Buurvrouw is in elkaar geslagen door haar vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ponypret

Re: Buurvrouw is in elkaar geslagen door haar vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:12

Helaas komt huiselijk geweld ook vaak voor en ik ben een tegenstander van geweld,begrijp me niet verkeerd maar als ik dan hoor dat een vrouw zich vaker heeft laten mishandelen dan durf ik met recht te zeggen dat ze niet spoort.Dan is het echt tijd voor een psychiater want er klopt dan iets niet met je zelfbeeld.En zeker als je zo'n laffe joker terug doet nemen!!!!
En degene die doet slaan komt meestal zelf ook uit een gezin waar huiselijk geweld aan de orde van de dag was!
Ze zeggen niet voor niets liefde maakt blind maar na een eerste klap moet die blindheid toch wel over zijn denk ik dan.
Ik vind dat tegenwoordig iedereen maar lekker in zo'n slachoffer rol blijft hangen,want o o wat zijn we zielig!Maar wat schiet je er mee op?
En het ergste vind ik als er kinderen in het spel betrokken worden dan draait mijn maag om.
Ik vind dat je dan als ouder zo veel power in je donder moet hebben om na een eerste mep al te zeggen: STOP,tot hier en niet verder!!!!!!
Nee echt,ik kan hier geen begrip voor opbrengen hoor!Want het is niet nodig om je te laten mishandelen!!!

jayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:20

TS, heel goed dat je de politie gebeld hebt.
zelf heb ik 2 1/2 jaar geleden ook zoiets meegemaakt, mijn ex heeft me in bijzijn van de kinderen van de trap gegooid, daarna nog geslagen omdat ik probeerde te voorkomen dat hij de kids meenam(hij was onder invloed van drugs).
Als in mijn geval de buren niet net hadden gedaan of ze niks hoorden dan had ik na de nacht ziekenhuis niet de politie nodig gehad om na bijna drie dagen mijn kinderen weer terug te krijgen.
Ik ben blij dat er nog mensen bestaan zoals jij, die wel iets doen!

Hij woonde toen al niet bij mij maar ben toch zodra ik de kids weer bij me had naar de andere kant van het land verhuisd om te voorkomen dat zoiets ooit nog kan gebeuren.
Ik sta ook niet voor mezelf in als ik deze man nog een keer tegenkom, ben niet bepaald iemand die dit soort dingen meermalen zou laten gebeuren.
Laatst bijgewerkt door jayva op 24-11-08 13:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:21

Alet74 schreef:
@Ponypret: zouden die dreigingen enzovoorts er niet heel subtiel insluipen? En voordat je het weet, zit je er middenin? Ik weet het gelukkig niet uit eigen ervaring, maar heb er wel over gelezen. Veel vrouwen schijnen te denken dat het een fase is, of dat ze hem kunnen veranderen, enzovoorts. Ik kan me daar wel iets bij voorstellen. Ik vind dat het een beetje ongenuanceerd door te zeggen dat je dan niet spoort. Het schijnt toch (bijna) iedereen te kunnen overkomen hoor!
Datzelfde geldt voor loverboys, ik dacht ook altijd dat dat iets was wat pubers overkwam, maar ik heb gehoord (via een projectgroepje waar ik in zat over dit onderwerp) dat dit ook verstandige vrouwen op leeftijd overkwam.
Ik denk dat huiselijk/echtelijk geweld veel vaker voorkomt dan de meesten van ons denken. Helaas.

ik ben het helemaal met je eens!dat het er in sluipt,het komt niet in 1 x.
en zeker als er drugs of alcohol in het spel is, denken mensen vaak oh als hij nou stopt dan wordt het vast wel minder,als hij niks op heeft gaat het wél goed ,ik hou te veel van hem enz enz
ts ik vind dat jullie het goed hebben aangepakt!en hopen dat ze bij hem weggaat,al zal dat niet makkelijk zijn!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:25

Ponypret, die mensen zijn BANG voor de gevolgen, en door in "hun wereldje" te blijven zitten denken ze dat ze "goed" zitten.. terwijl 't dus voor 'n buitenstaander zo dus NIET is.. (wat 't dus ook niet is)
maar hun zien dat anders dan een van ons..
en wat jij zegt dat diegene die slaat, zelf uit zo'n familie komt.. daar durf ik me zo 123 niet over uit te laten.. dan zou ik bij wijze van ook met grof geweld moeten gaan beginnen wat ik dus NIET doe!! vind ik beetje kort door de bocht, maar ik zeg dus niet dat 't niet kan.
maar met een punt heb je wel gelijk, die mensen hebben gewoon hulp nodig!!

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:29

ik lees steeds dat er vaak drugs en alcohol in het spel zijn maar als je iemand leerd kennen en je komt erachter dat ie daarvan veel consumeerd dan kun je toch ook op alle vingers aftellen dat zo iemand afwijkend gedrag gaat vertonen!
en zeker na het gebruik van die ellendige rotzooi!!!!
Je kunt een ander mens niet veranderen,men kan alleen zichzelf veranderen en het is dan aan jou zelf waar je in veranderd!
Ik vind dit thema net zo stom als iemand die trouwd met ene uit de bajes!Want tjee die arme zielige man heeft toch niemand meer!NEE,DUHHH hij zit niet voor vakantie te vieren in de lik!
Bij dat soort vrouwen komt vaak naar boven dat hun zelfbeeld helemaal foetsie is,dat ze daar maar energie aan gaan besteden en niet aan zo'n slap afgietsel van een vent!

jayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:33

@ponypret, mensen kunnen ook met drugs/alcohol beginnen nadat je ze hebt leren kennen!
En dat zelfbeeld zit vaak wel goed, veel vrouwen stoppen die relatie wel maar zie maar eens helemaal van zo'n vent af te komen.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:38

precies jayva... of sommige trekken er dan idd 'n streep onder en komen niet van de vent af.. Scheve mond

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:47

En er zijn vaak ook mensen die drugs gebruiken zonder dat hun omgeving er iets vanaf weet, ik zag vorige week het programma 'afkicken', hierin het type snelle jongen met een auto van de zaak en goede baan, maar ondertussen was ie wel aan de drugs zonder dat iemand het wist. Je kunt eigenlijk niet oordelen over dingen waar je niet uit ervaring over mee kunt praten in dit soort gevallen. Het is altijd makkelijk praten vanaf de zijlijn (is een mooi spreekwoord voor waar ik zo niet op kan komen).
En heeeeeeel soms zijn er wel eens mensen die echt hun leven beteren nadat ze in de gevangenis hebben gezeten. Nuance lijkt me een toverwoord!

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:00

oja er zullen zeker mensen zijn die troep nemen zonder dat iemand er iets vanaf weet.
Zoals ik al zei je kan niemand in zijn hoofd kijken!
Maar we hebben het over vrouwen die zich laten slaan en dat gaat er bij mij niet in!
Er is ook een mooi spreekwoord: Zeg me met wie je omgaat,dan zeg ik je wie je bent!

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:06

Ik merk in mijn eigen relatie (een normale relatie Pling ) aan mezelf dat ik er nu ook anders in sta dan bijvoorbeeld 10 jaar geleden. Mijn man en ik zijn nu 13 jaar bij elkaar, ik was 21 toen we een relatie kregen. En ik kan wel zeggen dat ik nu veel sterker in mijn schoenen sta dan toen. Leeftijd en ervaring kan soms misschien ook wel een rol spelen met hoe je omgaat met bepaalde situatie en je karakter speelt waarschijnlijk de hoofdrol. Nou ja, logisch ook, bij intermenselijke relaties.

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:22

Alet74 schreef:
Ik merk in mijn eigen relatie (een normale relatie Pling ) aan mezelf dat ik er nu ook anders in sta dan bijvoorbeeld 10 jaar geleden. Mijn man en ik zijn nu 13 jaar bij elkaar, ik was 21 toen we een relatie kregen. En ik kan wel zeggen dat ik nu veel sterker in mijn schoenen sta dan toen. Leeftijd en ervaring kan soms misschien ook wel een rol spelen met hoe je omgaat met bepaalde situatie en je karakter speelt waarschijnlijk de hoofdrol. Nou ja, logisch ook, bij intermenselijke relaties.

Hier sluit ik me helemaal bij aan!
Ik moet ook erbij zeggen dat ik (en ik hoor het van de mensen om me heen)een beresterk karakter heb.
Heb heel gauw door met wie ik te maken heb waardoor ik ook vreselijk selectief ben wat mensen betreft!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:36

ponypret schreef:
Helaas komt huiselijk geweld ook vaak voor en ik ben een tegenstander van geweld,begrijp me niet verkeerd maar als ik dan hoor dat een vrouw zich vaker heeft laten mishandelen dan durf ik met recht te zeggen dat ze niet spoort.Dan is het echt tijd voor een psychiater want er klopt dan iets niet met je zelfbeeld.En zeker als je zo'n laffe joker terug doet nemen!!!!
En degene die doet slaan komt meestal zelf ook uit een gezin waar huiselijk geweld aan de orde van de dag was!
Ze zeggen niet voor niets liefde maakt blind maar na een eerste klap moet die blindheid toch wel over zijn denk ik dan.
Ik vind dat tegenwoordig iedereen maar lekker in zo'n slachoffer rol blijft hangen,want o o wat zijn we zielig!Maar wat schiet je er mee op?
En het ergste vind ik als er kinderen in het spel betrokken worden dan draait mijn maag om.
Ik vind dat je dan als ouder zo veel power in je donder moet hebben om na een eerste mep al te zeggen: STOP,tot hier en niet verder!!!!!!
Nee echt,ik kan hier geen begrip voor opbrengen hoor!Want het is niet nodig om je te laten mishandelen!!!

Het is niet erg dat je er zelf geen ervaring mee hebt, niet uit de eerste en niet uit de tweede hand... Maar ik vind het vervolgens dan wel erg vervelend dat je je zo vreselijk respectloos uitlaat over vrouwen wiens achtergrond je niet kent.
Ik geef je direct dat mishandelaar & de mishandelde partij elkaar vaak weten te vinden, het is een systeem. Vaak zijn dit minder weerbare vrouwen, of vrouwen die opgegroeid zijn in geweldssituaties.
En of iedereen nu in die slachtofferrol blijft hangen.... ach, of iemand nu 1 week of 10 jaar nodig heeft om uit een bepaalde situatie te komen: als je uiteindelijk je eigen ontwikkeling maar ter hand neemt en de benen neemt.
Wanneer er kinderen zijn zouden de alarmbellen wellicht nog eerder moeten gaan rinkelen, helaas heb ik hier dan weer geen ervaring mee.

Het is fijn dat je jezelf kunt bestempelen als zijnde iemand met een sterk karakter. Zo zie en zag ik mezelf ook, en toch is het me overkomen.
Het is een les geweest, en hele harde... En ik kan nu met grote stelligheid beweren dat het me niet meer zal overkomen.
Oordelen zoals jij dit nu doet heb ik echter nooit gedaan, ook niet voordat het op mijn pad kwam.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:44

ponypret schreef:
Ik weet ook dat men niemand in de kop kan kijken maar als ik dan hoor dat vrouwen zich meerdere keren af laten rammen door zo'n looser nou dan spoor je niet.Dan heb je weinig zelfrespect

In plaats van oordelen en deze vrouwen zwart te maken, zou je ook kunnen denken dat het erg triest is dat er blijkbaar mensen zijn wiens eigenwaarde dermate tot het nulpunt gezakt is dat ze inderdaad dergelijk gedrag toestaan. Dat ze dermate in de war zijn dat ze het gedrag van de ander niet meer op waarde weten te schatten, en inderdaad gaan geloven dat ze dat pak rammel hebben verdiend.
Volkomen geschift, absoluut....
Maar ik vind dat eerder triest, en roep eerder deze vrouwen op zichzelf te ontwikkelen, hun kracht te ontdekken en in te zien dat je beter gelukkig alleen kunt zijn dan ongelukkig met z'n tweeën, dan dat ik ze de grond in trap......

Reik mensen liever de hand dan dat je ze de grond in trapt en het leven van anderen langs dat van jou legt om de waarde ervan te bepalen.
Wellicht komen deze mensen uit een volkomen ander nest, en hebben ze een ietwat verstoorde start gekregen in dit leven..... So be it; het is de kunst om dat te ontstijgen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:49

heb jij ooit zelf wel eens in zo een situatie gezeten Ponypret Lachen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:52

KiWiKo schreef:
heb jij ooit zelf wel eens in zo een situatie gezeten Ponypret Lachen

Nou.... wat dacht jij KiWiKo? Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:53

my quess........... hmzzzz Nope!! Haha!

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:54

KiWiKo schreef:

Maar ja, wat weten wij nou? Wij zijn losers die hun verstand niet gebruiken en geen respect verdienen.... geloof ik Clown

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:57

Ik zou niet zo vlug oordelen, er zijn situaties die leiden tot zo een gedachtengang. Zou niet de eerste keer zijn dat ik dit zie.
Dus denk dat we het best laten voor wat het is meiden wij weten niets over deze bokker en we kunnen dus alleen maar gokken, komt bij beiden wegen tot kwetsen.
Als dat haar mening is let it be, vind je dat anders weet je het voor jezelf

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:03

Ninx schreef:
KiWiKo schreef:

Maar ja, wat weten wij nou? Wij zijn losers die hun verstand niet gebruiken en geen respect verdienen.... geloof ik Clown

ik heb altijd al geweten dat er iets mis met mij is Lachen

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:26

wel jammer dat er nog zo weinig 'normale' relaties zijn en dat alles zo samen moet hangen met zwakte,drugs,alcohol enz.
en al die nu zo over mijn mening heen vliegen zeggen mij genoeg!
Ik hoor alleen maar ozo zielig die arme vrouwen wat men hen aandoet,ik hoor niks over : zo die eikel hebben we even goed aangepakt!
Zo blijf je toch slachtoffer van andere hun gelusten!
En tja sorry dat ik "geen ervaring heb in drugs en alcohol gebruik" en dat ik een normaal gezond verstand heb!Dat ik zoiets niet met me laat doen!

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:29

Ninx schreef:
ponypret schreef:
Ik weet ook dat men niemand in de kop kan kijken maar als ik dan hoor dat vrouwen zich meerdere keren af laten rammen door zo'n looser nou dan spoor je niet.Dan heb je weinig zelfrespect

In plaats van oordelen en deze vrouwen zwart te maken, zou je ook kunnen denken dat het erg triest is dat er blijkbaar mensen zijn wiens eigenwaarde dermate tot het nulpunt gezakt is dat ze inderdaad dergelijk gedrag toestaan. Dat ze dermate in de war zijn dat ze het gedrag van de ander niet meer op waarde weten te schatten, en inderdaad gaan geloven dat ze dat pak rammel hebben verdiend.
Volkomen geschift, absoluut....
Maar ik vind dat eerder triest, en roep eerder deze vrouwen op zichzelf te ontwikkelen, hun kracht te ontdekken en in te zien dat je beter gelukkig alleen kunt zijn dan ongelukkig met z'n tweeën, dan dat ik ze de grond in trap......

Reik mensen liever de hand dan dat je ze de grond in trapt en het leven van anderen langs dat van jou legt om de waarde ervan te bepalen.
Wellicht komen deze mensen uit een volkomen ander nest, en hebben ze een ietwat verstoorde start gekregen in dit leven..... So be it; het is de kunst om dat te ontstijgen!

amen Nix je hebt wel gelijk Ja

jayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:45

ponypret schreef:
wel jammer dat er nog zo weinig 'normale' relaties zijn en dat alles zo samen moet hangen met zwakte,drugs,alcohol enz.
Ik hoor alleen maar ozo zielig die arme vrouwen wat men hen aandoet,ik hoor niks over : zo die eikel hebben we even goed aangepakt!
En tja sorry dat ik "geen ervaring heb in drugs en alcohol gebruik" en dat ik een normaal gezond verstand heb!Dat ik zoiets niet met me laat doen!

Heb je enig idee wat er met sommige vrouwen gebeurt al ze "die eikel even goed aanpakken"?
Ik hoor je steeds maar praten over als er kinderen bij betrokken zijn, ik ben zelf inderdaad niet blijven hangen, ben ver weg gegaan maar loop al wel meer dan 2 jaar achterom te kijken en spastisch te worden als ik mijn kids even niet kan vinden.
Die kinderen zijn vaak juist een dwangmiddel voor dit soort mannen.
Ik ben zelf wel meteen vertrokken(en dan was het nog maar mijn ex) maar snap wel dat veel vrouwen dit niet durven. Vergeet niet dat dat niet maar even 1 stap is maar vaak een langdurige, blijvend moeilijke en soms gevaarlijke situatie.
Erg kortzichtig van je dat je mensen veroordeelt die proberen zich ieder op zijn/haar eigen manier te redden in een situatie die jij je blijkbaar niet kunt voorstellen. Ben je waarschijnlijk te goed voor, ik kan alleen maar voor je hopen dat je nooit ervaringsdeskundige wordt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:03

ponypret schreef:

Ik heb altijd hele beste relaties gehad. Slechts een keer niet, en die was ook gelijk goed fout........ dus ik weet niet wat je nou gaat vertellen.........

en toen ik klaar was met "mijn eikel" is hij naar Spanje geemigreerd, en ik denk niet dat hij (zelfs na al die jaren) nog in een straal van honder meter van mij durft te komen.......... dus wat ga je mij nou vertellen Ponypret.........

Dat ik toen niet uit die relatie wegkwam is omdat mij gewoonweg elke mogelijkheid ontnomen werd, toen ik na 8 maanden wel de mogelijkheid zag, toen ben ik ook gegaan..... en toen heb ik hem eens aangepakt.

Ik liet me trouwens niet slaan hoor, hij was gewoonweg een heel stuk sterker en sneller dan ik (kampioen lichtgewicht boksen NH 1980/1981) maar rekenmaar dat ik mijn vrouwtje wel stond...... Daarnaast doe je niet zo heel veel als iemand snel een pistool trekt, en je weet dat hij gek genoeg is..........

Ik was toen wel pas 25.

Ik kon uit die relatie komen omdat Sanne haar vader (wat toen al een goede vriend van me was, aanvoelde dat het niet goed ging.......... en toen ik niet meer te bereiken was voor hem is hij mij gaan zoeken....... en toen hij me vond is het een slachtveld geweest, dat wil je niet weten! Ik ben met slechts de kleren die ik aanhad met hem meegegaan........

dus wat ga je me nou vertellen Ponypret!!!!

jayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:13

KiWiKo schreef:
ponypret schreef:

Ik heb altijd hele beste relaties gehad. Slechts een keer niet, en die was ook gelijk goed fout........ dus ik weet niet wat je nou gaat vertellen.........

en toen ik klaar was met "mijn eikel" is hij naar Spanje geemigreerd, en ik denk niet dat hij (zelfs na al die jaren) nog in een straal van honder meter van mij durft te komen.......... dus wat ga je mij nou vertellen Ponypret.........

Dat ik toen niet uit die relatie wegkwam is omdat mij gewoonweg elke mogelijkheid ontnomen werd, toen ik na 8 maanden wel de mogelijkheid zag, toen ben ik ook gegaan..... en toen heb ik hem eens aangepakt.

Ik liet me trouwens niet slaan hoor, hij was gewoonweg een heel stuk sterker en sneller dan ik (kampioen lichtgewicht boksen NH 1980/1981) maar rekenmaar dat ik mijn vrouwtje wel stond...... Daarnaast doe je niet zo heel veel als iemand snel een pistool trekt, en je weet dat hij gek genoeg is..........
Ik was toen wel pas 25.

Ik kon uit die relatie komen omdat Sanne haar vader (wat toen al een goede vriend van me was, aanvoelde dat het niet goed ging.......... en toen ik niet meer te bereiken was voor hem is hij mij gaan zoeken....... en toen hij me vond is het een slachtveld geweest, dat wil je niet weten! Ik ben met slechts de kleren die ik aanhad met hem meegegaan........

dus wat ga je me nou vertellen Ponypret!!!![/quote]

Amen!

jayva

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:17

sorry voor de foute quote, ging iets niet goed....