terug bij je ex ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: terug bij je ex ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:37

Mijn moeder zei altijd: 'als jullie voor elkaar bestemd zijn dan komen jullie elkaar wel weer tegen'.

Ik heb 1,5 jaar een relatie gehad met mijn ex, na 10 maanden kwamen we elkaar weer tegen en hebben we 2,5 jaar een relatie gehad. Na 3 jaar zijn we elkaar weer tegengekomen, weer met elkaar opgetrokken, maar het werkte niet meer (van mijn kant niet, wilde het niet meer). Nu gelukkig samenwonend met iemand anders Lachen

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:18

Mensen veranderen niet voor een ander. Sterker nog, dat zou je helemaal niet moeten willen. Als die persoon bepaalde kwaliteiten niet heeft die je wèl nodig hebt, of juist dingen doet je die je kunt missen als kiespijn, dan is het gewoon niet dé persoon voor jou, klaar. Er zijn 6 miljard (ofzo Haha! ) mensen op deze wereld, waarom per se koste wat kost aan die ene blijven hangen als het niet werkt?

Mensen kunnen zich aanpassen, niet veranderen. Je kunt iemand 'leren' het dopje op de tandpasta te draaien en de toiletbril naar beneden te doen je kunt NIET iemand 'leren' minder jaloers te zijn of niet meer naar andere vrouwen te kijken. Dat zou je ook niet moeten willen. Want die naar andere vrouwen kijkende man, is wèl de man waar je verliefd op bent geworden mèt al die eigenschappen, goede en minder leuke Knipoog.

Verder vind ik dat mensen tegenwoordig veel te snel op zoek gaan naar een leuke inruilactie. De vechtlust is wat minder want een nieuw verbeterd exemplaar is op iedere hoek van de straat te krijgen Haha!.

Ik heb het twee keer met twee verschillende exen opnieuw geprobeerd, resultaat...nihil. We hebben het nog een tijdje leuk gehad maar hij bleef hij en ik bleef ik. Ook al doe je nog zo je best, de ware aard van het beestje komt altijd weer terug. En dat is niet erg, er is echt wel iemand die wèl al die dingetjes waar je ex zich aan ergerde leuk vindt. Echte liefde betekent ook loslaten. Respecteer elkaar en probeer elkaar niet te veranderen want wie ben jij om te bepalen dat een ander persoon 'beter' zou zijn als hij of zij bepaalde dingen niet meer zou doen of juist wel?

En begrijp me niet verkeerd hoor, het is niet dat ik als iemand het met mij uitmaakt, diegene niet terug zou willen, je houdt toch nog van iemand, ik denk alleen dat het (op termijn) niet werkt, helaas...

In het geval van de ts vind ik het nog weer wat anders. Ze waren jong, er was niet echt een essentieel iets waardoor ze uit elkaar zijn gegaan, ze hebben elkaar een flinke tijd niet gezien, zijn gegroeid, volwassener geworden, nou dat zou nog wel kans van slagen kunnen hebben.

Iig veel succes en plezier in Italië TS en we zijn natuurlijk heel benieuwd hoe het jullie vergaat Knipoog.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:23

Sees schreef:
Mensen veranderen niet voor een ander. Sterker nog, dat zou je helemaal niet moeten willen. Als die persoon bepaalde kwaliteiten niet heeft die je wèl nodig hebt, of juist dingen doet je die je kunt missen als kiespijn, dan is het gewoon niet dé persoon voor jou, klaar. Er zijn 6 miljard (ofzo Haha! ) mensen op deze wereld, waarom per se koste wat kost aan die ene blijven hangen als het niet werkt?

Weet je dat zeker?
Ik bedoel dus veranderen qua gedrag. Je willen veranderen voor iemand anders.
Je kan wel zeggen dat het niet kan, maar als je er allebei voor openstaat is het, lijkt mij, een ander verhaal.
Als je maar genoeg wilt, dan lukt het wel.

Voorbeeldje, een collega is pietje precies, en hij doet alles goed, vind hij.
Hij kraakt andere collega's af. En ziet in dat dat fout is.
Maar hij kan niet veranderen. Zegt hij.
Nee, dat kan ook niet, als je het niet wilt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:24

Wijze woorden Sees! Haha!
Bij mij zijn hart en verstand nog steeds heel erg met elkaar aan het ruzieen, ik word echt uit elkaar getrokken van binnen... Verdrietig

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:36

Janine, ja dat weet ik zeker. Ik denk (niet banketstaaf bedoeld Bloos ) dat mensen die denken dat anderen wèl iets essentieels in hun karakter kunnen veranderen en dan vooral voor een ander, een roze brilletje op hebben. Iemand die jaloers is, zal niet minder jaloers worden. Zo iemand zal dmv handvatten misschien beter er mee om leren gaan maar zal altijd jaloers blijven.

Die collega zal ALTIJD een pietje precies blijven. Hij zal het misschien wat minder kunnen profileren maar hij heeft die eigenschap nu eenmaal.

En waarom zou iemand moeten veranderen? Waarom zou je iemand willen veranderen? Is die persoon dan niet goed genoeg voor je zoals hij is? Dat vind ik dan weer een beetje egoïstisch eerlijk gezegd.

En nou is het niet zo dat ik af en toe vriendlief niet achter het behang zou willen plakken omdat hij iets doet wat ik niet leuk vind hoor. Wij mensen willen nu eenmaal altijd beter, liever, sneller etc etc etc. We kunnen niet anders dan proberen onze partners te modelleren naar een perfecte kopie van onszelf en vooral vrouwen hebben daar last van Haha!. Is dat jullie al eens opgevallen?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:39

Suus, ik zeg ook niet dat het makkelijk is Verdrietig. Helaas, je hebt iets met iemand gedeeld, je houdt van iemand, je vraagt je af wáárom het niet gewerkt heeft, if only...if only he would change...Ik ken het, ik ken het zo...

In plaats van de ander te veranderen, kun je ook zèlf proberen te accepteren dat de ander nu eenmaal zo is en genieten van de dingen die je wèl leuk vindt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:44

Sees schreef:
Janine, ja dat weet ik zeker. Ik denk (niet banketstaaf bedoeld Bloos ) dat mensen die denken dat anderen wèl iets essentieels in hun karakter kunnen veranderen en dan vooral voor een ander, een roze brilletje op hebben. Iemand die jaloers is, zal niet minder jaloers worden. Zo iemand zal dmv handvatten misschien beter er mee om leren gaan maar zal altijd jaloers blijven.

Die collega zal ALTIJD een pietje precies blijven. Hij zal het misschien wat minder kunnen profileren maar hij heeft die eigenschap nu eenmaal.

En waarom zou iemand moeten veranderen? Waarom zou je iemand willen veranderen? Is die persoon dan niet goed genoeg voor je zoals hij is? Dat vind ik dan weer een beetje egoïstisch eerlijk gezegd.

En nou is het niet zo dat ik af en toe vriendlief niet achter het behang zou willen plakken omdat hij iets doet wat ik niet leuk vind hoor. Wij mensen willen nu eenmaal altijd beter, liever, sneller etc etc etc. We kunnen niet anders dan proberen onze partners te modelleren naar een perfecte kopie van onszelf en vooral vrouwen hebben daar last van Haha!. Is dat jullie al eens opgevallen?

Dan heb ik misschien een roze bril op, maar ik weet dat de jaloerse persoon die ik was, er mee heeft leren omgaan. Die persoon is veranderd. Jaloezie heeft te maken met onzekerheid, dat kan je veranderen, al lukt dat niet alleen. Ik zal niet zeggen dat ik niet meer jaloers ben, maar wel minder. Ik ben veranderd destijds voor mijn inmiddels ex.

Die collega blijft inderdaad altijd vol van zichzelf, omdat jan en alleman hem heeft aangepraat dat hij niet kan veranderen. Dat is onzin, hij kan wel veranderen, als hij het zelf maar wil. Er is een verschil tussen kunnen en willen.

Iemand is goed zoals hij is, dat klopt. Maar die iemand moet wel volledig voor je gaan. Hij moet dingen willen veranderen, willen aanpassen. Zijn vrienden mogen niet op de eerste plaats komen, hij hoeft niet te kiezen tussen, maar voor. Dat is niet egoïstisch, dat is jezelf ook op nummer 1 zetten, het beste voor jezelf willen.

En dat laatste wat je zegt, dat is helemaal waar. Maar ik zou geen kopie van mezelf willen. Omdat ik niet zo gecharmeerd ben van mijn eigen persoon.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:53

Sees schreef:
Suus, ik zeg ook niet dat het makkelijk is Verdrietig. Helaas, je hebt iets met iemand gedeeld, je houdt van iemand, je vraagt je af wáárom het niet gewerkt heeft, if only...if only he would change...Ik ken het, ik ken het zo...

In plaats van de ander te veranderen, kun je ook zèlf proberen te accepteren dat de ander nu eenmaal zo is en genieten van de dingen die je wèl leuk vindt.

Probeer ik ook, misschien dat ik ook wel kan leven met hoe hij is maar er spelen meer dingen mee...

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 12:55

Janine, als mijn vriend ooit verwacht op de 1e plaats te komen, komt hij van een koude kermis thuis...IK sta op nummer 1 en als ik hem naast mij op nummer 1 wil hebben, is dat omdat ik dat wil en niet omdat hij dat verwacht of omdat dat dat zo hoort. Het is wel druk op mijn nummer 1 want mijn paarden staan er ook en mijn familie en mijn vrienden, wel gezellig Tong uitsteken . Voor de volle 100% gaan voor iemand betekent niet dat je het recht hebt de ander te willen veranderen in mijn ogen.

Je houdt pas echt van iemand als je alle makken en ongemakken van iemand accepteert, respecteert en leert te waarderen. En kun je dat niet, than walk out of there and don't look back, zo zie ik het. Ik vind het best egoïstisch als mijn partner zou moeten veranderen voor mijn gerief. Rekening houden met à la maar veranderen? ...Nee.

Je kunt iemand die altijd te laat is (moi Bloos) wel 'leren' om even te bellen als diegene weer eens te laat is, je kunt diegene alleen niet veranderen in iemand die nooit meer te laat komt.

Ik zei ook dat mensen kunnen leren met bepaalde dingen om te gaan maar veranderen zal het niet. Ik vind het heel knap van jou dat je een manier hebt gevonden om met je onzekerheid en daarmee jaloezie, om te gaan, maar je bent nog steeds jaloers denk ik (?). Dat zit nou eenmaal in iemand. En het is niet omdat iemand zegt: "dat moet veranderen" dat jij op een dag wakker wordt en denkt: "zo en vanaf vandaag ga ik eens niet meer jaloers zijn."

Suus, dat weet ik. Het is ook niet makkelijk. Maar je hebt eigenschappen die je door de vingers kunt zien en eigenschappen die je niet door de vingers zou moeten willen zien. En loskomen van iemand is ZO moeilijk, het doet zo'n zeer en het voelt ZO vertrouwd. Ik zeg ook niet dat je nooit iemand een 2e kans moet geven, ik heb er alleen weinig fidusie in dat de afloop positief zal zijn als het uit is gegaan om een essentieel iets. Maar uitzonderingen bevestigen de regel, toch Knipoog?

Oh en die laatste opmerking in mijn post hierboven was ook niet echt voor jou bedoeld maar meer algemeen Knipoog.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:42

Sowieso snap ik niet waarom je samen gaat met iemand als je hem wil veranderen. Vind je dat echt eerlijk?

Mensen kunnen zich inderdaad enigszins aanpassen maar echt veranderen doen ze niet, eigenlijk vat Sees heel goed samen wat ik bedoel. Voor iemand anders veranderen zou je zelfs niet mogen doen, als je dan toch een poging wil wagen, moet het voor jezelf zijn. Niet voor iemand anders.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:48

Ik zit me trouwens te bedenken, ik heb ook nog een andere ex, maar daar zou ik nooit naar terug gaan, dat was type player wat ik vantevoren wist, vandaar dat ik hem uitkoos Bloos Maar we hielden het geen van beiden lang vol, en ik moet eerlijk bekennen dat ik ook echt niks voor die gast voelde dus je kan het meer een scharrel noemen Clown Maar die had wel wat meer gevoelens voor mij, dus ik heb hem flink voor schut gezet want ik was een van zijn enige vriendinnetjes waar hij wat om gaf Haha! En ik mag players over het algemeen niet zo Nagelbijten / Gniffelen

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:49

pharagirlke schreef:
Gedaan is gedaan... Nooit een ex terug pakken. Het is niet voor niets uit gegaan, na verloop van tijd "vergeet" je de slechte dingen of schuif je die op de achtergrond omdat het toch voorbij is en onthoud je vnl de mooie dingen, zodat je er goed op kunt terug kijken. Hierdoor romantiseer je de relatie... Nee, ondanks dat ik terug goed contact heb met mijn ex en hij weer alles is waar ik toendertijd verliefd op ben geworden, voel ik geen greintje verliefdheid meer voor hem.

Bij mij is het juist andersom. Ik onthou alleen de nare dingen. sommige mensen herinneren mij wel eens aan de leuke dingen. Maar die schuif ik naar achteren. ik denk niet dat ik ooit nog iets met een ex kan krijgen er is teveel gebeurd en dat kan ik niet vergeten...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:53

Merilyn schreef:
pharagirlke schreef:
Gedaan is gedaan... Nooit een ex terug pakken. Het is niet voor niets uit gegaan, na verloop van tijd "vergeet" je de slechte dingen of schuif je die op de achtergrond omdat het toch voorbij is en onthoud je vnl de mooie dingen, zodat je er goed op kunt terug kijken. Hierdoor romantiseer je de relatie... Nee, ondanks dat ik terug goed contact heb met mijn ex en hij weer alles is waar ik toendertijd verliefd op ben geworden, voel ik geen greintje verliefdheid meer voor hem.

Bij mij is het juist andersom. Ik onthou alleen de nare dingen. sommige mensen herinneren mij wel eens aan de leuke dingen. Maar die schuif ik naar achteren. ik denk niet dat ik ooit nog iets met een ex kan krijgen er is teveel gebeurd en dat kan ik niet vergeten...

Ik onthoud beide, toen het pas gedaan was fixeerde ik me heel erg op al het slechte, en dat was een hoop. Maar nu het een beetje gesleten is en ik gewoon een super jongen gevonden heb, kan ik ook het goede weer boven halen... Lachen Maar er zijn zeker nog wel momenten waarop ik terug denk aan de slechte dingen... Maar kan terug gewoon met hem praten, vrees wel dat als ik hem zie, ik verstijf en absoluut niets meer kan uitbrengen Nagelbijten / Gniffelen Voor hem terug in levende lijven te zien is er te veel gebeurt.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:56

Ik onthou beide wel. Ik heb mijn eerste(en laatste) ex een halfjaar niet gezien in de tussentijd, maar ik gaf nog teveel om hem dus ik wou toen ook het contact na een paar keer elkaar gezien te hebben weer verbreken. Uiteindelijk hebben wij dus alsnog wat gekregen, dit is foutgelopen omdat hij alleen de slechte dingen kon herinneren en hierdoor zijn gevoel heel snel weer weg was. Nu op dit moment raak ik compleet in de stress en onthou ik vooral de slechte dingen van afgelopen keer, zoals het feit dat hij mij aangevlogen is en ik me nogal gebruikt voel(was niet zo bedoeld door hem, maarjah zo voelt het wel). Op dit moment heb ik nog een beetje contact met hem omdat ik nog wat spullen van hem terugkrijg, maar dat schiet maar niet op... Ik weet nog niet of ik het contact geheel ga verbreken, van de ene kant wil ik dit heel graag, want mijn gevoel is nog steeds niet weg en het breekt me op, maar van de andere kant heb ik hem beloofd om dat niet te doen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:57

Sees schreef:
Janine, als mijn vriend ooit verwacht op de 1e plaats te komen, komt hij van een koude kermis thuis...IK sta op nummer 1 en als ik hem naast mij op nummer 1 wil hebben, is dat omdat ik dat wil en niet omdat hij dat verwacht of omdat dat dat zo hoort. Het is wel druk op mijn nummer 1 want mijn paarden staan er ook en mijn familie en mijn vrienden, wel gezellig Tong uitsteken . Voor de volle 100% gaan voor iemand betekent niet dat je het recht hebt de ander te willen veranderen in mijn ogen.

Je houdt pas echt van iemand als je alle makken en ongemakken van iemand accepteert, respecteert en leert te waarderen. En kun je dat niet, than walk out of there and don't look back, zo zie ik het. Ik vind het best egoïstisch als mijn partner zou moeten veranderen voor mijn gerief. Rekening houden met à la maar veranderen? ...Nee.

Je kunt iemand die altijd te laat is (moi Bloos) wel 'leren' om even te bellen als diegene weer eens te laat is, je kunt diegene alleen niet veranderen in iemand die nooit meer te laat komt.

Ik zei ook dat mensen kunnen leren met bepaalde dingen om te gaan maar veranderen zal het niet. Ik vind het heel knap van jou dat je een manier hebt gevonden om met je onzekerheid en daarmee jaloezie, om te gaan, maar je bent nog steeds jaloers denk ik (?). Dat zit nou eenmaal in iemand. En het is niet omdat iemand zegt: "dat moet veranderen" dat jij op een dag wakker wordt en denkt: "zo en vanaf vandaag ga ik eens niet meer jaloers zijn."

Suus, dat weet ik. Het is ook niet makkelijk. Maar je hebt eigenschappen die je door de vingers kunt zien en eigenschappen die je niet door de vingers zou moeten willen zien. En loskomen van iemand is ZO moeilijk, het doet zo'n zeer en het voelt ZO vertrouwd. Ik zeg ook niet dat je nooit iemand een 2e kans moet geven, ik heb er alleen weinig fidusie in dat de afloop positief zal zijn als het uit is gegaan om een essentieel iets. Maar uitzonderingen bevestigen de regel, toch Knipoog?

Oh en die laatste opmerking in mijn post hierboven was ook niet echt voor jou bedoeld maar meer algemeen Knipoog.

Je hebt wel gelijk dat je jezelf op nummer 1 moet zetten, maar voor mij is het wel zo, als ik iemand heb, ga ik daar helemaal voor.
Nouja, bij m'n ex dan. En dan verwacht ik zelf ook niet duidelijk onder zijn vrienden geplaatst te worden. [Lees mijn topic voor meer info Knipoog ]
Die volle 100% betekend voor mij niet te veranderen, maar bereid zijn te veranderen. Dát vind ik belangrijk. Bij ons thuis is het gewoon een opvoeding: "Mensen kunnen veranderen, als ze daartoe bereid zijn."
En dat heb ik zelf ook geleerd. Ik ben inderdaad jaloers, nog steeds. Door mijn onzekerheid. Maar ik weet er beter mee om te gaan. Het is wel zo dat ik wakker ben geschud, jaloezie schiet ik niets mee op.

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:59

Ik ben ongeveer 4x terug gekomen bij mijn ex Bloos

Hij was ook mijn eerste ' echte ' liefde.. heb zoo'n leuke tijd met hem gehad!
Superveel met hem meegemaakt, en wisten echt alles van elkaar..
Na ongeveer 1,5 / 2 jaar is het uitgegaan..
We waren gewoon nog zo jong, zo weinig ervaring allebei.. dus het leek ons het beste om uit elkaar te gaan..
Dat weekend allebei voor het eerst vrijgezel opstap, allebei met iemand anders gezoend..
Na een week kwamen we er allebei achter dat we niet zonder elkaar konden en we spraken weer af, we kwamen erachter dat het gewoon een foute beslissing was geweest en kwamen weer bij elkaar..
Maar doordat we allebei met iemand anders hadden gezoend allebei ontzettend jaloers, zijn we na 2 maanden weer uit elkaar gegaan..
Daarna steeds hetzelfde liedje; ruzie, jaloers proberne te maken, en erg kinderachtig allemaal..
Maar dan ondertussen elkaar weer ontzettend missen, weer afspreken en weer bij elkaar komen..

Dat gedoe is nu na een jaar gelukkig bijna over..
Het blijft tussen ons altijd een spelletje, als hij nu een nieuwe vriendin zou krijgen zou ik er echt kapot van zijn, en ik weet dat hij dat andersom ook zal hebben..

Ik heb in mijn omgeving echt alleen maar slechte dingen gehoord over terugggaan bij je ex..
En ik ben zelf ook tot de conclusie dat dat bijna onmogelijk is,
Je gaat niet voor niets uit elkaar denk ik..

Als je uit elkaar bent mis je hem niet, maar je mist het gewoon om bij iemand te zijn waar je je goed bij voelt en die je het beste van allemaal kent..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:01

Lieneke_ schreef:
Ik heb in mijn omgeving echt alleen maar slechte dingen gehoord over terugggaan bij je ex..
En ik ben zelf ook tot de conclusie dat dat bijna onmogelijk is,
Je gaat niet voor niets uit elkaar denk ik..

Als je uit elkaar bent mis je hem niet, maar je mist het gewoon om bij iemand te zijn waar je je goed bij voelt en die je het beste van allemaal kent..

Dat is bij mij juist totaal niet zo.
Daarom geloof ik er wel in.
Mijn ouders zijn een dag (okee niet veel) uit elkaar geweest. Om dezelfde reden waarom mijn vriend en ik uit elkaar zijn gegaan. Oké, ex.
En mijn buren zijn vroeger 3 maanden uit elkaar geweest.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:05

"Never mis someone from your past because there is a reason they didn't make it into the future"

Vond dat een hele mooie! Heb me er alleen niks van aangetrokken want we zijn inmiddels voor de 4e of 5e keer weer bij elkaar Bloos (tel kwijt Clown )

horseylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:06

Als het goed gaat en jullie voelen allebij wat voor elkaar en je hebt geleerd van bijde jullie fouten

Ga er dan nog eens goed over na denke en volg je hart.

beste ermee

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 16:49

Mijn 'eerste echte liefde' ben ik tegengekomen toen ik 15 was. We zijn een jaar samen geweest, maar ik was een 16jarige puber Clown. Ik leerde nieuwe mensen kennen, ik begon op stap te gaan, ik leerde andere jongens kennen,... Ik was 16, ik wilde toen helemaal niet voor de rest van mijn leven gaan binden aan iemand.
We zijn uiteindelijk twee jaar uit elkaar geweest, ik heb andere vriendjes gehad, heb van het leven geproefd, hij heeft ook een andere vriendin gehad. Ondertussen ben ik 21 en zijn we de grens van 2,5 jaar een maand of twee geleden alweer gepasseerd. De relatie die we nu hebben is in de verste verte niet te vergelijken met die we toen hadden, ik ben ook lang niet meer dezelfde persoon al ik toen was (nja, ben toch iets volwassener geworden). Natuurlijk is er geen garantie dat alles goed zal blijven lopen, maar die is er nooit.
Het kan in een relatie nooit de bedoeling zijn om de andere persoon te veranderen, ook niet als er dingen zijn die 'beter' zouden kunnen. Maar mensen veranderen altijd wel, door nieuwe dingen die ze leren, door nieuwe vrienden, door volwassener te worden, door... In een periode van een maand zal iemand niet heftig veranderd zijn, maar zoals bij ons, over een periode van twee jaar, kan een persoon wel veranderen... Soms in de positieve zin (zoals bv Janine1990 het voorbeeld van jaloezie aangeeft)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:08

Goh, wat negatief!

Je kan helemaal nooit oordelen en al helemaal niet zo standaard reageren.

Elke relatie is anders en gaat om een andere reden mis.

Om nou maar standaard te zeggen dat je nooit meer wat met een ex moet beginnen vind ik onzin. Oke, als de relatie niet werkte en er gebeurde verkeerde dingen kan je best blij zijn van je ex af te zijn bijv. Maar er zijn nog 1000en andere voorbeelden hoe en waarom.

Je moet mensen ook helemaal niet veranderen, maar men kan zelf wat geleerd hebben. Soms is een break zelfs goed om allebei wat te leren of je te ontwikkelen waardoor je toch anders tegen dingen aan kijkt. Als je daar samen uit kan komen of over kan praten en wil praten, waarom dan niet?

Ik kan een vreemde kerel versieren, maar weet ik toch ook niet wat ik krijg? Wie zegt dat dat wel goed gaat?

Je weet zelf het beste waarom het niet werkte en wat je gevoel nu zegt. Als je het beide wil proberen, doe het dan lekker. Een ander heeft daar feitelijk niks mee te maken en zoals ik zei, als het een vreemde was geweest had je het misschien ook geprobeerd...........Kan het dus ook vreselijk fout gaan.

En als je gevoel nu zegt doen, doe het lekker, want niet geschoten, is altijd mis! Misschien is het niet voor altijd, amar heb je nu een fijne tijd samen.

En wie weet werkt het gewoon beter om vooral vrienden te blijven en allebei je eigen ding te behouden??

Ik heb er wel degelijk ervaring mee. 7 jaar samenwonen, kind, nu 9 jaar uit elkaar, andere relatie tussendoor en alwere 2 jaar beste vrienden en nu weer samenwonen. Beter dan eerst!! Ben blij om wat we allebei geleerd hebben, doet ons iig echt goed en het is dus nooit te laat!!
Verder mag je per pb vragen.

Overigens zeg ik dus niet dat het voor iedereen zo werkt, want dat zou ook niet kunnen. Soms is je ex, je ex en voel je daar nooit meer wat voor, is ook prima verder.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 23:38

Wat je ook doet: Wees niet bang voor de toekomst. Als wat je nu hebt kapot gaat..... houdt het leven nog steeds niet op.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 10:51

kakanox schreef:
Wat je ook doet: Wees niet bang voor de toekomst. Als wat je nu hebt kapot gaat..... houdt het leven nog steeds
niet op.

Hangt wel beetje van je leeftijd af hoor als ik eerlijk mag zijn Lips are sealed

Annelous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:26

Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik vind het niet zo raar dat je terug bent bij je ex, jullie kwamen elkaar de eerste keer misschien niet op het juiste moment tegen, en zaten jullie niet op 1 lijn, nu een paar jaar later hebben jullie je waarschijnlijk verder ontwikkeld en zitten jullie dat nu misschien wel, ik zou het zoeizo proberen, als de problemen van toen nu niet meer belangrijk zijn, en er is liefde tussen jullie, waarom dan niet?

Zelf het ik 2,5 jaar een relatie gehad die nu een maand uit is, en mijn ex wil mij ook weer terug, alleen hij heeft mij gewoon respectloos behandelt door meteen met een ander het bed in te duiken (zijn ex jaja) en meteen weer gedumpt worden door die meid omdat ze er met een ander vandoor gaat Clown , en vervolgens dus weer terug willen naar mij.. ook al klikte het toen we een relatie hadden zo goed tussen ons, ik zou hem niet terug nemen (op dit moment) omdat ik daar nu niet mee zou kunnen leven. Ik weet ook niet of ik moet geloven of het echte liefde is wat hij voelt, of dat hij me terug wil omdat hij niemand meer heeft.. (sja je weet het nooit met het mannelijk geslacht) alleen je weet nooit hoe het over een paar jaar is. Hij zegt nu al dat hij door dat voorval zeker weet ik dat ik de ware voor hem ben, alleen zo snel geloof ik daar niet in..

Iedereen ontwikkelt zich naar mate hij of zij ouder worden, dus ook mensen veranderen en krijgen meer levenservaring, je leert vanzelf wat wel en wat niet belangrijk is in je leven, en misschien is dat inderdaad wel je ex, die toch erg belangrijk of een goede aanvulling op je leven blijkt te zijn, misschien heb je in de tussentijd vriendjes / vriendinnetjes gehad maar voelde je je nooit zo fijn als bij je ex..
Ik denk dat zo'n tussen tijd wel handig is om zeker te weten of je met iemand je leven wilt delen, of hij echt de ware voor je is, en helemaal als hij of zij je eerste echte relatie was.. dan heb je toch nog even de tijd gehad om verder te kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 12:29

Me ex is niet voor niets me ex, gedaan is gedaan.