Maar als het echt een bijbaantje is zou ik zeker meer vragen, ik paste hooguit eens per maand op dus dan is het een ander verhaal
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

denicola schreef:2,50 vind ik ook erg weinig voor een 23 jarige !!
Toch moet ik zeggen dat sommige oppassen nog geen 2,50 waard zijn; heb er hier 1 gehad die alleen op de bank zat te sms-en, te msn-en te hyven of TV te kijken en mijn 2 jarige loopt alleen buiten om.![]()
En als er gegeten moet worden, dan gaat de vetpan aan(terwijl we 's middags al warm gegeten hebben) en er hordes vriendinnen op bezoek komen die tevens nog eens je kasten ongegeneerd staan leeg te vreten en jij jezelf ineens een vreemde voelt in je eigen huis als je binnen komt..
![]()
Dat vind ik de ergernis niet waard....Het hangt er dus ook wel vanaf, wat ze doen, hoe ze met de kinderen omgaan, tot welke uurtijd ze moeten blijven en op hoeveel konderen ze moeten passen, etc.
De oppas die ik nu heb verdient goed, maar doet ook goed haar best en zo rond ik het bedrag vaak af naar boven als extraatje.
Ik pas zelf ook al een aantal jaar op, maar heb nog nooit iemand anders meegenomen naar het oppasadres ofzo. Zit altijd te studeren, tv te kijken en te luisteren of er niemand wakker wordt
Wat ik verdien is/was heel wisselend. Bij het ene gezin 5 euro voor een avond (dit werd later wel meer), ander gezin 2,50 per uur, weer een ander gezien 5 euro per uur en een gezin daar verdien ik 4 euro per uur. Ben nu 19 en pas nog op bij die gezinnen van 4 en 5 euro per uur. Vind ik een heel redelijk bedrag
Zeker aangezien ik het gewoon leuk vind om te doen, daar rustig kan studeren/tv kijken en er rustig wat te drinken/eten kan pakken als ik wil.