Busvervoer connexxion... is dit normaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Flabbergast

Re: Busvervoer connexxion... is dit normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:34

Wat een ontzettend raar verhaal, toch belachelijk dat je meer moet gaan betalen omdat de buschauffeur zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.
Nog veel raarder vind ik de reactie van de mevrouw aan de telefoon, gewoon proberen of je iemand met een hogere functie aan de lijn kan krijgen. Mocht je die tijd en moeite erin willen stoppen.

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:38

Niet Normaal hoor Wat hij heeft gedaan :S

Ik had een keertje alleen 10 euro bij me en ik moest een kaartje kopen de Bus chaffeur had niet genoeg wisselgeld en ik mocht toen gewoon Gratis( In de bus Bij Conexxion)
En in de Tram bij HTM had de Tram bestuurder alleen 2 zone kaartjes terwijl ik een kaartje van 1 zone nodig had, ik kreeg toen de 2 zone kaartje voor 1.60 ( voor zo'n 1 zone kaartje dus)

LaraCroft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 08:33

Belachelijk. Het minste wat de busschauffeur had kunnen doen is jou die 2 euro laten betalen en een zelfgemaakt bonnetje of kaartje ofzo geven, of desnoods geen kaartje. Want het ritje kost 2 euro, en als je uitstapt vervalt de geldigheid van het kaartje toch al.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 08:50

Citaat:
Denk maar nietdat ik OOIt nog met connexxion ga
zij: nee dat lijkt me een goed plan, moet u vooral niet meer doen.

Dat is nog eens een originele klantenservice! Haha!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 08:51

Ik zou gewoon gezegt hebben dat ik mijn moeder zou bellen, en dat zij bij de bushalte wacht met de andere 50 cent. Dat zij daar natuurlijk helemaal niet staat, vertel ik er lekker niet bij. "kan u nog eeeeven wachten chauffeur? Ze komt er echt zoo aan!"

LISAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:03

Heel raar dit!
Belachelijk dat je meer moet betalen omdat hij toevallig te weinig kaartjes heeft meegenomen.
Ik heb ook wel eens problemen gehad met connexxion. We zouden de laatste bus terug naar huis nemen. Omdat we bang waren die te missen waren we dus eerder naar de bushalte gegaan zodat we als we de éen na laatste konden nemen, of laatste iniedergeval niet konden missen.
Nou na 3 kwartier gewacht te hebben de juiste bus nog steeds niet langs gekomen! Toen moesten we dus met de taxi naar huis, wat dus ook 10x zo duur is.
Volgende dag had ik dat dus aan mijn moeder verteld, die vond het belachelijk en heeft op internet zo'n klachtenformulier ingevuld. Daar kreeg je een melding dat je binnen 4 weken schriftelijk antwoord zou krijgen.
Nooit meer wat van gehoord...

Chantal173

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:10

Vaak problemen met de Connexxion gehad, altijd prima opgelost en een paar dagen erna vond ik altijd een leuk cadeautje via de post...gratis kaartje of een zaklamp (moest altijd ''s avonds opstappen op een halte waar geen verlichting was en werd menigkeer gewoon voorbij gereden. Met dit lampje kon ik dan de buschauffeur verblinden..hoezo gevaarlijk??). Maargoed in jou geval had ik gewoon in de bus gaan zitten, ik geloof niet dat hij daar melding van zal maken, dan haalt hij zichzelf namelijk meer problemen op de hals dan hij zou willen.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:38

Op zich heeft Sjonniej wel gelijk, de buschauffeur hoeft niet voor boeman uitgemaakt te worden. Hij kan er niks aan doen dat hij te weinig kaartjes heeft, dat kan gewoon gebeuren, die man is ook maar een mens.
Alleen vind ik wel dat deze buschauffeur voor een passende oplossing had kunnen zorgen om zijn klant toch mee te kunnen nemen.
Dat zou gewoon service zijn, en hé dat is toch waar het hele openbaar vervoer op draait lijkt me......

Lisetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:49

Marley schreef:
Op zich heeft Sjonniej wel gelijk, de buschauffeur hoeft niet voor boeman uitgemaakt te worden. Hij kan er niks aan doen dat hij te weinig kaartjes heeft, dat kan gewoon gebeuren, die man is ook maar een mens.
Alleen vind ik wel dat deze buschauffeur voor een passende oplossing had kunnen zorgen om zijn klant toch mee te kunnen nemen.
Dat zou gewoon service zijn, en hé dat is toch waar het hele openbaar vervoer op draait lijkt me......

Met het dikgedrukte ben ik het absoluut eens. Dat die kaartjes op kunnen zijn kan gebeuren.
Alleen de oplossing die klopt gewoon niet.
Kijk helemaal gratis zou van mij ook niet hoeven. Maar kom op, dat traject dat TS reist is normaal 2 euro, laat haar dat lekker betalen en schrijf een kaartje of iets anders weet ik veel.
Maar goed elke chauffeur is ook heeeeeel andes altijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 10:49

chantal21 schreef:
Vaak problemen met de Connexxion gehad, altijd prima opgelost en een paar dagen erna vond ik altijd een leuk cadeautje via de post...gratis kaartje of een zaklamp (moest altijd ''s avonds opstappen op een halte waar geen verlichting was en werd menigkeer gewoon voorbij gereden. Met dit lampje kon ik dan de buschauffeur verblinden..hoezo gevaarlijk??). Maargoed in jou geval had ik gewoon in de bus gaan zitten, ik geloof niet dat hij daar melding van zal maken, dan haalt hij zichzelf namelijk meer problemen op de hals dan hij zou willen.

Hij zei dat ik er NU uitmoest Koe Lijkt me niet zo'n strak plan om dan maar gewoon te gaan zitten..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:14

Als jij in de supermarkt staat en je MOET kaas hebben. Maar de goedkope kaas die jij altijd eet is op. Dan krijg je toch ook niet de dure kaas mee voor de prijs van de goedkope? Op is op...

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:18

Dat vind ik een rare vergelijking Vjestagirl, heeft er toch helemaal niks mee te maken!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:22

Marley schreef:
Dat vind ik een rare vergelijking Vjestagirl, heeft er toch helemaal niks mee te maken!

Waarom niet, als iets op is is het op. En dat is heel erg jammer als je nou net datgene wilde hebben, maar het is er gewoon niet meer.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:26

het gaat hier om een service niet om een product
z'n kaartjes waren alleen op, niet zijn benzine ofzo en de bus zat ook niet te vol dus ze had gewoon mee gekund

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:29

Als je bij ons een compatible cartridge wil kopen en die zijn niet op voorraad, krijg je een originele voor die prijs, klant kan er niets aan doen dat WIJ niet genoeg hebben ingekocht.

Als klant dat tóch de compatible wil, en we dit late bezorgen, krijgt de klant, ongeacht het bedrag waar hij voor bestelt, géén verzendkosten berekend, want de klant kan er niets aan doen, dat WIJ dit niet op voorraad hebben.
Dat is gewoon een stukje klantenservice Vjestagirl. Ja

Als je in een winkel komt en je betaalt met 10 euro, en de cassiere zegt niet genoeg wisselgeld te hebben, betaal je toch óók niet meer dan het product kostte?
Omdat de winkel toevallig niet genoeg wisselgeld in huis heeft?

Nee hoor, ik vind het absoluut niet netjes dat de TS meer moest betalen als waar ze om gevraagd had.
Ik zou idd een klacht indienen, en als de chauffeur zich gewoon aan de regels hield, zou ik een klacht indienen bij diegene die de regeltjes verzint.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:38

Hahaha zou grappig zijn zeg, als WIJ een fout zouden maken en dat ik dan zou zeggen: Tja jammer klant, kan gebeuren Lachen
Clown

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:40

Nee dit is niet normaal.
als de chauffeur geen kaartjes meer heeft ga je gewoon voor niets mee.
het kan altijd gebeuren dat de kaartjes op zijn of dat de chauffeur geen wisselgeld meer heeft en dan gaat de klant gewoon mee.
de chauffeur kan er niets aan doen dat de kaartjes op zijn maar de klant ook niet.

echter een kaartje van 3e meegeven voor 2e zal een chauffeur niet zo snel doen omdat het hem zelf dan 1e kost en geen baas die dat vergoed.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:44

Typisch connexxion!
Het gebeurt bij mij ook regelmatig dat de bus te vroeg, te laat of helemaal niet komt.
Op de site van connexxion kun je ook een klacht indienen. Misschien is dat wat? Laat het ze maar weten!
Mijn vader reist ook regelmatig met de bus en heeft al verschillende klachten verstuurd. Ik moet ze ook nog een klachtenmail schrijven omdat er vorige week een bus ineens niet reed die wel had moeten rijden.

Succes...!

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:44

ik was gewoon gaan zitten, ondanks dat hij zei dat je er NU uit moest, belachelijk wat die man presteert.
je betaalt namelijk niet voor het kaartje maar voor de service. Voor jou is het alleen vervelend als je op dat kaartje nog een keer over zou moeten stappen, want dat zou je in de andere bus niet kunnen laten zien.
Stel jij had wel een kaartje kunnen kopen en gelijk gooi je dat kaartje de deur uit, dan heb je ook geen kaartje meer, maar je hebt er wel 1 gekocht, dus mag je mee.
Het kaartje is in feite jou kwitantie, dus hij hoort jou gewoon mee te nemen als jij kunt betalen, klaar.
Dikke klacht indienen en al helemaal over die klantenservice. Ik hoop dat je de naam van die persoon hebt onthouden.

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:45

Vjestagirl schreef:
Als jij in de supermarkt staat en je MOET kaas hebben. Maar de goedkope kaas die jij altijd eet is op. Dan krijg je toch ook niet de dure kaas mee voor de prijs van de goedkope? Op is op...

Ik vind het ook geen kloppende vergelijking, vooral omdat het OV aanbesteed is door de overheid aan de vervoersmaatschappij en daar behoorlijk wat belastinggelden naartoe gaan. Evenals dat er prijsafspraken gemaakt zijn tussen deze 2 partijen en je niet opeens meer kunt gaan betalen omdat een kaartje er niet is. de prijs voor die rit staat gewoon vast. Daar kan een medewerker van Connexxion niet aan gaan tornen.

Natuurlijk had de ts wel kunnen afwegen wat haar meer waard was; die euro of een dagje met haar paard. Ik had voor het laatste gekozen denk ik.
Ik reis al jaren met de bus om te kunnen gaan werken en veel problemen heb ik niet gehad. Eerst met Connexxion en nu met Arriva.

Ik ben het wel met Sjonniej eens dat het kan gebeuren, maar de oplossing had wat klantvriendelijker en milder gemogen denk ik. Lachen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 11:49

ik heb een keer gehad, dat ik mijn abo liet zien, die man werd boos Clown

'doe normaal'
'heh' ?
'ja, je weet wel wat ik bedoel'
'nee, nee meneer ik snap het niet'
'Doe nou maar normaal de volgende keer mag je niet meer mee hoor'
'Meneer, kunt u mij aub uitleggen wat ik verkeerd heb gedaan' ?
'Dat weet je echt wel'!!
'...'
'!!ZIT'
'ok meneer'

Aan het einde van de o zo leuke busrit.
Wil ik uitstappen doet meneer de deur weer dicht waarbij ik klem bleef, deed de deur weer open en dicht en ben er toen letterlijk uitgesprongen.

'Doei'
'Snertkind'

Ik weet hoe ze kunnen zijn Clown

Voorderest zijn ze wel ok, ze moeten toch elke keer hetzelfde rondje rijden he.

Ook een keer dat er een prullebak in de fik stond op het busstation.
Stopt die bus, kijkt mij aan en zecht :
'Je staat op de camera'
Nou ik mocht niet mee hoor, was toch niet mijn bus Koe

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:00

gister had ik ook zo'n leuke busrit, zat nog een extra 'chauffeur' bij op de voorste stoel en bij iedere student die binnenkwam die geen goeiemorgen ofzo zei, zei die man dat dus. Ook iemand die aan de telefoon was en dus met 1 hand bezig was met geld pakken ofzo begon die vent te emmeren, 'goeiemorgen chauffeur' 'GOEIMORGEN CHAUFFEUR' (toen die jongen niet meteen reageerde. Die jongen begon dat telefoongesprek af te kappen van 'ik bel je over 10 minuten terug' zegt die man "ik bel je over 2 minuten terug, uit"
Die jongen sprak die man ook echt aan van: "ik kan toch niet zomaar ophangen?"
"dat kan wel, dat doe je als je die bus aan ziet komen, hang je op, zeg je netjes ' goeiemorgen' en dan kun je terugbellen"

echt zo de hele rit door Rolleyes

Ik kom meestal de bus ook al binnen hoor met 'goeiemorgen' en dan zijn die mensen vaak al een stuk vriendelijker, of ze zeggen niks.. Rolleyes hoe moeilijk...

heb 1x een hele leuke vent gehad, die zei bij ieder meisje wat binnenkwam " goeiemorgen prinses!" tovert meteen een glimlach op je gezicht Haha!

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:27

Dowski schreef:
ik was gewoon gaan zitten, ondanks dat hij zei dat je er NU uit moest, belachelijk wat die man presteert.
je betaalt namelijk niet voor het kaartje maar voor de service. Voor jou is het alleen vervelend als je op dat kaartje nog een keer over zou moeten stappen, want dat zou je in de andere bus niet kunnen laten zien.
Stel jij had wel een kaartje kunnen kopen en gelijk gooi je dat kaartje de deur uit, dan heb je ook geen kaartje meer, maar je hebt er wel 1 gekocht, dus mag je mee.
Het kaartje is in feite jou kwitantie, dus hij hoort jou gewoon mee te nemen als jij kunt betalen, klaar.
Dikke klacht indienen en al helemaal over die klantenservice. Ik hoop dat je de naam van die persoon hebt onthouden.

Fout!!
het kaartje is je plaatsbewijs/vervoersbewijs en dien je ten alletijden te kunnen tonen tijdens de rit maar ook bijvoorbeeld op het perron van de trein.
als de chauffeur je wel laat betalen en je geen kaartje geeft is dat fraude en wordt hij op staandevoet ontslagen.
ook als hij je op goed vertrouwen zonder plaatsbewijs mee neemt (ben mijn ov jaarkaart vergeten) kan hij in grote probleemen komen en noemt de werkgever heet fraude.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:31

Heel erg krom zeg.. en die service/klachtafhandeling van connexion, nee, breekt u mij de bek niet open Haha! Daar kan je helemaal niets mee, die lui schuiven alles gewoon af op de klant of verdraaien gewoon de boel.. echt, blegh.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 16:34

Jeetje wat idioot zeg.
Ik heb een tijdje gehad dat ik gratis met de bus mee mocht zodra ik met een briefje wapperde, was blijkbaar teveel moeite om wisselgeld te geven Haha!
Vind de reactie van connexxion ook nergens op slaan zeg