Meeste mensen hier praten over een veilige aflosvorm, maar banksparen wordt helemaal niet genoemd. Is goedkoper, omdat er geen spaarpolis aan vastzit, alleen maar een risicopolis, en die poliskosten liggen aanzienlijk lager.
Rianneke schreef:simpel hypotheek adviseurtje
Simpele hypotheekadviseurtjes bestaan niet meer, na de invoering van de normen van Zalm. Iedereen die zich hypotheekadviseur noemt is gecertificeerd.
Tophypotheken worden nog steeds gesloten hoor. Gewoon 125% executiewaarde, mits het inkomen tereikend is.
Uffie schreef:Aankoop makelaar heeft in die zin nut, als het een ouder huis betreft.
Wanneer een aankopend makelaar veel van de aankoopsom af weet te praten, heeft ie zijn nut bewezen en is zijn courtage dik terug verdiend toch?
Uffie schreef:Rabo hanteerd de 6% woonlast en blijft daarbij de anderen willen daar nog wel eens in zakken
6% toetsrente denk ik dat je bedoelt. De anderen houden zich aan de DN-norm, hetgeen inhoudt dat de toetsrente nu minimaal 5,6%
is.
Hobby schreef:Mensen die problemen krijgen door woekerpolissen of beleggingshypotheken zoeken die problemen in mijn ogen zelf op.
Waar en niet waar. je mag van een leek verwachten dat hij/zij goed voorgelicht wordt over de risico's en daar heeft het dus wel aan gemankeerd. O.a. om die reden is ook de Wet Financiele Dienstverlening van kracht nu. Wanneer jij een beleggershypotheek hebt, en er werd gerekend met een rendement van 8% per jaar, kan een leek er geen idee van hebben wat er gaat ebeuren wanneer dat rendement opeens een paar jaar bijna nihil of zelfs in de min is. Op dat risico moet men nu extra worden gewezen.
Voor de mensen die een starterslening zouden willen krijgen, is koopsubidie misschien ook een optie.

Nouja, ik het ergste geval moeten we maar een flitssscheiding doen en weer trouwen
de hypotheek gaat toch alleen op het salaris van mijn man.
Geef mij maar een bank met duidelijke tarieven die

Nja, je doet er nu niets meer aan 

echt wel, ons ik een half jaar geleden wel een hypotheek aangesmeerd. Gewoon niet alles vertellen en heel rooskleurig voorstellen.