Straatkrantverkopers, ik kom ze echt óveral tegen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: Straatkrantverkopers, ik kom ze echt óveral tegen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:01

oh kijk nooit naar zijn schoenen:P Maar als ik hem zie.. pff serieus, geef vaak geld omdat ik bang voor hem ben.. is toch eig erg:S Ik vind het echt eng:S ( als ik alleen ben dan he..)

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:02

Hier in het dorp kom ik ze ook regelmatig tegen.
Er zijn hier drie supermarkten die alledrie zijn 'voorzien van' een eigen straatverkoper.
Soms voel ik me opgelaten dat ik ze niks geef of geen krant van ze koop, maar er zijn ook momenten dat ik zelf goed op de centen moet letten en niks kan missen.
Persoonlijk voel ik me soms dus wat opgelaten wanneer ik met een volle boodschappentas bij de Aldi of Lidl wegloop en geen krantje koop, maar zeg eens eerlijk, ik ga niet voor niets naar deze winkels ipv de AH Lachen

Laatst zat er een vrouw met een puppy, en daar kan ik me dan best boos om maken; wanneer je niet kunt voorzien in je eigen onderhoud neem je toch geen hond????
Het leek overigens verdacht veel op een spaniel pup, en die zijn in het geheel niet gratis meen ik Haha!
Maar misschien is het wel een 'vuilnisbakkenras-pupje', dat weet ik verder niet.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:04

ze hebben altijd een puppie om zielig over te komen:) Het mooist is het als het pupje er heel ziek uitziet.. dan geven mensen wel geld..

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:18

Gelukkig kom ik ze niet meer tegen.
Vroeger wel, toen stonden ze haast wel iedere dag bij het plaatselijke winkelcentrum.
De laatste tijd zie ik ze echt nooit meer.
Moet écht niks van die mensen hebben.
Vooral niet nadat ik ze zag wegrijden in een flinke BMW toen de dag eindigde. Frusty

Moet trouwens ook zeggen dat ik absoluut niet vriendelijk op ze reageer.
Staan ze voor m'n neus en blijven ze maar doorzeuren dan heb ik m'n woordje wel altijd goed klaar. Duivel

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 18:28

Hier staan er ook wel aardig wat, meestal hebben ze idd een vaste winkel waar ze staan. Ik koop nooit wat, geef sowieso geen geld, want god weet wat ze ermee doen...
Dan kan ik mijn centen wel beter gebruiken en geef ik wel een donatie aan het leger des heils ofzo...
Er is er trouwens één bij die een mooi Diesel jasje draagt en de nieuwste mobiel heeft en dan denk ik ook Verward Verward

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:36

@ Ylana; Edsel? erzahl?

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 19:52

Ok Edsel in het kort:
Surinaamse man op leeftijd. Grijzig kort haar, loopt altijd krom. Heeft de laatste tijd een paarsachtig mutsje op z'n hoofd. Heeft de engste ogen die ik ooit heb gezien. En vraagt íedereen om kleingeld.

De gemeente heeft al jaren last van hem. Een jaar of 10 geleden zorgde hij voor veel overlast, door fietsen te stelen o.a. Ze hebben toen op verschillende manieren geprobeerd om van hem af te komen. Teruggestuurd naar Willemstad, Edsel kwam terug. Uit Groningen-stad naar het platteland gebracht, waar minder mensen en fietsen waren. Edsel wist terug te keren. Hij heeft zelfs nog een paar jaar in een inrichting gezeten. En nu is hij weer terug.

Sinds eind augustus is hij zo'n beetje onze huiszwerver (ik werk bij AH Oude Ebbingestraat). Staat altijd voor de deur mensen lastig te vallen. Keer op keer hem weggestuurd. Af en toe heeft hij zijn dag niet, en kan hij ontzettend agressief zijn. Zo heeft hij onze manager een keer bijna geslagen. Ook ik heb een paar keer behoorlijk ruzie met hem gehad. Stond hij voor mijn neus te schelden en te vloeken. Maar sinds vorige week vindt hij mij opeens aardig, praat ie tegen me, en groeten we elkaar ROFL

Het is echt een hele aparte man, de meeste Stadjers moeten hem wel kennen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:02

@ Yoline, ik weet wie je bedoelt. Heb hem inderdaad wel eens gezien als ik naar school fiets (Wiebengacomplex, bij t politiebureau/jumbo). Vind hem maar eng Scheve mond

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:12

pinuts schreef:
Ik woon in groningen.. en daar heb je een man (vast hier vaker voorgekomen) die is rond de 35-40 heeft vaak een petje op en een rugzak. Vaak ook op het station te zien. Deze man is werkelijk heel vervelend. 1 dag is hij 3x (!) naar me toe gekomen om geld.. En het enge is, als je niets geeft.. word hij erg boos en schelt ie je gerust uit. Wat vaak begint met een zielig vriendelijk verhaaltje, eindigt als een scheldpartij. Dit vind ik serieus gewoon eng:S Bah! en bij de bank in groningen (rabobank bij de pathe) zit vaak een zwerver met een hond.. ahh kan ik zo BOOS om worden! Dan loop ik voorbij en zeg meestal hard.. '' wel geld voor een hond, om zielig over te komen, maar geen geld voor eten???''Laats kwam een zwervervrouw naar me toe met een dikke buik, ze vertelde dat ze zwanger was, en niet meer wist wat ze moest. Dit raakte mij toch wel.. maar pff.. zijn er in Groningen echt veel

Vroeger kende ik ook een zwerver met een hond, een Duitser met een Duitse herder Clown . Ik kan me best voorstellen dat als je al een hond hebt, en dakloos raakt (nog steeds geen idee hoe dat zomaar kan gebeuren) dat je liever samen met dat beest hondenbrokken eet dan de enige vriend die je nog hebt kwijt te raken.
Maar een puppie kopen om zielig te doen dat is wel walgelijk ja.
Er bestaat trouwens toch ook een daklozenuitkering, vraag me af hoeveel dat is..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:15

greensleaves schreef:
pinuts schreef:
Ik woon in groningen.. en daar heb je een man (vast hier vaker voorgekomen) die is rond de 35-40 heeft vaak een petje op en een rugzak. Vaak ook op het station te zien. Deze man is werkelijk heel vervelend. 1 dag is hij 3x (!) naar me toe gekomen om geld.. En het enge is, als je niets geeft.. word hij erg boos en schelt ie je gerust uit. Wat vaak begint met een zielig vriendelijk verhaaltje, eindigt als een scheldpartij. Dit vind ik serieus gewoon eng:S Bah! en bij de bank in groningen (rabobank bij de pathe) zit vaak een zwerver met een hond.. ahh kan ik zo BOOS om worden! Dan loop ik voorbij en zeg meestal hard.. '' wel geld voor een hond, om zielig over te komen, maar geen geld voor eten???''Laats kwam een zwervervrouw naar me toe met een dikke buik, ze vertelde dat ze zwanger was, en niet meer wist wat ze moest. Dit raakte mij toch wel.. maar pff.. zijn er in Groningen echt veel

Vroeger kende ik ook een zwerver met een hond, een Duitser met een Duitse herder Clown . Ik kan me best voorstellen dat als je al een hond hebt, en dakloos raakt (nog steeds geen idee hoe dat zomaar kan gebeuren) dat je liever samen met dat beest hondenbrokken eet dan de enige vriend die je nog hebt kwijt te raken.
Maar een puppie kopen om zielig te doen dat is wel walgelijk ja.
Er bestaat trouwens toch ook een daklozenuitkering, vraag me af hoeveel dat is..

Ws niet genoeg voor én eten én drugs/bier/sigaretten/hond

Faithfull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:16

Wilde ik net zeggen, nee ik kom ze niet veel tegen trek ik nu toch mijn mening in. Idd, bij de supermarkt vanmiddag tóch nog zo'n gast die het staat te verkopen.. Ik vind ze zelf maar beetje eng hoor haha Clown

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:19

met greensleaves eens, stel dat je die hond voor die tijd al had?
Moet je dan inderdaad die enige vriend dan weg doen?
Hier zit er ook wel eens een, met een rasecht vullisbakkie.

Of een zwerfhond die ze opvangen, dan heeft het beestje het toch ook weer goed?
Als ze het dan samen gezellig hebben is er toch niets mis mee?
Hondenbrokken hoeven niet zo heel duur te zijn, het is altijd beter als eten uit afvalbakken voor die hond.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:44

Plien91 schreef:
@ Yoline, ik weet wie je bedoelt. Heb hem inderdaad wel eens gezien als ik naar school fiets (Wiebengacomplex, bij t politiebureau/jumbo). Vind hem maar eng Scheve mond

(wat studeer je daar Schijnheilig ), Heeft 'ie meestal Oranje jas aan?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:45

_Inga schreef:
Plien91 schreef:

(wat studeer je daar Schijnheilig ), Heeft 'ie meestal Oranje jas aan?

(Logopedie Schijnheilig)
Ik zou de kleur van zn jas zo even niet weten, ik fiets meestal door de N. Ebbinge straat Knipoog
Zal er de komende week even op letten Lachen

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 21:48

Ik woon in de N. Ebbinge, nja de deur zit in de Zuiderkerkstraat, maar ik kijk er wel op uit, dus zie ook een heleboel langslopen

Finnea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 08:54

Nee meestal heeft hij een donkergrijze/zwarte jas aan!
Die met de oranje jas is volgens mij de 'Fijn weekend-man' Haha!

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:37

Bij ons stond er ook altijd eentje voor de supermarkt. Ingang van supermarkt was alleen niet handig, vervelende stenen en best steil. Dus mijn moeder had een keer moeite met de boodschappenwagen en die dakloze stond zo toe te kijken hoe zij stond de worstelen om het karretje de heuvel op te krijgen. Ieder ander mens zou even helpen, maar hij stond gewoon toe te kijken. Ja dan geef je hem ook niks natuurlijk!

Een andere keer stonden we in de stad bij de snackbar en stond er ook zo'n krantjesverkoper. Mijn moeder toch een krantje gekocht en wij gingen dus bij de snackbar eten. Zag ik 5 min later die dakloze aan (blijkbaar haar zoontje) die euro geven die wij net gegeven hadden en een frikadel halen. Sja dat is ook vreemd, kan je beter een zak aardappelen van kopen.

Ik geef ze dus meestal geen geld, tenzij ze gewoon behulpzaam zijn.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:39

Ahh oke, Ik ga opletten hoor Knipoog Vooral als ik bij je AH langs kom.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:48

@ Lintjuuuh, wat gaat een dakloze met een zak aardappelen doen?? ik bedoel, rauwe aardappelen lijken me niet echt te eten...
Ik heb liever dat van mijn euro een frikadel gehaald wordt dan een blikje bier ofzo.....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:25

Ik wist niet dat je tegenwoordig voor 1 euro nog een frikadel en/of een zak aardappelen kan kopen...

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:41

Ik kom ze ook echt heeel vaak tegen! Kom vaak in Rotterdam en daar bij de Bijenkorf staat echt een hele bekende. Niet opdringerig en altijd aan het zingen. Heel leuk om te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:48

Citaat:
@ Yoline, ik weet wie je bedoelt. Heb hem inderdaad wel eens gezien als ik naar school fiets (Wiebengacomplex, bij t politiebureau/jumbo). Vind hem maar eng

Verschrikkelijk die man, kom hem altijd tegen als ik naar school ga.

Hier in de buurt is een heel aardige vrouwtje die altijd vriendelijk is en de straatkrant verkoopt. Ook als je aan geeft dat je er geen wil maakt ze nog steeds even een vriendelijk praatje. Maar in de stad zelf struikel je over ze en vaak dan nog over de minder vriendelijke Nors opkijken

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 12:52

Fritsiej schreef:
Ik kom ze ook echt heeel vaak tegen! Kom vaak in Rotterdam en daar bij de Bijenkorf staat echt een hele bekende. Niet opdringerig en altijd aan het zingen. Heel leuk om te zien!

Oh ja die ken ik ook wel hihi, die loopt idd de hele tijd heen en weer op de trap van de Bijenkorf Tong uitsteken

Fritsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:12

Mas schreef:
Fritsiej schreef:

Oh ja die ken ik ook wel hihi, die loopt idd de hele tijd heen en weer op de trap van de Bijenkorf Tong uitsteken

ja klopt, maar hij is ook altijd in de mood om een praatje te maken. Loop je gewoon veder dan zingt die op z'n gemak door.

'koop een krantje bij mij'

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 13:31

Sammie schreef:
Ik wist niet dat je tegenwoordig voor 1 euro nog een frikadel en/of een zak aardappelen kan kopen...

De Mcdonald doet aan euroknallers, oké geen frikandel maar vaak wel een hamburger of een klein bakje side salade voor een euro! Haha!