Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Alet74 schreef:@Ponypret: zouden die dreigingen enzovoorts er niet heel subtiel insluipen? En voordat je het weet, zit je er middenin? Ik weet het gelukkig niet uit eigen ervaring, maar heb er wel over gelezen. Veel vrouwen schijnen te denken dat het een fase is, of dat ze hem kunnen veranderen, enzovoorts. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Ik vind dat het een beetje ongenuanceerd door te zeggen dat je dan niet spoort. Het schijnt toch (bijna) iedereen te kunnen overkomen hoor!
Datzelfde geldt voor loverboys, ik dacht ook altijd dat dat iets was wat pubers overkwam, maar ik heb gehoord (via een projectgroepje waar ik in zat over dit onderwerp) dat dit ook verstandige vrouwen op leeftijd overkwam.
Ik denk dat huiselijk/echtelijk geweld veel vaker voorkomt dan de meesten van ons denken. Helaas.
) aan mezelf dat ik er nu ook anders in sta dan bijvoorbeeld 10 jaar geleden. Mijn man en ik zijn nu 13 jaar bij elkaar, ik was 21 toen we een relatie kregen. En ik kan wel zeggen dat ik nu veel sterker in mijn schoenen sta dan toen. Leeftijd en ervaring kan soms misschien ook wel een rol spelen met hoe je omgaat met bepaalde situatie en je karakter speelt waarschijnlijk de hoofdrol. Nou ja, logisch ook, bij intermenselijke relaties. Alet74 schreef:Ik merk in mijn eigen relatie (een normale relatie) aan mezelf dat ik er nu ook anders in sta dan bijvoorbeeld 10 jaar geleden. Mijn man en ik zijn nu 13 jaar bij elkaar, ik was 21 toen we een relatie kregen. En ik kan wel zeggen dat ik nu veel sterker in mijn schoenen sta dan toen. Leeftijd en ervaring kan soms misschien ook wel een rol spelen met hoe je omgaat met bepaalde situatie en je karakter speelt waarschijnlijk de hoofdrol. Nou ja, logisch ook, bij intermenselijke relaties.
ponypret schreef:Helaas komt huiselijk geweld ook vaak voor en ik ben een tegenstander van geweld,begrijp me niet verkeerd maar als ik dan hoor dat een vrouw zich vaker heeft laten mishandelen dan durf ik met recht te zeggen dat ze niet spoort.Dan is het echt tijd voor een psychiater want er klopt dan iets niet met je zelfbeeld.En zeker als je zo'n laffe joker terug doet nemen!!!!
En degene die doet slaan komt meestal zelf ook uit een gezin waar huiselijk geweld aan de orde van de dag was!
Ze zeggen niet voor niets liefde maakt blind maar na een eerste klap moet die blindheid toch wel over zijn denk ik dan.
Ik vind dat tegenwoordig iedereen maar lekker in zo'n slachoffer rol blijft hangen,want o o wat zijn we zielig!Maar wat schiet je er mee op?
En het ergste vind ik als er kinderen in het spel betrokken worden dan draait mijn maag om.
Ik vind dat je dan als ouder zo veel power in je donder moet hebben om na een eerste mep al te zeggen: STOP,tot hier en niet verder!!!!!!
Nee echt,ik kan hier geen begrip voor opbrengen hoor!Want het is niet nodig om je te laten mishandelen!!!
ponypret schreef:Ik weet ook dat men niemand in de kop kan kijken maar als ik dan hoor dat vrouwen zich meerdere keren af laten rammen door zo'n looser nou dan spoor je niet.Dan heb je weinig zelfrespect
KiWiKo schreef:heb jij ooit zelf wel eens in zo een situatie gezeten Ponypret
KiWiKo schreef:my quess........... hmzzzz Nope!!
Ninx schreef:KiWiKo schreef:my quess........... hmzzzz Nope!!
Maar ja, wat weten wij nou? Wij zijn losers die hun verstand niet gebruiken en geen respect verdienen.... geloof ik
Ninx schreef:ponypret schreef:Ik weet ook dat men niemand in de kop kan kijken maar als ik dan hoor dat vrouwen zich meerdere keren af laten rammen door zo'n looser nou dan spoor je niet.Dan heb je weinig zelfrespect
In plaats van oordelen en deze vrouwen zwart te maken, zou je ook kunnen denken dat het erg triest is dat er blijkbaar mensen zijn wiens eigenwaarde dermate tot het nulpunt gezakt is dat ze inderdaad dergelijk gedrag toestaan. Dat ze dermate in de war zijn dat ze het gedrag van de ander niet meer op waarde weten te schatten, en inderdaad gaan geloven dat ze dat pak rammel hebben verdiend.
Volkomen geschift, absoluut....
Maar ik vind dat eerder triest, en roep eerder deze vrouwen op zichzelf te ontwikkelen, hun kracht te ontdekken en in te zien dat je beter gelukkig alleen kunt zijn dan ongelukkig met z'n tweeën, dan dat ik ze de grond in trap......
Reik mensen liever de hand dan dat je ze de grond in trapt en het leven van anderen langs dat van jou legt om de waarde ervan te bepalen.
Wellicht komen deze mensen uit een volkomen ander nest, en hebben ze een ietwat verstoorde start gekregen in dit leven..... So be it; het is de kunst om dat te ontstijgen!
ponypret schreef:wel jammer dat er nog zo weinig 'normale' relaties zijn en dat alles zo samen moet hangen met zwakte,drugs,alcohol enz.
en al die nu zo over mijn mening heen vliegen zeggen mij genoeg!
Ik hoor alleen maar ozo zielig die arme vrouwen wat men hen aandoet,ik hoor niks over : zo die eikel hebben we even goed aangepakt!
Zo blijf je toch slachtoffer van andere hun gelusten!
En tja sorry dat ik "geen ervaring heb in drugs en alcohol gebruik" en dat ik een normaal gezond verstand heb!Dat ik zoiets niet met me laat doen!
ponypret schreef:wel jammer dat er nog zo weinig 'normale' relaties zijn en dat alles zo samen moet hangen met zwakte,drugs,alcohol enz.
Ik hoor alleen maar ozo zielig die arme vrouwen wat men hen aandoet,ik hoor niks over : zo die eikel hebben we even goed aangepakt!
En tja sorry dat ik "geen ervaring heb in drugs en alcohol gebruik" en dat ik een normaal gezond verstand heb!Dat ik zoiets niet met me laat doen!
KiWiKo schreef:ponypret schreef:wel jammer dat er nog zo weinig 'normale' relaties zijn en dat alles zo samen moet hangen met zwakte,drugs,alcohol enz.