kehdra schreef:En juist om die reden zou ik bijvoorbeeld wel een dag willen komen om vrijwilligerswerk te doen.
Jij vraagt je af hoeveel mensen er over zouden blijven als ze dit zouden moeten doen - maar doe je het zelf wel dan? Je roept heel netjes dat je het wel wil doen, maar ik geloof dat de daad nog niet bij het woord is gevoegd?
Dat is je goed recht, mag je zelf weten. Alleen veroordeel dan geen mensen die wel wat geven door te zeggen dat zij vást niet zo nobel zouden zijn als jij door wel vrijwilligerswerk te willen gaan doen (wat je niet eens doet). Jij jouw standpunt, wij als wel-gevers het onze. Ik hoef echt niet van jou te horen wat mijn reden is om wel te doneren en hoe schijnheilig dat wel niet van mij is.
Citaat:
Niet alle goede doelen vind ik even 'nodig', en ik ben niet degene om te beslissen, welke wel en welke niet 'nodig' zijn, dat laat ik dan aan de (het door het volk gekozen) regering over.
Ik beslis liever zelf waar ik aan geef en hoeveel, dan dat het met mijn belastinggeld verrekend wordt. Maar goed, iedereen mag daarover denken zoals hij wil natuurlijk. Het is jouw geld, je mag zelf beslissen of je het wel of niet geeft en dan hoeft zo'n vrouwtje niet zo tegen je uit te vallen. Dat ben ik helemaal met je eens.
Wat betreft het uitgeven van geld aan marketing door goede doelen: als zij door 100 euro uit te geven er 1000 kunnen binnenhalen, is het toch heel logisch dat ze dat doen? Dat vind ik juist een heel verstandige manier om met geld om te gaan, want nu kunnen ze er 900 gebruiken om mensen te helpen in plaats van die 100 die ze eerst hadden.