Nog meer drama!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fargo

Re: Nog meer drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:22

Janine1990 schreef:
BraveSpots schreef:
Op dit moment weet ik het gewoon allemaal niet meer, en stelt hij me teleur door te vertellen niet meer aan mij te denken. En hoe hij doorgaat met zijn leven, doet me pijn.

Maar als je even eerlijk bent met jezelf, wat zou je dan graag hebben dat hij wel doet?
Zeggen dat hij toch nog van je houd, ontzettend verdrietig zijn, boos zijn op zichzelf, zeggen dat hij je nooit meer wil zien,...?

Dat hij doorgaat met zijn leven is imo ergens logisch, het is tenslotte uit tussen jullie. Dat dat erg pijnlijk en verdrietig is voor jou, dat ben ik wel zeker van, en dat is echt rot Ach gut .

In je laatste stukje heb je wel gelijk denk ik. Hij zou het niet mogen tolereren dat ze zulke dingen zeggen om jouw te kwetsen...

Wat ik zou willen, dat hij liet zien dat de afgelopen 9 maanden wel wat voor hem hebben betekend.
Dat ze niet fake waren. Zoals hij me nu doet denken. Het was niet fake, natuurlijk niet.
Maar zoveel dingen worden gezegd, dat ik het gewoon niet weet.
Ik zou willen dat hij teleurgesteld is in zichzelf, dat hij eindelijk eens gaat nadenken. In plaats van het verstand op 0 en gaan met die banaan.
Op die manier laat hij me zien dat hij om me geeft. Door te laten zien dat hij echt over zichzelf nadenkt.
Want zolang hij dat niet doet, heb ik het idee dat hij alles wat ik heb gezegd negeert.[/quote]
>>>>

Ik denk dat jouw vriend echt nog niet toe is aan de commitment die jij eigenlijk van hem zou hebben gewild; meer tijd samen, meer activiteiten. Hij is toch nog een beetje een jonge hond die nog heel graag met zijn vrienden uitgaat en de hort op wil. En doordat hij er nog niet aan toe is, wordt de keuze om echt "fulltime" voor jou te kiezen voor hem dus zo'n moeilijke. Hij geeft om je, maar wil en kan niet alles voor je opgeven en ik vind ook dat je dat dan niet van hem moet verwachten. Misschien kan hij dat ooit voor een ander wel kan (het zit soms jammer genoeg ook in de combinatie) of misschien kan hij het zelfs later ook voor jou als hij gewoon wat volwassener is. Een leeftijd in jaren hoeft niet zoveel te zeggen, meisjes zijn nu eenmaal vaak wat verder dan jongens. En hij is er gewoon nog niet aan toe, anders was hij wel vaker op komen dagen. Dat hoeft niet te zeggen dat hij niet om je geeft, hij kan alleen niet geven wat jij eigenlijk wel van hem zou willen. En dat benauwt hem waarschijnlijk en geeft hem bovendien schuldgevoelens want hij geeft jou niet wat jij wel zou willen. Laat hem lekker vrij, laat het rusten, als het nog wat zou worden is dat de enige manier. Ga verder met je leven, wie weet wat er later nog weer kan gebeuren, maar nu is hij echt duidelijk nog niet aan huisje, boompje, beestje toe, hij wil ook nog Vrienden en Uitgaan en daar is op zich niets kwaads aan, dat maakt hem geen slecht persoon!! Iedereen heeft zijn eigen behoeften en soms matchen die gewoon (nog) niet.

anna_1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:37

fargo schreef:
Ik denk dat jouw vriend echt nog niet toe is aan de commitment die jij eigenlijk van hem zou hebben gewild; meer tijd samen, meer activiteiten. Hij is toch nog een beetje een jonge hond die nog heel graag met zijn vrienden uitgaat en de hort op wil. En doordat hij er nog niet aan toe is, wordt de keuze om echt "fulltime" voor jou te kiezen voor hem dus zo'n moeilijke. Hij geeft om je, maar wil en kan niet alles voor je opgeven en ik vind ook dat je dat dan niet van hem moet verwachten. Misschien kan hij dat ooit voor een ander wel kan (het zit soms jammer genoeg ook in de combinatie) of misschien kan hij het zelfs later ook voor jou als hij gewoon wat volwassener is. Een leeftijd in jaren hoeft niet zoveel te zeggen, meisjes zijn nu eenmaal vaak wat verder dan jongens. En hij is er gewoon nog niet aan toe, anders was hij wel vaker op komen dagen. Dat hoeft niet te zeggen dat hij niet om je geeft, hij kan alleen niet geven wat jij eigenlijk wel van hem zou willen. En dat benauwt hem waarschijnlijk en geeft hem bovendien schuldgevoelens want hij geeft jou niet wat jij wel zou willen. Laat hem lekker vrij, laat het rusten, als het nog wat zou worden is dat de enige manier. Ga verder met je leven, wie weet wat er later nog weer kan gebeuren, maar nu is hij echt duidelijk nog niet aan huisje, boompje, beestje toe, hij wil ook nog Vrienden en Uitgaan en daar is op zich niets kwaads aan, dat maakt hem geen slecht persoon!! Iedereen heeft zijn eigen behoeften en soms matchen die gewoon (nog) niet.

fargo
Ze liet hem vrij.. ze vraag alleen of hij tijd voor haar wilde maken na zijn vakantie.. Hij mocht vaak met zijn vrienden stappen.
Ze claimde hem niet.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 16:48

@ BraveSpots:
Dankje Lachen

@ Fargo:
Hij zegt ook dat hij niet weet of hij er wel aan toe is.
En ik denk dat hij door zijn twijfel het gevoel weg heeft gestopt. Net als de manier waarop hij zijn gedachten wegstopt, over alles.
Ik vind het niet leuk dat hij sinds die vakantie zo is veranderd, dat hij sindsdien niets meer voor me wil opgeven.
En tsjah.. dat maakt mij oko aan het twijfelen.
Je hebt er een mooie kijk op, doet me echt goed, deze woorden.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:54

Sorry anna, maar door haar hele tekst heen kun je lezen en voelen (als je wat ouder bent Knipoog Haha! ) dat ze graag wel wilde dat hij op vrijdag en zaterdag naar haar ging en niet alleen pas op zondag. Er is zo iets als zeggen dat je iemand vrij laat, maar in je hart het toch anders willen (dat geeft toch ook niets, is geen verwijt..). En dat kun je zien en lezen en voelen in haar hele tekst (en dat geeft ook helemaal niet, zoals gezegd iedereen heeft zijn wensen en behoeften) en dat zal hij ook gevoeld hebben want hij wilde wel haar tegemoet komen, maar kan/kon dat niet. Hij vraagt niet voor niets om tijd en hij wil gewoon nog vrijheid en met de guys uitgaan. En dan niet via MSM en andere manieren elke keer op zondag horen dat ze daar niet blij mee is.
Zoals ik al zeg, iedereen heeft zijn gevoelens en behoeften, niemand is fout, maar soms matcht dat gewoon op dat moment nog niet en dat kun je eigenlijk geen van beiden verwijten. Janinen wil niet op de 2e plaats komen (dat gevoel heeft ze, waarschijnlijk vindt hij helemaal niet dat ze op de 2e plaats komt hoor!) en hij heeft zijn vrienden en het uitgaan nog nodig naast haar als vriendin in deze fase van zijn leven. En sommige jongens zijn er nooit aan toe en sommige jongens zijn er pas later aan toe en sommige andere jongens zijn er pas bij een ander aan toe. Tja: life is hard.. (and then you die)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:58

Het is toch ook niet zo raar dat je in het weekend iets met je vriendje wil gaan doen? Het klinkt gewoon heel maf dat die jongen op vrijdag en zaterdag kennelijk leukere dingen te doen heeft, je kant toch niet elk weekend je vriendin naar de tweede plek sturen? Voor mij trouwens vooral een teken om je er niet teveel bij zo'n relatie voor te stellen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:01

Lovely, hij is er gewoon nog niet aan toe, dat hoef je niet te veroordelen, dat maakt hem geen foute jongen ofzo. Hij wil gewoon ook nog heel graag met vrienden uit, tja dat kan. En daar kun je als vriendin niet blij van worden, maar aan de andere kant als hij verder super trouw en lief is, waar gaat het dan om? Je moet iedereen een beetje in zijn waarde laten, het is de bedoeling dat je allebei happy bent in een relatie. En iedereen is nu eenmaal anders.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:02

fargo schreef:
Sorry anna, maar door haar hele tekst heen kun je lezen en voelen (als je wat ouder bent Knipoog Haha! ) dat ze graag wel wilde dat hij op vrijdag en zaterdag naar haar ging en niet alleen pas op zondag. Er is zo iets als zeggen dat je iemand vrij laat, maar in je hart het toch anders willen (dat geeft toch ook niets, is geen verwijt..). En dat kun je zien en lezen en voelen in haar hele tekst (en dat geeft ook helemaal niet, zoals gezegd iedereen heeft zijn wensen en behoeften) en dat zal hij ook gevoeld hebben want hij wilde wel haar tegemoet komen, maar kan/kon dat niet. Hij vraagt niet voor niets om tijd en hij wil gewoon nog vrijheid en met de guys uitgaan. En dan niet via MSM en andere manieren elke keer op zondag horen dat ze daar niet blij mee is.
Zoals ik al zeg, iedereen heeft zijn gevoelens en behoeften, niemand is fout, maar soms matcht dat gewoon op dat moment nog niet en dat kun je eigenlijk geen van beiden verwijten. Janinen wil niet op de 2e plaats komen en hij heeft zijn vrienden en het uitgaan nog nodig naast haar als vriendin.

[***] is oud genoeg om te weten waar ze over praat.

Ik begrijp wel dat hij uit wil met zijn vrienden, maar elke week 2 keer naar de kroeg? En de rest van de week ook zoveel mogelijk naar je vrienden, behalve op de vaste dagen, dinsdag en donderdag dus, naar mij toe. Dat klopt natuurlijk niet.
Hij vroeg ook nooit of ik een keer mee wilde naar de kroeg, want dat wilde ik best.
Ik wilde hem niet per se het hele weekend bij me hebben, ik wilde hem af en toe eens een weekend voor mij hebben, een deel van het weekend. Ik vroeg om de vrijdag, omdat er dan weinig in de kroeg te doen is.
Hij kreeg zoveel vrijheid van mij, ik accepteerde ontzettend veel van hem. En hij hoorde niet elke zondag dat ik dat niet leuk vond.
Soms deed ik een beetje afstandelijker, maar dan was hij weer heel lief.
Dat hij niet bij me was in het weekend was niet eens het ergste, dat was het feit dat ik niet eens wat van hem hoorde, geen smsje, niets. Terwijl hij altijd in het weekend mij midden in de nacht op belde.
Hij hoefde niet te kiezen, hij moest gewoon voor mij gaan. Zoals het ging, was het voor mij niet meer leuk. Want ik wist nooit waar ik aan toe was.

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:03

Kan het niet gewoon zijn dat de liefde echt over is?
Hij voelt niets meer voor je.
En van mannen hoef je echt niet te verwachten dat ze met je nog een babbeltje maken over hoe leuk het is geweest. Dat is het verleden mannen leven over het algemeen meer in het heden dan de meeste vrouwen.

En waarom wil je bevestiging van hem dat hij iets om je heeft gegeven dat het niet allemaal nep was.
Dat weet jij toch het beste... met jou hart weet je of hij al die tijd om je heeft gegeven of niet.
Is het niet jou onzekerheid de vraagt om bevestiging van een man de je zo behandeld.

Als een man echt razend gek en dol gelukkig met jou is. Hij van je houd en hij samen met je wil blijven en enig respect voor je heeft.
Of als een man om je geeft (als vrienden) en respect voor je heeft
Of als een man een echte man is dan:

1. Denkt hij de laatste 3 weken in ieder geval 1x aan je
2. Laat hij jou niet zomaar gaan
3. is hij eerlijk
4. heeft enig gevoel voor jou en gaat niet als een hork zitten eten als jij huilt.

Ik geloof echt dat hij om je geeft. Hij huilt niet voor niets.

Laat het huilen niet meer wegen dan alles wat hij heeft gedaan ofja je kan beter zeggen wat hij niet heeft gedaan (smsen/ praten enz enz)

Klinkt misschien harder als bedoelt. Ik weet uit ervaring hoe het voelt en hoe veel pijn zoiets doet.
Veel succes

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:04

fargo schreef:
Lovely, hij is er gewoon nog niet aan toe, dat hoef je niet te veroordelen, dat maakt hem geen foute jongen ofzo. Hij wil gewoon ook nog heel graag met vrienden uit, tja dat kan. En daar kun je als vriendin niet blij van worden, maar aan de andere kant als hij verder super trouw en lief is, waar gaat het dan om? Je moet iedereen een beetje in zijn waarde laten, het is de bedoeling dat je allebei happy bent in een relatie. En iedereen is nu eenmaal anders.

Als ik er niets van had gezegd, was hij op deze manier doorgegaan, en was ik uiteindelijk nog verder van hem verwijderd geraakt, ben ik bang.
Ik heb bevestiging nodig, en als mijn ouders zich afvragen waarom hij in het weekend nooit wat van zich laat horen. Dan is het echt mis.
Want mijn ouders willen het beste voor me, en vertelden me dat het op deze manier niet hoort.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:09

Janine ik val jou absoluut niet aan, ik snap je ook helemaal kan het me ook helemaal indenken daar gaat het niet om, maar soms werkt het alleen niet zo hoe graag je het ook anders wilt Ach gut Ach gut :

Hij heeft kennelijk zijn vrienden en het uitgaan nog nodig (naast jou als vriendin) in deze fase van zijn leven. En sommige jongens zijn er nooit aan toe en sommige jongens zijn er pas later aan toe en sommige andere jongens zijn er pas bij een ander aan toe. Tja: life is hard.. (and then you die)..

En ik val ook anna niet aan hoor! Maar als buitenstaander zie je inderdaad heel duidelijk wat jij zou willen en nodig zou hebben. En je leest ook door de regels door dat hij daar (nog) niet klaar voor is. En des te meer je dat wilt bijsturen en regelen, des te harder gaan ze op hol (dat geldt voor sommige paardjes maar ook voor jongens) Clown .

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:13

seren schreef:
Kan het niet gewoon zijn dat de liefde echt over is?
Hij voelt niets meer voor je.
En van mannen hoef je echt niet te verwachten dat ze met je nog een babbeltje maken over hoe leuk het is geweest. Dat is het verleden mannen leven over het algemeen meer in het heden dan de meeste vrouwen.

En waarom wil je bevestiging van hem dat hij iets om je heeft gegeven dat het niet allemaal nep was.
Dat weet jij toch het beste... met jou hart weet je of hij al die tijd om je heeft gegeven of niet.
Is het niet jou onzekerheid de vraagt om bevestiging van een man de je zo behandeld.

Als een man echt razend gek en dol gelukkig met jou is. Hij van je houd en hij samen met je wil blijven en enig respect voor je heeft.
Of als een man om je geeft (als vrienden) en respect voor je heeft
Of als een man een echte man is dan:

1. Denkt hij de laatste 3 weken in ieder geval 1x aan je
2. Laat hij jou niet zomaar gaan
3. is hij eerlijk
4. heeft enig gevoel voor jou en gaat niet als een hork zitten eten als jij huilt.

Ik geloof echt dat hij om je geeft. Hij huilt niet voor niets.

Laat het huilen niet meer wegen dan alles wat hij heeft gedaan ofja je kan beter zeggen wat hij niet heeft gedaan (smsen/ praten enz enz)

Klinkt misschien harder als bedoelt. Ik weet uit ervaring hoe het voelt en hoe veel pijn zoiets doet.
Veel succes

Natuurlijk kan de liefde echt over zijn.
Maar dat gebeurd niet in anderhalve week, zoals hij het zegt.
En hij reageert fel als ik zeg dat het al langer aan de gang is.
Het gevoel was er wel, als ik bij hem was. Dán is het er.
Dus mijn vermoeden is eigenlijk dat hij is gaan twijfelen aan zichzelf.
En daardoor zich dingen is gaan afvragen, het gevoel weg is gaan drukken.
Maar het kan ook zijn dat ik dat hoop.

Ik ben heel blij met je reactie, want nu weet ik weer dat hij écht van me heeft gehouden.
Omdat mijn hart dat zegt!

En hij heeft de afgelopen 3 weken wel aan me gedacht.
Maar hij laat me ook zomaar gaan, misschien is dat zijn eerlijkheid.
Hij wil mij niet aan het lijntje houden, doet dat onbewust misschien wel (maar bedoelt het goed), hij wil me vrij laten. Omdat hij toch niet weet wat hij wil. En hij huilde, en heeft mij getroost.

Mooie reactie Lovers
Dankje Lachen

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:17

fargo schreef:
Janine ik val jou absoluut niet aan, ik snap je ook helemaal kan het me ook helemaal indenken daar gaat het niet om, maar soms werkt het alleen niet zo hoe graag je het ook anders wilt Ach gut Ach gut :

Hij heeft kennelijk zijn vrienden en het uitgaan nog nodig (naast jou als vriendin) in deze fase van zijn leven. En sommige jongens zijn er nooit aan toe en sommige jongens zijn er pas later aan toe en sommige andere jongens zijn er pas bij een ander aan toe. Tja: life is hard.. (and then you die)..

En ik val ook anna niet aan hoor! Maar als buitenstaander zie je inderdaad heel duidelijk wat jij zou willen en nodig zou hebben. En je leest ook door de regels door dat hij daar (nog) niet klaar voor is. En des te meer je dat wilt bijsturen en regelen, des te harder gaan ze op hol (dat geldt voor sommige paardjes maar ook voor jongens) Clown .

Ik begrijp wel dat je me niet aanvalt hoor, maar het voor mij gewoon moeilijk om de realiteit onder ogen te zien.
When you can feel a certain time in your life, coming to an end. Sometimes you want to just hang on, wring out every drop, milk every moment. Because the truth of the matter is; the hardest thing a person can do, is move on...

En als dit het niet is, dan komt er wel een ander. Mijn zoektocht naar de ware duurt nog wel voort. Ook zonder hem.
Blijkbaar moet het zo zijn geweest, accepteren kan ik alleen maar. Meer kan ik niet doen.

De vergelijking die je met paarden doet, dat doe ik zo vaak.
Mensen met paarden vergelijken. En eigenlijk klopt het ook altijd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 17:19

Heb nu heel veel zin in vanavond, ik krijg waarschijnlijk een laptop. Lachen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:20

Klinkt goed Janine. Ik denk gewoon dat je het meest kans hebt op geluk door hem los te laten. Komt hij toch later terug dan gaat hij er voor en zo niet dan was hij er niet aan toe (betekent zoals je zelf inmiddels al ziet absoluut niet dat hij niet van je houdt of hield).

En ja het is een sh*t tijd. Maar dat wordt weer beter, of wel met een nieuwe liefde of (ooit weer) met hem.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:33

Misschien dat je het niet echt leuk gaat vinden wat ik zeg: maar zo zie ik het wel zo.
Uit je verhaal komt sterk dat je snel boos op hem bent. Je laat hem wel los, maar als er iets is ben je gelijk boos en zit je er wel dik bovenop. Het kan gebeuren dat een jongen niet snel smst. Ik doe dat ook niet, vooral niet na het stappen. Dan ben ik moe en wil op bed. Morgen weer een dag.
Jij ligt je in bed op te vreten omdat je geen smsje krijgt. Gevolg: Je hebt het gevoel dat je niet meer voor hem bestaat en dat hij niet aan je denkt. Kan ik mij indenken, maar hij hoeft ook niet de hele avond aan je te denken!
Vrienden zijn ook belangrijk, die moet je ook onderhouden. En als hij op stap is, of een gezellig avondje met vrienden heeft, kan jij ook iets leuks organiseren met vriendinnen!

Hij heeft vrienden nodig, ik merk het gewoon sterk uit je verhaal. Geef die jongen de ruimte en maak gewoon duidelijke afspraken over het smsen en het bellen. Je hebt jezelf er alleen maar mee te pakken als jij steeds zo boos doet tegen hem omdat HIJ niet (terug) smst. Gooi het van je af.. Echt meid het is alleen maar beter voor je.
Claim hem niet teveel maar laat elkaar los. Je zult merken dat je er veel ontspannener mee omgaat.
Vroeger hadden ze ook geen telefoon of email! ( Haha! )

(Ik praat uit ervaring, ik was hetzelfde als jou. Kon heel snel boos worden om kleine dingen)

Geef hem nog een kans en praat met hem, want qua liefde zit het wel goed als ik dat zo mag lezen!

There shouldn't be a rainbow without the rain. Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 18:07

Mayflower_:
Hij is degene die het uit heeft gemaakt.
Ik zal hem nog een kans geven, als hij bij me terug komt.
Ik claim hem niet, maar af en toe iets van je laten horen, is toch wel het minste wat je kunt doen.
Ik deed veel met vriendinnen, maar het zat me gewoon niet lekker dat ik niets van hem hoorde.

Nee, ik laat hem los. Ik zal niets van me laten horen, ik laat het van hem afhangen.

Marloess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:10

Ik kan me echt identificeren aan jou. Nagelbijten / Gniffelen
Je reageert precies zoals ik gedaan zou hebben (en heb gedaan).
Maar probeer hem los te laten, hoe moeilijk dat ook is. Probeer verder te gaan.
Als jullie echt bij elkaar horen, komt het vanzelf in orde. Lachen

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:52

Janine1990 schreef:
Mayflower_:
Ik claim hem niet, maar af en toe iets van je laten horen, is toch wel het minste wat je kunt doen.
Ik deed veel met vriendinnen, maar het zat me gewoon niet lekker dat ik niets van hem hoorde.

Als dit niet zinnen van jezelf zouden zijn en je leest ze alsof je ze nog nooit hebt gelezen, dan zou je zien dat er toch een verdekte eis onder ligt: (1. hij hoort gewoon wat van zich te laten horen, en anders : 2. ik wordt onzeker als hij dat niet doet)

Dit legt een behoorlijke druk bij degene die van je houdt! En hij zal dit voelen als een claim of als zijn verantwoordelijkheid of als iets dat hij moet doen anders voel jij je niet fijn of onzeker.

Meissie, je weet toch dat hij om je gaf? Dan moet je erin geloven dat ook als hij niet belt of smsjes stuurt hij nog steeds bij jou hoort en van je houdt en aan je denkt. Die zekerheid, dat gevoel daar moet je (ook) zelf aan werken in je relatie, dat kan een ander namelijk niet voor je oplossen, hoe zeer jouw vriend ook zijn best heeft gedaan om dat wel te doen.

Mayflower bedoelt erg hetzelfde als ik. Maar Leer ook jezelf meer te waarderen en in jezelf te geloven dat jij de moeite waard bent en dat mensen om je geven om hoe jij bent, zodat je daarvoor niet (alleen) van een ander van afhankelijk bent en daarvoor bevestiging nodig hebt. Zo geef je een ander heel veel macht maar ook gauw een schuldgevoel.

Ach het is allemaal heel makkelijk gezegd als je wat verder af zit en meer dingen meegemaakt hebt waarvan je weer leert dat loslaten soms het allerbeste is en geloven in jezelf maar ook in jullie samen (toen jullie samen waren en/of als jullie ooit weer samen zijn) zodat je daarvoor niet steeds bevestiging en aandacht nodig hebt. En als hij je dat niet kon geven of kan geven, misschien passen jullie dan (nu) niet bij elkaar. Heel veel sterkte!

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 01:18

Ik herken wel wat uit je verhaal. Mijn ex was eigenlijk een hele goede en lieve jongen, hij heeft me nooit bedrogen of iets dergelijks. Het enige vervelende was dat hij vaak voor zijn vrienden koos ipv mij. Hij dagen niks van zich liet horen. En hij liet merken dat ik hem claimde, terwijl ik zelf vond dat ik dat helemaal niet deed... Toen hij het uitmaakte was dat omdat "het gevoel weg was". Kapot was ik er van. Ik was wel iets jonger dan jij (16 jaar toen het uitging) maar toch toen ook al bewust bezig daarmee Lachen

We hebben het daarna nog een paar keer samen geprobeerd, een jaar erna, toen ik 17 was, zelfs. Toen kwam ik erachter dat wij tweeën helemaal niet de bedoeling was. Het zou wel kúnnen werken als we er allebei heel erg ons best voor zouden doen! Maar hij was daar nog helemaal niet aan toe. Hij was met totaal andere dingen bezig dan ik, en alles wat ik van hem zou vragen zou voor hem voelen als 'moeite'. En dat zag ik na de zoveelste keer proberen in, waarna ik het zelf heb afgebroken.

Ik heb de indruk dat het met jouw vriend iets soortgelijks is. Natuurlijk heeft hij om je gegeven, en doet hij dat waarschijnlijk nog. En jullie hadden het super samen. Maar ik heb de indruk alsof hij er niet meer in kan en wil investeren. Hij heeft het er moeilijk mee, maar wil in deze periode in zijn leven andere dingen doen, met vrienden optrekken, andere dingen ontdekken. (Ja ook al is hij 22, dat zegt niet zoveel. Clown)

Ik zou zeggen, let go... Wat ik van je gelezen heb kun je dat wel denk ik. Het heeft alleen tijd nodig, dat verdriet moet zachter worden. Maar geloof me, in een latere periode in je leven zul je hierop terugkijken en merken dat je er enorm veel van geleerd hebt. Over jezelf, over je eigen reacties op anderen, over jongens, etc Knipoog. Sterkte!

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:54

als ik jou verhaal lees, is het net alsof mijn eigen verhaal op papier staat, alleen ben ik al weer iets verder.

mijn vriend maakte het uit, totaal uit het niets. eigenlijk ook zonder een echte reden, ik heb het gevoel dat die er wel is, maar dat hij dat niet wou/of kon zeggen. dan gevoel heb ik nu een half jaar later nog steeds.

we zijn uit elkaar gegaan, eigenlijk net als jij en je vriend, we smste nog, op de dag dat die het uitmaakte hebben we ook gezoent. zoals jij zegt: het perfecte afscheid. en ook deze jongen huilde.

we hebben een week nadat het uit was gepraat, ik moest niet huilen en verdrietig zijn, ik was een leuke meid en er kwam voor mij wel weer een nieuwe jongen, een leukere jongen. dat waren zijn woorden.

weer een tijd later had hij zijn kniebanden gescheurt, en ik stond met een fruitmandje voor de deur. het was gezellig en hij wou me zoenen. ik wou dit eerst niet omdat zijn liefde voor mij over was zei die, maar uiteindelijk toch gezoent die dag.

een paar maanden later werd ik boos/gekwetst/teleurgesteld hij smste me nooit, krabbelde me nooit, belde me nooit, en als die online was op msn zei die ook niets. ik kon het gewoon niet uitstaan dat die me niet miste, het leek voor mij alsof die me gewoon weer vergeten was en verder ging.
toen heb ik hem ook een sms gestuurd, dat ik hem een kloodzak vond. meer stond er niet in.
nog geen minut later had ik een sms terug dat die wou praten etc.

nougoed. we hebben afgesproken, ik heb gezecht dat ik hem een kloodzak vond, een hufter een eikel etc.
en toen kwam er een heel gesprek, het draaide eigenlijk nergens op uit, alleen dat we weer gingen afspreken en ook die avond hebben we gezoent.

die weken erna hebben we iedere week een keer afgesproken, we gingen wat drinken in de stad/ film kijken bij mij thuis etc. elke keer was het voor mij gezellig en vertrouwd en kon ik alleen maar hopen dat het weer een keer wat worden ging. op een van die avonden hebben we zelfs weer sex gehad.

27 mei heeft hij het uitgemaakt, en nu 19 november heb ik hem gesmst dat ik hem niet meer hoef te zien.
je hebt hier niets aan, echt vrienden zijn we niet vind ik, ik ben verliefd en hij vind het allemaal wel gezellig.
een half jaar later ben ik dus nog steeds verliefd en hoop ik nog steeds dat het weer goed komt etc. ik heb er vandaag een punt achter gezet want hier word je gek van.

meid, ik heb niet veel te zeggen, alleen ik raad je af om te blijven smsen, en om weer af te spreken, dan krijg je hetzelfde als ik en daar word je alleen maar slechter van.
zet die jongen uit je hoofd, ga lekker stappen en leuke dingen doen met vrienden etc. je komt er wel Ach gut
heel veel sterkte iig!

oester

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 15:43

Na je verhaal te hebben gelezen kreeg ik ook het idee dat je hem teveel claimde, maar uit latere reacties te zien valt dat toch wel mee.

Vind het ook wel een beetje appart dat hij 2 speciale dagen voor jou tijd had en verder niet. Heeft hij al eerder een relatie gehad? Het lijkt iig alsof dat niet zo is..

Kan een klein beetje mijn eigen verhaal hierin herkennen.
Toen ik net 18 was kreeg ik iets met een jongen die nooit eerder een echte relatie had gehad. Het ging allemaal supergoed totdat we een jaar verder waren. Hij zat doordeweeks intern en zag hem alleen in het weekend of om de 2 weken. Maar hij liet steeds minder van zich horen en het kwam er op neer dat ie mij superleuk vond, maar me niet miste als ik er niet was... jaja daar wordt je idd niet wijzer van!
Toen is het uitgegaan en ik was er kapot van.. ook van hem hoorde ik niks! Ik voelde me daar zo rot over, kon het echt niet uitstaan!! en helemaal toen ie na 2 maanden een nieuwe vriendin had waarvan die niet eens contact met me mocht hebben. En om de vrede te bewaren deed hij dat maar.

Een jaar later ging het uit tussen hun, hij dacht steeds aan mij en miste mij, met haar had hij alleen ruzie. De gevoelens voor hem had ik al een tijd weggestopt maar toen hij hier snachts voor de deur stond kwamen die weer terug.

Nu is hij heel anders, we zijn zoveel mogelijk samen. (maar dat gaat lastig door ons werk en afstand) en daarnaast laten we elkaar heel vrij. Hij was helemaal omgeslagen door zijn ex. Hij wist nu hoe ik me toen voelde, en dat hij maar weinig begrip toonde. Later vertelde hij mij ook dat hij mij meteen al miste toen hij het uit had gemaakt, maar hij durfde het niet te zeggen en het was ook een beetje zijn ego wat hem tegen hield (sukkel Clown ) We zijn nu bijna weer een jaar samen en ik hoop nog heel lang bij hem te blijven Lovers

Ik weet niet of je misschien iets aan mijn verhaal hebt, maar zoals je zelf al zegt zou ik hem een tijdje met rust laten. Dan kan hij er over denken en natuurlijk mist hij jou wel. Mannen proberen dat gewoon zoveel mogelijk weg te stoppen en niet te laten zien. En zoals je al vertelde in je verhaal heeft hij genoeg afleiding d.m.v. zijn vrienden. Ik geloof niet dat hij ineens die gevoelens kwijt is als ik dit zo lees.
Maar ik zou als ik jou was een lekker voor jezelf kiezen, leuke dingen doen en laat hem maar ff lekker in de stront zakken als dat nodig is. Als hij echt om je geeft merk je dat vanzelf. Knipoog

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 16:02

@ Marloess_:
Grappig dat zoveel mensen zich een beetje herkennen in het verhaal.
Ik ben er nu ook wel aan toe om het los te laten, al is dat misschien een snelle beslissing in anderhalve dag.

@ Fargo:
Het zat zeg maar zo.
Op dinsdag, donderdag en zondag kwam hij bij mij, of waren we in ieder geval bij elkaar. Doordeweeks alleen 's avonds. Overdag was hij aan het werk en ik zat op school. Allemaal normaal. Toch? Maar als je dan verder helemaal niets van je laat horen, dan vind ik dat niet prettig. Vooral niet als hij naar de kroeg gaat. In zijn dorp zijn nogal wat meiden die mij schijnen te 'kennen', en die hem al heel in het begin te kennen hebben gegeven dat ik raar ben. Twee van die meiden hebben ooit met hem gezoend, maar dan nog kan je het niet maken dat te zeggen. Dat maakt me ontzettend onzeker. Eerst maakte het me niet zoveel uit, maar op een gegeven moment was het niet meer leuk dat hij niets meer van zich liet horen, vooral omdat ik steeds minder van hem ging horen.
Daardoor voelde ik me niet meer zo belangrijk, ik ken hem lang genoeg om te weten dat hij maar aan één ding tegelijk kan denken. En zeker als hij bij zijn vrienden is, en een beetje stoer moet doen als het om vrouwen gaat (geen probleem), maar af en toe aan mij denken kon geen kwaad. Dus dat voelde niet goed. Zeker niet in combinatie met het feit dat een kus altijd vanuit mij kwam, ik kreeg nooit een arm om me heen als we op de bank zaten ofzo. Iets kleins, maar na negen maanden bij mijn ouders in huis te komen, schrikken die er echt niet meer van.
Ik weet dat ik mezelf meer moet gaan waarderen, maar dat is zo verschrikkelijk moeilijk. Omdat er zoveel mensen zijn die te kennen geven een hekel aan mij te hebben. Daar hou ik gewoon niet van. Dat maakt me onzeker. Kleine dingetjes die me onzeker maken.
Van een afstand is het inderdaad makkelijk gezegd, maar het ligt ook aan mijzelf, ik kan het mezelf zo moeilijk en makkelijk maken als ik zelf wil.
Heb inmiddels besloten dat ik er geen aandacht meer aan wil besteden. Als hij het weg kan stoppen, kan ik het ook!! En als hij dan spijt krijgt... wie weet hoe mijn beslissing dan is.

@ Felice:
Dat is ook waar ik het meeste van baal, het gevoel dat hij er niet meer in wilde investeren. Dat ik blijkbaar toch minder belangrijk voor hem ben dan ik wel ben geweest. Of misschien niet eens. Ik ben gewoon nooit zo belangrijk voor hem geweest als hij voor mij was. En ik ben nooit zo belangrijk geweest voor hem, als ik had gehoopt.
Verdriet slijt.
They say time heals all wounds, but how can time work it's magic if it seems to be standing still?
Het duurt even, maar ik kan ondertussen best lol gaan maken. Of het gewoon wegstoppen, net zo handig als hij daarin is.

@ Cavaliere:
Wauw, wat een verhaal zeg!
Ik neem ook geen contact met hem op, al die tijd niet gedaan. Op enkele smsjes na. Maar als hij me eens belt, en wil afspreken. Wil ik dat misschien wel overwegen. Tenzij voor mij de koek ook op is. Toch zal ik altijd een zwak voor hem blijven houden, hij is immers mijn eerste liefde.
En het is echt niet erg dat je na een half jaar nog verliefd bent op hem! Ik ben wel 3 jaar lang zinloos verliefd op een jongen geweest. Wat eigenlijk ook nog een banketstaaf was!

@ Oester:
Wat een mooi verhaal.
Ja, je hebt gelijk. Hij heeft nog nooit eerder een relatie gehad.
Ja, wel een relatie. Twee jaar geleden als ik me niet vergis. Zij is nooit bij hem thuis geweest, was 5 jaar jonger. En als hij naar haar toe ging (2 of 3 keer in twee en halve maand tijd), zei hij dat hij naar een kameraad toe ging. Of zijn ouders van haar hebben geweten weet ik niet, ik geloof het niet. Maar dat vertelde hij me toen hij een keer dronken was. Nagelbijten / Gniffelen
Die twee dagen hadden we, verder hadden we weinig.
Maandag ging ik paardrijden, en hij tegenwoordig schaatsen. Tegenwoordig ga ik op maandag naar autotheorie.
Dinsdag hadden we beide vrij.
Woensdag heb ik paardrijles, en hij school.
Donderdag allebei vrij.
Vrijdag of zaterdag ging ik altijd rijden, en hij heeft tegenwoordig op vrijdag schaatsen.
Maar op vrijdag is de avond lang, en kan je best bij elkaar blijven slapen.
Dus allebei de weekenddagen was hij weg.
Hem met rust laten is ook wat ik nu doe.
Hiij heeft een buddypoke op hyves, is echt niets voor hem, zo'n ding. Hij doet nooit wat op hyves. Hij heeft me welgeteld 1 krabbel gestuurd, en er nog steeds staan dat hij een relatie heeft. Hij is ook nooit op msn ofzo.
Maargoed.. tot ik iets van hem hoor ga ik mooi door.
En het eerstvolgende telefoontje wordt kort Tong uitsteken

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 16:18

Ik zou het niet wegstoppen, maar proberen er mee in het reine te komen, het te verwerken. Als je het wegstopt, verrast het je elke keer op de naarste moment alsnog. Als je het op een gegeven moment verwerkt hebt, wordt je er minder door verrast. Inderdaad door aan jezelf te werken, om jezelf te geven!, iedereen is anders, maar dat betekent niet dat jij minder bent of raar! Iedereen is uniek en bijzonder dus jij ook (dat niet iedereen je waardeert, betekent niet dat je minder waard bent). Iedereen zijn eigen smaak! Probeer ervoor te zorgen weerbaarder te zijn, meer om jezelf te geven en goed voor jezelf te zorgen en dit een plekje te geven. Zodat de wond niet elke keer zo rauw is als je hem bijv tegenkomt of als er iets anders gebeurt. Juist degenen die het wegstoppen worden elke keer weer pijnlijk verrast dat het verdriet niet weg is maar juist erger lijkt te zijn geworden. Mijn ex was ook een wegstopper, is binnen 4 maanden met een ander getrouwd en moest nog elke keer huilen als wij elkaar dan weer zagen. Tja, op een gegeven moment had ik het verwerkt en hoefde ik gelukkig niet meer te huilen en kon dus verder..

En maak er dus geen wedstrijdje wie het best kan wegstoppen van, want daar wordt je uiteindelijk nog ongelukkiger van, want dan gaat het dus echt niet over! Ach gut

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 16:52

Ik weet niet of ik het wel wegstoppen moet noemen. Maar er alsmaar aan denken en het verdriet weer terughalen, werkt ook niet goed....
En ik hoop dat hij het wegstopt, want in dat geval, kan dat ook nog eens goed uitpakken.

Cavaliere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 21:42

Citaat:
@ Cavaliere:
Wauw, wat een verhaal zeg!
Ik neem ook geen contact met hem op, al die tijd niet gedaan. Op enkele smsjes na. Maar als hij me eens belt, en wil afspreken. Wil ik dat misschien wel overwegen. Tenzij voor mij de koek ook op is. Toch zal ik altijd een zwak voor hem blijven houden, hij is immers mijn eerste liefde.
En het is echt niet erg dat je na een half jaar nog verliefd bent op hem! Ik ben wel 3 jaar lang zinloos verliefd op een jongen geweest. Wat eigenlijk ook nog een banketstaaf was!

het is idd niet erg dat je na een half jaar nog verliefd bent,
maar eigenlijk hoop ik al een half jaar dat het goed komt, ben ik nog hopeloos verliefd,
en vind hij het wel leuk om af en toe een filmpje te kijken/ beetje te zoenen etc. maar meer ook niet.
en zodra je beide op iets anders uit bent is het heel onverstandig,
want ik ben iedere keer blij als we weer hebben afgesproken en dan is die lief en leuk, en hoop je dat het wer goed komt, terwijl hij het niet zo bedoeld. en zo word je er niet gelukkiger van Ach gut