Janine, als mijn vriend ooit verwacht op de 1e plaats te komen, komt hij van een koude kermis thuis...IK sta op nummer 1 en als ik hem naast mij op nummer 1 wil hebben, is dat omdat ik dat wil en niet omdat hij dat verwacht of omdat dat dat zo hoort. Het is wel druk op mijn nummer 1 want mijn paarden staan er ook en mijn familie en mijn vrienden, wel gezellig

. Voor de volle 100% gaan voor iemand betekent niet dat je het recht hebt de ander te willen veranderen in mijn ogen.
Je houdt pas echt van iemand als je alle makken en ongemakken van iemand accepteert, respecteert en leert te waarderen. En kun je dat niet, than walk out of there and don't look back, zo zie ik het. Ik vind het best egoïstisch als mijn partner zou moeten veranderen voor mijn gerief. Rekening houden met à la maar veranderen? ...Nee.
Je kunt iemand die altijd te laat is (moi

) wel 'leren' om even te bellen als diegene weer eens te laat is, je kunt diegene alleen niet veranderen in iemand die nooit meer te laat komt.
Ik zei ook dat mensen kunnen leren met bepaalde dingen om te gaan maar veranderen zal het niet. Ik vind het heel knap van jou dat je een manier hebt gevonden om met je onzekerheid en daarmee jaloezie, om te gaan, maar je bent nog steeds jaloers denk ik (?). Dat zit nou eenmaal in iemand. En het is niet omdat iemand zegt: "dat moet veranderen" dat jij op een dag wakker wordt en denkt: "zo en vanaf vandaag ga ik eens niet meer jaloers zijn."
Suus, dat weet ik. Het is ook niet makkelijk. Maar je hebt eigenschappen die je door de vingers kunt zien en eigenschappen die je niet door de vingers zou moeten willen zien. En loskomen van iemand is ZO moeilijk, het doet zo'n zeer en het voelt ZO vertrouwd. Ik zeg ook niet dat je nooit iemand een 2e kans moet geven, ik heb er alleen weinig fidusie in dat de afloop positief zal zijn als het uit is gegaan om een essentieel iets. Maar uitzonderingen bevestigen de regel, toch

?
Oh en die laatste opmerking in mijn post hierboven was ook niet echt voor jou bedoeld maar meer algemeen

.