Oppasbaantje 23 jaar. Is dit bedrag normaal?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yessy

Re: Oppasbaantje 23 jaar. Is dit bedrag normaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:10

Ik vroeg altijd 3 euro per uur, en als ik nu ik 21 ben bij die mensen een avondje ga zitten nog steeds. Ik doe dus ook niet echt voor het geld, vind het altijd wel leuk voor een avondje, beetje betaald tv kijken Haha!
Maar als het echt een bijbaantje is zou ik zeker meer vragen, ik paste hooguit eens per maand op dus dan is het een ander verhaal Lachen

X_mareitje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 00:19

Nee ik vind dit ook echt te wijnig! Ik krijg zelf ook bij de ene 4,50 en soms 3,50 maar nooit lager dan dat! En meestal krijg ik er ook nog wel fooi bij en vooral met die leeftijd is het echt te weinig!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:14

denicola schreef:
2,50 vind ik ook erg weinig voor een 23 jarige !!

Toch moet ik zeggen dat sommige oppassen nog geen 2,50 waard zijn; heb er hier 1 gehad die alleen op de bank zat te sms-en, te msn-en te hyven of TV te kijken en mijn 2 jarige loopt alleen buiten om. Boos!
En als er gegeten moet worden, dan gaat de vetpan aan Vork (terwijl we 's middags al warm gegeten hebben) en er hordes vriendinnen op bezoek komen die tevens nog eens je kasten ongegeneerd staan leeg te vreten en jij jezelf ineens een vreemde voelt in je eigen huis als je binnen komt.. Stoom uit je oren
Dat vind ik de ergernis niet waard.... Het hangt er dus ook wel vanaf, wat ze doen, hoe ze met de kinderen omgaan, tot welke uurtijd ze moeten blijven en op hoeveel konderen ze moeten passen, etc.
De oppas die ik nu heb verdient goed, maar doet ook goed haar best en zo rond ik het bedrag vaak af naar boven als extraatje. Lachen

Wat een verhaal denicola Nagelbijten / Gniffelen Ik pas zelf ook al een aantal jaar op, maar heb nog nooit iemand anders meegenomen naar het oppasadres ofzo. Zit altijd te studeren, tv te kijken en te luisteren of er niemand wakker wordt Tong uitsteken Wat ik verdien is/was heel wisselend. Bij het ene gezin 5 euro voor een avond (dit werd later wel meer), ander gezin 2,50 per uur, weer een ander gezien 5 euro per uur en een gezin daar verdien ik 4 euro per uur. Ben nu 19 en pas nog op bij die gezinnen van 4 en 5 euro per uur. Vind ik een heel redelijk bedrag Ja Zeker aangezien ik het gewoon leuk vind om te doen, daar rustig kan studeren/tv kijken en er rustig wat te drinken/eten kan pakken als ik wil.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 11:45

Nee, ik heb vriendinnen die haast 5 euro per uur krijgen Bloos!
maar zij krijgen dan wel een grote groep kindjes die ze moeten gaan vermaken

Mereltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:09

Ja 2,50 is erg weinig hoor! Als ik oppas (en dat is meestal van 19.00 tot ongeveer 0.00 uur) krijg ik meestal 20 euro en als ze het echt heel laat maken iets meer.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:13

Ik ben 16 en krijg 5 euro per uur. Het zijn 2 kinderen, eentje van volgens mij 2 jaar en de andere bijna 5. Meestal moet ik van 7 uur kwart over 7 tot ongeveer kwart over 11.

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:14

ik verdien 3 euro per uur en ben 14 jaar.

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:16

Als ik oppas is het zo:
3 uur in de avond: 7 euro
3 uur of meer: 8 euro
Blijven slapen : 10 euro.
Dit is dan gewoon standaard,komt ook welleens voor dat ik 6 uur savonds begin en blijf slapen.

Als ik het hier zo lees erg weinig dus,ik pas er sowieso 2x per week op.Jongetje van 8 jaar.
moet er wel bijzeggen dat de moeder bevriend is met mijn moeder.
Ik ben trouwens 15 jaar.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:19

Ik heb van mn 15e tot mn 20ste altijd 5 euro per uur gekregen en toen ik ouder werd en ook andere baantjes aangeboden kreeg, heb ik het er gewoon eens over gehad en dan kreeg ik meestal meer. Maar lag er een beetje aan hoe druk de dag was, want soms moest ik met ze ontbijten, dan naar school brengen en ophalen, middag eten, de ene bleef dan thuis, de andere moest weer naar school. Daarna 's middags die ene weer uit school halen, even met ze spelen en daarna koken en samen met ze eten. Dus ik moest wel een hoop dingen doen, maar dan kreeg ik ook meer. Als ik alleen 's avonds hoefde te komen en ze al op bed lagen, kreeg ik minimaal 5 euro. Voor minder deed ik het niet!

_DLS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:21

Tjaa ik vind het wat laag

Ik ben 13 jaar en verdien al 2.50 per uur

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 13:46

Ik ben 23 en pas al sinds mijn 15e op bij het zelfde adresje.
Voor mij deed mijn zus het, maar die was het al snel zat.

Voordeel voor mij: de vader van mijn oppaskindjes is mijn werkgever. Maandag en dinsdag zijn mijn "school" dagen, wo-do-vrij werk ik.

Als hij op vakantie gaat met zn vrouw, zonder kids, zit ik daar inhuis. Kids kennen mij errug goed (mag ook wel na zoveel jaar).
Ik krijg 5 euro per uur, als ik een aantal dagen op ga passen krijg ik 50 euro per dag. Opzich niet veel, maar wel altijd super leuk!

T gebeurd ook regelmatig dat ik dan op woensdag om 12.00 stop op werk (tot 17.00 doorbetaald krijgen) om de jongste van school te halen (nu 9 jaar oud).
De oudste is 14, t zijn 2 (hele lieve makkelijk) kids die precies weten tot waar ze kunnen gaan.

Ik pas altijd met plezier op, en ook de kids (vooral het meisje van 9) vind het super leuk als ik er weer ben.

Voor 2,50 zou ik het persoonlijk echt niet doen. Al is het wel afhankelijk van het gezin.
Stel dat het nou een bijstands gezin is (ja, en dan wel eentje die er moeite voor doet, niet een die te lui is om te werken) die na lang sparen een keer een avondje weg kan, tja, dan wil ik er ook wel voor minder gaan zitten (mits het opgevoedde kinders zijn).

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:43

Bij oppassen kan je niet echt praten over minimum loon vind ik. Het is ookniet echt een baantje ofzo, jekan er mooi wat geld mee verdienen maar echt als baantje zie ik het niet. (als het in ieder geval gaat op eens een avondje oppassen)

Ik kreeg eerst altijd 2 euro in het uur. Eigenlijk bleek ik altijd wel meer te krijgen omdat de bedragen naar boven werden afgerond. Zo kwam ik vaak aan 15 euro voor 1 avondje.

NBij mij is het altijd een beetje verschillend hoeveel ik krijg. Ik vind dat het ook heel afhankelijk is van wat je precies moet doen. Ik zit vaak maar 1 uurtje met de kinderen en dan gaan ze naar bed. Als je ze nu ook nog eten moet geven e.d. dan wordt het imo een heel ander verhaal.

Tja, het blijft lastig bij oppassen vind ik.
Al vind ik 2,50 voor iemand van 23 wel erg weinig. Ik ben dus begonnen met 2 euro maar dat wasin de praktijd ook altijd meer. Misschien is dit bij haar ook wel het geval?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 17:23

Ik begon op 3 euro toen ik 12 was... Ik snap overigens ook niet dat er mensen zijn die een kind van 12 op laten passen, maar ik vond mezelf op mn 12e al heel volwassen en ik vond het prima om bij te verdienen door op te passen! En ookal is het geen "baan", ik vind oppassen op kids veel belangrijker dan een baan. Als oppas ga jij wel over het welzijn van andermans kind, ik vind niet dat je daar op moet bezuinigen. 2,50 is echt een schijntje, eigenlijk vind ik het schandalig... Als ik later kinderen zou krijgen, zou ik echt wel wat over hebben voor een goede oppas, waar ik mijn kids met een gerust hart bij achter kan laten!

ikkiekikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:32

Eeen vriendin van mij is 20 en vraagt 10 euro per uur voor oppassen.. Nou moet ik heel eerlijk zeggen dat ik dat wel heel veel vind om te vragen, vergeleken met wat ze er voor doet (als het meer dan 2 kinderen zijn vraagt ze ook rustig 15 euro) maar 2.50 is wel weer heel erg weinig... ik zou het niet doen.

x_manon_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 18:44

Nee dit moet hoger hoor!! Ik pas zelf ook op en ben 16, en vraag zelf €3,50 per uur. Iedereen zegt dat dat weinig is maar oké. Voor €2,50 zou ik dat absoluut niet doen en zeker niet voor 2 kinderen waarvan 1 een baby nog.

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 21:27

Ik pas sinds 1,5 op een kereltje van nu bijna 3 en doe dat voor €5 per uur. Meestal pas ik overdags op, maximaal 3-4 uurtjes, als zijn moeder/ouders eens lekker naar de paarden willen Ja
Dan ben ik ook de hele middag in de weer met hem en is de verantwoordelijkheid groter dan wanneer ik hem alleen op bed moet leggen. Meestal reken is daarom 's avonds minder, ook omdat ik regelmatig op hun paarden rijd en omdat ik toch dingen voor mezelf doe als hij eenmaal op bed ligt Ja

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:21

€2.50 Is veel te weinig. Voor iemand van 12 misschien een redelijk bedrag, maar voor iemand van 23 totaal niet. Ik ben 17 en heb 3 oppasadressen. Bij twee adressen krijg ik €5 per uur en bij de derde €7,50, al is dit behoorlijk veel.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:27

20 euro voor een avond op de bank zitten lijkt me best ok!!
als het overdag is en ze de kids echt moet verzorgen zou ik meer vragen maar voor een avond....

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:29

Ik vind nog steeds dat voor iemand van 23 het minimum best op 5 euro per uur mag liggen! Ookal is het voor 's avonds. Ik had nog best vaak dat de kids huilend uit bed kwamen en om papa of mama vroegen, of dat er nog een luier verschoond moest worden, nachtmerries, ziek, etc.

Jannie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 15:31

Onze oppas krijgt voor een avond oppassen altijd 15 euro ongeacht hoe lang we weg zijn.Ook heb ik altijd vanalles lekkers in huis wat ze gewoon mag pakken. Wat ze ervoor moet doen, helemaal niets als aanwezig zijn. Ze kan onbeperkt internetten, tv kijken enz. Wij leggen ons zoontje altijd nog zelf in bed. De ene keer verdient ze wat minder per uur dan de andere keer maar gemiddeld zitten we op ongeveer 3,50/4 euro per uur.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 15:40

Het is misschien geen echte baan. Maar je offert wel je vrije uren op om de kinderen van anderen in de gaten te houden.

Om 8 uur lang op de bank zitten...... mij niet gezien hoor!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:25

Het is tijdelijk wel mijn echte baan geweest. Ik ben een maand lang een soort van au pair geweest bij een gezin vlak bij mij in de buurt (deed alles, vanaf het opstaan t/m het avondeten en soms ook nog op bed leggen als pa & ma laat thuis waren). We hebben het erover gehad, dat ik het fulltime zou gaan doen, oppassen op hun kids en als ze zelf een dag thuis waren, zou ik bij kennissen, vrienden, buren op gaan passen. Zou dan ook een contract krijgen, maar na die maand had ik zoiets van, nah, misschien is het toch niets voor mij, om dit fulltime te doen, haha. Het was echt een hele grote verantwoordelijkheid, wel heel erg leuk hoor, maar ik was helemaal kapot aan het eind van de dag.

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:30

ik pas 24 uur per week op 3 kinderen en ik ben 26.
ik verdien hier mee 1000 netto per maand dat is 3,76 per uur per kind.
en dan gaat 1 ervan nog hele dagen naar school.

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:32

ik vind het ook te weinig.
Nu komen sommige wel met het minimumllon voor de leeftijd.
dat vind ik dan weer erg veel omdat het meerendeel de kinderen op bed liggen.
ik krijg zelf meestal 4 euro per uur.

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 17:36

Ik krijg een vast bedrag van 400 euro in de maand.
En regelmatig worden er andere dingen voor mij betaald en of krijg ik dingen.
Daarvoor pas ik over het algemeen 2 tot 3 keer per week op.
De tijden verschillen best wel erg, en het is vaak ook 's avonds tot laat.
Daarbij doe ik nog wel af en toe kleine huishoudelijke klusjes.
Ik doe af en toe boodschappen en kook wel eens eten.
Het kan ook zijn dat ik soms 5 dagen oppas en een andere week maar 3 uurtjes ofzo.
Maar ik krijg altijd 400 euro per maand.
Die 2,50 euro per uur vind ik best weinig.
Je levert ten slotte wel je hele eigen avond in.