Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

pinuts schreef:Ik woon in groningen.. en daar heb je een man (vast hier vaker voorgekomen) die is rond de 35-40 heeft vaak een petje op en een rugzak. Vaak ook op het station te zien. Deze man is werkelijk heel vervelend. 1 dag is hij 3x (!) naar me toe gekomen om geld.. En het enge is, als je niets geeft.. word hij erg boos en schelt ie je gerust uit. Wat vaak begint met een zielig vriendelijk verhaaltje, eindigt als een scheldpartij. Dit vind ik serieus gewoon eng:S Bah! en bij de bank in groningen (rabobank bij de pathe) zit vaak een zwerver met een hond.. ahh kan ik zo BOOS om worden! Dan loop ik voorbij en zeg meestal hard.. '' wel geld voor een hond, om zielig over te komen, maar geen geld voor eten???''Laats kwam een zwervervrouw naar me toe met een dikke buik, ze vertelde dat ze zwanger was, en niet meer wist wat ze moest. Dit raakte mij toch wel.. maar pff.. zijn er in Groningen echt veel
. Ik kan me best voorstellen dat als je al een hond hebt, en dakloos raakt (nog steeds geen idee hoe dat zomaar kan gebeuren) dat je liever samen met dat beest hondenbrokken eet dan de enige vriend die je nog hebt kwijt te raken.greensleaves schreef:pinuts schreef:Ik woon in groningen.. en daar heb je een man (vast hier vaker voorgekomen) die is rond de 35-40 heeft vaak een petje op en een rugzak. Vaak ook op het station te zien. Deze man is werkelijk heel vervelend. 1 dag is hij 3x (!) naar me toe gekomen om geld.. En het enge is, als je niets geeft.. word hij erg boos en schelt ie je gerust uit. Wat vaak begint met een zielig vriendelijk verhaaltje, eindigt als een scheldpartij. Dit vind ik serieus gewoon eng:S Bah! en bij de bank in groningen (rabobank bij de pathe) zit vaak een zwerver met een hond.. ahh kan ik zo BOOS om worden! Dan loop ik voorbij en zeg meestal hard.. '' wel geld voor een hond, om zielig over te komen, maar geen geld voor eten???''Laats kwam een zwervervrouw naar me toe met een dikke buik, ze vertelde dat ze zwanger was, en niet meer wist wat ze moest. Dit raakte mij toch wel.. maar pff.. zijn er in Groningen echt veel
Vroeger kende ik ook een zwerver met een hond, een Duitser met een Duitse herder. Ik kan me best voorstellen dat als je al een hond hebt, en dakloos raakt (nog steeds geen idee hoe dat zomaar kan gebeuren) dat je liever samen met dat beest hondenbrokken eet dan de enige vriend die je nog hebt kwijt te raken.
Maar een puppie kopen om zielig te doen dat is wel walgelijk ja.
Er bestaat trouwens toch ook een daklozenuitkering, vraag me af hoeveel dat is..
Plien91 schreef:@ Yoline, ik weet wie je bedoelt. Heb hem inderdaad wel eens gezien als ik naar school fiets (Wiebengacomplex, bij t politiebureau/jumbo). Vind hem maar eng
), Heeft 'ie meestal Oranje jas aan? _Inga schreef:Plien91 schreef:@ Yoline, ik weet wie je bedoelt. Heb hem inderdaad wel eens gezien als ik naar school fiets (Wiebengacomplex, bij t politiebureau/jumbo). Vind hem maar eng
(wat studeer je daar), Heeft 'ie meestal Oranje jas aan?
)
Vooral als ik bij je AH langs kom. 
Citaat:@ Yoline, ik weet wie je bedoelt. Heb hem inderdaad wel eens gezien als ik naar school fiets (Wiebengacomplex, bij t politiebureau/jumbo). Vind hem maar eng
Fritsiej schreef:Ik kom ze ook echt heeel vaak tegen! Kom vaak in Rotterdam en daar bij de Bijenkorf staat echt een hele bekende. Niet opdringerig en altijd aan het zingen. Heel leuk om te zien!

Mas schreef:Fritsiej schreef:Ik kom ze ook echt heeel vaak tegen! Kom vaak in Rotterdam en daar bij de Bijenkorf staat echt een hele bekende. Niet opdringerig en altijd aan het zingen. Heel leuk om te zien!
Oh ja die ken ik ook wel hihi, die loopt idd de hele tijd heen en weer op de trap van de Bijenkorf
Sammie schreef:Ik wist niet dat je tegenwoordig voor 1 euro nog een frikadel en/of een zak aardappelen kan kopen...