Huisarrest

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Huisarrest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 14:52

gewoon zeggen dat je ontoerekeningsvatbaar was Ja
omdat je zo zat als n ui was Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:00

eenitraM schreef:
Maar als men gedronken heeft en mijn stiefzus de hele tijd liep te verkondigen dat de Stake een ballen tent was met allemaal boeren en zatte lui die de heletijd aan je poes en tieten zitten...

Goh, dat is dus nog steeds niet veranderd? Ik kan je stiefzus wat dat betreft alleen maar gelijk geven Knipoog

Huisarrest vind ik wat ver gaan (zeker zo lang), maar ik hecht persoonlijk wel veel waarde aan het 'samen uit, samen thuis' principe, dus ik kan me wel voorstellen dat je ouders boos zijn.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:01

VivaLaVida schreef:

ik denk dat ze daar alleen maar bozer van worden. Sigaar

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:09

RedPassion schreef:
eenitraM schreef:
Maar als men gedronken heeft en mijn stiefzus de hele tijd liep te verkondigen dat de Stake een ballen tent was met allemaal boeren en zatte lui die de heletijd aan je poes en tieten zitten...

Goh, dat is dus nog steeds niet veranderd? Ik kan je stiefzus wat dat betreft alleen maar gelijk geven Knipoog

Huisarrest vind ik wat ver gaan (zeker zo lang), maar ik hecht persoonlijk wel veel waarde aan het 'samen uit, samen thuis' principe, dus ik kan me wel voorstellen dat je ouders boos zijn.

Ik weet echt niet waar je het over hebt? Ik kom er nu 3 jaar lang heel vaak en ben nog nooit lastig gevallen. Tuurlijk hebben jonges zo af en toe een opmerking, maar dat heb je echt niet alleen in de Stake Knipoog En, wat is er mis met boeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:10

Sani schreef:
VivaLaVida schreef:

echt? Clown
drugs dan?

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:13

VivaLaVida schreef:
Sani schreef:

echt? Clown
drugs dan?

Perhaps krijgt ze dan huisarrest tot aan de zomer. Sigaar
aangezien haar roken enzo ook kleiner geschreven staat. ROFL

ik bedoel niet dat ik roken en drugs vergelijk als t zelfde. Clown
maar om in t rijtje drugs, drinken, roken te blijven. Sigaar
Laatst bijgewerkt door Sani op 25-11-08 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:15

drugs is toch heel wat anders dan roken Nors opkijken

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:19

Hihi arme jij... Ik weet hoe je je voelt..

Toen ik 16 was, gingen we 's avonds uit hier in het dorp en bleef ik 's nachts ook bij een vriend terwijl ik thuis moest slapen. Me ouders bellen en bellen. Ik niet opnemen natuurlijk..
Ik was 30meter van mijn huis vandaan die nacht maar dat wisten zij niet.....
Ik kreeg een maand huisarrest, mocht niet naar vriendinnen enzo.

Een maand later, dolgelukkig, ik mocht weer uit enzo. We zouden die zaterdagavond dus ook naar de Radstake gaan. Wat gebeurt er nu, krijg ik die dag rond 18uur een scooterongeluk in Babberich. Ik had mijn enkel open liggen en in het ZH hebben ze mijn onderbeen verbonden. Ik moest op krukken lopen. Ik zal en moest die avond naar de RS. Liep ik daar op m'n krukken. Clown

Alleen de volgende dag kon ik helemaal niet meer lopen!! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:20

daaf4ever schreef:
Ik weet echt niet waar je het over hebt? Ik kom er nu 3 jaar lang heel vaak en ben nog nooit lastig gevallen. Tuurlijk hebben jonges zo af en toe een opmerking, maar dat heb je echt niet alleen in de Stake Knipoog En, wat is er mis met boeren?

Ik schrijf toch nergens dat er iets mis is met boeren?

Wel met mannen die hun handen niet thuis kunnen houden. Die kom je overal tegen, maar mijn ervaring is dat het in de Radstake relatief vaker het geval is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:25

Dat hebben mijn ouders ook wel geprobeerd. maar sorry. met zo een straf ga ik zeker niet akkoord en al hélemaal niet als ik mijn fout inzie en berouw toon. dan wil ik ook fair behandelt worden...Dan zetten ze me maar op straat omdat ik mij niet aan mijn huisarrest houd ofzo.. maar nee akkoord gaan never. niemand neemt mij op mijn 18e mijn sociale contakten af..

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:28

RedPassion schreef:
daaf4ever schreef:

Ik schrijf toch nergens dat er iets mis is met boeren?

Wel met mannen die hun handen niet thuis kunnen houden. Die kom je overal tegen, maar mijn ervaring is dat het in de Radstake relatief vaker het geval is.

Het ligt er ook aan hoe je je kleedt én gedraagt. Als je een rokje aan hebt waarbij je zowat je string nog niet ziet, sorry maar dan vraag je er ook om. En als je een truitje aantrekt waarbij je een inkijk hebt dat je zowat je navel kan zien.. En die grietjes lopen overal wel.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:29

VivaLaVida schreef:
drugs is toch heel wat anders dan roken Nors opkijken

Dat ligt eraan wat je dan rookt Tong uitsteken

Ben dan maar blij dat je niet mijn ouders hebt. Die hanteerden het systeem:

1 minuut te laat, 1 dag binnen. Ben een keer 2 uur te laat geweest, en tjsa, dat heb ik geweten ook Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:30

Up_to_Date schreef:
Het ligt er ook aan hoe je je kleedt én gedraagt. Als je een rokje aan hebt waarbij je zowat je string nog niet ziet, sorry maar dan vraag je er ook om. En als je een truitje aantrekt waarbij je een inkijk hebt dat je zowat je navel kan zien.. En die grietjes lopen overal wel.

Okee, dit is off-topic, maar ik kan het niet laten om te reageren...

'Er' om vragen doet geen vrouw, mannen hebben hun handen thuis te houden, al loop je daar helemaal naakt rond.
Daarnaast droeg ik nooit het soort kleding dat jij beschrijft en toch waren er zat mannen (ook in andere tenten hoor) die hun handen niet thuis konden houden.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:32

RedPassion schreef:
'Er' om vragen doet geen vrouw, mannen hebben hun handen thuis te houden, al loop je daar helemaal naakt rond.
Daarnaast droeg ik nooit het soort kleding dat jij beschrijft en toch waren er zat mannen (ook in andere tenten hoor) die hun handen niet thuis konden houden.
Klopt, maar je lokt het wel uit met erg blote kleding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:33

samantha21 schreef:
Dat ligt eraan wat je dan rookt Tong uitsteken

Ben dan maar blij dat je niet mijn ouders hebt. Die hanteerden het systeem:

1 minuut te laat, 1 dag binnen. Ben een keer 2 uur te laat geweest, en tjsa, dat heb ik geweten ook Clown

als je sigaretten rookt is het geen drugs Tong uitsteken
of je zegt dat je op je (achter)hoofd bent gevallen en je toen verdwaald was Clown

ik kreeg nooit huisarrest. toen ik een hele tijd niet op school was verschenen hebben mn ouders geprobeerd het paarden-ding aan banden te leggen maar is nooit gelukt Clown

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:46

Liezel1 schreef:
Muisbal schreef:
Ik denk dat het met een flinke uitbrander en alle mogelijke scenario's ook wel genoeg effect zouden hebben gehad bij mij. Huisarrest vind ik wat dat betreft een schending van je rechten. Wat geeft hen het recht jou op te sluiten!

Hier moet ik wel heel hard om lachen....
Een schending van welk recht???
Je woont bij je ouders, dus heb je je ook aan hun regels te houden, en als er gezegd is dat ze samen naar huis moesten komen, dan moet je dat dus ook gewoon doen!

Artikel 15 uit de Nederlandse grondwet
1. Buiten de gevallen bij of krachtens de wet bepaald mag niemand zijn vrijheid worden ontnomen.

Wat valt daar om te lachen? Kan misschien wat overdreven klinken, maar het is toch echt zo! Ze is nog meerderjarig ook.

Als mijn ouders het zouden verzinnen mij mijn vrijheid te ontzeggen, heb ik binnen een uur mijn spullen gepakt en ben ik weg, zijn ze helemaal idioot.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:47

Muisbal, de eerste de beste jurist die dit leest komt werkelijk niet meer bij van het lachen....
En ik als rechtenstudente eerlijk gezegd ook niet...

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:48

Wat is het verschil dan precies tussen iemand tegen zijn wil opsluiten in bij wijze van de slaapkamer en iemand tegen zijn wil opsluiten in bijvoorbeeld een kelder? Het mag niet. Net zoals dat je je kind niet verrot mag slaan.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 15:49

Stik voorzichtig dan Lachen (in het lachen) Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:14

Mijn dochter moest haar telefoon inleveren ze krijgt hem ook in januari terug.Ze is het nu wel een beetje gewend.

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:33

Ik vind het afnemen van een telefoon (wegens te hoge bel kosten?) anders dan het afnemen de mogelijkheid tot het verlaten van je huis.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:40

Dat ligt er natuurlijk een beetje aan hoe het gebeurt. Als de TS inderdaad in een kamer opgesloten wordt met een flink hangslot en tralies voor de ramen heb je een punt... Maar in de meeste gevallen van huisarrest die ik ken werden de mensen niet fysiek opgesloten, maar was wel duidelijk dat het breken van huisarrest tot HELE grote problemen zou leiden - en dus deed men het niet. Dat heeft niets met opsluiting in juridische zin te maken.

Wat de TS betreft zou ik zeggen: gedraag je als 18, dan krijg je dit soort gedoe niet.
Verder vind ik langdurige straffen maar zelden zinvol - ik geloof niet dat het mensen meer leert hoe ze wel moeten handelen. Maar dat er consequenties zitten aan dit soort gedrag lijkt me niet meer dan logisch eigenlijk.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:41

Wist niet dat huisarrest nog werd toegepast? Ik twijfel ook of het nut heeft.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:43

Ik denk dat 'huisarrest' zeker z'n nut kan hebben. Alleen heeft het langduriger toepassen volgens mij geen meerwaarde. Maar goed, in het voor maanden afnemen van iemands telefoon zie ik de meerwaarde ook niet.

arnjojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:50

Niet om ruzie te zoeken, maar mijn mening Lachen
Ik vind dat je het verdient hebt. 1 je stiefzusje en haar vriendinnetje achterlaten en ten 2de zuipen en roken (neem aan iets anders dan een sigaret)
FOEI! Haha!