Moet ik hem even met rust laten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Moet ik hem even met rust laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 18:30

Ja loslaten...en vertrouwen hebben. Vooral in jezelf. Dat jij echt wel de moeite waard bent, dat hij je echt wel leuk vindt en je niet ineens dumpt.
Maar ja ik heb in het verleden best wat slechte ervaringen opgedaan met mannen, zelfs een hele goede vriend van me die ik al vanaf de basisschool ken heeft me na 3 maanden verkering ineens gedumpt door niet meer te bellen en ook niet meer op te nemen...! Hij wist notabene van te voren hoe ik in elkaar zat en heeft me duizend maal gezegd dat hij me nooit zou kwetsen omdat dat het laatste was wat hij wilde...

Tja toen is dat vertrouwen wel erg geschaad. En daar heb ik nu nog last van in een nieuwe relatie.

Gister was ik bij hem en het was heel erg gezellig, en heb nu weer heel erg veel vertrouwen...
Zijn ex belde nog ivm de hond en hij gaf me een knipoog. Vond ik wel een lief gebaar.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-08 18:31

PS ik plan dus wel heel erg veel mijn eigen dingen, ik wil ook echt mijn eigen dingen doen. Vind het heerlijk dat ik vanavond vriendinnenavond heb en hoef hem niet perse te zien. Komt wel van de week ofzo. En als ik met mijn vriendinnen naar de kroeg ga dan sms ik wel even, kan hij zelf beslissen of hij wel of niet komt!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 19:53

Ik ben na aanleiding van dit topic eens goed gaan nadenken. Ik ben bezig om mijn vriendje van me af te stoten door mijn gedrag... Ik heb zoveel andere dingen om me op te focussen, ik geef hem ook zijn space....hij moet ook eens de kns krijgen me een beetje te missen en moeite voor me te doen toch? ik sta op zich zeker genoeg in mijn schoenen, dus daar ligt het niet aan...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-08 21:21

Precies...want doen we..afstoten...
Heel moeilijk om dat te beseffen,maar als we het beseffen kunnen we er iets aan doen!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 19:02

Ben ik weer...heb het weer...

Vrijdag ben ik dus bij hem geweest, was gezellig. En zaterdag naar de kroeg, hij kwam ook met een vriend.

Was ook wel gezellig, al was hij een beetje dronken en vrij irritant, ik ging eerder naar huis en hij wilde nog blijven. Prima. Maar belde een uur daarna aan, ik zei dat ik wilde slapen. Dus hij naar huis gegaan. Belde later op, of ik boos was. Nee, ik wil gewoon slapen...ik moet vroeg op! Afijn even uitgepraat dat ik niet boos op hem was.

Zondag had ik familiedag en hij ging met vrienden iets doen. Ik had hem 's avonds smsje gestuurd of het leuk was, kreeg 's nachts smsje terug dat het heel leuk was. Kusje.

Gister belde ik op een tijdstip dat hij meestal in de auto op weg naar zijn werk is, hij nam niet op. Belde half uur later terug. Gewoon even gekletst.

Maar goed, ik dacht dus " waarom nam hij niet op?? Zat hij misschien met zijn ex aan de lijn?"

Vanmiddag hem gebeld, omdat ik me gewoon kelote voelde over van alles en nog wat (ruzie met mijn moeder, onzekere toekomst ivm geen baan en natuurlijk was ik onzeker over zijn gevoel voor mij). Hij nam niet op, lag waarschijlijk te slapen (hij werkt s nachts en slaapt 's middags vaak, meestal als hij niet opneemt slaapt hij Knipoog ). Vond het wel raar dat de verbinding werd verbroken voordat voicemail kwam, of hij had me weggedrukt of ik had ineens geen bereik meer (heb ik wel vaker op stal, ineens staat er dan ' beperkte service' op mijn telefoon.)

Maar goed, nu 4 uur later heeft hij nog niet teruggebeld. Zelfs niet toen hij in de auto zat op weg naar zijn werk...Terwijl hij dan vaak even de gelegenheid heeft om me te bellen.

En ja hoor, daar ga ik weer...Het zit niet goed, hij voelt niets voor mij, hij is bezig om weer terug te gaan bij zijn ex...Hij zal wel de hele weg naar zijn werk met haar aan de telefoon hebben gezeten...

En nu ben ik dus weer down. KZOOI.
Heb zin om in mijn bed te gaan liggen en deken over mijn kop te trekken. Kan het maar beter uitmaken zodat ik niet zo gestressed ben.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 20:15

help?

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:28

Waarschijnlijk is het minder erg dan dat jij denkt.
Ik snap je heel goed. Ik heb ook wel eens dan ga ik allerlei dingen denken. Maar het zijn dingen die er niet eens zijn. Lachen

Vraag het hem om 1 keer nog te bevestigen.
En jij moet proberen om dit te veranderen...
*Hoe moeilijk het ook is. Lachen Ken het zelf erg goed.

Doe kalm. Ga leuke dingen doen en dan heb je afleiding en zul je er minder aan denken!! Lachen

meintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:11

meid, ik vind t echt K***e voor je.
wat bij mij hielp is tegen jezelf zeggen: HIJ VIND MIJ ECHT LEUK!!! en ja ik ben de moeite waard en daarna iets gaan doen waar je al je aandacht bij nodig hebt. steeds voor een langere periode. hierdoor krijgt hij de kans om iets te laten horen. en merk jij langzaamaan dat je langer zonder die bevestiging kunt.
maar of het ook voor jou werkt?

en zeg t nog maar ff.... probeer niet in paniek te raken, dit zit alleen in je hoofd en daar kun je het uitbannen!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:18

Juist niet met rust laten, maar jezelf ook niet op gaan dringen natuurlijk. Laat hem merken dat je hem vertrouwt en er bent én blij voor hem bent, dat het afgelopen is nu. Hij voelt zich al in de steek gelaten door zijn vrienden en dan ga jij hetzelfde doen. Geef hem je vertrouwen en trek niet meteen conclusies. En ik begrijp het wel van hem. Hij heeft een emotioneel zware periode afgesloten. Dat is ook vermoeiend. Dat heeft tijd nodig. Maar hij kent de pijn van het belazeren, dus ik denk niet dat hij dat jou zal aandoen.

Sterkte samen en hopelijk komen jullie er samen uit.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:28

Hij heeft inmiddels teruggebeld, maar ik zat met iemand aan de telefoon dus ik kon niet opnemen...

En nu durf ik hem dus niet terug te bellen...Hij is aan het werk en druk. Bel hem liever morgen als ik zelf ook weer wat relaxter ben...anders wordt het weer zo'n gesprek waarin ik me onzeker voel.

Bel hem morgen wel, dan voel ik me denk ik wat relaxter en minder onzeker.

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:38

als jij echt wat serieus met de jongen wil zou ik toch zo niet doorgaan, ik zou doodzenuwachtig worden van dat gebel Bloos , op deze manier denk ik dat het niet werkt, ga eerst wat aan je onzekerheid werken, doe leuke dingen met vriendinnen. komt vast goed

succes

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 21:47

Ja dat is zo...wil hem ook echt niet gek maken want ik wil hem niet wegjagen, gelukkig boeit het hem niet zo dat ik hem af en toe veel bel...

Maar ik laat het nu maar even zo en bel morgen wel terug. Hebben we allebei even rust!!

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:52

Het is voor ons heel makkelijk zeggen, maar relax een beetje. Je weet nog van de vorige keer dat je je heel erg zorgen maakte, maar dat er niks aan de hand was. Je moét hem vertrouwen als hij zegt dat er niks is met zijn ex, ze is niet voor niks zijn ex, en als je hem hierin niet vertrouwt dan maak je je zoveel zorgen. Een relatie hebben hoort leuk te zijn Haha!

Als ik jou was zou ik hem morgen even terug bellen, dan kun je even een nachtje rustig slapen en er over nadenken. Misschien belt hij jou zelf nog wel vanavond.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 01:21

Wat ik ook denk is, dat mede door jouw persoonlijke onzekerheden (toekomst, werk etc) en problemen, je je soms teveel op hem focust.
Dat doe je ongemerkt en onbewust, gewoon omdat het een systeem van jezelf is om dan even jezelf niet onder ogen te komen.
Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

Dat soort gevoelens en gedachten, variërend van hem vaak willen bellen, nadenken over waarom hij niet opneemt terwijl jij thuis met zijn werkschema in je handen zit bij wijze van spreken, teveel nadenken over zijn ex, bang zijn dat ie niet jouw familie past (ander topic over opleidingen) zorgen er alleen maar onbewust voor dat jij even niet aan jezelf hoeft te denken maar toch op de een of andere manier de controle over je leven probeert te houden via hem.

Ja oke, je denkt wel aan jezelf, je wordt nerveus en gaat overgeven etc., maar ik bedoel echt jezelf.
Je eigen problemen zijn momenteel te groot om alleen op te kunnen lossen, dus verplaats je het probleem door aan hem te denken en aan jullie of geen jullie, aan zijn ex, enzovoorts.

Dit staat natuurlijk in redelijk directe lijn met je verlatingsangst want als hij jou verlaat sta je er alleen voor en moet je weer bezig gaan helemaal met jezelf en dat is best eng en een opluchting tegelijk.
Ondertussen heb jij, dankzij dat psychologische spelletje in je hoofd van welles-nietes, best hoge verwachtingen van hem waaraan hij niet altijd kan voldoen want hij is ook een mens, en wel een heel ander mens, maar dat is soms heel moeilijk om te beseffen als je zelf ook best grote psychische problemen hebt, want die maken, dat jij vaak in een kringetje blijft denken.

Dit is zoals ik het ervaren heb en wat ik denk dat er aan de hand is, want ondanks dat jij een andere manier van uiten hebt, herken ik het, want ik ben er dit jaar ook keihard doorheen gegaan allemaal.
Ik kan je alleen verder geen advies geven, behalve dat zodra je je realiseert waarom je psyche dit doet, je het aan kan pakken.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 18:19

Ja daar zit zeker een kern van waarheid in. Ik weet gewoon niet hoe ik het eea moet aanpakken en het liefst wil ik dat mensen om mij heen een oplossing kunnen bieden wat betreft mijn toekomst/baan.

Over 1,5 week ben ik klaar met de dagelijkse therapie, en ja wat dan???

Ik heb vandaag bij drama een hele belangrijke les geleerd...ik zei dat ik om wilde leren gaan met mijn verlatingsangst.

De therapeut zei dat ik het geen verlatingsangst moest noemen, want er zit nog zoveel achter. Te hoge verwachtingen, zelf als een prinsesje behandelt willen worden, geen vertrouwen.

Ik moest een blinddoek om en ik moest mijn handen in haar handen leggen en door een doolhof met obstakels heen worden geleid. Ik moest haar dus vertrouwen...

Jezus wat heb ik gejankt...vanuit het diepste van mijn tenen kwam het eruit. Janken janken, ik kon niet vertrouwen, ik durfde niet. Ik durfde niet de controle uit handen te geven.
En ik moest aan mijn vader denken...aan hoe ik hem gemist heb als klein meisje toen mijn ouders gingen scheiden...

Daarom heb ik ook {nog} geen heel diepgaand contact met mijn vriend, omdat ik hem dus niet vertrouw, omdat ik me dus niet over wil geven, omdat ik de controle wil houden en me niet wil laten zien. Want dat vind ik ENG.

Maar ik zou het toch moeten, willen we naar elkaar toe groeien...ENG ENG ENG

Zie hem straks, het diepe maar in? Muur om me heen slopen? Zodat hij zijn muur ook kan slopen?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 18:45

GVD net weer moeten kotsen door de angst, nu weer janken. Zie er zo niet uit als hij komt, ben slap en moe en gewoon op.

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 18:52

Jij moet doen wat je denkt dat het beste is.
Als het zo door gaat kun je beter voor jezelf rust nemen en even geen relatie nemen.
Of je moet proberen te vertrouwen en alles los gooien en ervoor gaan. Knipoog

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:16

Ik denk dat je nog helemaal niet toe bent aan een relatie, en eerst even je eigen dingen moet verwerken. Zo is het voor geen van beiden fijn toch?

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:40

MarcoBorsato schreef:
Ik denk dat je nog helemaal niet toe bent aan een relatie, en eerst even je eigen dingen moet verwerken. Zo is het voor geen van beiden fijn toch?

Helemaal mee eens.

Je relatie moet overwegend een leuke aanvulling zijn op je leven, maar bij jou geeft het meer stress en verdriet dan geluk. En, eerlijk gezegd, als ik hem was, zou ik jou heel snel zat zijn. Je stoot hem alleen maar af met je gedrag. Je bent er nog niet aan toe en hij misschien ook nog niet als hij net pas alles heeft afgerond met zijn ex.

Veel sterkte!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 20:19

Ik lees al van begin af aan mee. Maar ben niet altijd even subtiel dus heb nog niet gepost. Ik ga met bovenstaanden mee.

Je hebt ups en down in een relatie, maar jouw relatie lijkt je wel in een put te trekken. Sowieso lijkt het me niet handig om een relatie te willen hebben als je niet op eigen benen staat. Ik lees dat je je eigen dingen doet, maar ik denk dat dat een uitspraak is geweest waar je zelf erg hard in wil geloven.

Verder kan ik je geen advies geven. Daarvoor is het fijn dat je therapie heb. En het overgrootte deel van je zorgen valt echt wel op zijn plek. Je hoeft niet door iedereen aardig gevonden te worden, je kent zelf vast ook wel mensen die je minder of zelfs niet aardig vind. En zo ook die baan, dat komt echt wel. Succes!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 11:32

Maar als een van mijn grootste problemen bindings en verlatingsangst is, dan moet ik er nu toch aan werken binnen deze relatie? Mijn therapeute heeft gezegd dat het niet verstandig is om het uit te maken, omdat ik er in elke nieuwe relatie toch weer tegen aan zal lopen en er nu anders voor weg loop en het daarna alleen maar erger wordt (angst voor de angst).

Ik heb nu een hele lieve jongen die er begrip voor heeft en het is nu toch juist de kans om er mee om te leren gaan?

Want dit heb ik dus al vanaf mijn 13e, en ik moet er toch een keer vanaf....

En hij is echt heel erg lief...en maakt nergens problemen van. En ik vind hem leuk en lief en het is mijn schatje...

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:24

hmmm ik weet het niet, het klinkt ook alsof jouw zelfvertrouwen neit bepaald denderend is, en daar zul jij toch zelf aan moeten werken...hoe is het nu tussen jullie?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 09:10

Zo vanachter internet valt natuurlijk niet beter te oordelen dan een therapeut. En als hij echt zo super en lief en begripvol is als je zegt, dan heb je het getroffen Lachen Dan hoeft er verder toch ook niets aan de hand te zijn?

Ik kan me alleen indenken dat zo´n relatie voor je vriend ontzettend belastend is en veel energie vraagt. Dat is ook beslist niet makkelijk voor hem. En verder vraag ook ik me af hoe je zonder relatie in je schoenen staat. Ik zou me kunnen voorstellen dat het makkelijker is om aan al bestaande relaties (familie) te werken in plaats van je in een ´nieuw avontuur´ staande te moeten houden.

Je therapeut zal er wel een reden voor hebben in ieder geval. Knipoog Succes en probeer positief te blijven Lachen

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 16:55

Ik heb vandaag weer aan therapeute gevraagd of ik het niet beter uit kan maken. Zij zegt dat als ik om hem geef ik het niet uit moet maken, dat ik moet leren.

En dat hij tot nu toe al heel veel geduld met mij heeft gehad en dat dat voor hem pleit.

Hoe het nu is, weet ik niet. Vorige week woensdag was het enorm gezellig, echt heel warm en vertrouwd. Van het weekend heb ik hem niet gezien (vrijdag ging ik stappen met vriendin, hij was wel wat verbolgen over het feit dat ik alleen met haar ging en hem thuis liet en ook geen drankje van te voren kwam doen. Dus ja hij kan ook ' moeilijk doen' .
Zaterdag was ik bij een vriendin en toen ik daar klaar was had hij net afgesproken met een vriend. Als hij had geweten dat ik rond half 12 thuis zou zijn had hij niets afgesproken met die vriend. Zondag was ik naar de sauna en hij had een etentje met een vriend en 2 meiden.

Afijn maandag zijn we samen naar het theater geweest. De sfeer was alleen niet echt optimaal onderling. Ik was eigenlijk boos over het feit dat hij me niet had verteld over dat etentje (kwam ik via hyves achter (en nee ik heb niet lopen spitten, maar een van die meiden had het bij wie wat waar staan, dat ze met hun ging eten die avond), en toen ik maandag vroeg wat hij zondag had gedaan zei hij: helemaal niks!. Ik zei ' je liegt! je hebt toch een etentje gehad met die en die?". Ja dat is waar, maar dat was even.

Ik was dus niet echt in opperbeste stemming, en hij was heel erg moe dus hij was ook niet heel erg gezellig. Op een gegeven moment ging zelfs de radio aan in de auto omdat we niets zeiden! Ja erg fijn.
Aan het einde van de avond nog drankje bij mij gedronken, maar de sfeer werd niet anders. Wel gewoon afscheid genomen enzo.

Ik kon niet slapen omdat hij dat etentje had verzwegen en er niet eerlijk over was geweest. Dus heb hem gebeld en eerlijk verteld dat dat me dwars zat. Hij zei dat het niets voorstelde en dat hij er niets voor had geregeld en dat die 2 meiden vriendinnen waren van zijn vriend en dat hij niets in ze ziet. Blablabla. En dat ik toch ook weleens etentjes heb met die en die. Ja dat is waar.
Afijn was weer een beetje een poedersuiker, maar wel normaal afgesloten.

Gisteravond heb ik gebeld, maar hij nam niet op. Ik denk dat hij al sliep, of hij wilde even met rust gelaten worden (tja ik was natuurlijk wel een beetje aan het zeiken aan de telefoon de vorige dag. Ik zei nog: " Jeetje ik ben nu toch niet een zeikwijf he?" . Nee je bent geen zeikwijf, zei hij.

Dus nu wacht ik het maar af, ik ben niet meer in paniek dat hij nog niet heeft teruggebeld (is nu overdag aan het werk), maar ben wel bang dat ik het verpest heb maandag en dat hij me zat is...en dat kan ik mij goed voorstellen...Ik verpest het nl. altijd met dit soort gezeik.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 20:05

Net gesprek gehad over de telefoon. Hij was wel behoorlijk geirriteerd over wat ik maandag gezegd heb. Hij zei dat hij in het verleden genoeg heeft meegemaakt met ruzie's en weet ik veel wat en dat hij daar nu geen zin meer in heeft. Hij zei ook dat hij vroeger ook heel jaloers kon zijn maar hierin heel erg is veranderd, en dat hij geen zin heeft om verantwoording te moeten afleggen over de dingen die hij doet.
Ik zei dat het mij speet en dat ik me realiseer dat ik nogal moeilijk heb gedaan. En dat ik het niet meer zou doen, als hij me tenminste nog wilde zien.
Dat wilde hij wel. Maar hij zei wel dat we met veel dingen niet op 1 lijn liggen. Daar heeft hij gelijk in, we botsen best vaak. Heb ik ook beaamt. En hij zei dat we moeten kijken of het zo wel blijft werken. En dat als hij een andere jongen was geweest (een vriend van hem), hij allang had gezegd " bekijk het maar" maar dat hij wat meer gevoel heeft dan die vriend van hem.

Afijn, hij was dus inderdaad niet echt blij met mijn actie van maandag, maar wil het dus nog wel met mij proberen...blijkbaar vindt hij me leuk genoeg.

Nu maar afwachten of het weer gezellig wordt tussen ons, zo niet dan niet.