Smystique schreef:@ redrumfox....leer jezelf eens naast iemand te plaatsen in plaats van erboven en leer eens te kijken met een open vizier in plaats van te kijken met oogkleppen op. Het maakt de wereld een stuk breder en je maakt het de ander een stuk gemakelijker. Leren kijken zonder te veroordelen. Jij bent jij, zij is zij. Jezelf als voorbeeld stellen is een beetje arrogant vind je niet? Alsof jij het ultieme voorbeeld voor de rest van de wereld. Jij zal ook dingen doen, aanpakken of reageren waarvan ik denk....Mjaaahhh, moet dat zo? Betekend dat dat IK dan gelijk heb? Of hebben we dat beiden omdat onze situatie, ook al lijken de gebeurtenissen op elkaar, niet dezelfde is?
Ik kijk niet met oogkleppen op, ik heb juist een hele brede kijk op het leven: kijk uit heel veel standpunten. Maar ik kan gewoon geen ahh gevoelens hebben bij iemand die alleen maar negatief in het leven staat, ik vind dat simpelweg dom. Je vergooit je eigen leven ermee.
Jullie zien alleen maar de slechte woorden die ik typ in mijn stuk, maar als je verder kijkt dan je neus lang is zie je dat ik ook veel tips geef en haar probeer te hebben. Oogkleppen zei je he? 
Wanja: ik zie er wel veel goede dingen in.
Maar goed, je hebt gelijk: ik verdoe hier mijn tijd. Gaan jullie maar lekker medelijden hebben en haar aanpraten dat het goed is om een negatieve kijk op het leven te hebben, ik doe daar niet aan mee.