Ergenis aan mensen die te laat komen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Ergenis aan mensen die te laat komen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:02

Njen schreef:
Ach ik kan niet plannen en niet op tijd mijn bed uitkomen, iedereen weet het inmiddels van me dus so be it Knipoog Vandaar dat ik mezelf gewoon een rasechte brabander noem, ik doe gewoon alles met een brabants halfuurtje Lachen Alleen ik ben gelukkig nooit een halfuur te laat, meestal maar max 10 min dus dan valt het wel mee denk ik.

Het Brabants half uurtje is een Brabants kwartiertje...

En stel dat jij een afspraak hebt met de koningin, kom je dan ook te laat? Vast niet. Want dat is groots en belangrijk. Waarmee je dus eigenlijk zegt dat je vrienden en je werk (collega's), waar je dag in dag uit mee omgaat en die om je geven, minder belangijk zijn voor je dan een vreemde vrouw met een hoedje op...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:02

Ik heb ook een hekel aan laatkomers, vooral als het lessen o.i.d. betreft.
Op EHBO hebben we een paar leden die elke lesavond minimaal 15-20 minuten te laat komen. Met veel kabaal komen ze dan binnen, ze moeten bijgepraat worden over wat er al besproken is en als het 1 minuut over 22.00 uur is, beginnen ze te roepen tegen de docent dat het al tijd is. Van de week ben ik heel onaardig geweest tegen een laatkomer die begon te sputteren dat het tijd was. Op haar opmerking dat het 3 over 10 was heb ik gezegd: "Ja dus????? Je hoeft hier niet te blijven als je niet wilt". Toen was ze boos want ik was niet aardig.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:04

Vjestagirl schreef:
Njen schreef:
Ach ik kan niet plannen en niet op tijd mijn bed uitkomen, iedereen weet het inmiddels van me dus so be it Knipoog Vandaar dat ik mezelf gewoon een rasechte brabander noem, ik doe gewoon alles met een brabants halfuurtje Lachen Alleen ik ben gelukkig nooit een halfuur te laat, meestal maar max 10 min dus dan valt het wel mee denk ik.

En stel dat jij een afspraak hebt met de koningin, kom je dan ook te laat? Vast niet. Want dat is groots en belangrijk. Waarmee je dus eigenlijk zegt dat je vrienden en je werk (collega's), waar je dag in dag uit mee omgaat en die om je geven, minder belangijk zijn voor je dan een vreemde vrouw met een hoedje op...

Nee hoor, daar ga ik precies hetzelfde mee om en je hebt gelijk het is een brabants kwartiertje Lachen Ik geef niks om status en mijn vrienden weten het, op mijn werk ben ik nog vroeger binnen dan mijn baas dus...

qalipso24

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:06

Ik spreek standaard een half uur vroeger af met mensen van wie ik weet dat ze altijd te laat zijn Haha!
en het grappige is, ze hebben het nog niet eens door dat ze dan wel op tijd zijn Pling

Vjestagirl

Njen schreef:
Vjestagirl schreef:

Nee hoor, daar ga ik precies hetzelfde mee om en je hebt gelijk het is een brabants kwartiertje Lachen Ik geef niks om status en mijn vrienden weten het, op mijn werk ben ik nog vroeger binnen dan mijn baas dus...

Dus als je baas in de sloot springt doe jij het ook?

Novalues

Kan me ook zo ergeren aan mensen die te laat komen! Een vriend van mij komt altijd ten minste een half uur te laat omdat hij zo sloom met alles is. We spreken dan ook standaart een half uur eerder af dan eigenlijk de bedoeling was.
Hoewel, laatst was het wel héél irritant. We hadden om 19.00 uur afgesproken, vervolgens belde hij dat hij om 18.00 uur hier zou zijn. Dat was al verrekte irritant dus schoot ik in de stres. Vervolgens kwam hij een uur te laat en was ik al zo over de zeik omdat hij dus een uur te laat weer kwam en dus om 19.00 uur kwam aan kakken.. *zucht*

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:08

daniella74 schreef:
Ik heb ook een hekel aan laatkomers, vooral als het lessen o.i.d. betreft.
Op EHBO hebben we een paar leden die elke lesavond minimaal 15-20 minuten te laat komen. Met veel kabaal komen ze dan binnen, ze moeten bijgepraat worden over wat er al besproken is en als het 1 minuut over 22.00 uur is, beginnen ze te roepen tegen de docent dat het al tijd is. Van de week ben ik heel onaardig geweest tegen een laatkomer die begon te sputteren dat het tijd was. Op haar opmerking dat het 3 over 10 was heb ik gezegd: "Ja dus????? Je hoeft hier niet te blijven als je niet wilt". Toen was ze boos want ik was niet aardig.

Dat ken ik! Om een of andere reden werkt dat op scholen ook zo, dat degene die als laatste binnen kwam altijd als eerste met z'n tas ingepakt al weer klaar zit. Als ik docent zou zijn zou k diegene niet eens meer binnenlaten: als jij niet kan zorgen dat je optijd bent, dan vind je dit blijkbaar niet boeiend genoeg, en dan vind ik het niet boeiend om jou les te geven.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:08

Vjestagirl schreef:

Nee hoor, daar ga ik precies hetzelfde mee om en je hebt gelijk het is een brabants kwartiertje Lachen Ik geef niks om status en mijn vrienden weten het, op mijn werk ben ik nog vroeger binnen dan mijn baas dus...[/quote]

Dus als je baas in de sloot springt doe jij het ook?[/quote]

Nee hoor, dit heeft niks met mijn baas te maken, was meer als voorbeeld dat ze het op mijn werk allemaal niet zo nauw nemen. Als het nodig is werk ik ook gerust over. Maar met bijv. lessen wat sommige mensen hier aangeven dan ben ik altijd precies op tijd, simpelweg omdat er dan mensen echt wachten. (en als je zegt, ja je vrienden wachten ook, ik zeg al, die weten het inmiddels en vinden het niet erg, zoja dan hoor ik het vanzelf, want ze zijn eerlijk genoeg Lachen )

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:09

ik vind het ook altijd erg grappig als chronische laatkomers gaan klagen over iemand anders die te laat is... stel dat de huisarts om kwart over 8 ipv 8 uur binnenkomt, terwijl jij de afspraak om 8 uur had. Dan denken mensen ineens niet meer "ach wat maakt het uit", nee dan is het vervelend en irritant.

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:12

Stagaires hebben er ook een handje van, die ga ik rustig staan opwachten of bellen waar ze blijven. Hele gesprekken voer ik er met ze over dat het echt niet kan en dat bij een echte baan het ze een vaste aanstelling kan kosten. Ik vind het zo jammer dat je altijd als boeman moet optreden, kom gewoon op tijd als er mensen op je wachten tenzij er echt iets is maar dan ben ik ook de laatste die er wat van zegt.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:14

Ik vind het ook erg vervelend als mensen te laat komen. Kom wel eens later op het werk maar wij hebben flexibele werktijden dus dat is dan nog niet té laat. Als ik een afspraak heb plan ik het altijd heel ruim zodat ik eigenlijk altijd op tijd ben.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:18

daniella74 schreef:
Stagaires hebben er ook een handje van, die ga ik rustig staan opwachten of bellen waar ze blijven. Hele gesprekken voer ik er met ze over dat het echt niet kan en dat bij een echte baan het ze een vaste aanstelling kan kosten. Ik vind het zo jammer dat je altijd als boeman moet optreden, kom gewoon op tijd als er mensen op je wachten tenzij er echt iets is maar dan ben ik ook de laatste die er wat van zegt.

Die persoon ben ik altijd in vergaderingen. Ik weiger ook altijd mensen te updaten, had je maar optijd moeten zijn.

aira2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-08 20:44

Chiqa schreef:
aira2005 schreef:
Ik maak me dus druk om mensen zoals jij!

Niet doen, nergens voor nodig Knipoog Leven is al stressie genoeg Tong uitsteken

hahah dat is wel waar!! Clown

aira2005 schreef:
want mensen komen bij jou wel altijd op tijd zeker.

Geen idee, geef nooit een tijd mee, zeg mestal zie je wel verschijnen en als ik echt om een tijd verlegen zit tussen de 4 en 8 uur!
Sorrie kan me dr niet echt druk om maken, sta er niet eens bij stil Pling

Wat is al zei het gaat niet over prive maar over werk Haha!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:48

Ik kom liever 10 minuten te vroeg dan 5 te laat. En ik heb me daar heel 2008 al aan gehouden. Lachen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:57

Als je met een overdracht zit, en die moet je door een laatkomer in je eigen tijd doen, dan vind ik dat echt asociaal van de laatkomer. Verder zou ik over 2 minuutjes te laat niet moeilijk doen. Maar de hele tijd door een ander een kwartier of zelfs meer later weg kunnen, vind ik echt niet kloppen...

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:36

Overigens vind ik het prive ook heel vervelend als mensen echt te laat komen.
De enige van wie ik het accepteer is van mijn instructeur maar ik ben dan ook zo blij dat ik les van hem krijg dat ik het voor lief neem.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:48

Ik ben zelf eigenlijk bijna altijd op tijd. Ik zorg gewoon ervoor dat ik op tijd wegga.. Ik sms wel altijd als ik later ben.

Wat grappig is, bij mijn vriendin zeg ik altijd ik kom rond die uur.. Bijv 2 uur. Met de bedoeling om rustig aan te doen, kom ik ook gewoon echt om 2 uur Dromen

Ik zelf kan me wel erg ergeren aan laatkomers, dan spreek ik wel over mensen die gerust 3 uur te laat komen. Een goed voorbeeldje; een vriend bedenkt opeens dat hij 's avonds een feest wil geven om 10 uur. Hij heeft iedereen uitgenodigd maar komt zelf pas om 1 uur aankakken omdat hij was vergeten hoe ver Ede ligt van Amsterdam.. AAHRG

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:58

Toevallig vanmorgen te laat gekomen op mijn werk Bloos
Mijn auto startte niet, dus ik bel mijn manager op dat ik wat later ben, want ik moet met het OV komen en dan een stukje lopen. Ik woon 10 minuutjes met de auto van mijn werk vandaan, maar met het OV doe je er een stuk langer over.

Hij zei wacht maar, ik regel wel een lift voor je. 2 minuten later belt ie en zegt blijf maar thuis een collega komt je zo ophalen Cool Haha!

Ik ben zelf verder (bijna) nooit te laat en zeker niet op het werk of bij belangrijke dingen. Zelfs bij vriendinnen niet (dan bel of sms ik altijd als ik toch wat later ben)

Een collega van mij is wel bijna altijd te laat en niet 5 minuutjes, maar regelmatig een half uur of langer... echt heel irritant, vooral omdat hij altijd rotsmoesjes heeft.