2008 had voor mij verschillende zware momenten.
Ik ben in januari aangereden door een auto, met een zwaar gekneusde enkel, een fiets die total-loss was en een dikke bult op mijn hoofd ben ik er vanaf gekomen. Een paar weken later werd mijn oma met spoed opgenomen in het ziekenhuis, ze had een maagbloeding. Goed afgelopen, maar ik ben dagen van mijn à propos geweest.
Dit jaar was voor mij een jaar van houden en verliezen. Een relatie die na 10 maanden stuk ging. Maar aan de andere kant ál mijn vrienden die me zo geweldig steunen & hebben gesteund.
Maar wat mij dit jaar het allermeest heeft aangegrepen is dat mijn broertje bijna is verdronken. Voor mijn ogen.
We waren op vakantie, camping aan een meer. In het meer lag een springkussen, en hij zat van het ene op het andere moment half onder water muurvast met zijn benen. Ik lag op de kant bij mijn ouders en mijn beste vriendin was met broertje aan het zwemmen. Zij heeft eerst geprobeerd hem los te maken maar dat wou niet en toen heeft ze keihard gegild, geschreeuwd en gehuild om hulp. Mijn vader en haar vader zijn onmiddelijk het water in gedoken samen met nog wat mensen die aan het meer lagen. En ik stond erbij en ik keek erna.. Huilen, paniek, kreeg geen lucht, stond dubbelgeklapt, duizelig. Emoties waarvan ik niet wist dat ik ze had zijn op dat moment los gekomen.
Maar daarna kwam het mooiste moment van 2008; dat hij uit het water kwam. Levend.
En daar ben ik nog steeds ongelooflijk blij om.
Ja, dat was mijn 2008 in een notendop.