Mijn verdomde klote leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wanja

Re: Mijn verdomde stinkmodder leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:08

Redrumfox schreef:
terwijl er niets tot nauwelijks iets aan de hand is.

En wie ben jij om daarover te oordelen?! Dat JIJ vindt dat er niets aan de hand is, wil nog niet zeggen dat dit voor een ander ook geldt. Als je geen inlevingsvermogen hebt of wilt hebben, zeg dan niets!

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:12

@ redrumfox....leer jezelf eens naast iemand te plaatsen in plaats van erboven en leer eens te kijken met een open vizier in plaats van te kijken met oogkleppen op. Het maakt de wereld een stuk breder en je maakt het de ander een stuk gemakelijker. Leren kijken zonder te veroordelen. Jij bent jij, zij is zij. Jezelf als voorbeeld stellen is een beetje arrogant vind je niet? Alsof jij het ultieme voorbeeld voor de rest van de wereld. Jij zal ook dingen doen, aanpakken of reageren waarvan ik denk....Mjaaahhh, moet dat zo? Betekend dat dat IK dan gelijk heb? Of hebben we dat beiden omdat onze situatie, ook al lijken de gebeurtenissen op elkaar, niet dezelfde is?

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:12

volgens mij gaat het hier voornamelijk om het feit dat Lotjuh het voor het moment weer even wat moeilijker heeft en haar verhaal even kwijt moet om er vervolgens weer volop tegenaan te gaan.
Inderdaad, er zijn overal mensen die het veel lastiger hebben, en dat zal altijd zo zijn, maar wat zij nu meemaakt is voor haar erg en dat wil ze even zeggen. dan heeft ze niet veel aan zo'n reacties, het is de realiteit ok, maar nu wil ze gewoon even mensen waar ze kan op terug vallen voor wat steun, wat goed te verstaan is. Met die steun kan ze dan beseffen dat het leven verder gaat en dat ze positief door het leven kan.
Als het je zo stoort, reageer dan gewoon niet en laat het zijn. Met die reacties geraakt ze volgens mij nog meer in de put, ze weet ook wel dat ze positief tegen het leven moet aankijken, maar nu lukt haar dat blijkbaar even niet, waardoor ze nog meer gefrustreerd geraakt door die reacties lijkt me....

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:13

Ja joh lees vooral alleen dat ene zinnetje wanja.. Rolleyes

Ik vind het inderdaad niets tot nauwelijks iets, bekrompen ben ik he? Ik heb inderdaad geen inlevingsvermogen, en ik ben een rotwijf en weetikveelwat. Ach, het siert me.. Lachen

Als je nou de rest ook had gelezen had je kunnen zien dat ik haar wel wil helpen, als we het dan toch over slechte eigenschappen hebben... Knipoog

Wanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:15

Ik heb je hele stukje gelezen en er is me maar weinig 'positiefs' aan opgevallen. Dat ene zinnetje wat ik heb geciteerd is wel echt het toppunt van botheid. Ik proef bij jou een en al frustratie, waarom reageer je eigenlijk in zo'n topic vraag ik me dan af.

Tieneke

Re: Mijn verdomde klote leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:16

Ik heb afgelopen weekend met mijn vader gebroken. En je kan wel zeggen "eigen keus", maar dat neemt niet weg dat het verdomd veel pijn doet. En daar komt verdriet van, eigen keus of niet. Dat is geen beslissing die je voor de lol neemt. Dat heeft tijd nodig, tijd om het te verwerken.
Mensen die geen medelijden kunnen tonen of zich niet kunnen inleven, zijn toch ergens blijven steken. Een beetje empathie is niet veel gevraagd en een mens kan er veel mee geholpen zijn. Verdriet hebben mag, zelfs zelfmedelijden hebben mag wel eens, je hoeft je niet altijd sterk te houden. Zolang je daar maar uitkomt na verloop van tijd. En die tijd bepaalt zichzelf.

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:17

niemand vindt jou een rotwijf Nagelbijten / Gniffelen maar volgens mij is het gewoon dit niet wat de TS op dit moment nodig heeft

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:17

Smystique schreef:
@ redrumfox....leer jezelf eens naast iemand te plaatsen in plaats van erboven en leer eens te kijken met een open vizier in plaats van te kijken met oogkleppen op. Het maakt de wereld een stuk breder en je maakt het de ander een stuk gemakelijker. Leren kijken zonder te veroordelen. Jij bent jij, zij is zij. Jezelf als voorbeeld stellen is een beetje arrogant vind je niet? Alsof jij het ultieme voorbeeld voor de rest van de wereld. Jij zal ook dingen doen, aanpakken of reageren waarvan ik denk....Mjaaahhh, moet dat zo? Betekend dat dat IK dan gelijk heb? Of hebben we dat beiden omdat onze situatie, ook al lijken de gebeurtenissen op elkaar, niet dezelfde is?

Ik kijk niet met oogkleppen op, ik heb juist een hele brede kijk op het leven: kijk uit heel veel standpunten. Maar ik kan gewoon geen ahh gevoelens hebben bij iemand die alleen maar negatief in het leven staat, ik vind dat simpelweg dom. Je vergooit je eigen leven ermee.

Jullie zien alleen maar de slechte woorden die ik typ in mijn stuk, maar als je verder kijkt dan je neus lang is zie je dat ik ook veel tips geef en haar probeer te hebben. Oogkleppen zei je he? Knipoog

Wanja: ik zie er wel veel goede dingen in. Lachen Maar goed, je hebt gelijk: ik verdoe hier mijn tijd. Gaan jullie maar lekker medelijden hebben en haar aanpraten dat het goed is om een negatieve kijk op het leven te hebben, ik doe daar niet aan mee.

Marjo_Wystan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:19

Denk dat je je ouders eerst moet vergeven voordat je verder kan....

misschien met iemand praten en probeer te beseffen dat je voor jezelf leeft en niet voor je vader of je moeder! En vooral niet om de lieve vrede te bewaren tussen die twee.

en even zelfmedelijden hebben mag best! Kom op zeg, anders mag je nooit klagen oid. Het is goed dat je het van je afschrijft en heb het idee dat je het normaal niet verteld, maar op internet is het gewoon iets makkelijker, toch?

Maar eerlijk, laat je ouders los en je zal zien dat je leven ontzettend leuk is Knipoog

Dat je nooit echt vriendinnen hebt gehad ligt denk ik wel een beetje bij jezelf, denk dat je mensen onbewust toch op een afstand houd? Maar daar is niks mis mee, ga jij voor vriendinnen door het vuur of ben je zelf bang dat ze toch niet hetzelfde voor jou doen?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:24

Je kan ook een brede kijk hebben en je toch kunnen inleven in anderen. Die twee hebben niks mee te maken. Nergens staat dat de TS altijd negatief naar het leven kijkt. Ze heeft het nu gewoon moeilijk en dat is volkomen menselijk en niets wat verborgen moet blijven omdat anderen daar misschien niet mee omkunnen.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:28

_Lotjuh_ schreef:
Ik heb zo te zien een grote fout begaan met het plaatsen van dit topic.
Misschien dat alleen mensen zouden willen reageren die weten wat het is als je iets mee maakt soortgelijk aan het hebben van een vader die van de een op de andere dag uit je leven verdwijnt zonder dat je weet waarom. Want het enige dat jullie me nu bezorgen is nog meer tranen. Ik weet ook wel dat ik blij moet zijn met de dingen die ik wel heb (pony & vriend).

Mijn vader liet me 3 jaar geleden in de steek en gaf mij de schuld daarvan, ook heeft hij mijn zusje (toen nog maar 10 jaar) in de steek gelaten, ik mis hem niet, ik haat hem, me moeder was ongelukkig met hem en we zijn hem liever kwijt dan rijk, als mijn vader (bah wat een vies woord vind ik dat )zo al zou doen zou ik al zeggen de ballen.
Je toenmalige stiefvader wegjagen van je moeder is nog erger, dus jij vind het niet belangrijk dat je moeder gelukkig is?
mijn stiefvader is mijn echte papa, een vader zoals ik nog nooit hebt gehad, je moet het alleen een kans geven.

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:28

Misschien is bokt niet echt de plaats om je privéleven te kijk te gooien. Ik kan me best voorstellen dat iemand even wat van zich af moet praten.
Mijn ouders zijn nu 4 jaar uit elkaar. Ik heb geen contact meer met mijn moeder. Ik voel me in de steek gelaten door haar. Ze is ook helemaal veranderd. Inmiddels is ze nu een jaar geleden vertrokken naar Noord-Duitsland, dat is 5 uur rijden van mij vandaan!
Door de scheiding van mijn ouders heb ik een maagzweer overgehouden van de stress. Maar ik heb geleerd er mee te leven, het een plaatsje te geven. Uiteraard hangt ook bij dit verhaal een 5-kantjes aan tekst, maar laat maar lekker!
Praat eens met een goede psycholoog of vriend/vriendin. Hier op bokt zitten een hoop tuttebellen die ofwel egoistisch zijn ofwel zich niet kunnen verplaatsen in andersman ellende omdat het ze simpelweg niet interesseert ofdat bij hun alles voor de wind gaat!
Ieder huisje zijn kruisje..........niemand is volledig gelukkig met zijn leven en of dingen die om hun heen gebeuren.
Succes in elk geval!

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:29

Iemand voelt zich rot, doet zijn verhaal, en dan krijg je zulke reacties Verward
Ik zou zeggen: meid, probeer eerst naar de positieve dingen te kijken. Anders blijf je in die spiraal rond cirkelen.
En probeer je niks aan te trekken van ""hoe slecht anderen het hebben". Iedereen heeft zijn eigen problemen,
iedereen gaat er anders mee om. Hoe jij dit verwerkt, dat is jouw eigen proces. Daar kunnen anderen wel invloed op hebben,
maar zoveel als je zelf wilt Lachen Probeer maar gewoon naar de positieve reacties te kijken.

Daarnaast vind ik het niet niks, dat je ouders ruzie maken als je erbij bent. Of als je op bed ligt. Je vader weg gaat
en je moeder op je elfde een nieuwe vriend heeft.
Maakt het uit hoevaak die dingen gebeuren? Er overlijden dagelijks mensen in het verkeer, maakt het niet minder erg...

Leer er maar mee omgaan, ja dat zal wel moeten. Maar dat wil niet zeggen dat de Ts daar geen steun bij mag/kan vragen ..

(en natuurlijk is je kat overleden geen vreselijke bloedstollende gebeurtenis. Maar toen ik jonger was, hoor mij .. jonger,
was de dood van mijn konijn ook een ramp! En daarnaast, soms kan iets gewoon net te veel zijn! Net de druppel
die de emmer van je humeur doet overlopen).

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:33

xNursiex schreef:
Iemand voelt zich rot, doet zijn verhaal, en dan krijg je zulke reacties Verward

voelt zich rot ja, maar om nou gelijk je hele leven depri inzien is iets héél anders, geloof me, als je echt een verdomde leven wil moest je met 16 jaar in MIJN schoenen gaan staan, anderhalf jaar later heb ik mezelf omhoog getrokken met wat duwtjes zou de ts ook moeten doen.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:35

Het verschil in reacties zou ik persoonlijk zien als verschil in wat mensen al in hun rugzak hebben zitten.

Het leven is klote, je moet er zelf wat van maken. Met medelijden kom je nergens, en met zelfmedelijden ook niet. Tuurlijk voelt iedereen zich af en toe rot en heb je van die dagen dat je liever je dekbed over je heen trekt en een paar dagen (weken, maanden) over kan slaan. Wat ik in de, zoals sommige ze noemen, minder vriendelijke berichten lees is juist mensen die je een *schup* geven omjezelf op te rapen en door te gaan. Want uiteindelijk moet je dat ook doen. Moet je, jezelf op pakken, je leven leuk maken. Dat wordt het door de dingen die jij doet, de keuzes die jij maakt. Niet die je ouders, vrienden, familie, docenten etc maken.

Persoonlijk zou ik zon verhaal liever gewoon thuis uitschrijven, niet op een openbaar forum. Want daar zijn verschillende mensen, met verschillende meningen, en die meningen zal je ook allemaal horen. Ook de meningen die je even niet nodig hebt, maar uiteindelijk zullen dat waarschijnlijk degenen zijn waar je later het meeste aan hebt.

Ts relativeer alles even. Kijk wat je wel hebt. Kijk wat belangrijk voor je is, zet alles even op een rijtje. Neem een pauze, zoek wat rust op, doe de dingen die het leven voor jou waard maken. En lees de berichten nog eens door als je weer met beide benen op de grond staat. Eens kijken wat je dan leest...
Laatst bijgewerkt door Volkoren op 12-11-08 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:36

rebeltje, ts kan best hier de eitje kwijt, maar de topic titel misstaat zo erg en geeft een erg slechte indruk.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:36

Ik heb alleen je begin post en een aantal reacties gelezen.

Sterkte meis.
Geniet van de leukere dingen ga leuke dingen doen en pas goed op jezelf.
Negeer je zusje inplaats van er tegen in gaan.
Mijn ouders zijn nog bij elkaar dus ik zou niet weten hoe het is om je paps te moeten missen.

Bokkers:
Doe ff normaal dat meisje wil der verhaal kwijt en dan zeggen jullie deze dingen.
Als het je niet bevalt reageer dan niet.
Echt dit is Bokt weer dit is echt een reden waarom ik bokkers kan haten!
Bah
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 13-11-08 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst in hoofdletters omgezet ivm schreeuwerigheid

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:40

Ik baal er altijd van als ik reacties lees zoals :
Kijk eerst eens naar andere, kijk eens hoeveel slechter zij het hebben
of
je zou eens in mijn schoenen moeten staan.

Wat heeft de TS hier nu aan? Niks toch !
De ts voelt zich rot en wil het van zich afschrijven, nou prima toch.
De een kan misschien makkelijker met de scheiding van hun ouders omgaan, als de ander.

TS: Is het geen idee om eens contact te zoeken met je vader?
Of in ieder geval proberen, misschien lucht dat heel erg op als je hem gesproken hebt Ja

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:42

Idd. Soms hoor je reacties als: "Kijk eens naar de kinderen in Afrika: die hebben zelfs geen water of voedsel! Dus jij moet niet klagen!" Is zo kort door de bocht... Precies alsof jij je niet slecht mag voelen omdat anderen minder hebben dan jij. Terwijl er ook straatarme mensen zijn die gewoon wel gelukkig zijn.

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:43

xDramaQueen schreef:
rebeltje, ts kan best hier de eitje kwijt, maar de topic titel misstaat zo erg en geeft een erg slechte indruk.

Absoluut. Maar als je in een dip zit overdrijf je nogal, dan kan je het beter een dagje later opschrijven. Vaak relativeer je dan al wat meer. Het is verder ook niet aan mij of iemand anders om te oordelen hoe zwaar de problemen zijn van TS. Wat voor de een niks voor stelt is voor de ander een enorm probleem. Persoonlijk zou ik er voor tekenen als dit 'alles' was wat er mis was Knipoog Zoals de meeste 'minder vriendelijke' bokkers in dit topic waarschijnlijk zouden. Lachen

vaatwasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:46

rebeltje schreef:
Het verschil in reacties zou ik persoonlijk zien als verschil in wat mensen al in hun rugzak hebben zitten.

Mee eens...

TS: Neem maar van mij aan, dat dingen die je nu heel erg vind en dingen die je niet blij maken je over 5 jaar geen drol meer interesseren, en dat je dan denkt: "Waar heb ik me druk om gemaakt".
Tuurlijk is het vervelend dat het met je familie niet zo loopt zoals je graag zou willen, maar het gras bij de buurman is altijd groener. Het is nergens rozengeur&manenschijn.
Wees dankbaar voor de dingen die je wel hebt. Maak eens een lijstje van dingen waar jij gelukkig van wordt.
Toen ik jouw leeftijd had, stonden er ook dingen als: 'Geen ruzie meer met m'n ouders'.
Nu staat er op mijn lijstje: 'Als ik zaterdagochtend in de ochtendmist met een klein zonnetje ga paardrijden' of 'op de bank een leuke film kijken met een bakkie thee die wel heel erg goed smaakt'.
Ik denk dat je sommige dingen echt moet relativeren om niet te verzuipen in zelfmedelijden, je komt in een neerwaartse spiraal als je op deze manier blijft denken. Je wordt niet gelukkiger van zelfmedelijden. Je staat hier voor JEZELF op de wereld en niet voor ANDEREN.
Bepaal zelf met wie je omgaat en wat je doet. Denk positief en wordt blij van dat errug lekkere bakkie thee op de bank met een leuke film.
Laatst bijgewerkt door vaatwasser op 12-11-08 23:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:47

Sja, ooit kwam ik ook op een punt waarop ik dacht: "Ach, iedereen zal dit wel meemaken zeker?" Er met niemand over gepraat, nooit geleerd en er nu verdomd veel spijt van. Want nu is het geëvolueerd naar een situatie die ik zelf niet eens goed kan vatten omdat het zo idioot onwerkelijk klinkt. En als je dan je ei schriftelijk kwijt kan en toch behoefte hebt aan wat steun van mensen, is een forum wel een oplossing.
Het is maar wat je behoefte is.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:51

Tieneke schreef:
Sja, ooit kwam ik ook op een punt waarop ik dacht: "Ach, iedereen zal dit wel meemaken zeker?" Er met niemand over gepraat, nooit geleerd en er nu verdomd veel spijt van. Want nu is het geëvolueerd naar een situatie die ik zelf niet eens goed kan vatten omdat het zo idioot onwerkelijk klinkt. En als je dan je ei schriftelijk kwijt kan en toch behoefte hebt aan wat steun van mensen, is een forum wel een oplossing.
Het is maar wat je behoefte is.

Maar dan vertel/schrijf je dat toch aan mensen waarvan je weet dat ze je gaan steunen? Op een openbaar forum (en zeker zo'n grote als bokt) weet je van te voren dat je het risico loopt dat mensen het weleens anders zouden kunnen zien dan jij.

Persoonlijk vind ik het prima dat ze haar verhaal doet hier, maar ik struikel over de grote vraag naar medelijden in haar post(s). Moet ik dan maar niet reageren? Of liegen?

KazimirOrryS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:52

Eefske schreef:
Nou zeg, wat een onvriendelijke reacties.
Ik vind dat jullie wel heel erg snel conclusies trekken.
Misschien is het wel zo dat ze zich aanstelt. Maar iedereen ervaart dergelijke gebeurtenissen heel anders. Ik kan me prima voorstellen dat je je poedersuiker voelt wanneer er zoveel nare dingen gebeuren en je je ineens geen contact meer hebt met je vader.
Ik sluit me wel aan dat je moet proberen om positief te blijven en genieten van de leuke dingen in het leven. Misschien zou je het er ook eens met je moeder over kunnen hebben. Zodat zij ook weet hoe jij je voelt.
Sterkte ermee.

Groetjes Eva.

Ik ben het helemaal met je eens. Natuurlijk zijn dit dingen die iedereen mee kan maken, maar iedereen beleeft het anders! En de ene persoon is nu eenmaal sterker dan de ander. Hoe dan ook, je moet proberen hier uit te komen en inderdaad positief blijven denken! Je hebt nu toch ook een fijne vriend? Kun je er met hem over praten? Of met je moeder? Probeer van elk mooi moment zoveel mogelijk te genieten, en dan komt het echt wel goed hoor!
Heel veel sterkte!

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 23:53

Marjo_Wystan schreef:
Maar eerlijk, laat je ouders los en je zal zien dat je leven ontzettend leuk is Knipoog

Dat je nooit echt vriendinnen hebt gehad ligt denk ik wel een beetje bij jezelf, denk dat je mensen onbewust toch op een afstand houd? Maar daar is niks mis mee, ga jij voor vriendinnen door het vuur of ben je zelf bang dat ze toch niet hetzelfde voor jou doen?

Maar het loslaten van je ouders wordt wel problematisch als je gezien je leeftijd niets anders kunt. Je woont immers zolang je op de middelbare school zit bij je ouders of een er van thuis en zo lang dat zo is wordt je dagelijks met de situatie geconfronteerd.

Over het moeilijk aangaan van vriendschappen... als je van thuis uit nooit een goed voorbeeld hebt gehad van hoe je in harmonie samen kan leven, wat liefde, vriendschap en respect is, wordt het heel lastig om dit in praktijk te brengen. Ik kan me voorstellen dat je dan meer waarde gaat hechten aan je konijn, omdat dit een van de weinige wezens is waarvan je weet dat hij je niet teleur zal stellen, geen ruzie met je maakt, als die dan wegvalt kan het een behoorlijke klap zijn.

Er wordt wel gezegd "het is nogmaar 1,5 jaar" maar dat is lang als je de dagen stuk voor stuk moet aftellen, als je je niet op je gemak voelt.