Dierenarts/veearts als beroep, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mvs

Re: Dierenarts/veearts als beroep, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 17:39

Ik ben ook naar opendag van de dierwetenschppen gegaan, maar vond het toch ook te veel gericht op het onderzoek en dan met name van het hele economische aspect waar ik niet zo'n fan van ben(daarom ook geen landbouw huisdieren dat si heel vel preventief) Hopenlijk wordt ik dit jaar ingeloot voor de paarden dan maar.. ook al is het nu volgens mij zo dat je pas na 3jr. hoeft te kiezen.

Ik weet ook dat dierenarts eigenlijk meer een leven dan een baan is. Bij de watermolen waar ik van de zomer heb geholpen was het wel slopend vooral de eerste par dagen ( dat kwam ook omdat ik de hele dag die paarden van heinde en verre moest toveren -merriebegeleiding- en dat veel lopen was) wel heb ik echt een geweldige en vooral hele paar gelukkige weken gehad. En natuurlijk is het ook waar je werkt als dierenarts hoe het werk bevalt. En eerste lijns en tweedelijns is denk ik ook een groot verschil. Hoop dat er in de toekomst ooit nog wel een paardje komt. Maar als ik kijk naar de dierenartsen die daar liepen lukt dat zeker wel Haha!

Sassieja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 18:42

SETEFURII_ schreef:
Sassieja: zo denk ik er ook over, 6 jaar naar Gent, beesies missen, alles aan de kant zetten.
't is niet echts iets voor mij denk 'k, 3 jaar gaat nog wel net gaan maar 6, hmm nee.
heb het contact met die dieren echt wel nodig
& een dier behandelen & met je eigen dieren bezig zijn is toch een verschil

Dat zeker, dat merk ik nu ook, en ik ben ook bang dat ik een hele slechte zou zijn, omdat ik alles altijd wil doen, en dan echt mezelf voorbij zou lopen.

Het lijkt me echt heel leuk, en dan vooral de dieren zijn gewoon erg leuk om die beter te kunnen maken, maar als ik nu ook in de praktijk zie wat voor dagen die mensen maken, dat is niet best.
Dus nee, ik zoek rustig lekker verder naar wat anders leuks.

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 19:24

Ik dacht dat ik altijd dierenarts wou worden.Maar ik ben toch beginnen te twijfelen en heb dit even aan de kant geschoven.Ik werk super graag met dieren enzo maar sommige kanten schrikken me hierbij wel af zoals de zware studie,dat je altijd moet klaarstaan voor een noodgeval en het opereren ik weet niet of ik dat zou kunnen dus ja .

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:04

Ik zit nu in de zesde en wil al vanaf kleins af aan dierenarts worden. Ook al meerdere keren een aantal dagen meegelopen.
Het is zwaar werk, maar wel mijn passie, dus ik hoop dat ik ingeloot wordt en anders ga ik naar Antwerpen.

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:11

Nicky2 schreef:
Ik zit nu in de zesde en wil al vanaf kleins af aan dierenarts worden. Ook al meerdere keren een aantal dagen meegelopen.
Het is zwaar werk, maar wel mijn passie, dus ik hoop dat ik ingeloot wordt en anders ga ik naar Antwerpen.

Leuk hoor:)
Dus als het ons allebei lukt worden we studiegenoten? Tong uitsteken

Nicky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:13

Steefjevos schreef:
Nicky2 schreef:

Leuk hoor:)
Dus als het ons allebei lukt worden we studiegenoten? Tong uitsteken

Haha zou leuk zijn,toch! Haha!

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 16:15

@ Nicky2: dat zou inderdaad leuk zijn! We spreken elkaar vas thier wel weer rond de selectieprocedures en dan zullen we het vanzelf uitvinden...

Renskeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 18:49

Hier nog een diergeneeskunde student (Utrecht), zit nu in m'n 3e jaar Lachen
Heb tot nu toe eigenlijk alles zonder kleerscheuren doorlopen (nou ja, 1 vak in t' eerste jaar moeten herkansen) dus dat gaat wel prima!
Moet wel zeggen dat ik 't 3e jaar vergeleken met jaar 1 en 2 wel een stuk pittiger vind, stress 'm toch wel aardig voor klinische diagnostiek.
Het is inderdaad niet zo moelijk maar gewoon ontzettend veel, en ook behoorlijke hoeveelheden rijtjes leren.
Ik probeer alles gewoon goed bij te houden en ik volg zoveel mogelijk alle colleges, daarnaast roeien ik dan nog 2x per week, zit ik in 2 commissies en in de jaarkern, dus tijd voor leuke dingen heb je echt wel hoor. Mijn paard zie ik helaas niet meer zo vaak maar dat komt ook gewoon omdat ik in de weekenden geregeld in Utrecht blijf, om hier leuke dingen te doen (of in de tentamenperiode om te leren, zoals nu Scheve mond)

_Irene11_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:31

Ik ga volgende week naar een opleidingen- en beroepenvoorlichtingsavond. Ik heb daarbij o.a dierengeneeskunde bezoeken Lachen

Steefjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:14

Renskeeee schreef:
Hier nog een diergeneeskunde student (Utrecht), zit nu in m'n 3e jaar Lachen
Heb tot nu toe eigenlijk alles zonder kleerscheuren doorlopen (nou ja, 1 vak in t' eerste jaar moeten herkansen) dus dat gaat wel prima!
Moet wel zeggen dat ik 't 3e jaar vergeleken met jaar 1 en 2 wel een stuk pittiger vind, stress 'm toch wel aardig voor klinische diagnostiek.
Het is inderdaad niet zo moelijk maar gewoon ontzettend veel, en ook behoorlijke hoeveelheden rijtjes leren.
Ik probeer alles gewoon goed bij te houden en ik volg zoveel mogelijk alle colleges, daarnaast roeien ik dan nog 2x per week, zit ik in 2 commissies en in de jaarkern, dus tijd voor leuke dingen heb je echt wel hoor. Mijn paard zie ik helaas niet meer zo vaak maar dat komt ook gewoon omdat ik in de weekenden geregeld in Utrecht blijf, om hier leuke dingen te doen (of in de tentamenperiode om te leren, zoals nu Scheve mond)

Vind je dat niet moeilijk, dat je je paard zo weinig ziet?
Ok, beetje offtopic (ik heb geen paard dus het beinvloed niet mijn studiekeuze) maar ik was benieuwd.

Welke richting doe je? 'gewoon' kleine huisdieren? (hoe wordt dat genoemd?)