en een heerlijke sjaal om.
Zo ging ik altijd 3 kwartier op de scooter naar school, had ik 2 uurtjes les. En voor dat ik goed en wel ontdooit was kon ik weer terug. Extra broek enzo hield ik dus vaak in de klas aan (net als meerdere klasgenoten trouwens) omadt ik nog zo verkleumd was dat ik die amper uit kreeg.

Bonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:10

Handige tips, denk dat ik ook maar eens motorhandschoenen koop, heb zo vaak koude handen zelf met 2 handschoenen aan nog koud!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:11

Regenbroek, dikke jas, een speciaal ding voor om je nek die wind tegenhoud en fleece voor de warmte en motorhandschoenen.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 15:57

Als het koud is trek ik een leren motor broek aan op de brommer. En een extra paar sokken, extra trui+vest, winterjas, skihandschoenen. Zit er soms 1.5 uur achter elkaar op ook al is het erg koud, maar met die extra kleren heb ik het dan ook niet koud eigenlijk Lachen

Voor werk moet ik altijd nette kleren aan, en omdat bij mij in de stad is trek ik dan alleen als het koud is of regent die motorbroek+vest onder me jas aan, maar me kleren blijven gewoon netjes hoor Lachen

Alleen zitten mijn afgetrapte air max en paardenschoenen eigenlijk als enige lekker op de brommer. Dus of ik doe die aan en neem nette schoentjes mee, of ik trek allstars aan. Dat kan opzich wel op de brommer en ook wel op werk.

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:07

Ik krijg het hoe dan ook altijd koud op mijn tomos ik heb nu de trein uitgevonden, ''wat een uitvinding Clown''

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:12

Ik heb sowieso altijd mijn motorjas aan, sjaal om, motorhandschoenen aan, als het (hard) regent som ook mijn motorbroek. En binnenkort kisten kopen, ja, zo kom ik de winter wel door. Vork

Specials

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:52

Hele dikke jas aan , goeie handschoenen aan.
En ik kan niet met me vizier naar beneden rijden want dan beslaat die altijd dus die heb ik open
en dan een sjaal om die voor me mond en me neus zit en natuurlijk dikke sokken aan Clown

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:05

ik heb niet alles gelezen, maar mijn helm beslaat ook alleen maar, ik word er echt niet goed van!!

mijn vriend had ooit een spray ofzo voro in de auto, tegen ramen die beslaan.. daar ga ik is naar vragen. En verder helpt het om er (kost maar iets van 20euro) een anti besla kapje in te laten zetten, is een soort 2e doorzichte scherm. Heel veel motorhelmen hebben dat en het werkt super (broer heeft het namelijk in zijn motorhelm)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:21

Wat een goede tips Haha!
Ik moet per 1 jan ook met de scooter naar stal (aangezien ik nog bezig ben met me rijbewijs Tong uitsteken ) en warm aankleden is dan wel fijn Nagelbijten / Gniffelen

Eerst van mijn fobie zien te raken die ik heb voor alles wat op 2 wielen rijd en een motor heeft Zij zijn groot en ik is klein!

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 01:27

als ik naar me werk ga, dan moet ik een half uurtje met de scooter.
heb dan maar 1 broek aan, een tshirt, dan me werk shirt dan een trui dan me vest en dan me lange jas Tong uitsteken (die niet warm is) en dan stoffen handschoenen. die handschoenen doen t maar even want na een paar minuten beginnen me vingers pijn te doen en als ik eenmaal op me werk ben zijn ze bevroren Tong uitsteken
en dat me helm beslaat.. tja afentoe even open doen Tong uitsteken

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:19

diesel_ schreef:
ik heb niet alles gelezen, maar mijn helm beslaat ook alleen maar, ik word er echt niet goed van!!

mijn vriend had ooit een spray ofzo voro in de auto, tegen ramen die beslaan.. daar ga ik is naar vragen. En verder helpt het om er (kost maar iets van 20euro) een anti besla kapje in te laten zetten, is een soort 2e doorzichte scherm. Heel veel motorhelmen hebben dat en het werkt super (broer heeft het namelijk in zijn motorhelm)

Dat is dus de pinlock die ik eerder al genoemd heb. Ideale dingen, het beslaat nooit meer!

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:23

Oh, da's wel ideaal dan Zwerte. Ik moet toch een nieuwe klep op mijn helm hebben, eens kijken of ze meteen zo'n pinlockding erop kunnen zetten. Zolang ik rij heb ik geen last van een beslagen vizier, maar als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht sta, dan zie ik steeds minder. Vooral 's avonds irritant, dan zie ik toch al minder met al die koplampen van tegemoetkomende auto's.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:37

Inmiddels heb ik mijn gewone jas voor een ski-jas ingeruilt en mijn scooterhandschoentjes voor skihandschoenen Nagelbijten / Gniffelen

Ik ga zeker eens informeren naar anti-vries, ik word echt gék van mijn vizier die beslaat.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:53

JoT schreef:
Oh, da's wel ideaal dan Zwerte. Ik moet toch een nieuwe klep op mijn helm hebben, eens kijken of ze meteen zo'n pinlockding erop kunnen zetten. Zolang ik rij heb ik geen last van een beslagen vizier, maar als ik bijvoorbeeld voor een stoplicht sta, dan zie ik steeds minder. Vooral 's avonds irritant, dan zie ik toch al minder met al die koplampen van tegemoetkomende auto's.

Bij vrijwel elke motorzaak zetten ze dit zo voor je erin.

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:48

ik heb heel veel laagjes kleren aan en dikke motor handschoenen.. alleen sinds dinsdag brommer ik niet meer :'( ik heb ongeluk en brommertje is zo als het er nu uit ziet overleden Tong uitsteken

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:50

Met de auto Haha!

Maar ik heb nooit gebrommerd.. Alleen heb ik sinds kort lekker een skibroek ( ivm met oude spierblessure ), warme jas, sjaal en een paar wanten.. Op de fiets in regen en wind, blijf ik lekker warm Haha!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 18:52

Hebben jullie nog tips voor een constant beslaand en dichtgesneeuwd windscherm?

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:22

jaa je hebt van die anta condens spray,, kan je bijna overal kopen waar ze dingen voor de auto verkopen ( gamma, action enzo..) en die spray kan je gewoon ook in j ehlm gebruiken Tong uitsteken

noekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 20:29

Nou eerst moet ik hem drie keer aanrennen als het heeft gevroren, wordt ik al wat warm Clown en ik heb echt 2 jassen aan en 2 paar handschoenen (als het echt vriest)
maar het is t me wel waard Lachen

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:02

jaa scooter is zoo chill !! je bent veel makkelijker verplaatsbaar (word wel een beetje lui van Bloos ) maar ja gaat ook veel sneller naar mensen toe chillen die aan de andere kant van de stad wonen

wonderworst_ schreef:
ik heb heel veel laagjes kleren aan en dikke motor handschoenen.. alleen sinds dinsdag brommer ik niet meer Huilen ik heb ongeluk en brommertje is zo als het er nu uit ziet overleden Tong uitsteken

jihooeeee hij doet het weerr !!! Go jij! Go jij! hij is vanmiddag gemaakt,, alleen weet ik niet of ik er nu wel op durf te rijden Bloos

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:04

een warme moter pak

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:08

ik heb een skijas en een skibroek aan een paar waterdichten wanten en een lekker sjaal om ik moet een half uur heen en ook weer terug en ik heb het niet koud.

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 19:53

Zwerte schreef:
JoT schreef:

Bij vrijwel elke motorzaak zetten ze dit zo voor je erin.

Kost dat?
Ik heb mn regenbroek aan, extra sweater, handschoenen, en gaan met die banaan.
Heb geen integraalhelm trouwens.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-08 20:08

Ik heb geen last van beslagen vizier hoor. Lachen

Wel last van koude tenen, maar heb nu ontdekt dat ik onderweg gewoon moet wiebelen en vingers en tenen, dus nu heb ik nergens meer last van. Haha!